1. #16
    silencio

    Reacties
    1.109
    06-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Najib26
    Waarom vind je het bangelijk dat zij een plicht in de islam uitvoeren? Heb je iets tegen de hijab of heb je iets tegen de islam?

    Nee ik vind het juist supeeer dat deze meisjes nu hoofddoek dragen,het is altijd leuk om te zien dat mensen zich met ons geloof bezig houden
    Een lege plek,
    Een groot gemis,
    Vele herinneringen is al wat er nog is.
    Ik zal je altijd missen in dit leven,
    en altijd om je blijven geven.

  2. #17
    Bijna Lid

    Reacties
    1.509
    18-05-2004

    Waarom altijd van het ergste uitgaan..

    waarom altijd..maar als ze het na de ramadan..

    Vervloekt.

    Bekijk het eens positief..de maand ramadan is als Leiding bedoelt zoals in de Qoran staat wie weet laat Allah diegene leiden..

    en hou jullie achterlijke chips-gepraat is voor je..

    pff altijd weer hetzelfde..denkend de toekomst te weten

  3. #18
    ~*~..Oujdia..~*~

    Reacties
    3.751
    14-10-2003

    Citaat Geplaatst door taoufiq
    salaam aghie,

    Insha-allah gaan ze hun hoofddoek houden ook na de ramadan.
    Maar alhamdoeilillah, onze zusters zijn goede moslims.

    Yaa aghawati (zusters): ik ben fier op jullie, ik denk ook dat veel mensen dat zijn.
    Insha-allah zal allah swt ook fier op jullie zijn en jullie met het paradijs belonen. amien.

    Zonder jullie (moslimzusters), hoe zou de wereld er dan uitzien?
    -Dat is zoals een juwelier die geen diamanten heeft.

    Jullie zijn de diamanten van deze oemmah (gemeenschap).
    Moge allah jullie beschermen.

    wa salaam

    Mooi gezegd!


  4. #19
    voor al uw feesten..

    Reacties
    2.503
    25-10-2004

    Ik ben ook begonnen met hijaab dragen sinds de Ramadan en ik ben zeker van plan om mijn hijaab de rest van mijn leven te dragen.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  5. #20
    MVC Premium

    Reacties
    368
    28-11-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Salaam 3aleykoem Allemaal,
    Wallah k vind het echt positief en zeer goed Mashaallah, dat ze een hoofddoek dragen, ze houden zich zo goed mogelijk bezig met het geloof en het is belangrijk om jezelf te bedekken, en niet te vergeten deze maand gaan de deuren van de hel dicht de grote Shawatin zijn weg, dus dat is denk k de reden dat de meeste mensen zich in deze maand bekeren, maar jammer genoeg na deze maand laten de meeste zich weer verleiden door de weg, de weg van Shaytan en zijn slechte influisteringen Allah ay Hdie al Zjami3

    Maar ik vraag jullie alle om advies zowel jongens als meisjes,
    Want jammer genoeg draag ikzelf geen hoofddoek, maar inchallah wil ik het morgen dragen, maar k weet niet zeker dat is juist het probleem, ik hou me te veel bezig met wat andere gaan zeggen, en k weet bijna zeker dat al mijn klasgenoten afstand van me gaan nemen anders gaan aankijken dit verwacht ik ook van de leraren, k hou me te veel bezig met reacties en de vragen die ik op me afgevuurd krijg zoals Waarom draag je nu ineens een hoofddoek?? Wat moet ik hiermee??? Wie kan mij advies geven
    Bedankt voor jullie aandacht, lieve mensen
    Ma3a Sallama
    كلميم‎

  6. #21
    MVC Premium

    Reacties
    819
    17-03-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Gewoon niks van aantrekken joh

