Ik heb appelstaafjes van Zwervertje gemaakt
Plaats straks wel foto, als dat mag op deze topic![]()
Ik vind ze best wel goed gelukt voor de eerste keer![]()
Daar waar het bruin is, heb ik teveel kaneel op gegooid
6 met appel erin en 4 met kaas.
![]()

AppelCake/Taart.
Beslag
225 gr Boter
225 gr Suiker (ik heb minder suiker gebruikt, hou niet zo van zoet)
4eieren
1 zakje vanillesuiker
1zakje bakpoeder
225 gr Bloem
3 appels
rozijnen (In warm water zetten voor paar min)
citroensap
kaneel
gehakte amandelen
poedersuiker
Warm de oven voor 175graden.
Smelt de boter eerst.. Breek eerst de eieren in een kom, voeg hier de suiker, boter en de vanille suiker aan toe mix dit goed.
Zeef de bakpoeder boven de bloem, roer dit door elkaar en zeef het weer beetje voor beetje boven je beslag. Mix dit tot een gladde beslag (roeren met een lepel ook mogelijk ) en laat dit even een paar min laten rusten.
Schil de appels en rasp ze doe ongeveer 1.5 appel bij de cake en roer dit erdoor heen. Bewaar de andere appels voor op je cake.
Schep je beslag in een ingevette en met bloem bestoven springvorm. Giet je beslag in je springvorm.
Doe bij de rest van de geraspte appels de rozijnen, besprenkel ze met citroensap, doe er de kaneel door.
Voorzichtig schep je dan de appel-rozijnen mix boven op je beslag, bestrooien met de gehakte amandelen druk het beetje aan met n platte hand, licht met kaneel bestrooien, dan in de oven op stand 4-5 (170 graden ongeveer) voor zeker een uur.
![]()
Heey Zwervertje, allereerst mabrouk met je virtuele kookboek! Echt leuk en ik ga 'm zeker volgen
Even een vraagje, jij had ooit in een andere topic het recept van de zebracake geplaatst..zou je die alsejblieft hier willen plaatsen?
Some people wish to be
Pretty, rich and famous, or popular
Me? I just want to be happy...