Poll resultaten: Wie is jullie favoriet?

Stemmers
427. Je mag niet stemmen op deze poll
  • Lina

    332 77,75%
  • Samia

    54 12,65%
  • Amira

    41 9,60%
  1. #16
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Bedankt lief, maar dit is nog maar de introductie, zodat je een kijkje kan nemen in hun leven.

    Ik ben al een vervolg aan het schrijven!

  2. #17
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    3. Amira en Hicham (true love?)


    Amira

    Vluchtig werpt Amira een blik in de ruit van het restaurant en telefoneert ondertussen met haar vriendin Kelly. Kelly praat aan een stuk door over koetjes en kalfjes. Amira luistert amper en bekijkt haar outfit. Keurig, maar vrouwelijk. Ze strijkt haar zwarte glimmende trenchcoat recht en neemt aanstalten het restaurant, gelegen in het centrum van Breda, te betreden.
    Het restaurant brengt veel herinneringen met zich mee. Hier hebben zij en Hicham hun eerste date doorgebracht.
    Amira zet haar eerste stap in het restaurant en observeert de omgeving. Het is een prachtig modern Nederlands restaurant. Het is er rustig, gezellig, hip, maar vooral heel romantisch.
    Helemaal achterin zit Hicham, aan hun standaard tafeltje, het tafeltje waar ze hun eerste date ook aan hebben doorbracht.
    Zo te zien heeft hij nog niet besteld en amuseert zijn telefoon hem.
    ‘Kel, ik moet ophangen. Ik zie hem zitten.’
    ‘Is goed lieverd,’ antwoord Kelly die van Amira’s afspraak weet. ‘Tot morgen op school. Of bel je me vanavond?’
    ‘Ik kijk wel. Doei!’ Amira hangt op en loopt snel naar het tafeltje toe. Hicham hoort het geklik van hakken op de houtenvloer en kijkt op waarna een glimlach op zijn gezicht verschijnt. ‘Hé poppetje.’ Hij bergt zijn telefoon op in zijn jas.
    Ze drukt een snelle kus op zijn mond en gaat tegenover hem zitten.

