Poll resultaten: Wie is jullie favoriet?

Stemmers
427. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Lina

    332 77,75%
  • Samia

    54 12,65%
  • Amira

    41 9,60%
  1. #31
    Bijna Lid

    Reacties
    970
    14-09-2009

    Meid, I love your story!!

  2. #32
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    5. Duivel Safiya


    Lina

    Lina is net klaar met werken en loopt haar wijk Bloemhof in, de wijk die ook wel de naam ‘probleemwijk’ draagt. Haar huis is oud, afgetakeld en lijkt haast uit elkaar te vallen. Maar ondanks dat, hebben ze er nooit aan getwijfeld te gaan verhuizen. Vaak genoeg hebben Mo en Ilias voorgesteld een nieuw huis voor ze te kopen, of gewoon een kleine renovatie te houden zoals een keuken. Maar vader en moeder aarzelen er niet om, ze willen het houden zoals het is en ze willen vooral in hetzelfde huis blijven wonen.
    Lina opent de voordeur met haar sleutel en wordt ontvangen met een warmonthaal. Haar moeder komt op haar af en knuffelt haar bijna fijn. Lina is gek op haar moeder, er is niemand in haar leven waar ze meer van houdt. Ze mag van geluk spreken dat ze zulke lieve ouders heeft en dat het er bij haar niet zo aan toe gaat als bij Samia. Toch hebben Lina en Samia wel een gemeenschap, een gelijkenis, en dat zijn de zussen. Net als bij Samia thuis, kan Lina absoluut niet door een deur met haar zussen.

    Even later zitten Lina en haar moeder macaroni te eten. Ze zijn de enigste thuis op dit moment, en dat wilt Lina ook nog even zo houden. Ze heeft geen zin in haar zussen, haar gemene zussen. ‘Hoe was het werken?’ vraagt haar moeder in foutloos Nederlands. Haar vader en moeder zijn zo ingeburgerd dat ze accentloos ABN kunnen spreken.
    ‘Ik ben doodmoe, en ik heb niet eens veel gedaan. Alleen de nieuwe collectie damesschoenen in de winkel gestald.’
    Op dat moment wordt er loeihard op het raam gebonkt. Lina en haar moeder schrikken op. ‘Ik doe wel open,’ besluit moeder en ze staat op en loopt naar de voordeur om die te openen. Lina vraagt zich af wie er voor de deur staat, maar ze heeft al een vermoede. Even later wordt haar vermoede bevestigd. ‘Waar is Lina!’ galmt de stem van Safiya door de gang. Zonder op antwoord te wachten stormt ze de huiskamer binnen en treft daar de macaroni etende Lina aan.
    ‘Jij!’ Safiya komt even niet meer uit haar woorden en steekt haar wijsvinger dreigend naar Lina. ‘Jij hebt geflikflooid met Hamza, mijn Hamza!’