  7. #22
    *~Islamicgirl3~*

    Reacties
    1.733
    31-07-2003

    Citaat Geplaatst door marocgirl3253
    Salaam 3aleykoem Allemaal,
    Wallah k vind het echt positief en zeer goed Mashaallah, dat ze een hoofddoek dragen, ze houden zich zo goed mogelijk bezig met het geloof en het is belangrijk om jezelf te bedekken, en niet te vergeten deze maand gaan de deuren van de hel dicht de grote Shawatin zijn weg, dus dat is denk k de reden dat de meeste mensen zich in deze maand bekeren, maar jammer genoeg na deze maand laten de meeste zich weer verleiden door de weg, de weg van Shaytan en zijn slechte influisteringen Allah ay Hdie al Zjami3

    Maar ik vraag jullie alle om advies zowel jongens als meisjes,
    Want jammer genoeg draag ikzelf geen hoofddoek, maar inchallah wil ik het morgen dragen, maar k weet niet zeker dat is juist het probleem, ik hou me te veel bezig met wat andere gaan zeggen, en k weet bijna zeker dat al mijn klasgenoten afstand van me gaan nemen anders gaan aankijken dit verwacht ik ook van de leraren, k hou me te veel bezig met reacties en de vragen die ik op me afgevuurd krijg zoals Waarom draag je nu ineens een hoofddoek?? Wat moet ik hiermee??? Wie kan mij advies geven
    Bedankt voor jullie aandacht, lieve mensen
    Ma3a Sallama
    Salam Aleikom lieve zuster,

    Ik snap wel dat de hijaab een grote stap is. Maar reacties van leerlingen en leraren mogen jou niet in de weg zitten. Weet dat het kofar zijn die toch voor niets leven. Zij kunnen jou op de dag des oordeels niet helpen en zij kunnen niet geholpen worden. WIe is er dus belangrijker? Allah Ta3la de verhevene, onze Schepper of de leraren en leerlingen die ten slotte ook maar zwakke schepselen van onze machtige Heer zijn?
    Lieve oegti, twijfel niet. Aan dit leven komt een eind, voor je het weet is het zover. Dan kun je niets terugdraaien. Dus draag die hoofddoek nou maar z.s.m., want voor je het weet is het te laat en sta je voor Allah Ta3la. Wat ga je dan zeggen? "Ik droeg geen hoofddoek, omdat ik bang was voor reacties".
    Weet dat Allah altijd achter je staat en treur niet.
    Doe in ieder geval doe3a om je te helpen bij deze stap, en laat niets jou in de weg zitten.

    Moge Allah Ta3la jou helpen, Ameen!

    Ma3a Salama
    [GLOW=purple]But don’t you see? That I’m truly free..
    This piece of scarf on me, I wear so proudly..To preserve my dignity...My modesty...My integrity. So let me be, She says with a smile. I’m the one who’s free!

    [/GLOW]

  8. #23
    voor al uw feesten..

    Reacties
    2.503
    25-10-2004

    Citaat Geplaatst door marocgirl3253
    Salaam 3aleykoem Allemaal,
    Wallah k vind het echt positief en zeer goed Mashaallah, dat ze een hoofddoek dragen, ze houden zich zo goed mogelijk bezig met het geloof en het is belangrijk om jezelf te bedekken, en niet te vergeten deze maand gaan de deuren van de hel dicht de grote Shawatin zijn weg, dus dat is denk k de reden dat de meeste mensen zich in deze maand bekeren, maar jammer genoeg na deze maand laten de meeste zich weer verleiden door de weg, de weg van Shaytan en zijn slechte influisteringen Allah ay Hdie al Zjami3

    Maar ik vraag jullie alle om advies zowel jongens als meisjes,
    Want jammer genoeg draag ikzelf geen hoofddoek, maar inchallah wil ik het morgen dragen, maar k weet niet zeker dat is juist het probleem, ik hou me te veel bezig met wat andere gaan zeggen, en k weet bijna zeker dat al mijn klasgenoten afstand van me gaan nemen anders gaan aankijken dit verwacht ik ook van de leraren, k hou me te veel bezig met reacties en de vragen die ik op me afgevuurd krijg zoals Waarom draag je nu ineens een hoofddoek?? Wat moet ik hiermee??? Wie kan mij advies geven
    Bedankt voor jullie aandacht, lieve mensen
    Ma3a Sallama

    Lieverd, ik draag mijn hoofddoek ook sinds kort en ook op mijn werk zijn er mensen die mij negeren omtrent mijn hijaab. In het begin had ik ook zoiets van, waarom nou? Voorheen ging je wel normaal met mij om, nu ik een hijaab draag ga je mij ineens negeren Maar elhamdullilah ik ben nu op het punt, dat het mij zelfs niet eens boeit! Dus zuster draag hem met een gerust hart, ongeacht wat die kufars van je vinden.

