1. #46
    MVC Lid

    Reacties
    11.639
    07-01-2011

    Citaat Geplaatst door revolutie030 Bekijk reactie
    Allahuma ameen! wa iyaki zus
    Aardig van je voor het mee uppen, zjazaak Allah!
    Amien!
    Wa iyaak, graag gedaan hoor broer.
    ALLAH MY LORD, ISLAM MY DEEN, MUHAMMED MY HERO, PARADISE MY DREAM!!

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    294
    09-05-2010

    Citaat Geplaatst door revolutie030 Bekijk reactie
    wa 3alaikum sallaam zus
    Aardig van je voor
    Internet zit vol kennis hamdoulillah. informatie houdt nooit op. Neem af en toe gewoon de tijd om wat lezingen te bekijken of gewoon informatie lezen.
    Ik heb een neefje van 14 ik wil hem veel over islam vertellen maar ik ben bang dat hij het niet zo boeiend vindt en was benieuwd na jou leeftijd dacht Miss dat je ook 14/15 bent dat je met me neefje in contact kan komen via msn ofzo om hem te sturen.... Ik ben zo bang dat hij het verkeerde pad op gaat.... Ik wil hem heel graag onderwijzen maar ik denk dat hij meer naar zijn eige geslacht luisterd dan na mij...klinkt misschien raar wat ik vraag en zeg ..

  3. #48
    -

    Reacties
    3.895
    30-08-2010

    Citaat Geplaatst door revolutie030 Bekijk reactie
    wa 3alaikum sallaam zus
    20 why?



    Allahuma ameen! wa iyaki zus
    Aardig van je voor het mee uppen, zjazaak Allah!

    Allahuma ameen. Ik hoop het ook, voor iedereen insha'Allah.
    Insha'Allah komen je wensen uit zus. gebruik als je wil dit topic om je te herinneren eraan.
    Internet zit vol kennis hamdoulillah. informatie houdt nooit op. Neem af en toe gewoon de tijd om wat lezingen te bekijken of gewoon informatie lezen.
    Inshaa'Allah,bedankt! Ik zal het zeker doen.
    Klopt,alleen kun je niet alles blindelings geloven. Ik wi echt helemaal beginnen bij het begin en het stap voor stap opbouwen.
    Ja dat doe ik zeker. Nogmaals bedankt!

  4. #49
    MVC Lid

    Reacties
    2.665
    04-02-2011

    Ik heb een neefje van 14 ik wil hem veel over islam vertellen maar ik ben bang dat hij het niet zo boeiend vindt en was benieuwd na jou leeftijd dacht Miss dat je ook 14/15 bent dat je met me neefje in contact kan komen via msn ofzo om hem te sturen.... Ik ben zo bang dat hij het verkeerde pad op gaat.... Ik wil hem heel graag onderwijzen maar ik denk dat hij meer naar zijn eige geslacht luisterd dan na mij...klinkt misschien raar wat ik vraag en zeg ..
    owkej op die fiets,
    Ben je bang dat hij de verkeerde kant op zal gaan of ben je bang dat hij er al in zit? Heb je vermoeden ofzo datie al gekke dingen doet?
    Ik wil best met 'm praten hoor, helemaal geen probleem. Maar hoe wou je dat doen dan?
    Kan moeilijk zeggen "hooi, ik ben hier om je te vertellen wat slecht is en wat goed is" snapje

    De Joden maken in slechts 1 land de meerderheid uit, en hebben toch de macht in alle landen op aarde...
    De Moslims maken in 51 landen de meerderheid uit, maar hebben in geen enkele land op aarde de macht..

    vreemd..


  5. #50
    MVC Lid

    Reacties
    2.665
    04-02-2011

    Inshaa'Allah,bedankt! Ik zal het zeker doen.
    Klopt,alleen kun je niet alles blindelings geloven. Ik wi echt helemaal beginnen bij het begin en het stap voor stap opbouwen.
    Ja dat doe ik zeker. Nogmaals bedankt!
    Geen probleem zus. Als je helemaal bij het begin wil beginnen dan raad ik je aan om zowizo te bidden (mocht je dat niet doen dan hé) en dan Tawhied bestuderen. Is echt belangrijk heb ik gemerkt. Veel mensen denken dat bidden en geloven dat Allah bestaat genoeg is maar het is veel uitgebreider dan dat.
    Ik heb een boek van Tawhied van Sheikh Abd'alrahmaan ibn Hasan in het Nederlands.
    Egt serieus, zoveel dingen waarvan ik altijd dacht dat ik et goed wist, blijkt dat ik eigelijk niks wist sinds ik dat boek heb gelezen.
    Ik heb et nog niet eens uitgelezen haha.. egt veel informatie in dat boek.
    Tawhied betekent "eenheid van Allah" en pas nadat ik dit boek las besefte ik zegmaar wat precies de grootsheid van Allah is
    Ghair Insha'Allah.

