Poll resultaten: Wat vind jij van trouwen en het huwelijk die er komt??

Stemmers
68. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Eerst de bruiloft plannen, na de feest zien we het wel..

    3 4,41%
  • Eerst bespreken wat er allemaal zal gebeuren na de bruiloft..

    52 76,47%
  • Ik heb er nog geen idee over..

    13 19,12%
  1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    5.376
    21-03-2002

    Trouwen : Meer dan alleen feestJE vieren??

    Salaam alekouim,

    Ik vroeg me af hoe de Vrouwen van volwassenen leeftijd ongeacht welke leeftijd eigenlijk, hoe jullie denken over het huwelijk.Wat er plaats zal gaan vinden na de bruiloft na de feest..

    Zal dat van te voren besproken worden?? Of zal het nog een verassinG worden?? Of iets waar je aan zou moeten werken!!!

    Graag zou ik willen weten hoe jullie het huwelijk zien, want er komt nog heel veel meer bij kijken na het feestje..


    Wassalamoe alekouim

  2. #2
    Angél

    Reacties
    1.173
    11-04-2002

    ik denk dat iedereen nadenkt over wat er na het feestje gebeurt
    je kan het gewoon niet over het hoofd zien....

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    21
    23-12-2002

    ik denk dat je van te voren voor je zelf moet na gaan, wat houdt dat huwelijk eigenlijk in elkaar. Tegenwoordig wordt er zo makkelijk over gedaan, iedereen maakt zicht meer zorgen om het feest zelf dan wat er na komt.

    ik zelf zou eerst alles betreft het huwelijk uitzoeken, dus mijn rechten plichten enz, voordat ik aan een feest denk.

    tenslotte het feest duurt 1 dag, maar een huwelijk de rest van je leven!!!!!

  4. #4
    LET LOVE LEAD THE WAY!!

    Reacties
    399
    15-08-2002

    Hmmm deze vraag is moeilijk... Ik denk dat ik Overal aan zou denken... dus het feest... maar zeker niet, wat daarna zal gebeuren... zoals al eerder gezegd dat duurt je leven lang... maar daarintegen de rest van dat leven kijk je terug op die ene dag... dus die moet ook perfect zijn...

    Maar je moet hier goed met je man over praten van te voren... Jullie moet allebei weten hoe de ander er over denkt.... ik denk dat dat er belangrijk is in een relatie... Goed met elkaar praten... communiceer tot dat je erbij neer valt...
    Let your HEART be your COMPASS... your MIND your MAP... and your SOUL your GUIDE... and you will NEVER get LOST...


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    33
    20-12-2002

    Hoi,

    Ik denk als je verliefd bent op iemand, dat je dan op wolken leeft wat betreft je toekomst.
    Dan komt de grote dag er nog bij (de bruiloft) en die wil je echt onvergetelijk maken.
    Na je bruiloft gaan alle mensen weg en dan blijf je samen alleen achter, dan begint alles voor de rest van jullie leven.

    Ten eerste is het nieuw om voor de eerste keer samen te wonen en dan is alles leuk in het begin.
    Dan ga je zijn famillie leren kennen, als je geluk hebt vallen die wel mee.
    Daarna komen de iritaties, dat is een lange tijd van mekaar ontdekken en leren kennen voordat je een goede verstandhouding kunt opbouwen.

    Want je kunt comuniceren voor jou trouwen totdat je erbij neervalt, maar de echte ontmoeting en comunicatie is toch echt wel als je getrouwd bent

    Groetjes Amira25

  6. #6
    ....

    Reacties
    2.187
    27-08-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Ik heb er nog geen idee over.................Ben te jong om over dat na te denken.....

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    13
    13-11-2002

    Eerst kindjes maken de rest komt later!!!!!!!!!!!!!!
    Let your heart be your compass, your mind your map and your soul your guide and you will never get lost!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.256
    18-10-2001

    Ik moet eerste me ware vinden..
    Dan denk ik na over trouwen, maar stiekem heb ik
    al de gedachten over hoe het later zal gaan

  9. #9
    MVC Premium

    Reacties
    497
    09-12-2002

    MVC Premium MVC Premium
    ik denk dat als je Allah vertrouwt(tekli 3la allah. weet niet of het goed geschreven is mouhiem) dan komt als goed insa allah

  10. #10
    LET LOVE LEAD THE WAY!!