    Hicham is al bijna anderhalf jaar Amira’s vriend. Het was liefde op het eerste gezicht toen ze hem tegenkwam bij Dirk van den Broek. Niet echt de geschikte plek om de ware tegen te komen, maar ze zijn nog steeds samen, en superverliefd.
    Amira kan hun eerste ontmoeting herinneren als de dag van gisteren. Ze stond wat te bladeren in modetijdschriften bij de tijdschriftenafdeling, iets wat Amira vaker doet. Amira is gek op mode, het is haar passie. Ze knipt de leukste plaatjes uit de tijdschriften en maakt er vervolgens collages van. Soms voor school en soms ook gewoon voor zichzelf, om ideeën op te doen.
    ‘Is het spannend?’ hoorde ze een mannelijke schorre, maar vriendelijke, stem vragen.
    Amira draaide zich direct om. Diegene moest het wel tegen haar hebben. De winkel was immers bijna leeg, aangezien het vijf voor zes was, bijna sluitingstijd dus.
    Zijn stem klonk net zo vriendelijk als zijn ogen eruit zagen. Voor even benam haar adem haar. Hij had lichtbruin haar, was erg getint, had leuke pretoogjes en hij had een schattig, maar aantrekkelijk, gezicht. Zijn kledingstijl was netjes en fatsoenlijk, maar niet te. Precies waar Amira van houdt.
    ‘Ja,’ zei Amira en ze keek even naar het tijdschrift in haar handen. ‘Ik doe dit voor school.’
    ‘Doe je iets met mode?’ vroeg hij nieuwsgierig en hij kwam een paar stappen dichterbij.
    Ze knikte. ‘Ik volg een opleiding aan het AMFI, in Amsterdam.’
    Hij lachte zijn tanden bloot en Amira kreeg kriebels in haar buik. ‘Wat mag dat dan wel niet zijn?’
    ‘Amsterdam Fashion Institute. Als je later iets met mode wilt gaan doen, of er erg in geïnteresseerd bent, ben je daar aan het juiste adres.’
    ‘Interessant’, zei hij en hij keek haar doordringend aan, niet erg geïnteresseerd in hetgeen wat ze vertelde. Amira is wat betreft mannen, aardig verlegen. Op dat moment wist ze totaal niks uit te brengen.
    ‘Trouwens, ik ben Hicham. ‘ Hij reikte zijn hand uit en Amira nam hem aan. ‘Ik ben Amira.’
    ‘Mooie naam, voor een mooie meid.’ Amira bloosde. Normaal gesproken hield ze helemaal niet van zulke cliché versierpraatjes, maar van hem kon ze het hebben.
    Hij grabbelde wat uit zijn zak en overhandigde het aan haar. ‘Wat is dit?’ vroeg Amira terwijl ze het kaartje bestudeerde. ‘UWV WERKbedrijf,’ stond er met blauwe letters op. ‘Ik heb geen uitkering nodig hoor.’
    Hij moest nu nog harder lachen. ‘Het is de naam van de instantie waar ik werk. Het nummer staat er bij. Vraag naar Hicham, dan weten ze wel wie je bedoeld.’ Hij knipoogde, draaide zich om en verdween als sneeuw voor de zon. Stomverbaasd om hetgeen wat net gebeurd was, bleef Amira achter met het kaartje van het UWV WERKbedrijf in haar hand.
    Dagenlang had ze gewacht met bellen. Ze wist niet of ze het wel moest doen, maar na een week kreeg ze hem nog niet uit haar hoofd. Uiteindelijk had ze al haar moed bij elkaar verzameld en belde ze. Een week na het telefoontje hadden ze een date, in ditzelfde restaurant, aan ditzelfde tafeltje.
    Amira ziet een serieuze toekomst in hem. Ze ziet zichzelf kinderen krijgen met Hicham, en zichzelf oud worden met hem.

    ‘Wat zie je er weer mooi uit,’ complimenteert Hicham, en zijn blik blijft hangen op haar pasgekochte jas.
    Amira glimlacht en schuift haar stoel dichterbij de tafel. ‘Net als altijd,’ voegt hij eraan toe.
    ‘Jij ziet er ook goed uit, net als altijd,’ praat ze hem lachend na.
    ‘Zullen we bestellen?’ stelt hij voor.
    Amira knikt, en Hicham steekt zijn arm op naar de kelner die gelijk komt aangelopen. De kelner heeft zijn apparaatje al gereed en kijkt het stel vragend aan.
    ‘Doe mij maar een colaatje. En wat wil jij?’
    ‘Doe maar een cappuccino, met twee suiker.’
    De kelner knikt, bevestigt de bestelling en loopt weg. Amira kijkt Hicham met fronsende wenkbrauwen aan. ‘Sinds wanneer drink jij koffie?’
    Hicham grinnikt. ‘Ik heb het leren drinken. Op het werk kan je namelijk alleen gratis koffie en thee drinken. En thee komt me onderhand de strot uit, dus begon ik met koffie.’
    ‘Oh,’ doet Amira. Ze vind het maar vreemd. De laatste tijd veranderd hij van gewoontes. Hicham, die altijd een kettingroker is geweest, is opeens gestopt met roken. Ook stopt hij zijn blousejes opeens in zijn broek in plaats van ze boven zijn broek te laten bungelen.
    ‘Hoe gaat het op school?’ vraagt hij en hij merkt de kelner op die hun nadert met hun bestelling. Hij zet de bestelling voor hun neus en vraagt of ze al weten wat ze willen eten. Hicham zegt dat ze er nog even over na moeten denken en knikkend loopt de kelner weer weg.
    ‘Het gaat goed,’ antwoord Amira na de onderbreking.
    ‘Gelukkig maar.’ Even valt er een stilte en Hicham slurpt aan zijn cappuccino die iets te heet is. Amira volgt zijn voorbeeld en neemt een slok van haar ijskoude cola.
    ‘Hoe gaat het met je ouders?’ vraagt Amira zich af.
    Hij haalde zijn schouders op. ‘Ik heb ze al even niet gezien. Maar ik denk dat het wel goed gaat.’
    ‘Je familie is belangrijk Hicham,’ zegt Amira wijs.
    ‘Ik weet het.’
    Hicham is een Berberse en Amira een Arabische. Ondanks dat er ongetwijfeld verschillen zijn tussen Berbers en Arabieren, is het bij Amira thuis totaal geen probleem als er een Berber zal aankloppen. Haar ouders weten van Hicham en vinden het ook niet erg als ze afspraakjes met hem heeft. Als ze maar geen gekke dingen doet.
    Jammer genoeg weten zijn ouders nog niet van haar.
    ‘Ik wilde ze eigenlijk aan je voorstellen, mijn ouders,’ zegt Hicham alsof hij Amira’s gedachte kan lezen. ‘Jullie aan elkaar, bedoel ik.’
    ‘Echt waar? Dat is geweldig om te horen!’ roept Amira overenthousiast. Ze heeft lang naar dit moment gesmacht. Haar ouders weten van hem, dan horen zijn ouders toch ook over haar te weten? Het is ten slotte serieus tussen hen.
    Amira heeft begrepen dat Hicham's ouders ongeveer de leeftijd hebben van haar opa en oma. Ook zijn ze erg streng islamitisch en hebben het beste voor met hun kinderen, dat is wat Hicham altijd vol overtuiging zegt. Maar bij Hicham thuis gaat dat nog een stapje verder.
    Zijn zus Salima is op haar zestiende uitgehuwelijkt aan een dertig jaar oude man uit Marokko.
    Amira vindt dat niet normaal, uithuwelijken is tegenwoordig bij veel families uitgesloten, maar bij Hicham’s familie is dit nog wel het geval. Hicham vind het maar normaal, hij is het gewend.

