1. #1
    Perish...

    Reacties
    114
    05-01-2003

    Filmpje!

    De 10 beste films van 2002:

    1. Donnie Darko - Deze ogenschijnlijk traditionele tiener/horrorfilm bleek een briljante mix van Blue Velvet en Back tot the Future, met een ingenieuze jaren tachtig-soundtrack.

    2. Ghostworld - Nóg een als tienerfilm vermomd meesterwerk, maar dan gebaseerd op een tragikomische strip. Thora Birch en Steve Buscemi wisten exact de juiste toon aan te slaan.

    3. Insomnia - Al Pacino was weer uitstekend, maar vooral Robin Williams was overtuigend als perverse moordenaar. De achtervolgingen in de mist en op de drijvende boomstammen waren al even memorabel.

    4. Spider-Man - Eindelijk weer eens een superheldenfilm die echt super was, dankzij de spetterende regie van Sam Raimi en de sullige superheld die Tobey Maguire neerzette.

    5. Y Tu Mama Tambien - Als de hormomen van Mexicaanse tieners op hol slaan levert dat een emeeslepender en vooral eerlijker film op dan tien American Pie's bij elkaar.

    6. Minority Report - Steven Spielberg op zijn smerigst in deze science fiction: Tom Cruise met zijn ogen in een bloederig diepvrieszakje. Fantastisch in beeld gebrachte Philip K. Dick-paranoia.

    7. Ja Zuster, Nee Zuster - Jeugdsentiment uit de Primulastraat, maar ook vermaak voor wie de legendarische serie nooit zag. Sublieme aanleding, subtiele grappen en een heerlijke Loes Luca als Zuster Klivia.

    8. Bowling for Columbine - Michael Moore schopt wild om zich heen in deze aanklacht tegen trigger-happy Amerika. Documentaire die het grote gebaar niet schuwt en juist daarom vele emoties losmaakt.

    9. The Man Who Wasn't There - Kapper Billy Bob Thornton is prachtig zwijgzaam in de zwart/witte en tergend trage tongue-in-cheek ode aan de film noir, van de Coen Brothers.

    10. Ocean's Eleven - Het jaar begon vrolijk met deze luchtige schelmenkomedie van Steven Soderbergh. Blufpoker met top-acteurs en een onzinnige kluiskraak, maar heerlijk popcorn-vermaak.

    De 10 slechtste films van 2002:

    1. We Were Soldiers - Er marcheerden dit jaar hele legers Amerikaanse helden over het witte doek, van Behind Enemy Lines tot Black Hawk Down. Maar wat patriottisme, onverteerbare heroïek en valse sentiment betreft was We Were Soldiers met stip de ergste.

    2. Dragonfly - Nog meer gevallen helden: in deze Sixth Sense-rip off (die ook nog in The Mothman Prophecies zijn meerdere moest erkennen) toont Kevin Costner aan dat er geen leven meer is na zijn ooit zo glanzende carrière.

    3. Domestic Disturbance - John Travolta in één van de slechtste films uit zijn loopbaan, en dat wil wat zeggen. Voorspelbare én onwaarschijnlijke tv-thriller die meteen naar de videotheek had gemoeten.

    4. The Time Machine - Volkomen overbodige remake van een sf-klassieker uit de jaren zestig. Niet alleen het acteerwerk, maar zelfs de special effects waren veertig jaar terug beter.

    5. Fogbound - Zeldzaam morsig Engelstalig drama rond een driehoeksverhouding in de mist. Regisseur Ate de Jong leverde vooral het bewijs dat de cv-regeling aan een grondige herziening toe is.

    6. Enough - Stuitende wraakfilm waarin Jennifer Lopez als mishandelde echtgenote het recht in eigen hand neemt. Alle logica werd overboord gegooid, tot aan het laffe einde toe.

    7. I Am Sam - Met een handicap sleep je een Oscarnominatie binnen, en dus deed Sean Penn zijn Rain Man. Het flinterdunne verhaaltje waarin hij advocate Michelle Pfeiffer een wijze levensles leerde werd over twee ondraaglijke uren uitgesmeerd.

    8. Killing Me Softly - De bestseller van het schrijversduo Nicci French werd te grabbel gegooid in deze lachwekkende filmversie. Heather Graham was te licht voor de hoofdrol en de afloop werd onherstelbaar gewijzigd.

    9. Pluto Nash - Zelden zoveel beproefde namen zo onkomisch onderuit zien glijden als in deze zouteloze Eddie Murphy-draak, waarin zélfs John Cleese pijnlijk onleuk was.

    10. Britney Spears: Crossroads - Een gemakkelijk doelwit wellicht, maar deze feelgood-roadmovie sloeg dan ook alleen maar bekende wegen in.
    "Hoe minder je hebt te bieden, hoe mooier je de verpakking maakt."

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.677
    30-11-2001

    Thanx

    Leuk om te weten... en ik dacht er ook zo ongeveer over
    ** SouSou **

  3. #3
    3AMIEL DJELL KNITRA

    Reacties
    1.161
    11-07-2002

    johny q vond ik echt goed ik moest wel janken bij die film en niet lachen want het was echt zo en nee ik ben gewoon een man en geen mietje
    helaas berusten de berichten van cambou niet op de werkelijkheidCAMBOU ONTZORGD (niet aankomen dat het met een T moet)
    النأدي ألرريأدي ألقنيطريى ىأمبو عأميل

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.764
    02-05-2002

    Austin Powers en Ali G vond ik nog altijd de beste... verder kan ik de bios-inhoud van 2002 niet echt waarderen...
    Before you can reed me you've gotta learn how to see me....

  5. #5
    Perish...

    Reacties
    114
    05-01-2003

    Origineel gepost door Lunatic007
    Austin Powers en Ali G vond ik nog altijd de beste... verder kan ik de bios-inhoud van 2002 niet echt waarderen...

    Die vond je greappig denk ik, niet egt goed toh
    "Hoe minder je hebt te bieden, hoe mooier je de verpakking maakt."

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.764
    02-05-2002

    Insomnia is volgens mij ook wel kewl maar die heb ik nog nie gezien...
    Before you can reed me you've gotta learn how to see me....

  7. #7
    Get RICH Or Die Tryin

    Reacties
    1.780
    08-08-2002

    Origineel gepost door Lunatic007
    Insomnia is volgens mij ook wel kewl maar die heb ik nog nie gezien...
    als je me 2 lege cdtjes passt, kan je die film vanavond al zien!!!



    Service
    ...

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.764
    02-05-2002

    Als jij ff langskomt met die body dan geef ik je zoveel cd'tjes als je maar wilt ghegheghe




    Before you can reed me you've gotta learn how to see me....

  9. #9
    K hou van mn manneke

    Reacties
    1.790
    02-08-2002

    Origineel gepost door ITHRANE
    ik vond i am sam wel leuk
    Nee zuster van me
    Jij vindt een andere film leuk
    De film waar ik de hele tijd bij zat te lachen REMEMBER
    Helemaal boven zitten ik jij en onze dwergje hahaha




    Rayan 11/03/2007
    Lina 03/03/2009