Poll resultaten: Het christendom of Islam

Stemmers
197. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Het christendom

    21 10,66%
  • De Islam

    160 81,22%
  • ongelovig

    9 4,57%
  • anders

    7 3,55%
  1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    72
    22-10-2004

    Een teruggekeerde moslima .




    We zijn namelijk allemaal schepsels van Allah Soubhana wa ta'ala en daarom ben ik blij dat ik Moslima ben geworden.



    Ma3 Salama
    Aboe Hoerairah verhaalt dat de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd:"Behandel vrouwen vriendelijk, want vrouwen zijn uit een rib geschapen en het meest gebogen gedeelte is het bovenstuk. Als je probeert haar recht te maken breek je het en als je het zo laat blijft die gebogen. Behandel vrouwen dus vriendelijk" (Moesliem en Boekharie)
    Still Love My Sweetest Diamond

  2. #17
    PM Only Sisters!!

    Reacties
    1.550
    19-09-2004

    Salaam Zuster, alles goed, ik geloof dat we mekaar wel eens op msn hebben gesproken!!!!!!!!!

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    72
    22-10-2004

    Citaat Geplaatst door ItsIslam
    Salaam Zuster, alles goed, ik geloof dat we mekaar wel eens op msn hebben gesproken!!!!!!!!!


    Dat kan inderdaad kloppen ja.




    Aboe Hoerairah verhaalt dat de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd:"Behandel vrouwen vriendelijk, want vrouwen zijn uit een rib geschapen en het meest gebogen gedeelte is het bovenstuk. Als je probeert haar recht te maken breek je het en als je het zo laat blijft die gebogen. Behandel vrouwen dus vriendelijk" (Moesliem en Boekharie)
    Still Love My Sweetest Diamond

  4. #19
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door ItsIslam
    je gelooft toch dat je weer in andere soort terugkomt, na je dood, of heb ik het mis.
    Je bedoelt reïncarnatie?
    Daar geloof ik niet in. Ik denk dat het na je dood volkomen over is.
    Je bewustzijn/geest/ziel of hoe je het noemen wil, is volgens mij onlosmakelijk
    verbonden met je lichaam. Geen lichaam, geen ziel. Dood is dood.

  5. #20
    respect for live

    Reacties
    73
    17-11-2004

    Ik ben christen voor het leven. Ik geloof in de Vader, Zoon en Heilige geest. Maar respect voor het Islam en de andere geloven (of de atheisten).

  6. #21
    PM Only Sisters!!

    Reacties
    1.550
    19-09-2004

    Citaat Geplaatst door X_Zouligha_X
    Dat kan inderdaad kloppen ja.




    Yep...

  7. #22
    PM Only Sisters!!

    Reacties
    1.550
    19-09-2004

    Citaat Geplaatst door peace1
    Ik ben christen voor het leven. Ik geloof in de Vader, Zoon en Heilige geest. Maar respect voor het Islam en de andere geloven (of de atheisten).

    Mooi....want niet iedereen heeft er respect voor (Islam), heb ik ervaren uit Topics die hier de laaste tijd zijn geopent door jou medegelovigen!

  8. #23
    PM Only Sisters!!

    Reacties
    1.550
    19-09-2004

    Citaat Geplaatst door oegt noura
    ben een geboren moslima en zal insha allah ook als moslima sterven
    InschAllah, dat is ook mijn wens, Als een oprechte moslima sterven, Wollahi.

  9. #24
    **ARRIKLAM**

    Reacties
    26
    23-12-2002

    Sallaamu Aleikum'

    Ik ben moslim, alhamdoulillah. En wens alle moslims sterkte in deze zware tijden.

    sallaam

  10. #25
    PM Only Sisters!!

    Reacties
    1.550
    19-09-2004

    Citaat Geplaatst door KhalidL
    Sallaamu Aleikum'

    Ik ben moslim, alhamdoulillah. En wens alle moslims sterkte in deze zware tijden.

    sallaam

    Het is inderdaad en zware tijd voor de moslims, maar juist daarom moet ons imaan alleen maar sterk worden en ons Dien goed practiseren.

  11. #26
    Sweet Girl

    Reacties
    131
    12-09-2002

    Ik ben moslima el hamdullilah en zal dat insha'allah ook blijven!
    Een Dag Niet Gelachen Is Een Dag Niet Geleefd!!!!!

  12. #27
    Ik ben GEEN 37 jaar!