    De Joden maken in slechts 1 land de meerderheid uit, en hebben toch de macht in alle landen op aarde...
    De Moslims maken in 51 landen de meerderheid uit, maar hebben in geen enkele land op aarde de macht..

    vreemd..


  6. #51
    MVC Lid

    Reacties
    294
    09-05-2010

    Ik heb vermoedens dat hij de verkeerde kant op begint te gaan... Hij wil rapper worden hij heeft ook foto met ali b sjaak en dat soort onzin... Maar dat wil ik hem niet zo over brengen ben bang dat hij afschrikt en de islam maar streng gedoe vindt.... Hij heeft facebook veel mensen op facebook die hij heeft kent hij amper en hij heeft ook ping waar hij heel veel mensen op heeft staan die hij amper kent.... Dus hij zou eigenlijk niet verbaasd zijn als jij opeens zo uit het niets toevoegd ergens...

  7. #52
    Kenitra

    Reacties
    784
    15-10-2005

    Haha dat roep ik ook al 8 jaar

  8. #53
    MVC Lid

    Reacties
    2.665
    04-02-2011

    Haha dat roep ik ook al 8 jaar
    Dan doe je tog iets niet goed broeder...denk je ook nie?

    Ik heb vermoedens dat hij de verkeerde kant op begint te gaan... Hij wil rapper worden hij heeft ook foto met ali b sjaak en dat soort onzin... Maar dat wil ik hem niet zo over brengen ben bang dat hij afschrikt en de islam maar streng gedoe vindt.... Hij heeft facebook veel mensen op facebook die hij heeft kent hij amper en hij heeft ook ping waar hij heel veel mensen op heeft staan die hij amper kent.... Dus hij zou eigenlijk niet verbaasd zijn als jij opeens zo uit het niets toevoegd ergens...
    Als je gevoel dat zegt dan moet je inderdaad ff checken jah..
    die rapgedoe,, tsjah, da's normaal zo'n beetje onder Marokkaanse jongeren. En zoals je zelf zegt, Als je dingen gaat verbieden en alleen maar non-stop praat over Islaam met hem terwijl hij dat eigelijk niet wil horen, heb je kans dat je 'm juist afschrikt.
    Ik heb 'n beetje de neiging om te zeggen van geef 'm een klein beetje die vrijheid, maar stel wel duidelijke regels..
    Bepaalde dingen moet je 'm wel goed duidelijk maken. Daar mag hij wel bang voor worden.
    voor hij iets doet met meisjes of richting jointjes gaat ofzo.
    Ik heb nu trouwens zo'n gevoel dat 15 heel jong is, maar toen ik voor et eerst rookte was ik 13..dusjah..kzeg maar.

    Maar ik vind et geen probleem zus, als je wil kan je mijn msn geven aan hem.
    Ik kan alleen helaas niet zo vaak online komen.

    De Joden maken in slechts 1 land de meerderheid uit, en hebben toch de macht in alle landen op aarde...
    De Moslims maken in 51 landen de meerderheid uit, maar hebben in geen enkele land op aarde de macht..

    vreemd..


  9. #54
    2 gebruikers.

    Reacties
    332
    11-12-2009

    MashaAllah broeder.. Had iedereen maar die denkwijze, tegenwoordig heeft men geen vrees meer voor onze Heer,
    en gedragen zich als ongelovigen. Ik wil ook stoppen met bepaalde dingen,
    sommige tijden zoals bijvoorbeeld in de ramadan is me imaan echt sterk.
    Ik ben alleen maar bezig met het meer leren van de islam, gebed, met een zuivere intentie,
    maar dat verzakt weer.. Ik heb de hele ramadan geen muziek geluisterd en erna ook niet,
    maar na een paar weken begon ik weer muziek te luisteren, ik droeg geen makeup, nu gebruik ik mascara,
    en draag skinny jeans ik wil zo graag een abaya/ghimaar ofzo dragen en voor de 100% voor ons geloof gaan!
    Maar ook werken aan me gedrag.
    -

  10. #55
    2 gebruikers.

    Reacties
    332
    11-12-2009

    Mijn lap spaced hij doet 2 keer verzenden van die bericht.
    -

  11. #56
    MVC Lid

    Reacties
    2.665
    04-02-2011

    MashaAllah broeder.. Had iedereen maar die denkwijze, tegenwoordig heeft men geen vrees meer voor onze Heer, en gedragen zich als ongelovigen.
    Ik wil ook stoppen met bepaalde dingen, maar bij mij gaat alles zo langzaam ik wou al 4 jaar terug hoofddoek dragen ik draag hem nu een jaartje. Sommige tijden zoals bijvoorbeeld in de ramadan is me imaan echt sterk ik ben alleen maar bezig met het meer leren van de islam, gebed, met een zuivere intentie, maar dat verzakt weer.. Ik heb de hele ramadan geen muziek geluisterd en erna ook niet, maar na een paar weken begon ik weer muziek te luisteren, ik droeg geen makeup, nu gebruik ik mascara, en draag skinny jeans ik wil zo graag een abaya/ghimaar ofzo dragen en voor de 100% voor ons geloof gaan! En me hoofddoek helemaal op de juiste manier dragen. Maar ook werken aan me gedrag dus.
    Zjazaak Allah zuster
    Beter laat dan nooit zus, je hijaab. Nou nog perfectioneren inderdaad.
    Je moet maar zo denken,,: Je draagt nu hoofddoek, al een jaar lang, Maar het is eigenlijk helemaal voor niks aangezien je skinnyjeans eronder draagt. Dan kan je net zo goed de hoofddoek weglaten.