    Hicham laat zijn blik rusten op het tafeldek en slikt alsof het pijn doet. Amira legt haar hand op de zijne. 'Wat is er lieverd?’ vraagt ze en ze kijkt hem aan alsof ze het tegen een vijfjarige heeft. Hij glimlacht. ‘Nee, niks.’
    Amira durft te zweren dat hij iets wou zeggen, maar waarom slikt hij zijn woorden weg? Wilt hij haar iets belangrijkst vertellen? Heeft hij zijn ouders wel echt over haar verteld?
    Zoveel vragen, maar Amira durft ze niet hardop te stellen. Ze laat het erbij, ze wilt de sfeer niet verpesten. Ze ziet hem al zo weinig en is blij hem nu eindelijk weer te zien.

    Ze eten, ze drinken, ze lachen, maar praten vooral veel. Hicham is niet alleen haar vriend, maar ook haar beste vriend. Ze kan met niemand zo goed praten als met hem. Zelfs met haar beste vriendin Kelly niet!
    Kelly heeft haar ooit gevraagd of ze alles voor Hicham over heeft. Daar hoeft Amira geen seconde over na te denken. Amira heeft alles over voor Hicham.
    Maar heeft hij ook wel alles voor haar over? Zou hij door het vuur gaan voor haar, zoals zij voor hem zou gaan? Hebben zijn plotselinge veranderingen een bepaalde reden? Of betekend het helemaal niets? Wat wilde hij haar nou eigenlijk echt vertellen of vragen? Is het belangrijk? Of had het niets te betekenen?

  3. #18
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Dit was alvast een korte introductie van de drie verschillende meiden met hun verschillende leventjes, zorgen en problemen. Er zal ongetwijfeld nog een hoop op hen pad komen. Geluk, liefde, verdriet, drama, pijn en nog veel meer.

