Poll resultaten: Ik vind deze topic..

Stemmers
130. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Helemaal geweldig mashaAllaah!

    85 65,38%
  • Leerzaam en interessant

    39 30,00%
  • Gaat wel, kan beter

    5 3,85%
  • Helemaal niks..

    1 0,77%
  1. #346
    Umm S.

    Reacties
    7.641
    27-05-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Schiet is op =P


  2. #347
    Faisal

    Reacties
    19.741
    19-10-2010

    Citaat Geplaatst door IslaamFanaat Bekijk reactie
    Platte buik oefeningen

    Een platte buik willen we (bijna) allemaal. Sommige meiden zijn er mee gezegend en hoeven er niet voor te sporten, maar de meesten zijn slachtoffer van de buikspieroefeningen.

    Er is een duidelijk verschil tussen de platte buiken van vrouwen en van mannen. Wij vrouwen hebben vaak moeite om de onderkant van onze buik plat te krijgen. Daarom is het belangrijk om speciale oefeningen voor het onderste gedeelte van je buikspier te doen.

    Oefening 1 Crunches
    Mocht je niet alleen een platte buik willen, maar ook blokjes, dan is deze vervelende oefening goed. Je ligt plat op de grond, je knieën gebogen en je voeten plat op de grond. Je komt met je bovenlichaam omhoog, en je houdt dit vast tot je je buikspieren voelt branden. Dit kun je een paar keer herhalen met een korte pauze tussendoor. Voor de onderkant van je buik kun je deze oefening op dezelfde manier doen, maar dan met je benen en kont omhoog.

    Oefening 2 Haning Leg Raise
    Dit is de beste en ook meteen de zwaarste oefening voor de onderkant van je buikspier. Je gaat hangen aan een stang, of thuis aan een balk of open trap. Houd je voeten iets naar voren en houd dat tijdens de oefening zo, anders krijg je last van je rug. Breng je benen vanuit je buik naar boven en hou dat vast. Dit zal eerst niet heel hoog lukken, maar hoe vaker je dit traint, des te beter het zal gaan. Als het je echt niet lukt, kun je je benen buigen en je knieën richting je borst brengen.

    Oefening 3 Reverse Crunch
    Ook deze oefening legt de nadruk op je onderbuik. Dit is, zoals de naam al aangeeft, de omgekeerde crunch. Ga plat op de grond liggen en kruis je enkels. Buig je knieën en breng ze helemaal richting je neus. Hou je onderrug plat op de grond en focus je op je buikspier.

    Deze oefeningen kun je om de dag doen, het liefst voor je ontbijt. Doe ze dus niet iedere dag want dan heeft je spier geen tijd om te herstellen. Wil je ook wat vet verbranden rond je buik? Voer het tempo op! Verder kun je ook gewoon de standaard sit-ups (recht en schuin) doen.

    Waarschijnlijk heb je weleens gemerkt dat wanneer je pasta of wit brood eet, je buik opzet. Deze koolhydraten blijven 'in je buik hangen'. Volkoren producten doen dat ook, maar veel minder. Vervang daarom je witte brood voor een gezond volkoren sneetje en eet volkoren pasta.

    salaam wa3alaikoem wa3ahmato Allah

    ik lees deze topic voor het eerste
    ik heb hier toch een vraagje over ik heb last van men bekken ben pas geleden ook mama weer geworden
    maar zijn deze oefeningen wel goed? bij bekkeninstabiliteit

    Baraka Allahoe Feeki voor dede leerzamen topic

    wa3alaikoem asalaam
    Echte vriendschap kan niet sterven, oftewel, ben je nog steeds vrienden, oftewel, ben je het nooit geweest.

  3. #348
    blackisthenewblack

    Reacties
    7.520
    01-05-2003

    Salam alaikoem,

    echt een goeie topic, mashaallaah! Heb hem nog steeds niet helemaal doorgenomen :s. Maaaar, ik vroeg me af. Hebben jullie leestips m.b.t. de gezondheid en/of voeding? Heb het dan voornamelijk over boeken... BaarakAllaahu feekum. :]

  4. #349
    Umm S.

