Carrot cake - berkoeka2
Ingrediënten
4 eieren (biologisch)
200 g lichtbruine basterdsuiker (zak 500 g)
200 ml zonnebloemolie (biologisch)
250 g zelfrijzend bakmeel
2 tl kaneelpoeder
1/2 zakje bakpoeder (a 8 g)
300 g winterpeen (zak a 1 kg, biologisch), fijngeraspt
2 bananen, (biologisch), fijngeprakt
1 bakje walnoten (60 g), gehakt
25 g boter (biologisch), op kamertemperatuur
200 g poedersuiker
3 el roomkaas
.
Materialen
springvorm (Ø 24 cm), ingevet
..
Bereiden
Verwarm de oven voor op 170 °C. Klop met een mixer de eieren, basterdsuiker en een mespunt zout tot een schuimige crème. Zet de mixer op de laagste stand en meng de olie erdoor. Zeef het bakmeel, kaneelpoeder en bakpoeder boven het eimengsel en meng met een houten lepel voorzichtig door elkaar. Voeg de winterpeen, bananen en walnoten toe. Doe het mengsel in de springvorm. Bak ca. 50 min. in de oven en laat afkoelen. Meng met een vork de boter, poedersuiker en roomkaas in een kom tot glazuur. Verdeel de glazuur met de bolle kant van een lepel over de worteltaart.
Het glazuur heb ik alleen anders gemaakt. Ik heb namelijk 2 bakjes roomkaas (gewoon de goedkope van de dirk of AH euroshopper voldoet) en creme fraiche (een half bakje ongeveer) met poedersuiker (naar smaak) gebruikt.
Ik heb btw ook glazuur in het midden van de cake gedaan..
Het is een absolute aanrader
Ja klopt indd, ik las bijna alle reacties wel door maar soms werd er 'n foto geplaatst en dan shi 4 bladzijdes verderop werd het recept gevraagd haha, was echt temereh. Ja indd, moet je misschien effe in dat andere topic aangeven dan zal 't in het vervolg makkelijker gaan.
Zwervertje, ik kan je niet punten zine.
There is never a right time to say goodbye, but believe me when I say I'll keep you in my heart.
Now and forever till we meet again.
I'll just have to wait till then, untill my time here is done and the angels come to take me.
Then I'll be with you again. Fly, your soul is free. Tears are words the heart can't express.
We'll miss you, and keep you in our hearts with all the memories forever.
We will never stop loving you..

Wacht anders effe af tot morgen? Of ze tot dan reageert, wie weet heeft ze het op Word staan misschien.
Next time.
There is never a right time to say goodbye, but believe me when I say I'll keep you in my heart.
Now and forever till we meet again.
I'll just have to wait till then, untill my time here is done and the angels come to take me.
Then I'll be with you again. Fly, your soul is free. Tears are words the heart can't express.
We'll miss you, and keep you in our hearts with all the memories forever.
We will never stop loving you..