    Ik wens jullie veel lees plezier

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    100
    20-11-2010

    ja ga snel verder

  5. #20
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    4. De Haagse markt, Sabriye en een boze vader


    Samia

    ‘Samia!’ schreeuwt Loubna Loeihard in Samia’s oor, in de hoop dat ze zal ontwaken uit haar slaap. Geïrriteerd opent Samia haar ogen. ‘Waarom moet je schreeuwen, waarom? Wat is er?’
    Loubna moet even lachen om haar eigen actie. ‘Mama en Sabriye willen naar Den- Haag, je weet wel, naar de Haagse markt. Heb je zin om mee te gaan?’
    Samia hoort het deel van ‘Sabriye’ en is dan al tot een besluit gekomen. ‘Hell no!’ roept Samia. Ze duikt weer onder de deken en verbergt haar hoofd onder haar kussen.
    ‘Kom op Sam,’ zeurt Loubna. ‘Zonder jou verveel ik me.’ Ze bekijkt Samia die zichzelf verstopt heeft onder haar deken, alsof die haar beschermt tegen Sabriye.
    Samia verroert zich niet en even twijfelt Loubna of ze opnieuw in slaap is gevallen.
    ‘Het zonnetje schijnt heerlijk, dan ga je toch niet de hele dag in je bed liggen rotten? Ik ga hier niet weg voordat jij je bed uitkomt en mee gaat!’
    Wild slaat Samia de dekens van zich af. Ze weet hoe Loubna is als ze haar zin niet krijgt. Ze blijft doordrammen tot ze die wel krijgt.
    Samia heeft helemaal geen zin om naar de Haagse markt te gaan, maar ze wilt haar zusje een pleziertje doen.
    ‘Goed, ik ga mee,’ en ze gaat op de rand van haar bed zitten. Loubna slaakt een vreugdekreet waarna Samia haar wijsvinger op haar lippen legt. ‘Maar als ik ook maar een irritante opmerking van Sabriye hoor, ben ik weg,’ maakt ze haar zin af.
    ‘Deal!’ zegt Loubna grijnzend en ze schudt Samia de hand.
    Samia loopt naar de badkamer, waar haar haarproducten staan. Ze smeert wat mousse van Wella en gel in haar grove bruine krullen en maakt haar gezicht licht op. Ze weet hoe dat gaat als ze zichzelf te dik opmaakt, de ene na de andere belediging volgt. Een tijdje geleden hebben haar vader en Sabriye, Samia voorschut gezet bij de hele familie.
    ‘Samia smeert allerlei troep op haar gezicht, ze lijkt wel een clown,’ had haar vader gezegd. Waarop Sabriye toevoegde dat Samia zo onzeker was, dat je het haar niet kwalijk kan nemen. Samia kan het niet veel langer volhouden met haar zus. De woede borrelt zich op, en nog even en dan zal Samia echt uitbarsten.

  6. #21
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    4.1 De Haagse markt, Sabriye en een boze vader


    Als Samia klaar is, verlaat ze haar kamer. Haar moeder, Loubna en Sabriye zijn allang klaar en kijken haar een voor een aan. ‘Ben je eindelijk klaar? We wachten al een uur op je,’ overdrijft Sabriye met een minachtende blik gerust op Samia’s kledij. ‘Ga je een modeshow lopen?’ vraagt ze met opgetrokken wenkbrauwen.
    Samia negeert doelbewust Sabriye's opmerking aangezien ze een ruzie al voelt aankomen, en daar nu geen trek in heeft.
    Onderweg draait Sabriye harde Rachid Kasmi, Sabriye’s lievelingszanger. Haar valse gezang dringt Samia’s oorschelp binnen en Samia houdt nog net niet haar handen op haar oren. Zelf is ze meer van de reggae, R&B en andere dansmuziek. Muziek waar je lekker op kan losgaan en niet dat Marokkaanse kattengejank, zoals Samia dat noemt.
    ‘Mam! Kijk eens in het dashboardkastje,’ roept Samia boven de muziek uit. Haar moeder buigt voorover en opent het dashboardkastje. Er ligt een hele stapel Cd’s in. ‘Pak de bovenste. Sp staat er op,’ maant Samia.
    Sabriye is inmiddels gestopt met zingen en heeft de volumeknop iets zachter gedraaid. De ‘sp cd’ verdwijnt in de Cd-speler en de stem van Sean Paul dreunt uit de boxen. Samia begint heen en weer te bewegen en bevalt haar moeder de muziek weer harder te zetten. Moeder weifelt even en kijkt opzij naar de furieuze Sabriye die haar blik strak heeft gevestigd op de weg. Haar moeder draait de volumeknop iets harder.
    Samia gaat helemaal los op het nummer ‘we be burning’ van Sean Paul, en zingt mee.

