Salaam,
Ik dacht laat ik eens een gok wagen, op een waargebeurd verhaal..
Omdat dit een kleine wereld is zijn alle namen veranderd, wegens anonimiteit.
Het gaat over een jongen die zakaria heet, en zijn hele leven een moeilijke periode heeft gekend sinds de scheiding van ze ouders in 1992/1993. Zakaria is een kleine lieve maar zeer schuwe jongen, Die heel intelligent al op zijn jonge jaren was. Het was een stille jongen die vrijwel geen vriendjes had, en zo nu en dan werd gepest, maar als het hem teveel werd, dan kwam de wind van voren zoals vele nooit hadden verwacht.Hij en zijn zusje wafaa waren de enigste kinderen van zijn moeder van hun inmiddels gescheidde vader. Hij hield zich meer bezig met grote mensen zaken zoals ohh Allah hoop dat mama de rekeningen kan betalen en geen ruzie meer had met zijn stiefvader. dan met voetballen bijv.
Alhoewel hij wel zo snugger was al op zijn jongste jaren zijn persoonlijkheid te verbergen achter een masker, en zijn masker was een normaal kleine jongen die die altijd heel stil was.
Zakaria!!!! Zakaria!!!! Opstaan, je moet naar school!
AHHH Zakaria!
Oef, jaaaa mama ben al wakker safi wayoowww..
Me dag begon zoals elke dag, luid geschreeuw van me Moeder die als bijnaam van mij heeft, De Douanier.
Omdat ze op alles een oogje wilt houden..Stond moeizaam op, ging naar de douche..waste mijn gezicht..
en kleedde me aan, en zoals altijd veeels te laat voor een ontbijt, alhoewel de school tegenover ons huis was.
ik stapte naar buiten en een wind sloeg me in me duffe kop..
Oeff ik haat school zei ik tegen mezelf, En dat zinnetje Zou mij later nog ten nadele zijn.
aangekomen op het pleintje zag ik iedereen voetballen en het turkse clubje van kinderen zoals altijd aan het knikkeren, en zo begon de dag met gelijk naar de klas lopen. en levenloos vooruit kijken naar wat de juf te zeggen had.
Zat inmiddels al in groep 7, en moest me best doen om goede cijfers te halen zodat mama trots zou zijn, en me pa als ik hem ooit tegenkwam kon zien wat ik zonder hem bereikt had.
schrijven.aardrijkskunde, geschiedenis, biologie en wiskunde gingen me makkelijk af.
we kregen onze cijfers van vorige week en zoals altijd had ik samen met miriam en karima 2 marokkaanse meisjes de beste cijfers van de klas.
Inmiddels was het al pauze en iedereen ging naar buiten om te voetballen en te rennen en te springen, ik ging liever op de bankjes zitten kijken naar die rennende kudde achter een bal aan.
Wat een stomme spel zeg, achter een bal aanrennen en moe worden voor niets..
Ik at van me boterham met pindakaas en dronk me pakje wicky leeg..Bah bah pindakaas, maar goed heb toch honger..De bel ging, en iedereen stormde naar binnen. Liep zoals altijd op me gemakje naar binnen, Hing me jas op en ging zitten. We hadden grammatica, en het was een saai praatuurtje van de juf over het gebruik van 't kofschip..
en de tijd vloog..Voor ik het wist was het al 12 uur en mochten we voor een uurtje naar huis..ik schoot in me jas en rende naar huis, tussen 12 en 1 was me vaste uurtje tekenfilms kijken..thuis aangekomen, maakte me moeder brood voor me..en ze leek verdrietig..ik vroeg wat er is..ze zei: ''er is niets zaka, ga maar lekker eten' ik vond het maar vreemd..en ging maar eten en keek naar cops, een tekenfilm wat over politie ging met als rechercheur een donkere man met regenjas en er zat ook een agent in met een hond die van ijzer was, en ik was helemaal weg van de man met ijzeren hond..heerlijk dacht ik..ik wil ook een maatje op wie ik alles kon bouwen..het was altijd zo leuk dat de tijd vloog en voor ik het wist was het al 1 uur, en kwart over 1 moesten we naar school, ik gaf me ma een kus en rende naar buiten...
Tot nu fftjes..als het bevalt wil ik het graag horen dan ga ik verder Insha Allah

...