+ Reageer
Pagina 1 van 5 1 2 3 ... LaatsteLaatste
1 tot 15 van 75
    getrouwd

Reacties
    15.598
    19-10-2010

De sleutel tot het Paradijs of tot het Vuur

De sleutel tot het Paradijs of tot het Vuur

“Eenieder die Allah ontmoet zonder dat hij iets naast Hem heeft aanbeden, zal het Paradijs binnengaan en eenieder die Hem ontmoet terwijl hij anderen naast Hem heeft aanbeden, zal het Vuur binnengaan.”

In Sahih Bukharie en Sahih Muslim staat overgeleverd dat Anas ibn Malik (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) tegen Mu’adh (moge Allah tevreden met hem zijn) de bovenstaande woorden heeft gezegd.
    فَالْمُلْقِيَاتِ ذِكْرًا عُذْرًا أَوْ نُذْرًا
    Fa lmulqiyyaati dhikraa, 3odhran aw nodhraa .. 77:5&6

Noeha.

getrouwd

Reacties
    15.598
    19-10-2010

Aboe Sa´ied (radiAllahoe ´anhoe) overleverde dat de Profeet (sallallahoe
    ´aleihi wa sallem) zei: “Er is niemand van jullie die drie dochters of
    zusters heeft en goed voor hen is, zonder dat hij het Paradijs binnengaat.”
    (Aboe Dawoed, Tirmidhi en Boechari in ´Adaboel Moefrad no. 79)

Noeha.

getrouwd

Reacties
    15.598
    19-10-2010

Om duidelijk te maken wat de waarde is van "La illaaha illa Allah", zal ik een h'adith vertellen, die de Boodschapper van Allah (salla Allahu 'alayhi wa salaam) heeft overgeleverd. Hij heeft gezegd: "Allah zal een man van mijn gemeenschap redden waar de gehele schepping bijstaat op de Dag des Oordeels. Er zullen 99 rollen (waar zijn zonden opgeschreven zijn) uitgerold worden, die zover reiken als het oog kan zien. Vervolgens zal er gezegd worden: "Ontken jij iets wat hier vermeld wordt, of zijn Mijn engelen die deze zaken opgeschreven hebben onrechtvaardig voor je geweest?" Waarop hij zal zeggen, "Nee, mijn Heer." Vervolgens zal er gezegd worden: "Heb jij een excuus?" Waarop hij zal zeggen: "Neen, mijn Heer." Vervolgens zal er gezegd worden: "Voorwaar, je hebt nog een goed punt bij ons en vandaag zal er je geen onrecht worden aangedaan." Vervolgens komt men met een blaadje waar de geloofsbelijdenis op staat. Dan zal er tegen deze man gezegd worden: "Woon het wegen van je daden bij." Hij zal zeggen, "O, mijn Heer, wat is dit blaadje in verhouding tot deze 99 rollen?" Er zal dan gezegd worden: "Er zal je geen onrecht aangedaan worden!" Waarop de rollen aan de ene kant van de weegschaal gelegd worden en het blaadje aan de andere kant, vervolgens zal de weegschaal naar de kant van het blaadje doorslaan. Er is niets dat zwaarder weegt dan de naam van Allah, de Allerhoogste." (Authentiek verklaard door Sheikh Naasir.) Sheichoel Islaam (moge Allah hem genadig zijn) heeft hierover gezegd: "Dit is omdat de geloofsbelijdenis die hij gezegd had, gepaard ging met oprechtheid en zuiverheid." Allah (Subhana wa Ta'ala) heeft graag goede daden die zuiver en oprecht zijn. Daden die enkel en alleen voor Allah verricht worden. We hebben het over de Eénheid van Allah (Subhana wa Ta'ala), dat houdt ook in dat men geen shirk pleegt. En dat houdt in dat de daden enkel en alleen voor Allah (Subhan wa Ta'ala) zijn.

Al-Bazzâr overlevert in zijn Moesnad volgens 'Iyâd Al-Ansârî dat de Profeet (salla Allahoe ‘alayhi wa salam) gezegd heeft: « Lâ ilâha illa Allah » is een eervol woord voor Allah, het heeft haar plaats nabij Hem en Allah laat degene die het uitspreekt met oprechtheid het Paradijs binnen. Wat betreft degene die het zegt uit hypocrisie, zijn bloed is belemmert en zijn rijkdom is opgeslagen door deze uitspraak en hij zal zijn Heer ontmoeten Die hem verantwoording zal vragen. »

Noeha.

getrouwd

Reacties
    15.598
    19-10-2010

"Laa illaaha Illa Allaah"

قال النبي صلى الله عليه وسلم , "‏إن نبي الله ‏ ‏نوحا ‏ ‏صلى الله عليه وسلم ‏ ‏لما حضرته الوفاة قال لابنه إني قاص عليك الوصية آمرك باثنتين ‏ ‏وأنهاك عن اثنتين آمرك ‏ ‏بلا إله إلا الله فإن السموات السبع والأرضين السبع لو وضعت في كفة ووضعت لا إله إلا الله في كفة رجحت بهن لا إله إلا الله ولو أن السموات السبع والأرضين السبع كن حلقة مبهمة قصمتهن لا إله إلا الله... " الحديث