    Everyday, we be burning, not concerning what nobody wanna say.
    We be earning, dollars turning, ‘cause we mind the pon we pay.
    More than gold and oil and diamonds, girls, we need them everyday.
    Recognize it, we pimping as we riding.


    De enige die er om kan lachen, is Loubna en ze kijkt toe hoe Samia met vreemde bewegingen beweegt op de muziek. Tegen het einde van het nummer vind Sabriye het wel welletjes en drukt op de stopknop. ‘Is dit nou waar jij dagelijks naar luistert? Geen wonder dat dit van jou gekomen is. Weet je wel waar ze allemaal over zingen?’ vraagt Sabriye vol walging.
    ‘Wat maakt het uit, het is een lekker nummer,’ roept Samia verontwaardigd.
    Sabriye haalt de Cd uit de Cd-speler en gooit de Cd zonder pardon uit het raam. ‘Wat doe je!’ schreeuwt Samia overdonderd.
    ‘Na zulke rotzooi luisteren wij niet, niet in mijn auto in ieder geval,’ antwoord Sabriye zelfverzekerd en ze houdt haar beide handen strak rond het stuur. Niemand durft er iets van te zeggen. Samia staat er alleen voor.

  7. #22
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Oké, nu heb ik zoveel geschreven. Heb ik nu niet wat uppies verdiend?

  8. #23
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Geen fans meer???

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    108
    22-01-2010

    Upp van mij voor jou
    I see, I see, wat you not see..

  10. #25
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    4.2 De Haagse markt, Sabriye en een boze vader


