1. #1
    Take It Or Leave It!

    Reacties
    3.304
    30-07-2003

    MVC Premium MVC Premium

    Question Je ziet een Marokkaan stelen... wat doe je?

    Stel je loopt in de blokker en je ziet een Marokkaan stelen, geef je het aan of niet?
    Is mij namelijk overkomen... wat doen jullie?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    4.456
    16-07-2004

    Citaat Geplaatst door Raihana
    Stel je loopt in de blokker en je ziet een Marokkaan stelen, geef je het aan of niet?
    Is mij namelijk overkomen... wat doen jullie?
    Ik werk zaterdag in een drogist, en wat zag ik tot mijn verbazing
    Een marokkaanse vrouw van ongeveer 30/35 jaar zat vanalles te stelen, ze zag er heel netjes uit met een lange hoofddoek, en lange jas tot haar enkels, maar ik zag haar van alles in haar jas gooien, makeup, dvd´s enz. En nog wel met Ramadan

    Ik stond achter in het kantoor,en kon alles zien, maar zij mij niet.
    Maar het stomme is, ik heb haar gewoon laten gaan Ik durfde het niet tegen mijn baas te vertellen.

  3. #3
    Bijna Lid

    Reacties
    2.040
    08-07-2004

    Citaat Geplaatst door Raihana
    Stel je loopt in de blokker en je ziet een Marokkaan stelen, geef je het aan of niet?
    Is mij namelijk overkomen... wat doen jullie?
    Het is me nooit overkomen, maar ik zou diegene niet aangeven. Niet omdat het een Marokkaan is, want als het iemand was van een ander land afkomstig had ik hetzelfde gedaan. Ik zie dat niet als mijn verantwoordelijkheid en als ik wat zou doen, zou het zijn dat ik diegene erop aankijk, bij sommige personen zou ik er wat van zeggen, bij anderen niet. Hangt van diegene af.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    341
    27-03-2004

    Citaat Geplaatst door Raihana
    Stel je loopt in de blokker en je ziet een Marokkaan stelen, geef je het aan of niet?
    Is mij namelijk overkomen... wat doen jullie?



    IK GEEF HEM DEKKING AHAHAHHAHA nee ik zou nix doen ik zou doorlope nix gezien zeg ik altyd

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    108
    08-09-2003

    Citaat Geplaatst door Raihana
    Stel je loopt in de blokker en je ziet een Marokkaan stelen, geef je het aan of niet?
    Is mij namelijk overkomen... wat doen jullie?

    Ik zou hem hoofdschuddend aankijken en een knipoog geven .........en daarna flink glimlachen .........

    Mischien dat ik hem dan ook dekking geef door zehma toevallig iets aan de verkoper te vragen.......

    Hahaha.....buiten wacht ik het boefje op om de buit te delen !
    Of.................
    ik ga een goed gesprek met hem aan.....dat stelen niet goed is
    Je weet wel...een beetje moeder theresa spelen en proberen die knul iets van z'n leven te maken........

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    275
    31-10-2001

    Ligt eraan wat hij steelt?

    Iets kleins: dan lach ik hem uit

    Iets grootst(waarde hoger dan 1000 euro):dan wacht ik hem op en steel ik het van hem wanneer hij buiten is

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    118
    31-10-2004

    ik zou zeggen het hangt er af wat de persoon steelt...en of wat de persoon gestolen heeft invloed op je baan heeft...succes ermee

  8. #8
    Ayat el Kursie

    Reacties
    4.156
    23-02-2003

    MVC Premium MVC Premium
    ik zie mensen ook altijd stelen maar zeg er niks van
    A'uzu billahi minashaitanir rajim
    Bismillahir Rahmanir Rahim Allahoe Laa ielaaha iellaa hoewa, Al hayyoe Al qayyoem. Laa ta'khodoho sienatoen walaa nawm. Lahoe maafie ssamaaawaatie wa maa fiel ard. Men dhe elladhie yashfa3oe 3iendahoe iella bie'iednieh. Ya3lamoe maa bayna aydiehiem wamaa khalfahoem. Walaa yoe7ietoena bieshay'ien mien 3ielmiehie iella biemaa shaa'. Wassie3a korsieyyoehoe assamaawaatie wal ard, walaa ya'oedoehoe 7ifdoehoema, wa hoewa al 3aliyyoe al 3adhiem

    'Alhamdulilah.'

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    447
    27-02-2004

    tzzz ik zou zeker geen onderscheid maken omdat het marokaan is..voor iedereen geldt het zelfde..als ik die persoon zou willen aangeven zou ik dat doen maakt niet uit wat voor geloof/afkomst etc

  10. #10
    CEO

    Reacties
    177
    04-10-2004

    Als ik een kwartje zou krijgen voor al de keren dat ik een Marokkaan zou hebben zien stelen......

    dan zou ik nu een kwartje hebben.......

