+ Reageer
Pagina 351 van 477 EersteEerste ... 301 326 341 349 350 351 352 353 361 376 401 ... LaatsteLaatste
5.251 tot 5.265 van 7145
    MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Kip Mamita.

Kipstukken ( ik heb kippepootjes / vleugeltjes gebruikt ).
    Bloemkool
    Courgette
    Wortel
    Sperzibonen

Theelepeltje Kipkruiden
    Theelepeltje Paprikapoeder
    Theelepeltje Harrisapoeder
    Snufje saffraan
    Kosbar
    Theeglas water

Kipstukken kruiden met wat kipkruiden ( ik gebruik niet graag veel kruiden voor mijn kip ).

Doe een scheutje olie in een pan en leg daarna je kip erin. Laat het aan beide kanten een kleurtje krijgen door op een hoog vuurtje te zetten.

Doe er dan de paprikapoeder/harissapoeder en saffraan erbij. Beetje fijn gesneden kosbar erbij en als laatst theeglas met water erbij. Zodat je een lekker sausje krijgt.

Je bloemkool in roosjes snijden en courgette schillen ( niet helemaal )in 4 stukken snijden. Leg dit bovenop je kip.

Laat alles op een laag vuurtje staan voor ong 40min.

Je worteltjes en sperziebonen in een apart pannetje met water en snufje zout. Als alles gaar is doe je er een beetje saus bij van je mamita.

Frietjes bakken en op een bord, leg je bloemkool en courgette apar in een bordje en leg eerst de kip op je frietjes. Leg daarna je courgette/bloemkool langs de zijkant en als laatst je worteltjes en sperziebonen bovenop.

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Rijst Salade.

Rijst

Komkommer
    Tomaat
    Paprika
    Mais
    Augurken
    Surimi sticks
    Tonijn

Zout
    Eetlepel Yo Fresh/Mayo

Alles fijn snijden en in 1 kom doen, beetje zout eraan toevoegen.

Blikje tonijn pas eraan toevoegen als je rijst erbij hebt gedaan.

Rijst koken zoals je altijd doet. Rijst eerst goed laten afkoelen vervolgens bij alles doen.

Blikje tonijn erbij, mayo of yo fresh erbij en alles goed mengen.

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Vlees Pannetje.

Vlees ( ik heb schapenvlees gebruikt zonder bot ).
    Paprikapoeder
    Saffraan
    Zout
    Peper

Ui
    Tomaat
    Kosbar
    Aardappel
    Courgette
    Bloemkool
    Erwten

Glas water

Vlees in grove stukken snijden, vervolgens in een pannetje met wat olie.

Kruiden met de bovenstaande kruiden.

Ui en tomaat erboven snipperen, voeg er vervolgens halve theeglas water aan toe.

Laat alles goed pruttelen.

Schil ondertussen 1 aardappel en snijd deze in dunne plakjes en doe hetzelfde met de courgette.

Leg ze dan om en om zoals op de foto.

Bloemkool in het midden en erwtjes erover.

Laat dit pannetje zo'n 30/35min op een laag vuurtje koken.

FREE GAZA!

Reacties
    10.576
    18-11-2002

Soekran voor het recept, ik ga het gauw eens maken maar dan met meer groente erin zoals broccoli en aubergine. Oh my god dit ziet er zooooooooooooo lekker uit allemaal.

Me&You

Reacties
    9.833
    02-08-2010

Ik had je een tijdje terug groen puntje kunnen geven Gelezen?

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Pizza Tonijn.

500 gram bloem
    1,5 eetlepel gist
    2 theelepels zout/ snufje suiker
    1 glas olie

Het droge met elkaar mengen, glas olie er als laatst bij. Met lauw water kneden..
    Kan beetje plakkerig zijn geen probleem.. 30 min laten rusten, bolletjes van maken en dan weer 10min laten rusten..
    Na het rusten bolletje op bakpapier en uitrollen. Ik had dit keer trek in een wat dikkere bodem ong. 2cm..Vork in prikken en besmeren met tomatenpuree.

Vulling pizza:
    Prei
    Paprika
    Ui
    Geraspte kaas
    Olijven
    Tonijn

Prei/paprika/ui klein snijden en bakken met een scheutje olie. Kruid het dan met een beetje zout en oregano/paprikapoeder. Afgieten en laten afkoelen.

Olijven/kaas in een bordje.

Pizza besmeren met tomatenpuree, handje vulling (groente), tonijn erop en afmaken met olijven en kaas.

Daarna in de pizzapan afbakken.

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door cheima Bekijk reactie
    Soekran voor het recept, ik ga het gauw eens maken maar dan met meer groente erin zoals broccoli en aubergine. Oh my god dit ziet er zooooooooooooo lekker uit allemaal.
    Jaa je kunt er van alles in doen wat je lekker vind, ik moet nog helaas rekening houden met andere in huis .. Graag gedaan !

Tbarke'allah die handjes in je ot ..