    ‘Hamza?’ lacht Lina van oor tot oor. Een geniepig lachje ontsnapte uit haar mond. ‘He wish. Ik zou voor geen goud met die schele kip flikflooien.’
    Safiya balt haar vuisten, Lina's ontkenning maakt haar alsmaar bozer. ‘Hou je niet van de domme slet! Iedereen weet het, iedereen weet wat je met Hamza gedaan hebt. En je weet ook dat hij mijn vriend is. Was..’ verbetert Safiya zich snel. Safiya’s bruine halflange haren vallen half voor haar gezicht. Je kan de woede in haar ogen lezen.
    Lina heeft geen zin om op deze valse beschuldigingen in te gaan. Dit is immers de zoveelste. Safiya doet dit expres, dit verzint ze ter plekke om haar voorschut te zetten bij haar moeder. Om de goede naam, die ze bij haar moeder heeft, te verprutsen.
    ‘Waarom negeer je mij!’ schreeuwt Safiya op een toon die ze drie straten verder nog kunnen horen. Lina doet alsof Safiya lucht is en eet haar laatste hap macaroni op. Safiya houdt Lina nauwlettend in de gaten, maar ze is overduidelijk niet van plan om antwoord te geven. Lina staat op om haar bord in de keuken te zetten.
    In een fractie van een seconde grijpt Safiya Lina bij haar blonde krullen en duwt haar tegen de grond toe. Lina laat haar bord in duizenden stukjes op de grond vallen.
    Moeder probeert ervoor te zorgen dat ze Lina loslaat, maar tevergeefs. Safiya is niet van plan om haar los te laten en ze heeft haar sterk beet. De haren van Lina heeft ze om haar hand heen gedraaid. Lina voelt geen pijn, ze voelt alleen hoe haar woede zich begint op te borrelen.
    ‘Laat me los, nu,’ zegt Lina opmerkelijk rustig.
    ‘Hou je bek slet, voordat ik die mooie krullen van je uit je kop trek.’
    ‘Ik zeg het je nog een keer Safiya, laat me los.’ Lina geeft haar zus twee seconde om haar los te laten, maar die kans neemt ze niet. Kort maar krachtig stompt Lina Safiya in haar buik, en het werkt. Safiya wankelt krampachtig op haar benen. Dit is Lina’s kans en uit reflex geeft ze haar met een gebalde vast een stoot op haar neus. Het duurt niet lang of het bloed gutst uit Safiya’s neus. Moeder begint hysterisch te gillen en rent naar de keuken en komt met een natte doek terug. ‘Mijn neus, mijn neus!’ roept Safiya dramatisch. Lina staat op een afstandje gechoqueerd toe te kijken naar dit tafereel
    Moeder verzorgd Safiya’s neus wat overduidelijk nutteloos is, het moet gebroken zijn en enkel een natte doek is daar niet genoeg voor. Moeder grist de autosleutels van de tafel en dwingt Safiya, die het zelf niet nodig vind, mee te gaan naar het ziekenhuis.

