+ Reageer
Pagina 189 van 477 EersteEerste ... 139 164 179 187 188 189 190 191 199 214 239 ... LaatsteLaatste
2.821 tot 2.835 van 7145
    MVC Lid

Reacties
    783
    09-10-2011

Het ziet er weer heerlijk uit Tabarak'Allaah.

Bloemen van geliefden, in een land waar ze niet bloeien.

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door _Tarifucht_ Bekijk reactie
    I think i'm in love !!!

Tbark Allah 3liek!
    Ma Sha Allah, handjes van goud!
    Op je verloofde hoop ik !

Allahibarekfiek meid !

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Muslima. Bekijk reactie
    Het ziet er weer heerlijk uit Tabarak'Allaah.
    Allahibarekfiek !

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Zondag met el3ied was het couscous.

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Vandaag voor ons Lever en Schaapburgers ! Mama had vanmiddag gehakt gemaakt van ons schaapje ( niet helemaal hoor ). Frietjes/Salade/Olijfjes & groentes. Heb niet overal een foto van kunnen maken.

Offline!

Reacties
    1.793
    09-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Zwervertje Bekijk reactie
    Op je verloofde hoop ik !

Allahibarekfiek meid !

Op jouw kookkunsten!!

Allahouma Ameen, Wa Fieki Barak Allah!

Ps: Zet alles in een Word Bestand In Sha Allah, denk da veel dames daar blij mee zullen zijn!

'Mijn grote liefde, Moge Allah Ta3ala je genadig zijn, en je Firdauws Al A3la Schenken.. Yamma Inou ('L)

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door _Tarifucht_ Bekijk reactie

Op jouw kookkunsten!!

Allahouma Ameen, Wa Fieki Barak Allah!

Ps: Zet alles in een Word Bestand In Sha Allah, denk da veel dames daar blij mee zullen zijn!
    Haha, als tie jou hoort!!

Inscha allah, als ik er wat tijd voor heb ga ik het zker doen!! Hou de topic zo nu en dan in de gaten weha.

♥♥&#9829

Reacties
    2.243
    21-06-2005

, moest zo lachen om je reactie!!
    Ben blij dat ze goed in de smaak zijn gevallen, jaah ze zijn paar dagen erna nog lekker zacht. Daarom ben ik er zo dolop!!

Thanks !
    Haha je had me zo blij gemaakt dus vandaar zo een vrolijk berichtje

xxx

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Marmerkoekjes

500 gram ongezouten pinda's
    1 pak Kokos koekjes ( Verkade )
    1 pak javawafels
    1 blikje gecondenseerde melk
    3 eetlepels honing
    1 zakje vanillesuiker

400 gr witte chocolade en 100 gr melkchocolade (of andersom)

Meng de gemalen pinda's, gemalen javawafels en de gemalen biscuitjes samen. Voeg de vanillesuiker hierbij toe. Doe dan het blikje nestle erbij en meng goed. Tenslotte honing toevoegen en goed mengen zodat alles plakkerig is, je kunt ook meer lepels honing nemen als het niet plakkerig is.

Neem een bakplaat en bedek met bakpapier. Druk deze vulling in de bakplaat plat. Je kunt een kleine deegroller gebruiken om alles goed plat te drukken, ik had deze niet in huis. Ik heb een langwerpige kaars genomen, gewikkeld met huishoudfolie ;$ en rollen maar.

Smelt 200 gr witte chocolade met 1 el olie en giet dit over de vulling. Strijk het glad..

Laat dit een uurtje in de koelkast / half uurtje in de vriezer (of tot het hard is).

Haal de plak dan met behulp van het bakpapier uit de vorm en doe de koek dan ondersteboven terug in de bakvorm. Trek het bakpapier eraf. Smelt de andere 200 gr witte chocolade met 1 el olie en giet er weer overheen. Weer gladstrijken.

Smelt dan de melk chocolade met 1 el olie en doe dit in een boterhamzakje, knip een klein hoekje af. Spuit bruine lijntjes in de lengte op de witte chocolade (die nog zacht is, dus pas nadat je de lijne hebt gemaakt de vriezer in )

Neem dan een sateprikker en trek in de breedte door de witte lijnen heen. Eerst naar de ene kant en dan naar de andere kant terug (anders krijg je een dezelfde patroon). Laat weer hard worden in de koelkast.

