+ Reageer
Pagina 41 van 478 EersteEerste ... 16 31 39 40 41 42 43 51 66 91 ... LaatsteLaatste
601 tot 615 van 7160
    MVC Premium

Reacties
    16.601
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Mini loempia's.

Vulling

Deeg
    Ik heb mijn loempiavellen door twee gesneden ( verticaal / boven naar beneden dus).

(Hoeveelheid moet jezelf aanpassen, kijken met hoeveel personen je bent)

uien
    prei
    paprika
    wortels
    mihoen
    kip

Snipper je uitjes, snij je paprika in dunne reepjes (en dan weer door midden) en snij je prei ook in kleine stukjes. Laat dit alvast voor koken(ik heb alles in de pizzapan gegooid en op standje 3 laten koken). Ik doe er altijd 2 lepels boter bij ipv olie.

Ondertussen je kip laten koken, je kunt je kip in het water koken of zoals ik heb gedaan kruiden en dan op het vuur zetten. Ik heb 3 kippenpootjes gebruikt, de pootjes door midden gesneden. Beetje olie bij gedaan, safraan en kipkruiden dus geen zout gebruikt omdat mijn kipkruiden al zout bevat. Beetje kosbar en op het vuur, daarna 2 glazen water bij gedaan en op laag vuur laten koken.

Als je kip op het vuur staat ga je terug na je groente en kruid je dit, ik gebruik altijd beetje peper, lehrissa (of sambal), gemalen kerrie, snufje gemalen nootmuskaat en een beetje zout. Roer alles goed door elkaar heen en laat dit nog even koken.

Wortels schillen ern raspen, miehoen in warm water leggen ze voor zo'n 10min in stukjes knippen. Als je kip klaar is haal je dit van het botje af en maak je er dunne sliertjes van. Voeg dit samen met de wortels/mihoen bij de groente en roer dit goed door elkaar heen.

Leg het in een bord zodat de vulling kan afkoelen zodat je daarna je loempia'vellen kan vullen.

Loempia's rollen.

Loempia's.

..

Reacties
    1.352
    18-03-2007

MVC Premium MVC Premium
    Zwervertje is er iets dat je niet kan koken Onmogelijk toch

Meerdere gebruikers

MVC Premium

Reacties
    16.601
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Gevulde inktvisjes.

Inktvis
    handje rijst
    2 Uitjes
    2 tomaten
    1 paprika
    teentje knoflook
    koriander

1 tl. paprikapoeder
    1 tl. peper
    zafraan
    zout

Kook de rijst zoals je dat gewend bent

Snij je ui, paprika, tomaat, koflook en kosbar fijn (zie foto) Voeg hierbij de kruiden toe inclu teentje knoflook. Voeg er een handje rijst aan toe, meng het tot 1 geheel met 2 theelepels olie.

Je kunt kleine inktvisjes gebruiken, die moet je wel even schoonmaken, maar je kan ook grote (normale) inktvissen gebruiken en dat is makkelijker. Die zijn kant en klaar.

Vul de inktvisjes, ik heb een theelepeltje gebruikt en met mijn duim aangedrukt. Opening is best wel klein vandaar dat ik heb gekozen voor een theelepeltje.

Leg ze in een pannetje en doe je overige vulling om je inktvisjes leggen zodat ze lekker in het sausje kunnen koken..

Op een middelmatig vuurtje voor ong. 40/50min..

MVC Premium

Reacties
    16.601
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door alhoceima1111 Bekijk reactie
    Zwervertje is er iets dat je niet kan koken Onmogelijk toch
    Ingewanden van een schaap raak ik voor geen miljoen aan, nu tenminste niet ..

MVC Premium

Reacties
    16.601
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Mijn bloemtjes.

Appels.
    Bladerdeeg (ik heb roomboter gebruikt)
    Suiker.
    Kaneel.
    Jam (na keuze ik had alleen abrikozen in huis).

Leg je bladerdeeg naast elkaar op het aanrecht zodat ze rustig kunnen ontdooien. Schil je appels ondertussen haal klokhuis eruit en snij je appels in schijfjes.. Leg je appelschijfjes op je bladerdeeg (zie foto) en snij in de hoekjes met een mes.. Leg een schijfje appel midden op je bladerdeeg bestrooi deze met een beetje suiker en kaneel (ik vergat het bijna :$ ). Vouw de buitenste flap na binnen, doe dit ook met de andere 3 flappen en druk het in het midden goed aan. Leg er daarna 1 lepel jam in.

