CousCous Salade II.
Couscous
Gegrilde paprika (gele)
Tomaat
Rozijnen
Olijfolie
Citroensap
Kosbar
Zout
Couscous stomen zoals je altijd gewend bent om te doen.
Je paprika grillen, ik heb 't gewoon boven het vuur gehouden ( op mijn oven ). Paprika vervolgens even in een zak voor 5min en dan schillen en wassen. Kleine stukjes snijden.
1 tomaatje, zonder schil en pitjes. In kleine blokjes snijden.
Na de 1e keer stomen doe je een handje rozijnen boven op je couscous en laat je deze mee stomen de laatste keer..
Je paprika, tomaat en grof gesneden kosbar in 1 kommetje, flinke scheut citroensap erbij, zout en beetje olijfolie. Geheel mengen..
Je couscous ook een paar minuten laten afkoelen vervolgens doe je de rest erbij. Voeg je couscous aan de rest, ik heb extra citroensap eraan toegevoegd.. Opscheppen en afwerken met citroen.

Ovenschotel - Fusilli met Broccoli.
Fusilli
Broccoli
Wortel
Courgette
Tomatenpuree
Harrisapoeder
Zout
Peper
Kosbar
Geraspte kaas
Fusilli koken met snufje zout, afgieten en laten afkoelen.
Broccoli in kleine roosjes snijden, wortel in plakjes raspen, courgette in dunne sliertjes snijden met aardappelschiller/kaasschaaf! Beetje zout en peper erover, daarna stomen voor ong. 10min.
Tomatenpuree in een pannetje, snufje zout/peper/harrisapoeder en fijn gesneden kosbar eraan toevoegen.
Je ovenschotel eerst besmeren met wat tomatenpuree, leg vervolgens je fusilli erbovenop gevolgd door je groente en werk het af met je overige tomatensausje. Als laatst geraspte kaas erover en in de oven voor ong. 15min.
Oven voorverwarmen op 180 graden.

Kip - Mamita
kip ( 2 kippepootjes / vleugeltje / nek )
Tomaat
Ui
Saffraan
Paprikapoeder
Peper
Zout
Kosbar
Olie
Spruitjes
Sperziebonen
Wortels
Gevulde courgette ( zie inhoudsopgave voor recept ).
Neem een pannetje doe er een flinke scheut olie in.
Je kip wassen en haartjes verwijderen als ze er nog zitten. Ik heb de kippepootjes door de helft gesneden anders heb je van die grote poten in je pannetje.
Snufje saffraan, thl. paprikapoeder, thl. peper, thl. zout over je kip en roer alles even goed. Zet het vuurtje lekker hoog en deksel op je pannetje.
Snipper je uitje en tomaat over je kip. Voeg daarna 2 theeglazen water toe aan je kip.
Bereidt je gevulde courgette zoals het moet. Leg deze daarna boven op je kip. Laat alles voor ong. 30min op een laag vuurtje rustig koken.
Ondertussen ga je de groente's ffe stomen, wortels schillen, wassen en in grove stukken snijden. Sperzibonen kontjes eraf, wassen en door 2/3 snijden, spruitjes ook kontjes eraf. Alles beetje kruiden met zout en vervolgens stomen voor ong. 20min.
Als alles gaar is neem je 3 flinke lepels van het sausje van je kip en doe deze bij je groente, meng alles goed..
Bak ondertussen frietjes, kip erop, groentjes erover beeetje van je sausje en smullen maar.

Aardappelschotel II.
Binnekant in schaal.
Aardappelen
Wortel
Kosbar
Boter
Melk
Zout
Gehakt
Paprika
Champignons
Ui
Paprikapoeder
Zout
Lehrissa
Knoflook
Spinazi
Ei
Creme Fraiche.
Aardappels en wortels schillen, in kleine stukjes snijden. Beetje zout erover en dan samen stomen..
Gehakt in pannetje rullen. Paprika´s, champignons en ui in kleine blokjes snijden. Kruiden met zout, paprikapoeder, lehrissa en mespunt knoflookpoeder. Laat het ong. 15min op het vuur staan. Voeg je gehakt aan je vulling en laat het afkoelen..
Aardappels en wortels stampen met aardappelstamper, voeg 1 eetlepel boter toe en beetje melk... Laat het even afkoelen.
Ik heb gewoon spinazi uit een doosje gebruikt, uit de vriezer. Doosje in een pannetje, met 2 eetlepels water. Op een hoog vuurtje laten koken voor ong. 10min. Goed in de gaten houden, daarna het vuurtje wat lager zetten voor ong. 10min. Op smaak brengen met wat zout-olijfolie en als laatst 2 eetlepels bloem mengen met water en erbij toevooegen. Daarna nog ong. 10min op een vuurtje zetten.
Ik heb gewoon een ovenschotel gebruikt. 1e laag is aardappel/wortel, 2e laag is spinazie en als laatst gehaktmengsel. Daarna begin je weer opnieuw. En eindigt met aardappel/wortelpurree.
Eitje en creme fraiche samen mengen over je schotel.
Je oven voorverwarmen op 200 graden, je schotel erin stoppen voor ong. 15min.

En een koesje terug...![]()
Fototopic:
<<<<<< http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2535803 >>>>>>>
Mijn pm box dient niet om naar recepten te vragen, wel voor prettige dingen te melden
Ik ben begonnen met niets, en het meeste daarvan heb ik nog.