    Nog geen halve minuut later is Lina het enige levende wezen in huis. Haar andere zus Nouheyla is er niet, haar vader is er niet, enkel zij die verslagen in het midden van de huiskamer staat, verbijsterd door hetgeen wat er net gebeurd is.
    Lina zakt neer op de bank en vestigt haar blik op de kale witte muur. Zo blijft ze een tijdje zitten.
    Ruzies zijn er dagelijks, meestal met Safiya en vooral door Safiya. Ze zoekt altijd wel een reden om een ruzie te stichtten en Nouheyla is een zielige meeloper die niet eens het lef heeft haar eigen mening te uiten. Maar Safiya, zij is de duivel, iemand die geniet van andermans pijn. Iemand die je leven met alle plezier verzuurt. Iemand die enkel zichzelf al het geluk toewenst.

  3. #33
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Dankjewel Amouna!

  4. #34
    Off.

    Reacties
    2.421
    13-11-2009

    - kan al niet wachten op het volgende stukje!

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    444
    27-06-2009

    oepaaaaaaa gaaa door

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    75
    31-07-2011

    we want moree..!!!

    Jij & Ik
    0504O9!


  7. #37
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    5.1 Duivel Safiya


    Die avond, als Lina met haar bak chocolade ijs haar favoriete tv-programma Jersey Shore kijkt, hoort ze beneden wat geritsel aan de voordeur. Het zijn haar moeder en Safiya die terug zijn van het ziekenhuis.
    ‘Lina!’ hoort Lina haar moeder even later roepen vanonder de trap. Als ze de voetstappen op de trap hoort, kruipt Lina vliegensvlug onder de deken. Ze weet dat haar moeder haar wilt spreken, maar daar heeft Lina absoluut geen trek in.
    Haar moeder duwt de slaapkamerdeur open en treft daar de nepslapende Lina aan. ‘Ik weet dat je niet slaapt,’ weet haar moeder. Lina voelt hoe haar moeder aan haar voeteinde komt zitten.
    ‘Safiya’s neus is gebroken. Normaal gesproken zet de arts de neus direct weer op zijn plek, maar omdat haar neus zo opgezwollen is, moeten we wachten tot de zwelling verminderd is en moeten we binnen tien dagen terug komen om haar neus recht te laten zetten.’
    Lina negeert haar moeder. Ze vind dat Safiya eens een keer haar lesje moet leren.
    ‘Lina, ik heb nog wel een appeltje met je te schillen,’ zegt moeder en ze weet dat Lina luistert, ook al doet ze alsof ze slaapt. ‘Deze jarenlange oorlog moet eens voorbij zijn. Dit kan niet door zo!’ Nu kan Lina haar mond niet meer houden en ze schiet overeind.
    ‘Is het dan mijn schuld? Is het dan mijn schuld dat zij altijd leugens over mij verzint? Dat zij mijn leven probeert te verzieken?’ roept Lina boos.
    Haar moeder schrikt even van Lina’s plotselinge woede-uitbarsting. ‘Lien, je kan je zus niet zomaar een gebroken neus slaan!’
    ‘Niet? Het is haar verdiende loon! Je hebt het met je eigen ogen gezien. Zij begon er mee, zij is begonnen met alles. Het is een jaloers secreet, daarom doet ze dit. Daarom probeert ze mijn leven te verzuren. Daarom maakt ze het voor mij zo moeilijk om in dit huis te blijven wonen. Zie je dat dan niet mama?’
    Haar moeder slaakt een zucht. ‘Kom beneden, dan praten we eens met ze drieën. Dit is nu al veel te lang aan de gang.’
    ‘Mooi niet,’ zegt Lina vastbesloten. Ze is te koppig, een welbekende slechte eigenschap van haar. ‘Dus je wilt niet dat dit eens voorbij is?’ vraagt moeder.
    Lina aarzelt even en ziet de blik in haar moeders ogen. Ze doet haar best dit op te lossen.
    ‘Oké, ik kom al,' zucht ze en met lood in de schoenen loopt ze achter haar moeder aan naar beneden. Zij heeft zich eraan toegegeven, maar zal Safiya dat ook wel doen? Of zal er weer een ruzie uitbreken?