MVC Premium

Reacties
    16.601
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Rijst uit de oven.

2 grote uie
    2 paprika's
    3 tomaten
    Handje vol erwten
    3 wortels
    300/350 gram gehakt
    Saffraan/Zout/Paprikapoeder/Le3rissa(sambal/ Kosbar/kipkruiden
    Pakje tomatensaus.
    kippenvleugeltjes (ligt eraan hoeveel man er mee eten)
    krabsticks (ong. 8 sticks).
    rijst

Snij de uien, paprika en tomaten in fijne stukjes, doe dit in een pannetje met wat olie. (op een hoog vuurtje)

Ondertussen rul je ´t gehakt in een apart pannetje, kruid het daarna met wat saffraan, zout, sambal en 1 eetlepel tomatenpuree.

Marineer je kippenvleugeltjes met kipkruiden en scheutje olie erbij, meng het dan goed door elkaar, leg ze dan even opzij.

Vul een pannetje met warm water en doe handje erwten erin, schil de wortels en snij ze in kleine stukjes en voeg die bij de erwten, beetje zout erbij. Zet het vuur hoog en laat dit ong. 15min goed koken..

Ga terug naar je groente en kruid dat ook (paprikapoeder en sambal), hou rekening dat je niet teveel zout doet, anders is je eten te zout, je kruid het gehakt & vleugeltjes ook!!!!! Voeg het gehakt bij de groente, roer dit goed door. Beetje kosbar erbij toevoegen, 3 eetlepels tomatenpuree erbij en dan doe je de kippenvleugels erbij. Laat dit ong. 30min goed koken, op een niet al te laag vuurtje. Ik heb rijst uit die kleine zakjes gebruikt, die kook ik in het water 10min ong. (je kunt natuurlijk gewoon je eigen soort rijst gebruiken). Kook je rijst in het water, je rijst niet helemaal gaar koken want hij gaat hierna nog de oven in ong 10min.. Afgieten en een diep bord scheppen.

Ondertussen snij je de krabsticks in kleine stukjes en voeg je die toe aan je saus, die hoeven niet gekookt te worden anders worden die te papperig..

Doe je rijst in een diep bord en giet de saus eroverheen (vleugeltjes even apart zetten), goed roeren.. En dan doe je het in een ovenschotel/bakvorm, vleugeltjes erboven op, en daarna de oven in..

Oven op 250graden en dit zo'n 15min in de oven laten.

MVC Premium

Reacties
    16.601
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Vis Bestilla.

Vulling

Garnalen
    Zeevruchtenmix
    Surimi
    Visfilet

Paprika
    Ui

Mihoen

Zout
    1 thl zwarte peper
    3 thl paprikapoeder
    1 zakje safraan
    een beetje ma3noes
    een beetje kosbar
    Harrisa/Sambal

Paprika en ui in stukjes snijden en in een pannetje met een flinke scheut olie. Voeg daarna je zeevruchtenmix hieraan toe en laat alles op een middelmatig vuurtje staan. Ik heb lekker veel vis gebruikt zodat je weet dat je visbestilla eet en niet mihoenbestilla ! Je visfilet in kleine stukjes snijden en toevoegen aan je groente/zeevruchtenmix. Kruid het met je kruiden je kunt ook nog een knorr blokje eraan toevoegen. Je kunt ook een theeglas water erbij toeveogen je moet wel rekening houden dat je zeevruchtenmix al veel vocht los laat. Je kunt het sausje later gebruiken om je bestilla vellen in te smeren ipv boter, maar het hoeft niet. Ik heb wel voor gesmolten boter gekozen.

Als alles gekruid is en ong 15min op het vuur hebt laten staan, dus alles is gaar. Doe als laatst je surimi sticks erbij toevoegen, als je die vroeg erin doet word het een papje. Snijd ze grof en voeg deze erbij.. je de vulling in een vergiet en laat je het afkoelen.

Mihoen in heet water leggen voor ong. 10min. Daarna met een schaar knippen zodat je vervolgens kleine sliertjes.