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Marokkaantje86 Bekijk reactie
    Ik had je een tijdje terug groen puntje kunnen geven Gelezen?
    Ik was zo afwezig laatste weken, ik heb zoveel lieve puntjes gehad van leden.. Maar had die van jou inderdaad wel gelezen.. Shokran voor je lieve woorden eh zine !

Hoe is het met jou ? & kleine ilyas ??

Allerliefste!

Reacties
    1.239
    14-11-2010

Hooooooooopa

Dream it, Wish it, Do it.

Me&You

Reacties
    9.833
    02-08-2010

Citaat Geplaatst door Zwervertje Bekijk reactie
    Ik was zo afwezig laatste weken, ik heb zoveel lieve puntjes gehad van leden.. Maar had die van jou inderdaad wel gelezen.. Shokran voor je lieve woorden eh zine !

Hoe is het met jou ? & kleine ilyas ??
    Begrijp ik wel.

Ik was zo blij dat ik je eens een groentje kon geven

Met ons goed hamdoelilah, & met jou?

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Vleugeltjes met gekruide aardappelstukjes.

Kipvleugeltjes
    Kipkruiden
    Kosbar
    Olie

Aardappels
    provencaalse kruiden
    Boter

Kipvleugeltjes heb ik eerst in water voorgekookt, zo'n 10minuten. Daarna gekruid met kipkruiden en kosbar erbij.. In de oven steken die op 180graden staat, niet afdekken zo krijgen ze een mooie krokant jasje.

Aardappels heb ik ook in water voorgekookt als eerst zo'n 15min en daarna gekruid met provencaalse kruiden en in de oven gezet bij de vleugeltjes. Ik heb na 10min stukjes boter erbij gedaan zodat het lekker krokant gaat worden.

Ik heb de vleugeltjes en aardappels zo'n 20min in de oven laten staan op 180graden.

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Marokkaantje86 Bekijk reactie
    Begrijp ik wel.

Ik was zo blij dat ik je eens een groentje kon geven

Met ons goed hamdoelilah, & met jou?
    Check je hoekje terug zine !

Gaat elhamdoelilah, alles is weer rustig om me heen!

Ajdir/Al Hoceima.

Reacties
    2.151
    12-01-2009

MVC Premium MVC Premium
    Ik heb gisteren die armerkoekjes gemaakt en ze waren zwaar mislukt. Tijdens het snijden viel alles uitelkaar en mijn chocolade was helemaal niet mooi glad. Voor niks al die moeite gedaan.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MissCurls Bekijk reactie
    Hooooooooopa

Citaat Geplaatst door zeejunk Bekijk reactie
    Ik heb gisteren die armerkoekjes gemaakt en ze waren zwaar mislukt. Tijdens het snijden viel alles uitelkaar en mijn chocolade was helemaal niet mooi glad. Voor niks al die moeite gedaan.
    Hoezo vielen ze uit elkaar tijdens het snijden ??? Waren ze niet hard genoeg of had je een verkeerde mes ? Hoe heb je jouw chocolade gesmolten ? Jammer joh...

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Rijst - Gehakt - Groente

2 grote uie
    1 paprika's
    2 tomaten
    Handje erwten
    2 wortels
    200/250 gram gehakt

Saffraan
    Zout
    Paprikapoeder
    Le3rissapoeder
    Kosbar

Pakje tomatensaus.
    krabsticks (ong. 8 sticks).
    rijst

Snij de uien, paprika en tomaten in fijne stukjes, doe dit in een pannetje met wat olie. (op een hoog vuurtje)

Ondertussen rul je ´t gehakt in een apart pannetje, kruid het daarna met wat saffraan, zout, sambal en 1 eetlepel tomatenpuree.

Vul een pannetje met warm water en doe handje erwten erin, schil de wortels en snij ze in kleine stukjes en voeg die bij de erwten, beetje zout erbij. Zet het vuur hoog en laat dit ong. 15min goed koken..

Ga terug naar je groente en kruid dat ook (paprikapoeder en sambal), hou rekening dat je niet teveel zout doet, anders is je eten te zout, je kruid het gehakt ook. Voeg het gehakt bij de groente, roer dit goed door. Beetje kosbar erbij toevoegen, 3 eetlepels tomatenpuree erbij. Laat dit ong. 30min goed koken, op een niet al te laag vuurtje. Ik heb rijst uit die kleine zakjes gebruikt, die kook ik in het water 10min ong. (je kunt natuurlijk gewoon je eigen soort rijst gebruiken). Kook je rijst in het water, je rijst niet helemaal gaar koken want hij gaat hierna nog de oven in ong 10min.. Afgieten en een diep bord scheppen.

Ondertussen snij je de krabsticks in kleine stukjes en voeg je die toe aan je saus, die hoeven niet gekookt te worden anders worden die te papperig..

Doe je rijst in een diep bord en giet de saus eroverheen goed roeren.. En dan doe je het in een ovenschotel.

Oven op 250graden en dit zo'n 15min in de oven laten.

Otla Vliegtickets Tanger
Nieuws
Lifestyle
Sport