    Veel succes.


    Je zuster in de Islam
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  9. #24
    MVC Premium

    Reacties
    368
    28-11-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Salaam Lieve mensen
    K hoop dat alles goed met jullie gaat
    K wil jullie bedanken voor jullie reacties
    Alhamdolillah draag ik nu 2 dagen een hoofddoek
    Jammer genoeg vinden veel mensen een hoofddoek 'raar', ze begrijpen het niet. Ze vragen waarom eerst niet en nu wel? Waarom draag je m?
    Tja nog steeds vind k t moeilijke vragen, om ze duidelijk te maken waarom ik mijn hoofddoek draag, als je ze het probeert uit te leggen, ja ze begrijpen het niet.
    K vind het ook jammer dat er sommige mensne zijn die van di loze opmerkingen in de klas gaan maken, en zo een klasgenoot heb ik. die denken dat ze t beter weten, net als gister kreeg k de eerste vraag, .... waarom draag je een hoofddoek? zij diegene, ja ze heeft t koud, hahaha hahha. Maar hij heeft niet t lef om t in mijn gezicht te zeggen, of te vragen gewoon beetje begrip tonen. Je hebt van die mensen die aan gaan staren
    Vandaag weer zo een domme opmerking van moslimmannen mogen hun vrouwen slaan. elke keer wil k er wat van zeggen en dat ie niet zo negatief moet doen, maar ja aan de andere kant denk ik, heeft dat wel zin? Maar k wordt er zo boos van, dat k m wil verrotschelden, maar elke keer hou ik mezelf in.
    Wie weet hiermee om te gaan en kan advies geven?
    كلميم‎

  10. #25
    MVC Premium

    Reacties
    368
    28-11-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Het ergste vond ik toen ik ging werken, k belde zo aan, mijn baas doet open, k zo goeiemorgen , alles goed
    En k deed gewoon normaal ging me jasje aandoen, mohiem k wilde aan t werk, en die dag moest ik bake-off,
    hij zo moet je een koksmuts? Allatief dacht ik, ben je blind walla dit is een hoofddoek
    Maar k antwoorde, nee dit is een hoofddoek, vind je t erg dat k m draag ofzo?
    Hij zo k heb liever dat je m afdoet
    Hij ging vloekend mopperend weg
    Kwam hij weer zei tie weer, ja als je dat had gezegd hadden we je niet aangenomen, want wij nemen zulke mensne nooit aan.Hallo k werk daar al een half jaar, kan k toch nie ruiken dat ik die dag hoofddoek zou dragen s toch elmektab, maar meneertje denkt dat k t express doe
    Je had dit eerst in dialoog met mij moeten bespreken
    Ik zei weer, hoe kan k dat zeggen of 'bespreken' als k een dag van te voren had besloten om die dag met een hoofddoek dragen zou beginnen
    weet je wat hij daarna zei: Ja zulke beslissingen kan/mag je niet zelf nemen dat je moet je eerst met mij bespreken, ikke weer ja k heb t gisteren pas besloten
    Wallah k vond t nergens op slaan vooral t laatste wat hij zei, dat k hem moest bespreken, hallo is hij mijn moeder walla vader???
    Maar ja k vind echt raar, want tegenwoordig in een supermarkt zie je heus wel meisjes met hoofddoek werken
    Maar ja k denk dat wordt ontslagen, omdat ik 'za3ma' klanten weg jaag ja me contract gaat deze maand verlopen.
    Maar ja wat is het verschil nou van een hoofddoek je ziet geen haar meer, is dat nou zo eng???
    كلميم‎