1. #1
    Verbannen

    Reacties
    4.089
    05-01-2007

    Afghaanse (15) bevrijd uit martelkelder

    Afghaanse (15) bevrijd uit martelkelder

    KABUL - Afghaanse politieagenten hebben een 15-jarig meisje gered uit de kelder van haar schoonouders. De tiener was daar naar verluidt opgesloten omdat ze weigerde de prostitutie in te gaan. Ze werd vervolgens gruwelijk gemarteld.



    De 15-jarige Sahar Gul werd ruim een half jaar geleden uitgehuwelijkt aan een 30-jarige man uit de noordelijke provincie Baghlan. Haar ouders sloegen alarm omdat ze al een paar maanden niks meer van hun dochter hadden gehoord.

    De kelder waaruit het meisje werd bevrijd was pikdonker. Gul had nauwelijks kleren aan, was uitgehongerd en toonde sporen van marteling. Zo waren haar haren en nagels uitgetrokken en zat ze onder de blauwe plekken en wonden. Ze herstelt momenteel in het ziekenhuis.

    De politie heeft de schoonouders opgepakt, maar maakt nog jacht op de 30-jarige echtgenoot.

    De positie van vrouwen is in grote delen van Afghanistan nog steeds erbarmelijk. De mensenrechtenorganisatie Afghan Independent Human Rights Commission rapporteerde afgelopen jaar bijna 3000 gevallen van geweld tegen vrouwen.


    http://www.telegraaf.nl/buitenland/1...?sn=buitenland

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    2.123
    23-05-2005

    15 jaar, uitgehuwelijkt..pedofilie, en prostitutie..djeezes.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    6.183
    25-12-2007

    Citaat Geplaatst door schinkenstube Bekijk reactie
    15 jaar, uitgehuwelijkt..pedofilie, en prostitutie..djeezes.
    Noordelijke provincie.

  4. #4
    M&L

    Reacties
    11.498
    03-12-2009

    Omg!
    Als dit bericht (volledig) klopt dan is dit echt gruwelijk!!
    Sent from my brain using common sense.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    9.105
    23-12-2008

    Citaat Geplaatst door Pist_Aches Bekijk reactie
    Omg!
    Als dit bericht (volledig) klopt dan is dit echt gruwelijk!!
    Afghan teenage girl locked up for months in toilet
    Sara's husband used to beat her and denied her enough food

    By Habibur Rahman Sherzai
    A girl was locked in a bathroom for six months by her in-laws for refusing to have sex with unknown men they brought home
    A girl was locked in a bathroom for six months by her in-laws for refusing to have sex with unknown men they brought home. (Photo: PAN)

    Police rescued a teenage married girl who was kept locked-up in a toilet for six months by her in-laws in northern Baghlan province, officials said.

    The 15-year-old was found locked up-in the toilet after her parents informed police, the second police district chief, Col. Fazal Rahman, told Pajhwok Afghan News.

    Sar Gul was married to Mohammad Azim, 30, nine months ago, he said, adding the girl was locked up when she refused having sex with men brought home by her in-laws.

    Sara's husband used to beat her and denied her enough food, the police official quoted the girl as saying. The girl's mother-in-law has been arrested, but her husband managed to flee.

    The victim's parents are living in Badakhshan, women affairs director, Rahima Zafari, said. She added the girl was admitted to the Pul-i-Khumri Civil Hospital with severe mental stress. Zafari demanded the criminals' early arrest and punishment.

    The hospital head, Dr. Gul Mohammad Wardak, said the girl had her nails pulled out with pliers and there were burn signs on her body. He said she was in a critical condition and might be transferred to Kabul for better treatment.

    Read more: http://www.rawa.org/temp/runews/2011...#ixzz1hqP8AbSJ

    http://www.rawa.org/temp/runews/2011...s-rescued.html

  6. #6
    M&L

    Reacties
    11.498
    03-12-2009

    Als dit hetzelfde artikel/gebeurtenis is,dan zijn er toch een paar zaken die niet helemaal overeenkomen.
    De naam,plaats van opsluiting,aantal maanden dat ze getrouwd is etc...