    Na de eerste paar marktkramen heeft Samia al geen zin meer. Haar humeur is totaal verpest door hetgeen wat in de auto gebeurd is. Ze kan maar niet geloven dat Sabriye haar Cd van Sean Paul uit het raam gooide. Het gaat haar niet eens om de Cd, maar om het gore lef die haar zus bezit.
    Sabriye en haar moeder blijven bij ieder kraampje hangen en inspecteren ook maar ieder goedje wat ze er verkopen. Ze kijken vooral naar de prijs, het mag vooral niet te veel kosten. Samia verkent de omgeving. Er lopen vooral veel oudere Marokkaanse vrouwen met hoofddoeken of gewaden.
    Onder hen, zijn de viskramen en de groente- en fruitboer het meest populair.
    ‘Twee voor tien euro? Dus vijf euro per stuk?’ probeert Sabriye af te pingelen. De Nederlands vrouw van wie de kledingkraam is schudt vastbesloten haar hoofd. ‘Dat is mijn inkoopprijs, ik ga niet onder de tien euro per stuk.’
    ‘Dan hoef ik ze niet.’ Sabriye legt de twee simpele tuniekjes op de kledingrekken en trekt haar moeder mee. Samia en Loubna staan al een tijdje buiten de kraam te wachten en strompelen vervolgens achter hun moeder en zus aan. Een paar meter verder is een andere kraam het slachtoffer. Ze verkopen er onder andere hidjabs, niqaabs, burqa’s, khimaars en djelleba’s. Het is zo druk bij de kraam dat je er met moeite doorheen komt. Sabriye duwt wat vrouwen aan de kant en staat al snel wat lange gewaden te bewonderen.
    Loubna sleurt Samia ook mee en houdt wat burkini’s omhoog. ‘Zal je prachtig staan Samia!’
    Ondanks Samia’s verpeste humeur, kan ze een lach niet onderdrukken. ‘Een beetje te koud voor nu Loub.’
    Loubna lacht en zoekt verder naar mooie hidjabs. Samia kan zich niet voorstellen ooit met zo’n ding op te lopen, laat staan een khimaar of een niqaab. Haar zus Sabriye daarentegen droomt ervan ooit een khimaar te gaan dragen. ‘Kijk eens aan Sam.’ Sabriye houdt wat van de lange zwarte gewaden omhoog. ‘Iets voor jou?’
    ‘Ik kan beter een dooie kat op mijn hoofd leggen,’ snuift Samia kwaadaardig. Een paar vrouwen met een khimaar op kijken beledigd naar de moderne Samia met haar losse haren en make-up op.
    ‘O ja, natuurlijk, neem me niet kwalijk. Jij loopt veel liever met strakke truitjes en korte rokjes, toch?’ vraagt Sabriye met een valse ondertoon.
    Als blikken konden doden, lag Sabriye nu tussen zes plankjes. Vliegensvlug trekt Samia Loubna weg bij de hidjabs, de menigte van de kraam door en gaat een eindje verderop staan bij een snoepkraam. ‘Kom Loub, we pakken de tram en gaan lekker naar het centrum. Ik kan het echt niet meer uithouden met haar,’ spoort Samia Loubna aan.
    Loubna aarzelt, Samia zet haar enorm onder druk. Ze wilt geen ruzie met haar moeder en Sabriye. Ze wilt niet dat ze net zo gemeen tegen haar gaan doen als dat ze tegen Samia doen.
    ‘We kunnen toch niet zomaar weggaan?’ vraagt Loubna zachtjes.
    ‘Oh nee? Dat zullen we nog wel eens zien.’ Samia neemt haar zusje bij haar arm beet en trekt haar mee in de richting van de trams. Loubna stribbelt tegen en weet zich uiteindelijk los te krijgen. ‘Sorry Sam, ik blijf hier. Ik wil geen problemen krijgen.’
    Samia kijkt haar verbaasd aan. Ze had dit helemaal niet verwacht van Loubna die altijd erg tegen Samia opkijkt en haar bij veel dingen volgt.
    ‘Sorry,’ zegt Loubna nogmaals en ze slaat haar blik neer. Samia voelt zich verraden en loopt zonder gedag weg. ‘Sam! Blijf hier alsjeblieft!’ roept Loubna Samia achterna. Samia loopt en loopt tot ze verdwijnt in de menigte en aankomt bij de trams. Ze moet zich groot houden om niet in snikken uit te barsten. Wie staat nou eigenlijk aan haar kant? Niemand! Bij haar familie kan ze al helemaal geen steun verwachten. De enige bij wie ze dat kan, is bij haar vriendinnen.
    Ze belt Lina, die niet opneemt en vast en zeker aan het werk is. Souhaila volgt, gelukkig neemt die wel op.
    ‘Ewa zina!’ is Souhaila’s meest gebruikte groet.
    ‘Hé, hoe is het?’ vraagt Samia droog.
    ‘Wat is er?’ vraagt Souhaila die gelijk merkt dat er wat aan de hand is.
    Samia gooit gelijk het hele verhaal eruit. ‘Ik ben in Den- Haag. We waren met zijn vieren naar de markt gegaan maar ik ben weggegaan. Ik word echt gek van Sabriye met haar rotopmerkingen! Ze gooide daar straks zonder pardon mijn Sean Paul Cd uit het raam!’
    ‘Sammie, laat je niet gek maken. Ze doet het om jou te kutten. Als je boos word, geef je haar wat ze wilt,’ probeert Souhaila Samia gerust te stellen.
    ‘Kan me niets schelen. Ik wil dat ze ophoepelt. Ze moet zo snel mogelijk met die Belg trouwen.’ Samia stapt de tram in en kijkt rond. Het is veel te druk en de plekken zijn allemaal bezet. Dat betekend dat ze moet blijven staan.
    ‘Ga gewoon terug en doe alsof er niets is. En vertrouw me, dat doet haar meer.’
    ‘Ik zit al in de tram. Ik ga even naar het centrum, kijken of daar nog wat te beleven valt.’
    ‘Als je straks thuis komt, doe dan heel normaal tegen haar. Beloofd?’
    ‘Doe ik,’ zegt Samia terwijl ze weet dat ze die belofte niet gaat waar maken.

