1. #1
    niet gelovig!

    Reacties
    64
    16-11-2004

    Leg mij eens uit:

    Het is absoluut niet lullig bedoeld,maar ik vraag me eigen af of jullie echt alle regeltjes van de Koran volgen of bepaalde regels en worden jullie er nooit gek van dat heel veel niet mag?

  2. #2
    niet gelovig!

    Reacties
    64
    16-11-2004

    Is er echt niemand die mij dat kan vertellen?

  3. #3
    niet gelovig!

    Reacties
    64
    16-11-2004

    Petje af voor jou!
    Echt waar,ik heb zwaar respect voor mensen die in iets geloven en er ook zo na leven.

  4. #4
    Geen 18.

    Reacties
    4.081
    04-05-2003

    Citaat Geplaatst door mahmoud@T....
    he ik kan je wel iets vertellen als je wil. jah je hebt gelijk we hebben veel regels en er zijn veel verboden dingen en jah het is wel moeilijk om je aan alle regels van de koran te houden dat begrijp ik want ik doe ook dingen die eigenlijk niet mogen zoals merkkleding kopen tv kijken en nog veel meer dit zijn niet zo erge dingen maar aan de basispunten van de islam hou ik me wel ramadan doen vredelievend zijn niet drinken niet roken maar roken is gehaat is niet echt verboden en hopelijk naar mekka gaan als je het kan opbrengen in ieder geval je moet de vijf volgen van de islam en he als je dat allemaal kan en doet dan wacht er wel een grote beloning voor je kijk ik weet niet of jij daar in gelooft maar als moslim geloof ik erin en daarom hou ik me aan deze regels dat was eigenlijk wat ik wou zeggen ik kan je wel dingen zeggen maar sommige dingen begrijp je toch niet dat moet je je verdiepen in de islam weet nie of je dat hebt gedaan
    Is dat echt het belangrijkste in het leven? Tv en merkkleding?
    Wie zegt dat Tv Haraam is. Het is Haraam wanneer je naar onzinnige dingen kijkt. Naar blote vrouwen etc etc etc. Dit allemaal is zeer zeker haraam!
    Het is Goed om de Tv te gebruiken voor bijvoorbeeld Islam. Islam programma's bekijken, zodat je kennis kunt opdoen. Dat is toch mooi. Waarom denk je dat Iblies de ongelovige zo mag? Ze zijn onze Heer Allah Swthl ongehoorzaam. De zonde is niet de zonde die je begaat, maar de zonde is ONGEHOORZAAMHEID aan Allah swthl. Dat is de zonde!

    Roken. Alles wat jouw lichaam schaadt is haraam. Hoe wil jij bijvoorbeeld dronken je salaat verrichten? Weet je dan niet dat Alcohol de mens kan schaden. Lever dat helemaal aangetast wordt. Als je dronken bent kun je veel gekke dingen doen: Overspel (zina) een moord plegen..etc etc etc.

    Zie je dan niet dat onze Heer ons wil behoeden dat we met deze Shaytaan de hel gaan vergezellen? De Shaytaan houdt niet van ons, hij wil Allah swthl alleen dwarsbomen. Maar waarlijk, wie zijn pad ook betreed die zal zeker niet de geur van het paradijs kunnen ruiken!

    De regels beste Sis is een leidraad voor ons, opdat wij zullen slagen. Met deze regels kunnen wij onze Heer gehoorzamen, zodat wij dan Zijn beloning kunnen krijgen: Yanaat Al Firdaus!
    Jij hebt toch ook liever een gebruiksaanwijzing bij de hand als je een kast in elkaar wil krijgen? Je weet niet welke kant aan elkaar vast gemaakt moet worden, of welke spijkertje het beste daar geschikt voor is.

    Zo kun je de Koran en de regels ook bekijken. Met de regels in de koran en de Soennah kunnen wij onze Heer gehoorzamen. Waarlijk, wie zijn pad niet betreed, hem zal een brandend hel opwachten.

    wa salaam

  5. #5
    Ahlou Sounnah

    Reacties
    783
    25-09-2004

    Elk geloof dat nieuw is voor mensen is vreemd en natuurlijk is het soms moeilijk om je aan regeltjes te houden maar ja zo is het nou eenmaal

    ''O, jullie die geloven. Vrees Allah, zoals Hij gevreesd behoort te worden en sterf niet, tenzij jullie in de islam zijn, in een volledige onderwerping aan Allah.
    (Qor'aan soera 3:102)


    Tariqatou Salaf


  6. #6
    --

    Reacties
    6.686
    09-01-2003

    Citaat Geplaatst door theedoek
    Het is absoluut niet lullig bedoeld,maar ik vraag me eigen af of jullie echt alle regeltjes van de Koran volgen of bepaalde regels en worden jullie er nooit gek van dat heel veel niet mag?
    Vanwege de omgeving waarin wij ons bevinden vinden we dat er veel niet mag. Het leven is nou eenmaal een test en het paradijs komt niet zomaar in ons handen vallen.

    Het wereldse leven is een gevangenis voor een gelovige, en een paradijs voor de ongelovige. Ook heeft de profeet (vrede zij met hem) gezegd dat er een tijd zal komen, dat diegene die zich vasthoudt aan de islam, het net zou zijn alsof hij een brandende kool in zijn handen vasthoudt.

    Dat is het verschil tussen de islam en andere religies. De islam is een omvattende religie voor de moslim, dat haast bij iedere stap dat je in je leven maakt inspraak op heeft.

    Verder denk ik niet dat er sprake is van 'heel veel'.

