1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    78
    24-03-2004

    Een vraagje over de dood....

    Klopt het dat als een persoon bijna dood gaat, dit al ziet aankomen van te voren. Ik heb namelijk gehoord dat het bij vrome mensen voorkomt, namelijk ook bij mijn oma.

    Toen mijn oma bijna dood ging, had zij 40 dagen voor haar dood telkens een droom die zich alsmaar herhaalde. Zij droomde het volgende: dat een onbekende vrouw helemaal in het wit haar kwam ophalen en zei kom mee, maar mijn oma antwoorde telkens nee ik kan niet mee. Deze vrouw kwam telkens naar haar toe in haar droom. Een week voor haar dood, droomde zij weer over deze vrouw de vrouw verlangde dit keer echt dat zij mee ging, maar mijn oma zei: Ik kan niet mee, ik moet een dochter nog van mij waarschuwen dat ik wegga en ik moet nog afscheid van haar nemen en de sleutel van de kamer geven die opslot zit. Uiteindelijk was zij met die vrouw mee gegaan, zonder haar dochter te waarschuwen, afscheid te nemen en of de sleutel te geven. Dit was een van haar jongste/ongetrouwde docher. De volgende dag na haar droom, had zij het aan een andere dochter van haar vertelt en geeneens een week later is mijn oma overleden Allah ie rahma....
    Rana mara hna oe mara lhieh

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    131
    27-10-2003

    he schatje,, ik wil je mening delen over de dood.. Mijn vader lahierahmoe, is vorige week overleden meskin. Lmekteb, hij had 11 jaar geleden een auto-ongeluk gehad, en sindsdien is hij nooit hersteld. Maar vorige week was het dan zover. Het loslaten van onze vader.
    Maar om ter zake te komen, mijn moeder voelde het ook al aan. Al zeker 3 weken geleden vertelde ze ons dat ze dingen droomden waar ze erg onrustig van werd, en als ze wakker werd niet wist wat ze precies droomde. ze vertelde alleen steeds over een bed, en dat er heeeeeeel veeeel mensen waren, waar kon ze ook niet plaatsen. Blijkbaar was dat dus marokko. In ieder geval, had ze ook steeds last van haar neus die erg jeukt. Ze zeggen dat dat een teken is. Allahoe arlem. Maar toen zei ze ook steeds, sobhanallah, misschien gaat er wel iemand dood etc. Op een gegeven moment werden we gebeld op een donderdag dat mijn vader een beetje last had van koorts. Toen we daar waren, was het nix byzonders. En de dokters zagen er ook nix achter. Toen riep mijn moeder mij mee naar buiten en zei super seiues tegen me: Jasmina, neem afscheid van je vader, want dit is het einde...... zomaar uit het niets.. Ik zo tegen haar: mama er is nix, hij heeft alleen een beetje koorts blabla.
    de dag erna, kreeg ie longontsteking, en alles werd heviger, ewa zaterdagnacht, werden we wakker gebeld door het ziekenhuis dat we moesten komen omdat het slecht ging.. Daar aangekomen kregen we te horen dat dit het einde was van mijn vader en dat we nu de tijd kregen om afscheid te nemen.... Met open mond en verbazing, liepen we met z'n allen naar hem toe. En ja, een paar uur later was het voorbij. Alla ie rahmoe..

    verbazing, totaalonverwachts, ik wou doodgaan. Hij is vaker veeeeeeel zieker geweest dat ik echt dacht dat ie het niet zou halen, en nu had ie een beetje koorts en longontsteking en weg was hij... Sprakeloos, machteloos..

    Zo zie je maar weer dat 1 persoon sowieso tekenen krijgt in de naaste omgeving. Op het moment dat mijn moeder me wou gaan vertellen dat dit zijn einde was, kreeg ze een ingeving zei ze,, sobhanolah..

    hoop dat ik je heb kunnen helpen.. Ik moet zeggen, dit heeft mijn hartje ook opgelucht.. shokran
    Jasmina
    meissie nador

  3. #3
    onzin

    Reacties
    105
    06-07-2004

    Citaat Geplaatst door jasmina19
    he schatje,, ik wil je mening delen over de dood.. Mijn vader lahierahmoe, is vorige week overleden meskin. Lmekteb, hij had 11 jaar geleden een auto-ongeluk gehad, en sindsdien is hij nooit hersteld. Maar vorige week was het dan zover. Het loslaten van onze vader.
    Maar om ter zake te komen, mijn moeder voelde het ook al aan. Al zeker 3 weken geleden vertelde ze ons dat ze dingen droomden waar ze erg onrustig van werd, en als ze wakker werd niet wist wat ze precies droomde. ze vertelde alleen steeds over een bed, en dat er heeeeeeel veeeel mensen waren, waar kon ze ook niet plaatsen. Blijkbaar was dat dus marokko. In ieder geval, had ze ook steeds last van haar neus die erg jeukt. Ze zeggen dat dat een teken is. Allahoe arlem. Maar toen zei ze ook steeds, sobhanallah, misschien gaat er wel iemand dood etc. Op een gegeven moment werden we gebeld op een donderdag dat mijn vader een beetje last had van koorts. Toen we daar waren, was het nix byzonders. En de dokters zagen er ook nix achter. Toen riep mijn moeder mij mee naar buiten en zei super seiues tegen me: Jasmina, neem afscheid van je vader, want dit is het einde...... zomaar uit het niets.. Ik zo tegen haar: mama er is nix, hij heeft alleen een beetje koorts blabla.
    de dag erna, kreeg ie longontsteking, en alles werd heviger, ewa zaterdagnacht, werden we wakker gebeld door het ziekenhuis dat we moesten komen omdat het slecht ging.. Daar aangekomen kregen we te horen dat dit het einde was van mijn vader en dat we nu de tijd kregen om afscheid te nemen.... Met open mond en verbazing, liepen we met z'n allen naar hem toe. En ja, een paar uur later was het voorbij. Alla ie rahmoe..

    verbazing, totaalonverwachts, ik wou doodgaan. Hij is vaker veeeeeeel zieker geweest dat ik echt dacht dat ie het niet zou halen, en nu had ie een beetje koorts en longontsteking en weg was hij... Sprakeloos, machteloos..