    Het zijn mss maar kleine details maar als er hier en daar nog zaken zijn die niet "kloppen" dan twijfel ik of het echt is verlopen zoals hierboven vermeld.
    Op verschillende manieren uiteraard.
    Sent from my brain using common sense.

  7. #7
    ja dat ook

    Reacties
    8.720
    07-10-2009

    Wat gruwelijk!

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    21.684
    15-05-2009

    Citaat Geplaatst door Pist_Aches Bekijk reactie
    Als dit hetzelfde artikel/gebeurtenis is,dan zijn er toch een paar zaken die niet helemaal overeenkomen.
    De naam,plaats van opsluiting,aantal maanden dat ze getrouwd is etc...

    Het zijn mss maar kleine details maar als er hier en daar nog zaken zijn die niet "kloppen" dan twijfel ik of het echt is verlopen zoals hierboven vermeld.
    Op verschillende manieren uiteraard.
    Revolutionary Association of the Women of Afghanistan (RAWA) Die kun jij echt wel vertrouwen..of zullen afghaanse vrouwen organisatie's liegen

  9. #9
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Citaat Geplaatst door ReleasePeace2th Bekijk reactie
    Noordelijke provincie.
    Alsof de plaats waar het gebeurd iets uit maakt.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    6.183
    25-12-2007

    Citaat Geplaatst door Peej Bekijk reactie
    Alsof de plaats waar het gebeurd iets uit maakt.
    Tuurlijk we weten wie daar aan de macht zijn dus.

  11. #11
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Citaat Geplaatst door Pist_Aches Bekijk reactie
    Als dit hetzelfde artikel/gebeurtenis is,dan zijn er toch een paar zaken die niet helemaal overeenkomen.
    De naam,plaats van opsluiting,aantal maanden dat ze getrouwd is etc...

    Het zijn mss maar kleine details maar als er hier en daar nog zaken zijn die niet "kloppen" dan twijfel ik of het echt is verlopen zoals hierboven vermeld.
    Op verschillende manieren uiteraard.
    Ja, zoek maar de kleinste dingen om te kunnen roepen dat het weer niet waar is.
    rawa.org is in deze een behoorlijk betrouwbare bron. Een groep Afghaanse vrouwen die al jaren strijd voor betere vrouwenrechten. Ze zijn zeer sterk gekant tegen de Taliban, maar ze schoppen ook tegen de Amerikaanse bezetters aan. Die maken dus geen onderscheid. Die stellen alle wantoestanden tegen vrouwen aan de kaak.

    Dit soort gruwelijkheden gebeuren helaas. En zolang de meeste mensen daar de ogen voor (proberen te) sluiten zal het nooit ophouden. En dat begint bij jou poging om het verhaal te ontkrachten omdat er een paar details in de vertaling niet overeen komen.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!

  12. #12
    M&L

    Reacties
    11.498
    03-12-2009

    Citaat Geplaatst door Peej Bekijk reactie
    Ja, zoek maar de kleinste dingen om te kunnen roepen dat het weer niet waar is.
    rawa.org is in deze een behoorlijk betrouwbare bron. Een groep Afghaanse vrouwen die al jaren strijd voor betere vrouwenrechten. Ze zijn zeer sterk gekant tegen de Taliban, maar ze schoppen ook tegen de Amerikaanse bezetters aan. Die maken dus geen onderscheid. Die stellen alle wantoestanden tegen vrouwen aan de kaak.

    Dit soort gruwelijkheden gebeuren helaas. En zoland de meeste mensen daar de ogen voor (proberen te) sluiten zal het nooit ophouden.
    En dat begint bij jou poging om het verhaal te ontkrachten omdat er een paar details in de vertaling niet overeen komen.

    Wat ik met die kleine details probeerde duidelijk te maken,allerbeste Pjee is dat berichten nog wel eens van vorm en inhoud durven veranderen gedurende het gehele proces en dan heb ik het niet eens over de vertaling want een naam is een naam en daar zou in principe niets aan mogen veranderen en over de huwelijksperiode valt ook niet te struikelen.
    Waar en wanneer zie je met klem ontkennen dat dit ooit is gebeurd?

