+ Reageer
Pagina 121 van 477 EersteEerste ... 71 96 111 119 120 121 122 123 131 146 171 ... LaatsteLaatste
1.801 tot 1.815 van 7147
    MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Vis Loempia's.

(Hoeveelheid moet jezelf aanpassen, kijken met hoeveel personen je bent)

uien
    prei
    paprika
    wortels
    mihoen
    visfilet
    vissticks

Snipper je uitjes, snij je paprika in dunne reepjes (en dan weer door midden) en snij je prei ook in kleine stukjes. Laat dit alvast voor koken(ik heb alles in de pizzapan gegooid en op standje 3 laten koken). Ik doe er altijd 2 lepels boter bij ipv olie.

Visfilet kruiden met viskruiden en snufje zout, je vis bakken in olie en laten afkoelen / uitlekken. Je vissticks in olie bakken en ook laten afkoelen / uitlekken.

Als je klaar bent met je vis ga je terug na je groente en kruid je dit, ik gebruik altijd beetje peper, lehrissa (of sambal), gemalen kerrie, snufje gemalen nootmuskaat en een beetje zout. Roer alles goed door elkaar heen en laat dit nog even koken.

Wortels schillen ern raspen, miehoen in warm water leggen ze voor zo'n 10min in stukjes knippen. Je vis in grove stukken snijden en voeg dit samen met de wortels/mihoen bij de groente en roer dit goed door elkaar heen.

Leg het in een bord zodat de vulling kan afkoelen zodat je daarna je loempia'vellen kan vullen.

Loempia's rollen.

<3

Reacties
    4.446
    12-02-2006

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Zwervertje Bekijk reactie
    Er is geen rij , ze moeten mij gewoon met rust laten !

Meskiena, heb het wel met je te doen hoor.. Morgen lekker weekend ?
    3aam er7ek. Nog even genieten van het single leven, nig ela?

Nee, overmorgen pas.

Never laugh at the mistakes of others. Perhaps Allaah sub7ana wa ta'ala will forgive them for their ignorance but punish you for your arrogance.

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MaMiTa_GeK Bekijk reactie
    3aam er7ek. Nog even genieten van het single leven, nig ela?

Nee, overmorgen pas.
    , zoiets jah..

Meskiena, ik heb helemaal geen weekend hoop dat, dat jou troost !

MVC Lid

Reacties
    405
    14-10-2009

Moge allah hen verblijden in de toekomst met een vrome vrouwtje Inscha allah.. Ik sla over ! Je kunt nachecken bij me zusje, je wilt mij niet als zus/schoonzus hebben..

ahahhaahh ik ben gwn zo verliefd geworden op je gerechten proberen waard jammer nou
    meerdere gebruikers! Meerdere gebruikers klik»»» www.trotsopislam.nl

Tawhid & Aqeedah 1st

Reacties
    2.519
    06-02-2007

Appelcake.

Ingrediënten:

190 gr boter
    150 gr suiker
    3 eieren
    225gr bloem
    1/2 zakje bakpoeder
    1 eetlepel melk
    honing
    Appels

Zet de oven op 160 graden, voorverwarmen.

Ik gebruik een siliconen bakvorm die besmeer ik met boter en bestuif ik met bloem.

Smelt je boter in een pannetje voeg dit samen met je suiker en eieren mix dit tot een luchtige massa.. Doe er dan 2 eetlepels melk (koud -lauw mag beide) bij.. Mix dit weer goed door elkaar heen voeg daarna zakje bakpoeder bij, daarna voeg je beetje bij beetje je bloem toe. Als je beslag nog niet goed is voeg je er gewoon meer bloem bij. Mix alles dan tot een glad beslag.

Schil je appels, snij deze in kleine dunne reepjes.. Giet helft van je beslag in je vorm, leg bovenop je beslag alle schijfjes appels, tot je jouw beslag niet meer ziet. Giet daarna het overige beslag erover.

In de oven ongeveer 50 min tot mooi bruin kleurig is. Daarna laat je je cake afkoelen..

Ondertussen verwarm je een beetje honing in een pannetje.. Besmeer je cake hiermee en bestrooi je de cake met amandelschaafsel. Ik heb ’t schaafsel enkele minuten in een pannetje met olie laten bakken, daarna op een stukje keukenpapier gelegd zodat er geen olie aan blijft zitten.

Hee lieverd,

Daar ben ik weer met mijn vragen hihi.. Deze appelcake he is 1 ei ook genoeg? Ik heb zoooo'n zin in een cake alleen heb ik geen ei meer in huis en mijn man is naar moskee en komt wat later thuis. En heb net gedoucht heb geen zin om naar buiten te gaan te kouddddd hihih..

Knuffel
    " Ya muqalib alqoloob, thabit qoloobona 3ala dinek "

Ik ben Ikke

Reacties
    2.990
    11-09-2009

Amien ! Hoe is het met jou en je kleine prinsje ?

Hoe groot is die calo-bom ?
    Hier lekker aan het genieten van de kleine
    Alhamdoeillah gaat goed meid..........

Nog steeds niet hier in Adam geweest???????

Die loempia's zijn dat met vissticks, zo ja die maakte wij vroeger zo veel hihih...nostalgie

<3

Reacties
    4.446
    12-02-2006

MVC Premium MVC Premium
    , zoiets jah..

Meskiena, ik heb helemaal geen weekend hoop dat, dat jou troost !
    Aha. I get it. I'm sushed already.