    Zo zie je maar weer dat 1 persoon sowieso tekenen krijgt in de naaste omgeving. Op het moment dat mijn moeder me wou gaan vertellen dat dit zijn einde was, kreeg ze een ingeving zei ze,, sobhanolah..

    hoop dat ik je heb kunnen helpen.. Ik moet zeggen, dit heeft mijn hartje ook opgelucht.. shokran
    Jasmina
    inna lilah wa inna ileyhi raji3oen, ik wens je veel sterkte meid en moge allah je bij staan incha allah
    Wie in Allah en de Laatste Dag geloof laat hem het goede zeggen of zwijgen

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    78
    24-03-2004

    Allah ie rahmoe, Moge Allah hem belonen met het paradijs inshallah en moge Allah jullie veel steun en sabr schenken amien.................
    Rana mara hna oe mara lhieh

  5. #5
    onzin

    Reacties
    105
    06-07-2004

    ameen oeghty

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    125
    21-11-2003

    Citaat Geplaatst door jasmina19
    he schatje,, ik wil je mening delen over de dood.. Mijn vader lahierahmoe, is vorige week overleden meskin. Lmekteb, hij had 11 jaar geleden een auto-ongeluk gehad, en sindsdien is hij nooit hersteld. Maar vorige week was het dan zover. Het loslaten van onze vader.
    Maar om ter zake te komen, mijn moeder voelde het ook al aan. Al zeker 3 weken geleden vertelde ze ons dat ze dingen droomden waar ze erg onrustig van werd, en als ze wakker werd niet wist wat ze precies droomde. ze vertelde alleen steeds over een bed, en dat er heeeeeeel veeeel mensen waren, waar kon ze ook niet plaatsen. Blijkbaar was dat dus marokko. In ieder geval, had ze ook steeds last van haar neus die erg jeukt. Ze zeggen dat dat een teken is. Allahoe arlem. Maar toen zei ze ook steeds, sobhanallah, misschien gaat er wel iemand dood etc. Op een gegeven moment werden we gebeld op een donderdag dat mijn vader een beetje last had van koorts. Toen we daar waren, was het nix byzonders. En de dokters zagen er ook nix achter. Toen riep mijn moeder mij mee naar buiten en zei super seiues tegen me: Jasmina, neem afscheid van je vader, want dit is het einde...... zomaar uit het niets.. Ik zo tegen haar: mama er is nix, hij heeft alleen een beetje koorts blabla.
    de dag erna, kreeg ie longontsteking, en alles werd heviger, ewa zaterdagnacht, werden we wakker gebeld door het ziekenhuis dat we moesten komen omdat het slecht ging.. Daar aangekomen kregen we te horen dat dit het einde was van mijn vader en dat we nu de tijd kregen om afscheid te nemen.... Met open mond en verbazing, liepen we met z'n allen naar hem toe. En ja, een paar uur later was het voorbij. Alla ie rahmoe..

    verbazing, totaalonverwachts, ik wou doodgaan. Hij is vaker veeeeeeel zieker geweest dat ik echt dacht dat ie het niet zou halen, en nu had ie een beetje koorts en longontsteking en weg was hij... Sprakeloos, machteloos..

    Zo zie je maar weer dat 1 persoon sowieso tekenen krijgt in de naaste omgeving. Op het moment dat mijn moeder me wou gaan vertellen dat dit zijn einde was, kreeg ze een ingeving zei ze,, sobhanolah..

    hoop dat ik je heb kunnen helpen.. Ik moet zeggen, dit heeft mijn hartje ook opgelucht.. shokran
    Jasmina

    Soebhanallah oegtie,

    Allahie koen sabr. Tot allah is onze terug keer. Wat goed dat je dit met ons hebt gedeeld, soekran. Ik vind het knap dat je dit met ons kan delen. Soms lijkt de dood zo ver weg, maar een handeling en onze Roeh (Ziel) is weg.

    Hoe je sterk oegtie.......
    Reinheid is het halve geloof. Alhamdoelillah maakt de weegschaal vol, en sobhannallah en alhamdoelillah vullen de ruimte tussen hemel en aarde. Het gebed is een licht, liefdadigheid is een bewijs, geduld is een lichtgloed en de Qur'aan is een argument dat voor of tegen je spreekt. Iedereen begint met zijn dag en verkoopt daarbij zijn ziel. Ofwel men bevrijdt zichzelf, ofwel men richt zichzelf te gronde.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    78
    24-03-2004

    Je vader en alle doden rusten bij Allah inshallah....
    Rana mara hna oe mara lhieh

  8. #8
    Geen 18.

    Reacties
    4.081
    04-05-2003

    SubhanaAllah.