أخرجه البخارى فى (( الأدب المفرد ))، وأحمد، والحاكم

‘Abdullaah Ibn ‘Amr Ibn Al-‘Aas heeft overgeleverd, dat de Profeet van Allaah vrede zij met hem zei: “Dat de Profeet van Allaah Nooh,vrede zij met hem, toen de dood hem naderde, zei tegen zijn zoon: “Ik zal je het testament dicteren. Ik beveel jou twee(zaken), en ik verbiedt jou twee (zaken). Ik beveel jou met Laa Ilaaha Illaa Allaah. Want als de Zeven Hemelen en de Zeven Aarden aan één kant van een weegschaal worden gezet, en Laa Ilaaha Illaa Allaah aan één kant van de schaal word gezet, dan zou Laa Ilaaha Illaa Allaah zwaarder zijn. En als de Zeven Hemelen en de Zeven Aarden een gecompliceerde ring zouden vormen, dan zou Laa Ilaaha Illaa Allaah hen breken..." De Hadeeth.
    ]Overgeleverd door Ahmad, Al-Haakim, en Al-Bukhaaree in "Al-Adab Al-Mufrad]

Noeha.

getrouwd

Reacties
    15.598
    19-10-2010

De boodschapper van Allah(Vrede zij met hem) heeft gezegd: Als je glimlacht naar je moslimbroeder, telt dat als een aalmoes!. Deze hadith werd overgeleverd door Ibn Hibban in zijn sahih, at-Tirmidhi kwalificeert zijn gezag als betrouwbaar, al_bukhari in al-adabu-l-mufrad- kwalificeert hem als authentiek, al-Bayhaqi in shu`abu-l-iman en at-Tabarani in al-mu`jamu-l-awsat.

Noeha.

getrouwd

Reacties
    15.598
    19-10-2010

alhamdo li allah

Noeha.

getrouwd

Reacties
    15.598
    19-10-2010

subhana allah

Noeha.

getrouwd

Reacties
    15.598
    19-10-2010

Abu Huraira heeft overgeleverd dat de Boodschapper van Allah zei < Wanneer een van jullie zich bij een gezelschap voegt, behoort hij de aanwezigen te begroeten, en wanneer hij wil vertrekken, laat hem dan ook groeten. Het eerste is niet meer aanbevolen dan het laatste. >

Noeha.

getrouwd

Reacties
    15.598
    19-10-2010

alhamdo li allah

Noeha.

getrouwd

Reacties
    15.598
    19-10-2010

baraka allahoe fieka mijn zuster in de islam

Noeha.

getrouwd

Reacties
    15.598
    19-10-2010

“Voor degenen die omwille van Mijn Glorie van elkaar houden zullen er zuilen van licht zijn waar de Profeten en martelaren jaloers op zullen zijn.”
    In Tirmidhi staat dat Mu’adh (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd dat de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem) deze woorden van Allah, de Heer van Eer en Glorie, aanhaalde in deze hadith qudsi.

Noeha.

getrouwd

Reacties
    15.598
    19-10-2010

Bilaal ibn Sa’d (moge Allah hem genadig zijn) heeft gezegd: “Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar denk aan de Grootheid van Degene Die je ongehoorzaam bent geweest.”

Noeha.

getrouwd

Reacties
    15.598
    19-10-2010

Anas overlevert: “Ik hoorde de Boodschapper van Allah zeggen: ,,Allah zegt:
    “O zoon van Aadam, waarlijk, zolang jij Mij aanroept en op Mij hoopt, dan zal Ik jou vergeven, wat je ook maar hebt gedaan, zonder hier naar om te kijken. O zoon van Aadam, al zouden je zonden tot aan de hemel reiken, waarna jij Mij om vergeving vraagt, dan zal Ik je vergeven. O zoon van Aadam, al zou je tot Mij komen met zoveel zonden dat deze de aarde kunnen vullen en Mij dan treft, zonder dat jij iets als deelgenoot aan Mij hebt toegekend, dan zal Ik tot jou komen met een gelijke omvang hieraan aan vergeving.”
    (Overgeleverd door at-Tirmidhi, die zei dat het een goede, authentieke overlevering is

Noeha.

MVC Lid

Reacties
    3
    02-02-2012

mama30 ik heb je net een pm gestuurd, wil je die even checken aub?

getrouwd

Reacties
    15.598
    19-10-2010

Ziekte kan jou een plaats in het paradijs bezorgen

`Ata ibn Abi Rabab r.a. berichtte dat ibn `Abbas (radiAllahoe ´anhoe) . aan hem vroeg < Wil je een vrouw van de mensen van het paradijs zien > Hij zei < Zeker (wil ik dat) > ibn `Abbas zei toen < Het is deze zwarte vrouw. Ze kwam bij de profeet (sallallahoe
    ´aleihi wa sallem) en zei < Ik heb (epileptische) aanvallen, waardoor ik onbedekt raak, vraag dus aan Allah om mij te genezen. > Hij zei < Wees geduldig als je wilt, en Allah zal je het paradijs schenken. Of, als je het wenst, zal ik aan Allah vragen om je te genezen. > Zij antwoordde < Ik zal geduldig zijn! Maar ik raak onbedekt (omdat ik val), dus vraag aan Allah dat ik niet meer onbedekt raak. > En dit deed hij. > Door Al-Bukhari, Muslim e.a.

Noeha.

Otla Vliegtickets Tanger
Nieuws
Lifestyle
Sport