    Beneden op de bank zit Safiya, met verband op haar neus. Lina kan haar lach niet inhouden en proest het uit. Vervolgens kijken moeder en Safiya haar boos aan. Als moeder is gaan zitten, neemt zij het eerste woord op zich.. ‘In de auto heb ik geprobeerd te praten met Safiya, maar misschien zal het op deze manier beter gaan. Safiya, vond je het nodig Lina daarstraks zo bij haar haren te grijpen?’
    Safiya kijkt haar moeder bespottend aan. ‘Denk je nu opeens Dr. Phil te zijn of zo? Het is toch overduidelijk? Zij is altijd het lieverdje geweest. Van jou, van papa, van Mo, van Ilias. Wat heeft zij wat ik en Nouheyla niet hebben? Wij zijn toch ook jullie dochters? Jullie doen alsof ze van goud is.’ Moeder denkt even na. Ze houdt evenveel van haar dochters, maar ergens heeft ze gelijk. De bevalling van Lina was een hele zware bevalling. Lina werd met zeven maanden geboren en daardoor zijn ze haar bijna kwijtgeraakt. De dokters waren bang voor hersenbeschadiging omdat ze zuurstof te kort had gekregen bij de bevalling. Bij wijze van spreken hing Lina’s leven aan een zijden draadje. En omdat Lina er bijna niet meer was, ziet ze Lina onbewust als iets heel waardevols waar ze heel veel geluk mee heeft gehad. Ze was zo bang om haar kwijt te raken, ze had haar al die maanden gedragen. Ze had haar gezien op de echo’s, ze had haar voelen trappen en zag aan haar buik hoe ze bleef groeien. Ook al was ze nog niet geboren, ze hield van het kind wat in haar buik groeide. Zoiets is moeilijk om uit te leggen.
    ‘Dat is niet waar,’ zegt moeder. ‘Ik hou evenveel van jullie en heb nooit iemand voorgetrokken.’
    ‘Waarom denk je dat Mo en Ilias ons niet meer willen kennen? Door haar! Zij heeft hen opgestookt,' gaat Safiya ongestoord verder.
    Lina balt haar vuisten van woede en kan haar woorden niet meer onderdrukken. ‘Niet doordat! Maar doordat jullie je als sletten gedragen, de hele dag op straat hangen, mijn leven van kleins af aan proberen te verzuren, en die van onze ouders ook nog eens verzuren met jullie gedrag! Daarom willen ze jullie niet kennen,' legt Lina woedend uit.
    ‘Je liegt!’ snauwt Safiya en ze staat dreigend op. Ook Lina staat op, omdat ze een nieuw gevecht al voelt aankomen.
    ‘Ga zitten!’ maant moeder en ze duwt haar dochters terug op de plek. ‘Vanaf nu is het voorbij!’
    ‘Zo niet, ga ik verhuizen,' valt Lina haar in de reden. 'Ik moet dit al jaren meemaken. Maar ooit is er de druppel die de emmer doet overlopen.’
    Zowel moeder als Safiya kijken haar verbaasd aan. ‘Mooi niet, jij blijft hier,' zegt moeder.
    ‘Dit is voor mij niet levensvatbaar. Buiten is mijn favoriete plek, ik haat het om thuis te zijn. Ik ben nog liever op mijn werk, dan hier. En zij is daar de oorzaak van.’ Lina wijst naar Safiya die haar met dichtgeknepen ogen bekijkt.
    ‘Als dit nog doorgaat, kan jij me zelfs niet tegenhouden mama. Het enige waaraan ik me irriteer, is dat Safiya dan eindelijk haar zin krijgt, maar die krijgt ze dan maar.’ Lina staat op en wilt naar boven gaan als haar moeder haar bij haar pols vastgrijpt. ‘Jij gaat nergens heen Lina, het komt wel goed. Het zal vanaf vandaag niet meer hetzelfde zijn.’ Lina kijkt haar moeder twijfelend aan. Dacht ze nou werkelijk dat het nu zou veranderen?
    ‘We zullen zien wat de tijd ons brengt,’ zegt ze enkel, en ze loopt de kamer uit.
    Haar moeder is te zacht, te lief. Iets te. Daardoor kan ze Lina niet tegenhouden, niemand kan dat als Lina eenmaal iets in haar hoofd heeft. Ergens heeft ze medelijden met haar, kan ze haar moeder wel alleen laten met duivel Safiya? Ze zal er werkelijk aan kapot gaan, nog erger dan ze nu al doet.

    Natuurlijk zal het nog niet voorbij zijn. Safiya's haat jegens haar zusje speelt zich al veel langer af. Het is niet zomaar een klein ruzietje, ze heeft een hekel aan haar! Ze haat haar eigen vlees en bloed!

  8. #38
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Alstublieft schatjes, een nieuw vervolgje..

  9. #39
    Bijna Lid

    Reacties
    970
    14-09-2009

    Nog een vervolgje.

  10. #40
    LilChakir (L)

    Reacties
    15.960
    07-09-2009

    Up up up! Nieuwe fan!
    Alhamdoulillah - Sabri my boy, 16-07-2016.

    Sabr is de sleutel - Liefs Vrouwzijnde

    (snap:Nima Tammant)

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    29
    12-01-2011

    Upp upp , je hebt echt talent tbarke Allah

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    9
    27-12-2009

    Upp meidd ga snell verder ik ben helemaal gek op je verhaal

    Xxxx je nieuwee fannetjee

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    444
    27-06-2009

    ga verder xx

  14. #44
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Voor de nieuwe fans: welkom! En voor de rest, bedankt voor jullie uppies!
    Ik ben een vervolgje aan het typen!


    Hugg

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    75
    31-07-2011

    yeaaah!

    Jij & Ik
    0504O9!