    Reacties
    7.641
    27-05-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door mama30 Bekijk reactie

    salaam wa3alaikoem wa3ahmato Allah

    ik lees deze topic voor het eerste
    ik heb hier toch een vraagje over ik heb last van men bekken ben pas geleden ook mama weer geworden
    maar zijn deze oefeningen wel goed? bij bekkeninstabiliteit

    Baraka Allahoe Feeki voor dede leerzamen topic

    wa3alaikoem asalaam
    wa feeki baraka Allaah lieverd! Wat betreft je vraag kan ik geen antwoord geven aangezien ik geen dokter ben haha. Ik zou zeggen bel je huisarts en vraag het even na..

    Citaat Geplaatst door Sentoper Bekijk reactie
    Salam alaikoem,

    echt een goeie topic, mashaallaah! Heb hem nog steeds niet helemaal doorgenomen :s. Maaaar, ik vroeg me af. Hebben jullie leestips m.b.t. de gezondheid en/of voeding? Heb het dan voornamelijk over boeken... BaarakAllaahu feekum. :]
    wa alaikoem salaam,

    Wat betreft boeken zou ik zeker het boek: geneeskunde van de Profeet aanschaffen.
    Wa feeki! xox


  5. #350
    in zee

    Reacties
    8.712
    19-06-2008

    Citaat Geplaatst door IslaamFanaat Bekijk reactie
    Nou je bent niet de enige die bijna nietmeer op m.nl is. Ik namelijk ook.. Wel leuk dat dezelfde mensen nog af en toe deze topic komen checken ; )


    Ow met zalm heb ik het nooit geprobeerd. Laat ons maar even weten hoe dat heeft gesmaakt zodra je 't hebt geprobeerd dan..
    zo heel af en toe kom ik hier idd ook nog wel eens effe jouw topic checken en de topic uppen over Islamic Relief voor het goede doel:

    http://forums.marokko.nl/showthread....933560&page=37

    en dan klik ik wel n enkel keertje op een of andere topic maar dit forum en m.nl in het algemeen volg ik verder ook niet echt meer

    heb het recept trouwens geprobeerd met blikje zalm maar ik vind jouw recept met blikje tonijn toch beter qua smaak dan met blikje zalm

    dus dan weet je dat ook nog effe

    groeten!
    Een stuk brood met ui eten in vrede is beter dan een gevulde lamsbout en ruzie
    (Marokkaans spreekwoord)

    voor de duidelijkheid: ik ben Christen, in respect lerend over de Islam
    Doneer voor de mensen in nood (Islamic Relief), klik hier
    (ben niet meer actief op M.nl)

  6. #351
    MVC Lid

    Reacties
    12
    09-02-2013

    Geneeskunde van de profeet is inderdaad echt een aanrader, heel waardevol

  7. #352
    Verbannen

    Reacties
    821
    09-07-2012

    De gevaren van Fluoride in Tandpasta, Frisdrank en water !!

    http://www.youtube.com/watch?v=tghyea6pqic

    Zo maak je eigen biologische tandpasta

    http://www.youtube.com/watch?v=gy7TRk8Lu5I

    Hoop dat jullie er wat aan hebben.

  8. #353
    Umm S.

    Reacties
    7.641
    27-05-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Baraka Allaahu feekum


  9. #354
    M.&F.

    Reacties
    3.826
    23-02-2011

    Citaat Geplaatst door IslaamFanaat Bekijk reactie
    Hardloop work-out Fartlek

    Fartlek is het Zweedse woord voor snelheidsoefeningen. Je rent namelijk met verschillende snelheden waarbij je omgeving heel belangrijk is. Ideaal als je in de stad woont. Sprint bijvoorbeeld van het ene stoplicht naar het andere stoplicht. Sprint de brug op en jog naar beneden. Je wissels sprinten, joggen, etc. met elkaar af en hiermee verbetert je conditie aanzienlijk!

