Zwervertje, ik heb gisteren je appelstaafjes gemaakt. Ze zijn goed gelukt, ik plaats vanavond foto inshallah!
Zwervertje, ik heb gisteren je appelstaafjes gemaakt. Ze zijn goed gelukt, ik plaats vanavond foto inshallah!
zwervertje ik hoop dat je er bent, ik zocht in jouw topic de tonijnbroodjes, die zeg maar aan de zijkant open zijn en zo mooi gevouwd, je had ze een keer geplaatst met de ramadan, kan t recept en beschrijving niet vinden onder jouw inhoudsopgave?!

Je kunt het op 2 manieren doen.. Manier 1; Je neemt 1 vel en doet vulling erin en rolt op.. Dan moet je ffe de vellen tellen die in een pak zitten. Zijn er best veel hoor.. Manier 2; Je neemt 2 vellen vulling erin, rollen tot de HELFT en dan stoppen. Pak je schaar knip je 1 stuk eraf.. Rol je het 1e deel goed af en dat overige wat je hebt geknipt kun je nogmaals gebruiken. Ik vind manier 2 beter, want bij manier 1 scheurt je deeg 9 van de 10x bij het rollen. En als je 2 vellen neemt is het een stuk steviger.. Fehmeth ? Maar je krijgt er echt best veel uit 1 pak hoor.. Genoeg om je hongerige broer te voeden..

Groente Quiche.
Andere foto's.
http://forums.marokko.nl/showthread....#post103036963
Groente Quiche.
2 paparika's (groen/geel heb ik genomen)
6 champignons
broccoli & bloemkool
Courgette
Zout
peper
Kosbar
Pak hartige taart je kunt bladerdeeg ervan nemen maar ook gewoon een mix die je kunt maken met boter/water. De mix met water/boter zit een sausje bij daar doe je eieren bij. Je kunt bladerdeeg nemen dan gebruik je een blikje creme fraiche en eieren.
Paprika schillen kleine blokjes snijden, champignons in schijfjes snijden, courgette in dunne plakjes samen in een pannetje met een beetje olie. Ong 10min op het vuur laten staan met een beetje olie.
Broccoli en bloemkool stomen voor ong. 15min daarna kleine stukjes snijden. Doe dit bij de paprika en champignons. Bestrooi het met wat zout, peper en kosbar.. Laat het geheel afkoelen.
Bedek je ovenschotel (na keuze ) met 't deeg prik er even in met een vork dat je deeg..
Doe je Cremé Fraiche en eitje bij elkaar, goed kloppen. OF Je mix mengen met eieren..
Doe je vulling in je vorm giet je Creme Fraiche OF mix erover heen en zet dan in een voorverwarmde oven van 180 graden voor ong. 30/40min.

Kiprol.
Kipfilet
2 Ui
7 champ.
3 geraspte wortels
3 paprika's
Bladerdeeg ( geen roomboter)
400gr kipfilet in keukenmachine fijn malen. Voeg een handje fijn gesneden kosbar toe en snufje kipkruiden ..
Je hoeft je kipfilet niet voor te bakken. Gewoon rauw laten.
Uitje, Champ. Wortel en paprika's in kleine blokjes snijden en RAUW toevoegen aan je kipfilet.
Neem 5 vellen bladerdeeg, doe de ene op de andere en druk deze aan dat je een lange sliert krijgt.
Zie foto's hoe je bladerdeeg vult. Leg lepel vulling op je bladerdeeg, maak er vervolgens een staaf van. Vouw je bladerdeeg dicht ( links en rechts). Snij vervolgens met een groot mes schuin snijden.
Besmeren met eigeel en bestrooien met sesamzaadjes.. Afbakken op 160 graden in de oven gedurende 25 minuten..