    Deze gruwelijkheden komen idd vaak voor,iets te vaak naar mijn goesting.
    Wat kunnen wij, hier in het (verre) Westen,hieraan doen?
    Ik vind het laatste gedeelte van je reactie iets te dramatisch en emotioneel overkomen.
    Sent from my brain using common sense.

  13. #13
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Citaat Geplaatst door Pist_Aches Bekijk reactie
    Wat ik met die kleine details probeerde duidelijk te maken,allerbeste Pjee is dat berichten nog wel eens van vorm en inhoud durven veranderen gedurende het gehele proces en dan heb ik het niet eens over de vertaling want een naam is een naam en daar zou in principe niets aan mogen veranderen en over de huwelijksperiode valt ook niet te struikelen.
    Waar en wanneer zie je met klem ontkennen dat dit ooit is gebeurd?

    Deze gruwelijkheden komen idd vaak voor,iets te vaak naar mijn goesting.
    Wat kunnen wij, hier in het (verre) Westen,hieraan doen?
    Ik vind het laatste gedeelte van je reactie iets te dramatisch en emotioneel overkomen.
    Excuses dat ik soms emotioneel wordt van dit soort afgrijselijke vormen van vrouwenonderdrukking en mishandeling.
    En dan vooral van het feit dat er ook nog mensen zijn die dit proberen te ontkennen of bagatelliseren (en dan heb ik het even niet over jou).

    Kijk nou naar die gestoorde malloten die het geen reet kan schelen wat er met dat meisje gebeurd is, maar die lopen te bekvechten welk land er nou beter is Afghanistan of Turkije. Stelletje zieke geesten.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!

  14. #14
    M&L

    Reacties
    11.498
    03-12-2009

    Citaat Geplaatst door Peej Bekijk reactie
    Excuses dat ik soms emotioneel wordt van dit soort afgrijselijke vormen van vrouwenonderdrukking en mishandeling.
    En dan vooral van het feit dat er ook nog mensen zijn die dit proberen te ontkennen of bagatelliseren (en dan heb ik het even niet over jou).

    Kijk nou naar die gestoorde malloten die het geen reet kan schelen wat er met dat meisje gebeurd is, maar die lopen te bekvechten welk land er nou beter is Afghanistan of Turkije. Stelletje zieke geesten.
    Akkoord,geen probleem.
    Maar je hebt nog altijd geen antwoord gegeven op mijn vraag.
    Wat kunnen we hieraan doen?
    Sent from my brain using common sense.

  15. #15
    Bijna Lid

    Reacties
    6.134
    15-01-2007

    Citaat Geplaatst door adje Bekijk reactie
    Afghaanse (15) bevrijd uit martelkelder

    KABUL - Afghaanse politieagenten hebben een 15-jarig meisje gered uit de kelder van haar schoonouders. De tiener was daar naar verluidt opgesloten omdat ze weigerde de prostitutie in te gaan. Ze werd vervolgens gruwelijk gemarteld.



    De 15-jarige Sahar Gul werd ruim een half jaar geleden uitgehuwelijkt aan een 30-jarige man uit de noordelijke provincie Baghlan. Haar ouders sloegen alarm omdat ze al een paar maanden niks meer van hun dochter hadden gehoord.

    De kelder waaruit het meisje werd bevrijd was pikdonker. Gul had nauwelijks kleren aan, was uitgehongerd en toonde sporen van marteling. Zo waren haar haren en nagels uitgetrokken en zat ze onder de blauwe plekken en wonden. Ze herstelt momenteel in het ziekenhuis.

    De politie heeft de schoonouders opgepakt, maar maakt nog jacht op de 30-jarige echtgenoot.

    De positie van vrouwen is in grote delen van Afghanistan nog steeds erbarmelijk. De mensenrechtenorganisatie Afghan Independent Human Rights Commission rapporteerde afgelopen jaar bijna 3000 gevallen van geweld tegen vrouwen.


    http://www.telegraaf.nl/buitenland/1...?sn=buitenland
    Wat een zieke gasten. Ongelooflijk. Die dieren, mensen kan ik ze niet noemen, horen de doopdstraf te krijgen.
    Of ze op een dezelfde manier te straffen! Grrr, wat heb ik een hekel aan dat soort gekken!