1. #16
    lalala

    Reacties
    147
    11-01-2007

    hahahahhhaha aambeien, meskiena. jaaa ik vroeg me dat zelf ook af, wat ik had gedaan was die dag gevast maar ik ga hem wel inhalen InschAllah omdat ik het niet zeker wist. Maar Allah oe 7alam, je word beoordeelt op je intentie en geloof niet dat je slechte bedoelingen erbij hebt als je die dag niet vast, hahaa.

    you were my smile in a cry


  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    43
    18-02-2010

    hallo broeders en zusters,

    Ik heb eigenlijk een vergelijkbaar probleem. En ik wordt er ook helemaal gek van, van al die onzekerheid. het zit nl. zo.
    vanaf de ramadan is begonnen heb ik continue last van lichte bloedingen. De ene keer is het rood en de andere keer lichtbruin of donderbruin. Ik weet zeker dat het geen menstruatiebloed is omdat ik de pil doorslik. Wel ben ik 3 weken geleden 3 dagen door een ingreep in het ziekenhuis de pil vergeten. Na thuiskomst heb ik toch 2 pillen doorgeslikt (stom weet ik) maar het was even psychisch. Ik heb vanaf die tijd de pil doorgeslikt. Na uiteindelijk de arts en apotheek te hebben geinformeerd. Geven beiden aan dat ik last heb van doorbraakbloedingen. O ja en het stinkt niet zoals mentruatiebloed. Ik heb wel gewoon alle dagen gevast en gebid. Maar wel bij ieder gebed de woedoe gedaan. Zo heb ik eerder gelezen dat je inderdaad moet vasten en bidden met wel woedoe doen bij ieder gebed. En toch ben ik helemaal in de war.
    Kan iemand mij aub vertellen of ik dus met doorbraakbloedingen toch moet vasten en niets inhalen. Of moet eten en de dagen inhalen. Ik vast en ben ook van plan de dagen in te halen. Maar als ik ze neit hoef in te halen dan wil ik dat ook niet. Toch nergens voor nodig. Ik wilde zo graag de 6 dagen na de ramadan vasten. maar als ik al zoveel moet in halen dan lukt het mij niet om ook deze 6 dagen te vasten dan wordt het teveel.
    Graag aub een reactie.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    16
    14-08-2011

    wat je ook doet zuster, als je intentie is om het juiste te doen voor Allah swt moet doen wat je denkt dat goed is, je zal vergeven worden

    ik hoop dat dat helpt