    Bekijk hieronder dan het schema hoe je dit het beste kunt beoefenen.

    1. Begin met een warming-up. Je hoeft niet te joggen, maar wandel wel stevig door. Doe dit drie minuten lang.

    2. Daarna ga je vijf minuten lang joggen.

    3. Na het joggen doe je er weer een tandje bij en ga je weer wat harder rennen. Dit doe je 5x1 minuut. Na 1 minuut wat harder te hebben gerend ga je 1 minuut joggen, dan weer 1 minuut wat harder, en na een minuut weer joggen, etc.

    4. Dan doe je vijf lange sprints van ongeveer honderd meter. Na honderd meter sprinten ga je honderd meter joggen en dit herhaal je vijf keer.

    5. Dan doe je vier korte sprints van ongeveer twintig seconden. Ook hier ga je na de twintig seconden 1 minuut hardlopen en na de minuut hardlopen weer twintig seconden sprinten. In plaats van twintig seconden kun je ook van lantaarnpaal naar lantaarnpaal of van stoplicht naar stoplicht sprinten.

    6. Je begint nu alweer aan de cooldown door vijf minuten te joggen.

    7. Na het joggen ga je drie minuten stevig wandelen.

    En dan zit je fartlek workout er al weer op!
    Deze oefening is heerlijk.

  10. #355
    Umm S.

    Reacties
    7.641
    27-05-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Jammer dat ik de topic niet meer kan aanpassen. Ik had graag de topic willen aanvullen en verbeteren..


  11. #356
    Oem Safiyya

    Reacties
    15.824
    01-04-2009

    Citaat Geplaatst door M.Perry Bekijk reactie
    Deze oefening is heerlijk.
    Heb je deze oefening echt geprobeerd ya M.Perry? Lijkt me lastig voor zusters wa la..
    Only dead fish go with the flow.

    عفى الله عمَّا سلف


  12. #357
    M.&F.

    Reacties
    3.826
    23-02-2011

    Citaat Geplaatst door Analiste. Bekijk reactie
    Heb je deze oefening echt geprobeerd ya M.Perry? Lijkt me lastig voor zusters wa la..
    Het is ook lastig.. Bijna alles wat outdoor is, is lastig maar goed.. ik woon in een dorp eh.. Er zijn bij ons plaatsen die 's ochtends of tussen de middag echt dood zijn in de herfst en lente, dus dan is het te doen. In de zomer niet, want dan is te druk, jammer genoeg.

  13. #358
    Oem Safiyya

    Reacties
    15.824
    01-04-2009

    Citaat Geplaatst door M.Perry Bekijk reactie
    Het is ook lastig.. Bijna alles wat outdoor is, is lastig maar goed.. ik woon in een dorp eh.. Er zijn bij ons plaatsen die 's ochtends of tussen de middag echt dood zijn in de herfst en lente, dus dan is het te doen. In de zomer niet, want dan is te druk, jammer genoeg.
    Leuk om te horen, ma sha Allah. Ik woon ook niet in een heel drukke buurt gelukkig, maar zo rustig is het helaas niet. In de ochtend wel maar dat vind ik altijd zo eng. Dan houden we het maar op fietsen hehe =D
    Only dead fish go with the flow.

    عفى الله عمَّا سلف


  14. #359
    Home Sweet Home

    Reacties
    7.090
    03-04-2003

    MVC Premium MVC Premium
    bestaat deze topic nog steeds

    ❤ ❤❤ Blessed, elhamdoulilaah with the most loving parents❤❤❤


  15. #360
    Ahloel Athar

    Reacties
    196
    18-11-2013

    ماشاء الله

    يوماً ما .. سنرحل دون أمتعة .. دون موعد .. فيارب .. نسألك رضاك .. و حسن الخاتمة .. اللهم اجعل خير اعمالنا خواتيمها ، وخير أيامنا يوم نلقاك