Voor de garnalen bovenop, heb ik de garnalen in een pannetje gedaan met een beetje olie gekruid peper en zout. Ong 15min op hoog vuurtje laten staan.

Oké, nu is de vulling klaar en nu ga je je bestillavorm goed met gesmolten boter insmeren. Je legt er 4 filodeegvellen op, die over de rand hangen. Besmeer het goed met gesmolten boter en doe er dan 2 filodeegvellen (rechthoekig) in de vorm en besmeer goed met boter.

Je doet nu de vulling in je schaal en vouwt de uithangende vellen naar binnen. Pak dan weer 2 vellen en doe ze over je bestilla en steek de uiteinden voorzichtig onder je bestilla. Bestrijk het geheel met gesmolten boter en doe in een vw'de oven voor ong 20 á 25 min. tot je bestilla goudbruin is.

Als je bestilla uit de oven haalt voorzichtig uit de bakblik halen, op je bord leggen en garnaaltjes bovenop zetten en eventueel citroenschijfjes.

Hoe vouw ik een bestilla, zie einde filmpje.

MVC Premium

Reacties
    16.601
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Aardappelkoekjes.

Geroosterd/gemalen pittabroodjes.

6 aardappelen
    2 uitjes
    kosbar fijn gesneden

Zout
    Peper
    Knoflookpoeder
    Lahrissapoeder

Ei
    Geroosterd pittabroodje

Je aardappelen schillen, wassen en door midden snijden. Kruid ze met een beetje zout en stomen voor ong. 20min. Laten afkoelen. Met een aardappelstamper stampen, lepel boter en scheutje melk erbij.

Uitjes in kleine blokjes snijden, fruiten voor enkele minuten. Kosbar erbij, knoflookpoeder en lahrissapoeder. Ong 10min op vuurtje laten staan, afgieten ( alle olie/water eruit).

Doe dit vervolgens bij je aardappelen. Meng het tot 1 geheel met de stamper..

Pittabroodjes in de oven voor ong 15min, tot ze lekker krokant zijn en dan in de keukemachine grof malen.

Kleine balletjes maken, platdrukken, in je eitje rollen en als laatst in je gemalen geroosterde pittabroodjes.

Flinke scheut olie in een koekenpan/pan, aardappelkoekjes erin leggen als olie warm is..

Inactief.

Reacties
    2.507
    07-02-2011

Citaat Geplaatst door Zwervertje Bekijk reactie

Shokran...

Ondertekening ? Ik snap je even niet.. Neej, ben nog niet getrouwd.
    Ik bedoelde je nickname schat. Ik slaap half.

Jouw man hoeft zich geen zorgen te maken. Hij is in goede handen.

Inactief

MVC Premium

Reacties
    16.601
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Dotje Bekijk reactie
    Ik bedoelde je nickname schat. Ik slaap half.

Jouw man hoeft zich geen zorgen te maken. Hij is in goede handen.
    Denya henya ! Het is ook niet echt vroeg meer..

Laten we dat hopen, !

MVC Premium

Reacties
    16.601
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Dat was het voor vandaag, zal recepten zsm erbij plaatsen! Vergeten jullie mijn groene puntjes niet ?

..

Reacties
    1.352
    18-03-2007

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Zwervertje Bekijk reactie
    Ingewanden van een schaap raak ik voor geen miljoen aan, nu tenminste niet ..
    wohilaa redh nechh!!

Up voor jou keukenprinces

Meerdere gebruikers

Nesh d'Shek (L)

Reacties
    6.544
    16-12-2005

MVC Premium MVC Premium
    Up voor mijn virtuele BFF

MVC Premium

Reacties
    16.601
    13-02-2007

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door alhoceima1111 Bekijk reactie
    wohilaa redh nechh!!

Up voor jou keukenprinces
    ! Gelijk heb je hoor! Als ik mijn moeder moet helpen gaat dat met 1 hand op mijn neus en andere hand 'helpt'.

Citaat Geplaatst door Giftig Bekijk reactie
    Up voor mijn virtuele BFF
    , voor jou eh zine!

stralende..♥

Reacties
    1.932
    02-06-2006

Ik heb je 7roen gegeeft!!

La takhaf wa la ta7zan
    Inna Allaha ma'ana.

Otla Vliegtickets Tanger
Nieuws