    استغفــر الله الــذى لا الـــه الا هـــو الحـــى القيـــوم وأتــــوب الــيه‏


  7. #7
    palestina

    Reacties
    308
    17-11-2004

    Het is absoluut niet lullig bedoeld,maar ik vraag me eigen af of jullie echt alle regeltjes van de Koran volgen of bepaalde regels en worden jullie er nooit gek van dat heel veel niet mag?

    al die dingen die er niet mogen zijn er niet voor niks gemaakt. voor elke regel die de Schepper heeft gemaakt heeft een goede argument om je te leiden naar een betere leven hier en in het hiernamaals. weet dat de wereld voor de ongelovige een pardijs is en voor de gelovige een hel

  8. #8
    niet gelovig!

    Reacties
    64
    16-11-2004

    Ja maar dan is het toch "ongeveer hetzelfde" als een christenen?
    Of zie ik dat nu hartstikke verkeerd?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    161
    06-12-2003

    Citaat Geplaatst door theedoek
    Het is absoluut niet lullig bedoeld,maar ik vraag me eigen af of jullie echt alle regeltjes van de Koran volgen of bepaalde regels en worden jullie er nooit gek van dat heel veel niet mag?
    ik, als moslim-zijnde, probeer zo goed mogelijk volgens de regels van de qoeran en overleveringen te leven alleen is niemand perfect en maakt iederen fouten. de intentie is ook erg belangrijk...maar moet wel samen gaan met daden indien je daartoe in staat bent

  10. #10
    Geen 18.

    Reacties
    4.081
    04-05-2003

    Citaat Geplaatst door theedoek
    Ja maar dan is het toch "ongeveer hetzelfde" als een christenen?
    Of zie ik dat nu hartstikke verkeerd?
    Ja, de christenen hebben ook hun eigen 10 geboden. Dat zijn regels zodat je slaagt. Het leven op aarde kun je zien als een examen. Je slaagt wanneer je deze examen voldoende hebt afgelegd en dan krijg je jouw diploma. je verdient het, want je hebt er hard voor gewerkt. De Islam is net zo.

    Wat het verschil is tussen de Islam en het Christendom is dat in het Christendom Jezus als de zoon van God wordt gezien. In de Islam integendeel. Jezus is een heel belangrijke persoon binnen de Islam. Het is een profeet. En zijn moeder is Maryam Moge Allah hen genadig zijn.

    Dat maakt dan ook het verschil tussen deze twee geloven. Allah heeft geen kinderen noch is hij zelf geschapen.

    Het Jodendom/Christendom/Islam hebben allemaal regels wat men moet na leven. Het verschil tussen deze geloven is dat elk geloof in iets anders gelooft.

    Gegroet.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    89
    02-11-2004

    waarom focussen mensen zich altijd op dingen die NIET mogen, kijk eens naar de dingen die WEL mogen in de Islam.. die zijn er meer hoor!
    "Kijk niet naar hoe Klein de zonde is, maar denk aan Degene Die je ongehoorzaam bent geweest"

  12. #12
    Geen 18.

    Reacties
    4.081
    04-05-2003

    Citaat Geplaatst door Narcis4
    waarom focussen mensen zich altijd op dingen die NIET mogen, kijk eens naar de dingen die WEL mogen in de Islam.. die zijn er meer hoor!

    Mensen zijn verblind door het materialisme op aarde.

  13. #13
    niet gelovig!

    Reacties
    64
    16-11-2004

    Ja maar leg mij dan eens uit wat WEL mag.
    Ik ben me gewoon in jullie geloof aan het verdiepen.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    26
    01-04-2004

    Islam is de naam die Allah (God) gegeven heeft aan deze religie.
    Islam is een arabische woord dat letterlijk betekent gehoorzaamheid en vrede anders dan het arabische woord SALEMA: vrede,zuiverheid, overgave, gehoorzaamheid.
    Islam bedoeld hiermee het pad van degene die Allah gehoorzamen en vrede vestigen met Hem en zijn schepping. De volgelingen worden moslims genoemd.
    Islam is geen nieuwe godsdienst het is in essentie dezelfde boodschap en leiding welke Allah heeft geopenbaard aan alle profeten voor de Heilige profeet Mohammed (v.z.m.h.).
    Het was 1 leer aangepast aan de ontwikkeling van de mens, pas toen de mensen ontwikkeld werden kwam de universele leer, Islam. Islam verenigd alle godsdienten in volmaakte zuiverheid. Daarom moeten we elke godsdienst respecteren.

    Waar iedere moslim zich aan moet houden zijn:
    De 5 zuilen van de Islam zijn: getuigenis, gebed, contributie aan armen, vasten, bedevaart. En de 6 geloofspunten zijn: eenheid van God, engelen, profeten, Zijn boeken, Dag des Oordeels, Maat der dingen.

    Maar weet dat Allah, de Barmhartige, de Genadevolle, de Vergevende iedereen beoordeelt naar zijn eigen vermogen.

    Moge Allah ons de kracht en kennis geven om alle goede eigenschapppen in ons te weerspiegelen en in vrede te leven met de gehele mensheid.

    Wassalaam,

    Hinna

  15. #15
    Geen 18.

    Reacties
    4.081
    04-05-2003

    Citaat Geplaatst door theedoek
    Ja maar leg mij dan eens uit wat WEL mag.
    Ik ben me gewoon in jullie geloof aan het verdiepen.

    Wat je wel mag?

    Je mag al het positieve doen. Is dat niet genoeg dan?