Haal uit de vorm, snijd de randjes eraf en snijd dan met een scherp mes in ruitjes.

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Dadel - Walnoten Cake.

5 eieren
    5 glazen bloem ( ik gebruik een marokkaanse theeglas van 200ml )
    2 glazen sinaasappelsap
    1 glas olie
    2 glazen poedersuiker
    1 bakpoeder
    1/2 kom grof gesneden dadels
    1/2 kom grof gesneden walnoten.

Mix de eieren en de poedersuiker samen. Voeg een glas olie hieraan toe, mix dit goed.

Voeg 5 glazen bloem en bakpoeder toe aan het eierenmengsel. Mix het voor ong 2min, voeg daarna je glazen sinaasappelsap toe.

Als laatst voeg je de dadels en walnoten toe aan je beslag, met een garde roeren dus niet mixen.

Ik heb een bestilla vorm gebruikt van ong. 31/32cm. Bakpapier op de bodem gelegd, alles in je vorm en zet het daarna in een voorverwarmde oven van 180 graden, 40/50min in de oven.

Aflaten koelen, witte chocolade smelten met 1 thl olie, cake besmeren en bestrooien met pistache nootjes.

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Mijn Offerfeest taart.

Biscuit.
    Ik heb bij de jamin zo'n biscuit mix gehaald. Je hoeft alleen water en eieren toevoegen. Op de achterkant staan de afmetingen voor de bepaalde bakblik die je neemt. Ik heb een vorm genomen van 26cm, dus heb de afmetingen gebruikt van 25 cm. 330gr mix, 6 eieren ( die heb ik eerst in warm water gezet voor 2minuten ) en water. Lees goed op de achterkant van de verpakking voor de exacte hoeveelheden. Bakblik invetten, op de bodem bakpapier, zijkanten ook bakpapier. Daarna in de oven voor 40/50min. Zet je oven eerst op 150graden, 20min later op 170graden. Daarna met prikker checken of je biscuit gaar is, vervolgens af laten koelen.

Vulling;
    Bokkepootjesvulling

Neem 250ml ongeklopte slagroom voeg 1 zakje klopfix en 1 zakje vanillesuiker eraan toe. Kloppen en zet het even in de koelkast.. Neem 1 pak bokkepootjes (koekjes) fijn malen in de keukenmachine, voeg daarna je slagroom eraan toe. En laat het even staan.

Zwitserse room

Neem 250ml ongeklopte slagroom, voeg 1 zakje klopfix en 1 zakje vanillesuiker eraan toe. Kloppen en zet het even in de koelkast. Je kunt zelf banketbakkersroom maken, ik heb gewoon uit een zakje genomen, water eraan toegevoegd en klaar. Voeg daarna je slagroom eraan toe. Laat het even staan.

Je slagroom hierboven niet erdoorheen mixen, maar met een spatel er rustig doorheen.

Als je biscuit is afgekoeld, ga je hem door 2 snijden met een broodmes ! Op de onderste bodem heb ik de zwitsere room gesmeerd, vervolgens leg je de andere deel erboven op. Besmeer die dan met de bokkepootjes vulling als laatst leg je laatste deel van de taart er terug op. Werk je taart netjes af zoals ik heb gedaan op de 1e foto..

Botercremé;

Deze botercrème is bedoeld om je taart mee af te smeren voor je er marsepein of fondant overheen doet. Het werkt als plaklaag en je kunt oneffenheden verdoezelen. Het voorkomt dat je toplaag smelt omdat het verhindert dat er vocht bij kan komen. Het is geschikt om een 'dijkje' te spuiten als je natte vullingen in je taart gebruikt.

100 gram roomboter ( ook echt roomboter gebruiken op kamertemp. ), 100 gram margarine , 200 gram poedersuiker

Mix de boter met de margarine zacht Zeef de poedersuiker en voeg deze toe. Mix lang, zeker 10 minuten! Laat het even in de koelkast staan voor ong 15min.

Neem je taart erbij, besmeer heel je taart met botercreme en werk dit netjes af, dus gladjes maken zodat er geen hobbels in je taart komen. Ik heb hierna mijn taart in de koelkast gezet voor een nachtje. Ik heb 'm in een doos bewaard, zodat mijn botercreme kan hard worden.