    Maar kijk ik heb vaak genoeg mensen zien stelen, en voor mij maakt nationaliteit geen ene ******* uit. Ik geef zowiezo nooit iemand aan omdat ik simpelweg geen problemen wil hebben. Ik werkte bij de Albert Heijn en daar komen ze altijd stelen, de Albert Heijn is bij mij op de hoek dus ik ben daar bekend is gewoon me buurt toch. Dus stel ik geef iemand aan die ik heb zien stellen, de kans is groot dat ik of in elkaar word geslagen of twee dagen later met een mes tussen de ribben word gevonden. En dat is niet omdat ik een mietje ben, maar omdat het gewoon heel mieterig van achter onverwachts gebeurd...en dat wil ik liever niet dus jaa......

    Maarreuh zoals bij die vrouw ik zou haar wel aanspreken met r mooie gedrag...want dat is gewoon ronduit schandalig...ik ken een vrouw die had een keer een kilo tomaten gestolen bij de Edah, met hoofddoek en al werd ze aangehouden terwijl ze nog twee kleine kinderen bij haar had..echt zielig is dat man voor die kleintjes..!! denk je echt van tering denk dat wijf niet aan de toekomst en het welzijn van haar kleintjes ofzo...

    Elmohiem het is een moeilijke kwestie en zoals al was aangegeven het hangt ervan af in hoeverre de daad (diefstal dus) invloed heeft op JOU....(klinkt egoistisch maar het is wel zo)

    Eet smakelijk zo direct :d
    Wwwhooohooooooooo BITCHES

  11. #11
    Mr.Simpltjes.

    Reacties
    711
    19-10-2001

    Ik zou het nooit aangeven dat is niet mijn taak Nederlander Chinees of Marokkaan.
    Laat ze rustig hun gang gaan....

  12. #12
    ¤¤Re3zeb 'n Midar¤¤

    Reacties
    2.392
    28-10-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Raihana
    Stel je loopt in de blokker en je ziet een Marokkaan stelen, geef je het aan of niet?
    Is mij namelijk overkomen... wat doen jullie?



    al doe je het... denk je dat je een bedank je krijgt of een geschenk...

    je zult eerder met t leven worden bedreigt... dus denk aan je eigen veiligheid..
    ¤¤¤wees de grond onder m´n voeten, ik zal de hemel voor jou op aarde zijn¤¤¤

  13. #13
    CEO

    Reacties
    177
    04-10-2004

    wist je dat het in sommige landen strafbaar is als je iemand een misdrijf ziet plegen en je geeft het niet aan. Net zoals het ook strafbaar is om iemand niet te hulp te schieten als dat genoodzaakt is.....(A)
    Wwwhooohooooooooo BITCHES

  14. #14
    ¤¤Re3zeb 'n Midar¤¤

    Reacties
    2.392
    28-10-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Pretty-Z
    wist je dat het in sommige landen strafbaar is als je iemand een misdrijf ziet plegen en je geeft het niet aan. Net zoals het ook strafbaar is om iemand niet te hulp te schieten als dat genoodzaakt is.....(A)


    maak dat de lafaards genaamd nederlanders wijs
    ¤¤¤wees de grond onder m´n voeten, ik zal de hemel voor jou op aarde zijn¤¤¤

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    17
    04-03-2004

    Citaat Geplaatst door evert
    wel ja... dekking geven, lekker hoopgevend zo'n topic.
    "Ik zie het niet als mijn verantwoordelijkheid (..). Is het ook niet je verantwoordlijkheid als iemand (een marokkaan voor mijn part) in elkaar geslagen wordt? Had er maar politie moeten zijn, ja toch? Of als er in iemands auto wordt ingebroken... Hier wordt gepleit voor een politiestaat: altijd gezellig. pfff

    Als er iemand in elkaar geslagen wordt, is dat natuurlijk een ander verhaal. Ik ga niet staan toekijken hoe iemand doodgeslagen wordt, Marokkaan of geen Marokkaan. Maar als iemand iets aan het stelen is, boeiet het me geen ene f***.
    En ik wordt zelf ook van alle kanten bestolen door de overheid en allerlei instanties. Waarom zou ik politie agentje voor hun spelen dan. Nix aan te doen. Dit is een Robin Hood wereld. Dus wen er maar aan.
    If I worship U in fear of hell, burn me in it
    And if I worship U in hope of Paradise, exclude me from it
    But if I worship U for Your own being
    Don’t withhold from me Your everlasting beauty