  11. #26
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    4.3 De Haagse markt, Sabriye en een boze vader


    Samia loopt over de galerij van haar flat. De koude vrieswind snijdt langs haar gezicht. De huisnummers vliegen aan haar voorbij. 298, 296, 294, 292. Nog even en ze heeft huisnummer 282 bereikt. Hoe dichter ze bij huisnummer 282 komt, des te meer ze haar passen verkleint. Samia heeft geen idee wat haar thuis te wachten staat, maar ze weet dat er een oorlog zal uitbreken zodra haar vader haar hoort thuiskomen. Ze heeft de hele middag doorgebracht in het centrum van Den- Haag en heeft alle telefoontjes en sms'jes van haar moeder en Sabriye genegeerd.
    282, Samia heeft haar huisnummer bereikt en voorzichtig duwt ze haar huissleutel in het sleutelgat. Ze wilt zo onopmerkelijk mogelijk binnen komen en gelijk naar haar kamer vluchten. Ze laat de deur zacht achter zich in het slot vallen en loopt op haar tenen naar haar slaapkamer. Nog enkele stappen, en ze is in haar kamer, waar ze veilig is voor haar vader. Hoe dichterbij ze bij haar kamer komt, hoe minder zenuwachtig ze is.
    Samia is nog een stap verwijderd van haar slaapkamer, als ze de stem van haar vader haar naam hoort brullen.
    ‘O nee,’ denkt Samia hardop.
    ‘Waar was jij!’ roept haar boze vader en hij verschijnt in de deuropening van de keuken. Zodra haar vader boos is, kan je maar beter op vakantie gaan. Hij heeft zich niet meer in de hand en gebruikt zelfs fysiek geweld om zijn dochter te laten zien wie de baas in huis is.
    ‘Ik was naar Lina,’ verzint Samia snel, ze hoort zelf hoe ongelovig het klinkt.
    ‘Kom eens hier!’ maant haar vader op een toon die geen enkel weerwoord duldt.
    Dacht ze bijna dat ze veilig was, heeft haar vader haar toch gehoord. Samia wilt van alles schreeuwen en roepen, maar ze weet dat dat geen oplossing is.
    Samia komt de woonkamer binnen en ziet haar moeder en Sabriye op de bank zitten. Achteraan de tafel zit Loubna achter haar laptop.
    Alle ogen zijn op de schuldige Samia gericht. Haar moeder ziet er verdrietig uit, een traan heeft een spoor op haar wang achtergelaten en ze snottert wat in haar zakdoek. Sabriye kijkt boos, waarom ze dat is kan Samia niet plaatsen. Sabriye houdt er toch juist van als haar vader boos op haar is? Loubna kijkt op een manier die boekdelen spreekt, ze voelt zich schuldig dat ze Samia heeft weg laten gaan.