Ik heb marsepein gebruikt ipv fondant. Ik heb tafel bestuift met poedersuiker en marsepein op uitgerolt. Vervolgens heb ik het over de taart gelegd, heb het niet meteen aangedrukt heb eerst recht getrokken en gedaan. Pas toen alles goed lag ben ik gaan aandrukken en glad gaan strijken en de randjes eraf gaan snijden. Daarna kun je jouw taart versieren zoals je wilt!!

Nadat ik em versierd had, heb ik em weer een nachtje in de koelkast gezet!!

* bakvorm.

( hoop dat het duidelijk is ).

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door LimburgseB Bekijk reactie
    Haha je had me zo blij gemaakt dus vandaar zo een vrolijk berichtje

xxx
    Is leuk om zulke reactie's te lezen ,!

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    CupCake's gevuld met zwitserse room.

3 eieren
    1 glas suiker ( marokkaanse theeglas, 200ml )
    1 glas olie
    1 glas melk
    1 vanillesuiker
    1 bakpoeder
    2 glazen meel.

Mix de eieren, suiker, olie, melk en vaniliesuiker samen. Voeg daarna je bloem en bakpoeder toe.. Mix dit tot een glad beslagjje..

Zet je muffinvormpjes klaar zet daarin een papierenvormpje.. Vul je papiertje 1/3 met beslag en zet het daarna in een voorverwarmende oven van 160gr ongeveer 30 minuten.

Als je ze uit de oven haalt, even laten afkoelen, maar dan ook goed af laten koelen.. Neem een appelboor en maak een 'gaatje ' in elke cupcake. Neem vervolgens je vulling na keuze, ik heb voor zwitserse room gekozen en doe deze in een slagroomzak en spuit die in elke cupcake.

Zwitserse room

Neem 250ml ongeklopte slagroom, voeg 1 zakje klopfix en 1 zakje vanillesuiker eraan toe. Kloppen en zet het even in de koelkast. Je kunt zelf banketbakkersroom maken, ik heb gewoon uit een zakje genomen, water eraan toegevoegd en klaar. Voeg daarna je slagroom eraan toe. Laat het even staan.

Marsepein
    Poedersuiker
    Deegroller
    Gmissa vormpje

Bestrooi je aanrecht met wat poedersuiker en rol je marsepein uit tot ong. 1/2cm dikte. Je kunt zelf kijken welke kleuren je wilt gebruiken. Druk met je vormpje de vormpjes uit je marsepein. Zet het rondje op je cupcake dat je het 'gaatje' bedekt met marsepein, daarna kun je verder met versieren.

MVC Premium

Reacties
    4.520
    05-03-2006

MVC Premium MVC Premium
    Tbarkellah 3liek! Ziet er te lekker uit allemaal! Besahtkoum!

Taqabal allah minna wa minkoum, 3ied mabrouk Kitchenqueen enegh!

MVC Lid

Reacties
    8.007
    16-06-2004

Citaat Geplaatst door Benisaidgirl Bekijk reactie
    La wah nishan ared garie ooh ja die ken ik maar al te goed..zaterdag wilde ik ye3ni shem marmerkoekjes maken en cupcakes maar had barstende koppijn ghier em shem op de bank hangen :

ewa hamdl dat je een leuke dagje had, of nie neshien rebda ganer lol ::
    marra dshem! Meskiena ja dat heb ik nu ik heb griep ik haat mijn leven nu
    Ja Hamdoelilah en bij jou was het dus ook gezellig? Kan niet anders als jij er tussen zit
    Allahibarekfiek ::!

Haha, die schaap is alles behalve perfect en wat ik in gedachte had !! Ik had em al een paar keer geoefend :. Wilde ze op cc's doen, maar ik was zaterdag zo chago en waloe geduld.. Dus heb ik maar op taart gedaan..

Op cc's zou het ook heel leuk zijn geweest idd Sbar weha ik vind je taart super leuk en mooi gelukt. Je mag trotst zijn op jezelf Hoe kwam je op het idee? Ik ben echt benieuwd naar het receptje als ik ooit een taart kan maken watheqa i7ed

Δℓℓαн ιяα7мɛκ ℓιɛʌɛ ʓʋƨ!De mooiste bloemen worden het eerste geplukt, jij was niet mooi maar prachtig!20/08/2011

Otla Vliegtickets Al Hoceima
Nieuws
Lifestyle
Sport