Kleverige pecan/kaneel broodjes - Zwervertje
Ingredienten:
deeg:
450g bloem
50g basterdsuiker
85g boter, in kleine stukjes gesneden
7g (1 zakje) gedroogde gist
2 eieren, losgeklopt
150ml volle melk
plantaardige olie, voor het smeren
vulling:
2 theelepel gemalen kaneel
85g lichtbruine suiker
100g amandelen
Topping:
125 g gesmolten boter, plus extra
125ml honing
50g lichtbruine basterdsuiker
100g amandelen, grof gehakt
bereidingswijze:
1. Meng bloem suiker, en 1tl zout in een kom. Doe de boter erin en wrijf alles heel fijn (het moet lijken op smida/paneermeel). Voeg het gist en de eieren toe, meng dit door en voeg dan de melk toe. Kneed alles supergoed (15min) tot je een glad, zacht en veerkrachtig deeg hebt. Voeg evt wat extra melk toe.
2. Leg het deeg in een met olie ingesmeerde bak. Dek af met folie en laat ongeveer een uur rijzen, of tot de omvang verdubbeld is.
3. Maal de ingredienten voor de vulling fijn.
4. kneed het deeg om alle lucht eruit te halen en verdeel het in tweeën. Rol elk stuk uit tot een rechthoek van 25*35 cm.
5. Smelt de boter voor de topping en besmeer elk lap deeg met boter. Verdeel de vulling over de lappen deeg. Je kunt met de deegroller erover heen gaan zodat de vulling in het deeg trekt. Rol het deeg nu vanuit de lange zijde strak op en snijd elke rol in 8 stukken.
6: Smeer 2 bakplaten van 20*30cm in met boter of gebruik bakpapier. Meng de honing en suiker met de boter en giet dat over de 2 bakplaten. bestrooi met de pecannoten. Leg de broodjes daarboven op en laat tussen de broodjes tenminste 2cm afstand. Laat ze dan nog eens 30min. rijzen.
7. bak ze in 30 minuten op 180c goudbruin. Serveer ze omgekeer en pas op want de topping is heet!
8. Zijn warm heerlijk en geniet!

Iwzan harcha - cuisinetje
2 soepkommen iwzan
1 soepkom smida
1 eetlepel suiker
1 koffielepel bakpoeder
zout
200 ml olie
Doe de iwzan in een kom en giet hierop warm water tot ze net onder staan, voeg hierbij de rest van de ingredienten.
Meng alles goed tot je een samenhangende bal krijgt.
Daarna je harcha vormen in een bord of op een grote broodplank, deze bestrooien met iwzan.
Je pan heet laten worden en je harcha hierin laten glijden.
Laten bakken gedurende 20 min, op middelzacht vuur en af en toe omdraaien.
Opdienen met boter, olijfolie......
OMG zwervertje.. Je bent een life saver haha..
Vandaag bezoek en wist niet wat ik moest maken.
Als deze topic er niet was..
Gruuuunnnn.

Vandaag doe ik me andere helft!
And everthing you touch slowly dies..

xfaatje - Chocoladetaart
Ingrediënten
4 eieren
1 glas olie
1 glas suiker
1 bakpoeder
1 vanillesuiker
3.5 glazen meel
3 eetlepels cacaopoeder
Bereidingswijze
Je mixt de eieren, suiker en vanillesuiker samen. Vervolgens doe je hier de glas olie bij en mix je dit weer samen. Vervolgens voeg je beetje bij beetje de meel toe en blijf je ondertussen voorzichtig mixen. Je voegt nu ook de bakpoeder en de 3 eetlepels cacaopoeder bij en mixt dit samen met het beslag. Het bakblik vet je in met bote/olie en je bestrooit het met wat meel. Hier doe je het beslag in en stopt het vervolgens in de oven op 180 graden
Ondertussen met een sateprikken blijven checken of de cake gaar is!
Vulling
1 pakjes slagroom
1 zakje klopfix
1 zakje vanillesuiker
1 bakje aardbeien
2 repen melk of pure chocolade
Laat de chocoladecake afkoelen. Vervolgens snijd voorzichtig de cake in 2 helften. Mix de slagroom stijf met de klopfix, vanillesuiker en meng er de helft van de aardbeien in stukjes door. Vervolgens vul je hiermee de chocoladetaart. Rasp wat van de chocoladereep en hou dit apart!
Smelt de reep chocolade met 2 eetlepels olie au bain marie en smeer hiermee de taart in. Versier de taart met de geraspte chocolade en met de aardbeien!

Jadey - Gevulde meloentjes
Galia meloen uithollen, meloen in een kom doen en in blokjes snijden, garnaaltjes, zalmsnippers, rivierkreeftjes, krabsalade (niet te veel) en surimi, dit goed mengen en dan de meloentjes vullen en in de koelkast versieren kun je of met langoustines doen of gewoon een takje munt.