Nee. Dat troost me niet. We zitten in hetzelfde schuitje

Never laugh at the mistakes of others. Perhaps Allaah sub7ana wa ta'ala will forgive them for their ignorance but punish you for your arrogance.

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door achtergelaten Bekijk reactie
    ahahhaahh ik ben gwn zo verliefd geworden op je gerechten proberen waard jammer nou
    , je mag ook gewoon een keertje komen eten !

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door hijaab_dragende Bekijk reactie
    Hee lieverd,

Daar ben ik weer met mijn vragen hihi.. Deze appelcake he is 1 ei ook genoeg? Ik heb zoooo'n zin in een cake alleen heb ik geen ei meer in huis en mijn man is naar moskee en komt wat later thuis. En heb net gedoucht heb geen zin om naar buiten te gaan te kouddddd hihih..

Knuffel
    Neej dat kan niet .. Je woont zker aan de andere kant van de wereld, anders had je wel 2 eitjes van mij gehad! Met dit weer is thuis zitten het lekkerst vooral na een warme douche !

MVC Lid

Reacties
    405
    14-10-2009

, je mag ook gewoon een keertje komen eten !
    dat is echt heel lief van je,,zou ik echt geweldig vinden. Ik ben wel echt een vreter
    meerdere gebruikers! Meerdere gebruikers klik»»» www.trotsopislam.nl

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door thamimount_ Bekijk reactie
    Hier lekker aan het genieten van de kleine
    Alhamdoeillah gaat goed meid..........

Nog steeds niet hier in Adam geweest???????

Die loempia's zijn dat met vissticks, zo ja die maakte wij vroeger zo veel hihih...nostalgie
    Elhamdoelilah.. Hij is al 1jaar zie ik net in je ot .. Mabrouk nog.. & doet tie al lopen nigh waloe 3ad ? Amsterdam ligt aan de andere kant van de wereld, als we buren worden zal ik jou optijd inlichten !

Vissticks en visfilet, ik ben allergisch voor de rest dus moet je creatief zijn !

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MaMiTa_GeK Bekijk reactie
    Aha. I get it. I'm sushed already.

Nee. Dat troost me niet. We zitten in hetzelfde schuitje

, thanks!

Ewa het leven is zwaar, we moeten bikkelen voor hollanda 'n refdi7eth.. De zorgverzekeraar gaat met 't nieuwe jaar gewoon 4 tientjes omhoog misn 'n smet..

Citaat Geplaatst door achtergelaten Bekijk reactie
    dat is echt heel lief van je,,zou ik echt geweldig vinden. Ik ben wel echt een vreter

Jah, wie niet !

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Bladerdeeg Pizza.

Recept volgt.

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Rijst met kipstukjes & kerrisausje.

Rijst

Kipfilet
    Kipkruiden
    Kosbar
    Zout
    Saffraan

Kerrisausje

Kipfilet in grove stukken snijden in een pannetje met wat olie. Kruiden erbij (kipkruiden/zout) kosbar fijn snijden en erbij toevoegen. Alles op een middelmatig vuurtje laten koken.

Rijst koken zoals je bent gewend met een beetje zout, rijst afgieten en dan een snufje saffraan erbij zodat het een geelachtige kleurtje krijgt.

Kerrisausje (Knorr zakje ) bereiden zoals dat op de achterkant staat. Dan kun je gewoon je bord opmaken na keuze.

MVC Premium

Reacties
    16.660
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Mini Taartjes ( voor de verjaardag van mijn zusje gemaakt ).

Ideetje heb ik van onze Kiki

http://forums.marokko.nl/showthread....6#post63669396

Recept voor het zanddeeg kun je hierboven vinden. Ik heb van die kant en klare bodempjes gehaald bij de super de boer / AH. Ik vond ze heerlijk!!

Aardbeien
    Kiwi
    Amandelschaafsel
    Rode besjes

Je fruit wassen en je aardbeien en kiwi in dunne schijfjes snijden.

Ongeklopte slagroom
    Klopfix
    Vanillesuiker

Slagroom in een diepe kom, klopfix en vaniliesuiker erbij, gedurende 10min goed mixen in de koelkast zetten voor een uurtje.

Vulling;

Banketbakkersroom ( je kunt kant en klare halen ik heb zelf gemaakt )
    250 ml melk
    65 gram suiker
    2 eierdooiers
    25 gram maïzena

Breng in een pannetje met dikke bodem de melk en 40 gram van de suiker aan de kook..

Los de suiker al roerende op en laat de melk (van het vuur af) 10 minuten zachtjes trekken met de deksel op de pan.

Klop in een kom de eierdooiers met de overige 25 gram suiker tot een schuimige crème. Klop ook de maïzena erdoor.

Voeg eerst, terwijl je blijft roeren, een beetje melk toe aan het eimengsel. Giet daarna het eimengsel bij de rest van de melk en verwarm het geheel op het vuur.

Goed blijven roeren (met een garde gaat het beste!) totdat het een gebonden vla is.

Laat de banketbakkersroom afkoelen in een ruime kom.

Bodempjes klaar zetten, vullen met banketbakkersroom, fruit erop of amandelschaafsel, toefje slagroom erop en stukje fruit en klaar ben je. Je kunt ook ander fruit nemen als je dat wilt. Je kunt ook kersen uit blik nemen die je voor een taart/vlaai gebruikt.

Als je alles hebt gedaan, in de koelkast zetten zodat het lekker kan afkoelen.

Otla Vliegtickets Tanger
Nieuws
Lifestyle
Sport