    Reacties
    399
    15-08-2002

    Juist... je moet gewoon vertrouwen hebben... en je natuurlijk een beetje aanpassen, want niets gaat zomaar... je moet overal voor en aan werken en je ook meestal aanpassen en dit geld zeker voor het huwlijk... Maar ik wens je alle geluk van de wereld toe meid!!

    Beslamaaaa
    Let your HEART be your COMPASS... your MIND your MAP... and your SOUL your GUIDE... and you will NEVER get LOST...


  11. #11
    RFK-lid in opleiding

    Reacties
    3.911
    12-10-2002

    Tjaa ik heb er natuurlijk wel een bepaald beeld van maar weet je wat er gebeurt na het feest lijkt me gewoon 1 GROOT CADEAUTJE....je pakt em op je gemak uit en ziet wel wat erin zit

    inspiratieloos

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    28
    23-01-2003

    Ik ben van mening dat wij ons inderdaad toch drukker schijnen te maken over de huwelijksdag (welke ***** bel ik, neem ik een jurk met korte of lange mouwenetc) dan over het huwelijk. Het huwelijk begint echt na je trouwdag en dan leer je elkaar ook pas echt kennen hoe lang je elkaar daarvoor ook al kende. De problemen beginnen dan ook pas omdat het grootste probleem bij ons Marokkanen toch communiceren blijft. Voor de trouwdag wordt alles vanzelfsprekend en goedgekeurd door je partner ben je eenmaal getrouwd dan verandert het een en ander. Vraag je voor het huwelijk : ik wil blijven werken antw: tuurlijk dat is vanzelfsprekend dat verandert in: ja en wie zorgt er voor mijn warme maal als ik van mijn werk kom. Vraag je voor het huwelijk: ik wil naar mijn ouders wanneer ik wil antw: zeker het zijn je ouders na het huwelijk: je bent getrouwd je woont niet meer thuis en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik wil niet pessimistich overkomen wat de Marokkaanse man betreft maar feit blijft in 8 van de 10 gevallen spiegelen ze het voor het huwelijk allemaal heel mooi voor. Communiceren en eerlijk zijn blijft voor veel mannen een probleem en daardoor onstaan o.a de problemen. Wat ik met dit alles wil zeggen steek meer energie in goede communicatie zowel voor als tijdens het huwelijk dan in het plannen van je huwelijksdag. En heb vertrouwen in Allah.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    286
    11-01-2003

    zonder de steun van allah swt is je huwelijks niks....


    SwoFunny

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    21
    24-08-2002

    Selaam eilekoum iedereen,

    Je zal elkaar pas gaan leren kennen zodra je met elkaar samen in een huis moet aan leven.
    Ik zelf vindt trouwen een hele grote en een enge stap. Je weet nooit met wie je te maken zal hebben. Als je wilt dat je huwelijk goed gaat lopen dan zul je veel moeten gaan comminucieren met je partner. En als jij en en je partner elkaar echt vertrouwen dan ben je al op een goeie richting.

    Ik hoop inschaAllah dat iedereen de juiste keuze zal gaan maken en gelukkig zal gaan worden.

    Groetjes AminA

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    107
    10-02-2003

    Ik heb zelf helaas moeten ondervinden dat je pas weet wat je te wachten staat als je eenmaal getrouwd bent en samen in 1 huis woont. Hoeveel je ook bespreekt, in de praktijk gaat het er meetal toch anders aan toe. Ik denk dat iedereen wel een bepaalde verwachting van het huwelijk heeft, maar uiteindelijk pakt het toch anders uit. Bij mijpakte het helaas verkeerd uit, omdat de lieve man op wie ik verliefd werd, "vergeten" was te vertellen wat voor een zieke geest hij heeft.

    Mijn conclusie is: Je leert iemand pas kennen als je er mee leeft, want dan komt de ware aard naar boven. Dan kom je wat je minpunten zijn en moet je kijken hoe je ermee omgaat.

    groetjes Nadia