    Niet aanvallend bedoeld hé, vat het niet zo op.
    Dat idee bedoel ik, kan hard klinken maar het drukt je wel zeg maar in de feiten waardoor je eraan herinnerd wordt dat je hijaab beter moet snap je

    Je zegt dat je imaan sterk is en dan weer verzwakt.. gebruik dit topic of een soortgelijk iets van jezelf om het bij te houden zegmaar.
    Je ziet het dan elke dag dus je kan het niet vergeten.

    Weet je wat ik bv deed? Mijn geheim haha.
    Ik had een nasheed op m'n mp3, en die nasheed raakte me egt diep van binnen elke keer als ik 'm hoorde, en nog steeds.
    Het gaf me een gevoel van berouw en angst tegelijk zegmaar.
    Dus elke keer als ik bang was dat mijn imaan weer zou verzwakken luisterde ik die nasheed en dan kwam et gevoel weer in 1 keer terug dat ik echt ervoor wil gaan en voor mijn geloof wil leven.

    Je moet jezelf gewoon bang maken als het moet.. zet een hadith over de hel ofzo in een afbeelding als bureaublad desnoods zodat je elke dag ziet en herinnerd wat je doelen in het leven zijn.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt Insha'Allah

    De Joden maken in slechts 1 land de meerderheid uit, en hebben toch de macht in alle landen op aarde...
    De Moslims maken in 51 landen de meerderheid uit, maar hebben in geen enkele land op aarde de macht..

    vreemd..


  12. #57
    MVC Lid

    Reacties
    294
    09-05-2010

    Als hij al kan zeggn dat hij van een meisje houdt dan is dat voor mij niet meer te jong deze maatschappij verward de moslimgemeenschap moge Allah ons leiden inschallah... Ya Allah kinderen horen al op 6 jarige leeftijd te leren over Deen al islam en al soerats kennen en beginnen te bidden hier gaat alles zo langzaam... Inschallah zal het goed komen... Ik zal kijken beste broeder zou je mij alleen je msn willen mailen dan voeg ik je een keer stiekem toe op zijn msn

  13. #58
    MVC Lid

    Reacties
    2.665
    04-02-2011

    Als hij al kan zeggn dat hij van een meisje houdt dan is dat voor mij niet meer te jong deze maatschappij verward de moslimgemeenschap moge Allah ons leiden inschallah... Ya Allah kinderen horen al op 6 jarige leeftijd te leren over Deen al islam en al soerats kennen en beginnen te bidden hier gaat alles zo langzaam... Inschallah zal het goed komen... Ik zal kijken beste broeder zou je mij alleen je msn willen mailen dan voeg ik je een keer stiekem toe op zijn msn
    Deze maatschappij maakt inderdaad de moslimjongeren kapot. Zeg maar gerust dat jongens van zijn leeftijd niet weten wat "houden van" is hoor.. het is tegenwoordig gewoon stoer ofzo om in in de brugklas al een vriend(in) te hebben.
    Dat is de dounya van nu.
    Ik heb ook toen ik jong was de Qor'an geleerd gekregen etc, maar dan kom je op gegevent moment in je middelbare school periode en ga je het verwaarlozen..Maar het islamitische gevoel is wel altijd sterk in mij gebleven, bij veel jongens niet heb ik gemerkt.
    Ghair insha'Allah, hiya hadi dounya.
    Ik pm je mijn mailadress ( dat is tog ook een msn adres tegelijk?)

    De Joden maken in slechts 1 land de meerderheid uit, en hebben toch de macht in alle landen op aarde...
    De Moslims maken in 51 landen de meerderheid uit, maar hebben in geen enkele land op aarde de macht..

    vreemd..


  14. #59
    Bijna Lid

    Reacties
    9.753
    11-06-2010

    Good job.

  15. #60
    SPAGROEN

    Reacties
    162
    11-10-2011


    Walaykoem salaam,

    Het is mooi om te zien dat je er zo mee bezig wilt zijn en moge Allaah je hier ook voor belonen! Wellicht heb je deze topic met een goede intentie geopend, maar wist je dat je goede daden net zo goed moest verbergen als je slechte daden?

    Dames die hulp nodig hebben bij kennis/adviezen etc over islam, jullie mogen me ALTIJD pm-en.
    Sterk imaan/ zwakke imaan, no pro!

    "Het slechte dat met nobele afkomt komt is hoogmoed."