1. #61
    AIT-TOUZINE (L)

    Reacties
    138
    25-11-2009

    Username_NL, zoals jij zei, de meeste geleerden zeggen dat het aanraken van vrouwen tijdens roqya niet toegestaan is. Dus wie is aboe chayma om dat wel te doen. Wanneer jij zegt meeste geleerden houdt dat in dat dat niet betekent dat alle geleerden het ermee eens zijn. Dus so what als hij de minderheid volgt?

    Hij zegt vaak op paltalk dat hij de mening heeft dat een raqi gelijk is aan een dokter (wa qila man raq in surah al 9iayama) en daar moet je maar eens zelf op onderzoek naar gaan om de beslissing te maken of dat zo is of niet, maar als hij die mening volgt dat is dan zijn probleem. Jij hoort niet de andere mening te bestrijden, aangezien de mening niet van de Sheikh afkomstig is, maar van de 3olama. Het klopt ook dat hij niet ontkend dat hij vrouwen aanraakt.

    Wanneer hij roqya doet zit hij op een verhoging naast de zieke en legt zijn wijsvinger aan 1 kant van het voorhoofd en zijn duim aan de ander kant van het voorhoofd. Dan gaat hij reciteren in het oor van de zieke en dat doet hij een lange tijd. Daarna scant hij ook. Dan moet de zieke opstaan en dan gaat de Sheikh met zijn handen (1 aan de achterkant 1 aan de voorkant van het lichaam) zonder aan te raken van boven naar beneden en zegt tegelijkertijd Bismillah en zo kijkt hij waar de aljin zich verstopt. Er is altijd wel een mahram bij die bij hem zit, soms zelfs hele gezinnen. Dus in feite wanneer jij zegt dat hij de mahram steeds wegstuurt, raakt hij de zieke aan? Wil jij dit zeggen? Hmmm wie gaan wij nu geloven, de zieke die beweerd dat de Sheikh haar aanraakt (dus die aljin) of de Sheikh die bekend staat bij vele andere met positieve resultaten en ik ben daar één van.

    En als hij echt daadwerkelijk wat had gedaan bij de zieken waar was de mahram dan? Stuurt de Sheikh hem om water halen of za3fran of stuurt hij de mahram naar de andere kant van de wereld? En de deur is sowieso altijd open dus dat is geen kholwa. Als jij nasiha hebt voor deze Sheikh of jij bent het er niet mee eens wees een man/vrouw en ga de discussie met hem aan. In de Haagse Assoenah moskee was hij al eerder geweest met een hele dars over roqya. Toen hoorde je niemand klagen en daar had hij ook duidelijk gemaakt bij vraag en antwoord dat hij de mening heeft dat het wel toegestaan is om de zieke aan te raken.

    كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ


  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    114
    06-01-2003

    Ghair, weg geweest en weer terug, nog steeds bezig met Abo Chaymah. Wat ik ook herrineer is dat Abo Chayma zegt dat het tijd kost en geduld. Het is aan Allaah de Bramharige de Genezer. Voor sommige duurt het een week en voor een ander duurt het een maand een jaar.

    ik zal je een vooorbeeld geven zoals een zuster die shir had. en uit eindelijk is ze genezen. dit komt door hulpmiddel van Abo Chayma maar Allaah swt heeft haar GENEZEN. Je moet veel imaan hebben en doorzet vermogen!!!!
    heb respect voor je broerders en zusters.

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    579
    27-02-2009

    heeft iemand zijn nr????

  4. #64
    online

    Reacties
    498
    12-04-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Ff een vraagje aan de gene die ervaring hebben met abou chaima..

    Heeft hij bij jullie ook 150 euro per keer gevraagd?

    You Don't EXIST to me!!!


  5. #65
    MVC Lid

    Reacties
    232
    08-02-2009

    Citaat Geplaatst door Username_NL Bekijk reactie
    Geen rokia bij deze man doen! hij doet het niet volgens coreecte manier. hij raakt vrouwen aan tijdens de rokia en zegt dat het wel mag omdat hij zehma soort van dokter is, maar meeste geleerden zeggen dat dat niet mag en wie is hij dat hij zegt dat het wel mag. hij heeft nergens gestudeerd, alleen in zijn eigen kelder. als je eenmaal bij hem gaat dan kan je er van uitgaan dat alles verpest word in je leven..voor je het weet zegt hij dat je sihr hebt of lmess en dat het komt doordat die en die misschien jaloers op je zijn en voor je hetweet heb je een familieruzie..daar is hij perfect in.

    wegwezen dus bij deze man!!!! ik waarschuw alleen
    heb ik ook gehoort dat hij familliebanden en huwelijken kapot maakt wallaho a3lam

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    232
    08-02-2009

    Citaat Geplaatst door chica_alhoceima Bekijk reactie
    Ff een vraagje aan de gene die ervaring hebben met abou chaima..

    Heeft hij bij jullie ook 150 euro per keer gevraagd?
    roqya moet fisabilillah gedaan worden zonder te betalen
    subhanallah tegenwoordig moet de recitaties en du3as verkocht worden.

  7. #67
    MVC Lid

    Reacties
    117
    03-11-2010

    Heeft er iemand zijn nummer voor mij?

  8. #68
    .....Waarom.....

    Reacties
    3.394
    12-02-2007

    fff, die man is een grappenmaker, genoeg anderen die serieus rouqya verrichten en hier niets voor vragen.Jullie zijn wel makkelijk te beinvloeden , safie een gast neemt een paar 'lezingen' op en hij wordt voor 3aliem aangezien feshkel...
    Verlies nooit de hoop,
    ook niet in de donkerste uren van wanhoop:
    het heerlijkste merg bevindt zich
    in de hardste beenderen.

  9. #69
    **SuPeR MeMbEr**

    Reacties
    3.554
    04-10-2003

    iemand een nummer van abou chaimae ???

  10. #70
    LoveMyTasakourt

    Reacties
    1.015
    09-08-2008

    Deze man heeft zover ik weet nergens gestudeers of tazkiya ontvangen van geleerden geeft al lezingen, dit is al een punt waar je voor moet oppassen.

  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    12
    09-01-2008

    Salam alaikoem warahmatolaah wa barakaatoehoe lieve broeders en zusters ik geloof niemand tot ik 100procent bewijzen heb en met bewijzen bedoel ik als ik het zelf heb gezien ik heb tot op heden niks slechts gehoord over hem hij zegt ook zelf in lezingen dat er veel woorden worden opgedraaid over hem . Dus lieve moslims wie heeft de nr van abou chayma barakaLaahoe fiekoem

  12. #72
    MVC Lid

    Reacties
    3
    03-09-2013

    Dames deze man is totaal niet betrouwbaar .
    Vraag maar na in de sounah moskee in Den haag !

  13. #73
    MVC Lid

    Reacties
    12
    09-01-2008

    Het schijnt zijn er 2 abou chayma s 1 in holland en 1 Brussel ik hb het over die van brussel waar ik zijn tel van wil barakalahoe fiekoem