    Vader is opmerkelijk kalm. Dat doet hij vaker, zodat je zijn woede-uitbarsting niet ziet aankomen als een donderslag bij heldere hemel.
    ‘Je bent zomaar weggegaan! Zonder iets te zeggen. Je moeder en je zussen hebben je uren wanhopig zitten zoeken. Je telefoon nam je niet op, waarom heb jij eigenlijk een telefoon?’ vraagt haar vader kalm.
    ‘Mijn telefoon stond op stil,’ liegt Samia.
    Een vlakke hand, die Samia absoluut niet zag aankomen, beland met een hoorbare klets in haar gezicht. Haar vader heeft haar geslagen en Samia’s wang begint rood te gloeien. Dit is dan zijn uitbarsting die Samia al zag aankomen.
    ‘Wat moet ik met zo’n dochter als jou!’ buldert haar vader uit het niets en hij komt dreigend tegen haar aan staan waarna Samia twee stappen naar achteren doet.
    ‘Wanneer word jij eens een echte vrouw, net als Sabriye. Je kan haar voorbeeld goed gebruiken!’
    Sabriye begint op een manier te lachen waardoor Samia zich misselijk begint te voelen.
    ‘Sabriye is geen vrouw, ze is een achterbakse bitch!’ schettert Samia die zich niet meer kan beheersen. ‘Ze gooit doorgaans gemene opmerkingen naar mijn hoofd, waarom zeggen jullie daar niets van?’
    Het volgende pak slaag volgt ‘Hoe durf je zo over je zus te spreken!’ De ader op de slaap van haar vader begint te kloppen. Dat is het teken dat je echt moet oppassen. Zijn hoofd is tomaatrood aangelopen en met een dreigende houding staat hij tegenover Samia.
    Het liefst wilt hij Samia buiten de deur gooien, of haar terug naar Marokko sturen waar ze bij haar strenge tantes en ooms kan gaan wonen, tussen de geiten, schapen en ezels.
    Samia kan zich niet verzetten, op dit moment hoopt ze zo dat Loubna eens voor haar opkomt. De enige persoon die Samia aan haar kant heeft, een beetje dan.
    Maar tevergeefs, ook zij is veel te bang voor haar brullende en pak slaag-uitdelende vader.
    ‘Ik geef jou weg aan de eerste de beste die jouw hand komt vragen. Een junk, een straatrat, een drugsdealer, een net vrijgekomen crimineel of een zwarte, het doet me niets. Ik heb mijn hoop voor een goede toekomst voor jou opgegeven. Ik en je moeder helpen je er niet meer mee, je staat er nu alleen voor!’
    De woorden van haar vader raken haar meer dan Sabriye’s woorden ooit gedaan hebben. Ze doorboren haar hart alsof iemand er een mes insteekt. Samia kan niets uitbrengen, ze heeft genoeg beledigingen gehoord. Net als ze wilt weglopen van de pijn trekt haar vader haar aan haar jas terug.
    ‘Waar is jouw respect gebleven. Je zet ons ten schande, kijk eens naar je kleding. Alhamdoulilah hebben we een goede naam. Maar jij!’ En haar vader wijst met een dreigende wijsvinger naar haar. ‘Jij verpest alles. De hele buurt praat over je, ik durf mezelf niet eens te vertonen in de moskee, door jou! Je verziekt mijn leven. Je bent mijn dochter niet meer. Verdwijn uit mijn ogen!’ Haar vader duwt haar van zich af en beveelt haar de huiskamer te verlaten en zichzelf voor de rest van de dag niet te laten zien.
    Niet dat Samia dat van plan is. Het liefst wilt ze haar vader nooit meer zien. Huilend valt ze neer op haar bed met haar hoofd in haar kussen. Ze huilt haar verdriet eruit wat normaal gesproken helpt, maar nu raken de tranen niet op. Ze hoopt dat Loubna haar komt troosten. Maar die wordt vast onder druk gezet door haar vader. Zelfs op Loubna kan Samia nu niet rekenen.
    Samia moet weg hier. Ze kan het niet meer aan, ze kan niet in dit huis blijven. Ze wilt weg, en wel zo snel mogelijk.

  12. #27
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Citaat Geplaatst door Crazy.Y Bekijk reactie
    Upp van mij voor jou
    Speciaal voor jou, 2 lange vervolgjes

  13. #28
    ♥ Al Walideen ♥

    Reacties
    26.692
    08-11-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Uppaa nieuwe fan go on girl

    Marmita 15♥ Poppetjee inouu

    If uu wanna be strong ; Learn to fight alone♥

    ❦Yemma♥ Shem tament an our inou❦


  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    75
    31-07-2011

    upppppppppppppppp mooi gA Gauw door

    Jij & Ik
    0504O9!


  15. #30
    I'm addicted to you

    Reacties
    1.601
    31-07-2011

    Tnxxx dames, vervolg komt eraan !