1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    15
    08-04-2004

    School sucks big time

    Dag mensen,

    Ik ben een 21-jarige eerstejaars hbo-student, die een hekel heeft gekregen aan de schoolbanken. Alhoewel ik zeer leergierig ben, snap ik het nut van de meeste opdrachten niet. Heb het gevoel dat ik daar niets van opsteek. Nu is mijn vraag: Denken jullie dat ik ergens aan de bak kom met alleen een havo-diploma? Werkend leren zou ideaal voor mij zijn, maar dat gaat geloof ik niet op het hbo. Als er iemand suggesties heeft hoor ik het graag!

    De groeten van Imen

  2. #2
    Feel Good

    Reacties
    6.580
    18-10-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Salaam Imen,

    Alles kan, alleen moet jij je ervoor in zetten. Ik adviseer je om verder te gaan met je studie, maar als je echt niet kan of wilt dan kun je altijd gaan solliciteren, wie weet kun je iets vinden waarin je kunt doorstromen, ik zou nooit een baan nemen waarin je altijd of heel lange tijd in dezelfde functie blijft.

    Veel succes,
    Nadia

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    6.593
    09-02-2003

    ik haat ook schoooool, grrrrrrrr. ik ga stoppen als ik 16 word.

  4. #4
    Feel Good

    Reacties
    6.580
    18-10-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Masriya
    ik haat ook schoooool, grrrrrrrr. ik ga stoppen als ik 16 word.
    schaam je Ik ben al 22 en nog studeer ik ook al vind ik de schoolbanken ook niets aan het is je eigen toekomst waar je aan bouwt dus beter zet je door

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    12
    19-10-2004

    Citaat Geplaatst door imen20
    Dag mensen,

    Ik ben een 21-jarige eerstejaars hbo-student, die een hekel heeft gekregen aan de schoolbanken. Alhoewel ik zeer leergierig ben, snap ik het nut van de meeste opdrachten niet. Heb het gevoel dat ik daar niets van opsteek. Nu is mijn vraag: Denken jullie dat ik ergens aan de bak kom met alleen een havo-diploma? Werkend leren zou ideaal voor mij zijn, maar dat gaat geloof ik niet op het hbo. Als er iemand suggesties heeft hoor ik het graag!

    De groeten van Imen

    een tip van een Marokkaan! Blijf studeren!!

    heb je, je weleens afgevraagd of je de juiste opleiding hebt gekozen?

    Zo niet, kijk voor wat anders en probeer inshAllah in februari door te stromen..

    Nogmaals.. blijf studeren, werken is niks! je bent nog jong..

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    15
    08-04-2004

    Ik weet heel goed dat het beter is om verder te studeren en ik zal er ook echt alles aan doen om tenminste m'n propedeuse te halen. Misschien komt het omdat ik weinig mensen om mij heen heb die mij motiveren, klinkt als eeen slap excuus, maar toch is het zo

    Inshallah haal ik m'n propedeuse, dat is mijn streven voor dit schooljaar!

  7. #7
    Feel Good

    Reacties
    6.580
    18-10-2001

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door imen20
    Ik weet heel goed dat het beter is om verder te studeren en ik zal er ook echt alles aan doen om tenminste m'n propedeuse te halen. Misschien komt het omdat ik weinig mensen om mij heen heb die mij motiveren, klinkt als eeen slap excuus, maar toch is het zo

    Inshallah haal ik m'n propedeuse, dat is mijn streven voor dit schooljaar!
    InshAllah meid ik hoop het voor je, heb je geen leuke klasgenoten? Of stimuleren je ouders je niet? Je doet het uiteindelijk allemaal voor jezelf, zodat je later een iets makkelijker leven krijgt. Nu een paar jaartjes doorzetten en daarna lekker makkelijk baantje en goed geld verdienen of toch beter dan nu gelijk beginnen met hard werken en altijd hard blijven werken voor weinig zoals onze ouders dat deden?

    Of je moet een rijke stinkerd vinden maar toch diploma blijft je garantie

  8. #8
    Sociaal Dominant

    Reacties
    2.877
    19-12-2003

    Meid: ik weet niet wat voor soort opleiding je doet maar tegenwoordig zie je dat steeds meer mensen een duale opleiding of een co-op opleiding volgen.
    Dit houdt in dat je een aantal maanden in de schoolbanken zit en de rest van het jaar werk je met betrekking tot je vakgebied.
    Steeds meer Hogescholen bieden deze optie aan als ik jou was zou ik gaan informeren naar de mogelijkheden bij jou op school, want het is zonde om je studie op te geven en met alleen een Havo diploma kom je nergens.

    Groetjes Moeskiela
    'Fashions fade, style is eternal!'

  9. #9
    Bijna Lid

    Reacties
    539
    26-09-2002

    Ja wat Moeskiela zegt is waar, je kan beter lerend werken af en toe een projectje met medestudenten etc, en opdrachten die je tijdens je werk kunt maken dus je neemt niet veel werk mee naar huis.

    Ik ken zelf ook een meisje, die ik heb leren kennen tijdens een jaar stage, en die werkte en leerde, ze werkte voor 12 of 20 uur in de week, krijg iets van 600 euro, wel netjes aangezien ze er nix van bakte en ik het meeste werk deed en er nix voor kreeg (uiteindelijk heeft ze wel haar loon gehad, is uiteindelijk ontslagen, maar ze was gewoon niet competent, anyway..het is nu wel ideaal in deze barre eco. tijd!Zeker doen, wat is nou beter dan in de baas tijd chillen, werken en af en toe wat opdrachtjes..en 1 of twee keer naar school voor een paar uurtjes..ik zelf heb er niet voor gekozen, want ik denk maar zo, je hebt nog heel je leven om voor een achterlijke baas te werken, nu wil ik volop genieten van mijn STUDENTENTIJD!! HELL YA!

    Succes!!