    Reacties
    5.010
    05-10-2003

    Citaat Geplaatst door peace1
    Ik ben christen voor het leven. Ik geloof in de Vader, Zoon en Heilige geest. Maar respect voor het Islam en de andere geloven (of de atheisten).
    dit vind ik ook mooi om te horen, ik ben moslim en heb ook respect voor alle geloven

  13. #28
    *..MiSz MoCrO..*

    Reacties
    252
    17-11-2004

    MoSliMa TiLL The end Of Time
    regel nummer 1: Ik heb ALTIJD gelijk, regel nummer 2: ook al heb ik geen gelijk , Dan treed regel nummer 1 automatisch in werking..!!

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    4.456
    16-07-2004

    IK heb de Koran in het nederlands gelezen, en ik ken de bijbel heel goed, ik ben namelijk christelijk opgevoed, toch was ik ook heel erg geinteresseert in de Koran, en nog steeds.

    Maar 1 ding snap ik niet, de moslims zeggen dat de bijbel er eerder was dan de Koran. Maar in de bijbel zit duidelijk een slot, en er word ook gesproken over een valse profeet, veel christenen denken dat dit Mohammed is geweest.
    En verhalen uit de bijbel zijn anders dan in de Koran. bv. dat Abraham zijn zoon Esau moest offeren, in de Koran heb ik gelezen dat het om Ismail ging
    En naar aanleiding van dit verhaal word ook het offerfeest gevierd.

    Volgens moslims zijn delen van de bijbel verzonnen, maar als dat echt zo zal zijn, dan zou je denken dat er allerlei hatelijke dingen in staan, maar dat is dus niet zo

    Bv. in de bijbel staat er een verbod dat je elkander lief moet hebben, zelfs je vijanden. En dat je je naaste moet helpen, zelfs al is het je vijand. En dat je beter kunt bidden voor je vijand, omdat dat meer zal helpen dan vechten.

    Volgens de moslims is dat dus verzonnen Ik vind dat een heel mooi stukje van de bijbel, en het lijkt mij dat dat eerder de woorden van God zijn dan dat wat er staat in de Koran. In de Koran staat deze tekst uit Romeinen 12 niet
    Maar in de Koran staat echt wel dat je mensen die de profeet zodanig beledigen, dat je ze mag doden, dit staat er wel
    Terwijl de bijbel zegt, als iemand je beledigd om je geloof, je hem moet negeren, omdat God hem zelf wel zou straffen, en dat je beter voor hem kunt bidden, zodat hij misschien mogelijk weer op het goede pad zal komen

    bv. in de bijbel staat ook niet dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen, wel staat er dat het een eer is voor vrouwen om lang haar te dragen, en een oneer voor mannen om hun haar te laten groeien, en het is beter voor een vrouw als ze gaat bidden om een doek om haar hoofd te doen, maar er staat nergens in de bijbel dat ze altijd een hoofddoek moet dragen, alleen dan tijdens het bidden.
    Daarom zie je bv. in sommige kerken ook dat vrouwen een hoed of een hoofddoek binnen in de kerk moeten dragen.
    Wel moet een vrouw volgens de bijbel zich altijd zedig kleden, dus geen korte rokjes ofzo
    Wat ik wel weer raar vind aan de zangeressen van Destinys Child, die kleden zich wel heel erg bloot, terwijl ze ook lopen te verkondigen dat ze zo heel erg christelijk zijn Volgens de bijbel mag je je niet zo heel erg bloot kleden dus.

    Maar goed ik vind het wel heel erg dat sommige moslims zeggen dat alle christenen naar de hel gaan Dat mag je helemaal niet zeggen, want God bepaalt wie er uiteindelijk zullen branden, en wie in het paradijs komen!!!
    Je moet maar zo denken we geloven beide in God(Allah) en we proberen een goed mens te zijn. Er zijn ook zoveel mensen die helemaal nergens in geloven
    En bv de 5 zuilen van de Islam lijken veel op de 10 geboden waar de christenen aan moeten houden, je kunt beter kijken naar de overeenkomsten dan naar de verschillen.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    4.456
    16-07-2004

    Maar wat ik niet snap, is dat als een moslim besluit christen te worden dat hij dan verstoten word Veel moslims hebben respect voor christenen maar waarom dan niet voor bv. Rachid&Laila die besloten hebben om christen te worden, hij word hier heel erg uitgescholden, dat vind ik echt heel erg!!!

    Maar bv als ik tegen mijn christelijke ouders zeg dat ik een echte moslima wil worden, dan zouden ze dat wel vervelend vinden dat weet ik zeker, maar ze gaan me echt niet verstoten of uitschelden ofzo