1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    60
    15-07-2011

    Trouwen met een bekeerde niet-Marokkaan

    Beste broeders en zusters,

    Dit moet ik toch even kwijt. Ik vind het echt ongelofelijk gek hoe Marokkaanse meisjes van kleinsaf aan worden gedrild om 1) maagd te blijven, 2) trouwen, trouwen, trouwen 3) met een Marokkaan, liefst een Riffi als je Riffi bent, liefst een Arab als je Arab bent (of neem gelijk je eigen dorp of familie, dan weet je tenminste met wie je te maken hebt).

    Maar wat als dit niet gebeurt? Wat als je helemaal geen zin hebt in al die poeha rond trouwen en je gewoon je leven leidt en hoopt dat het op een dag je gewoon overvalt i.p.v. er telkens naar op zoek te gaan. Sorry, maar ik vind trouwen in onze cultuur een ware OBSESSIE. Dan staan we versteld dat zoveel meisjes op het slechte pad raken of dat zoveel huwelijken op de klippen lopen. Alles is zo GEFORCEERD. Ongelofelijk gewoon, echt waar.

    Nu ben ik zelf altijd correct geweest in mijn gedrag tegenover mannen (jaja, lees maar: ik ben nog maagd, ik heb geen stiekeme vriendjes gehad enz enz) en ik ben nooit het jagers-type geweest. Enkele maanden geleden leerde ik echter iemand kennen in mijn klas op unief en is de vriendschap uitgebloeid tot heuse liefde (hoewel we geen relatie hebben). Ik ga hier niet sentimenteel beginnen doen of details geven maar één ding is zeker: hij is de ware en ik zal nooit gelukkig worden zonder hem.

    Het probleem is echter dat deze jongen geen Marokkaan is (ook geen Nederlander, wees gerust). Ik heb Allah swt altijd gebeden dat ik dit niet zou meemaken want het is tegelijk het mooiste maar ook het ergste wat je kan meemaken als Marokkaans meisje. Hij is een diep gelovige christen en soms heb ik het gevoel dat hij een betere moslim is dan zowat 90% van de Marokkanen die ik ken. Hij is bereid zich te bekeren want ik vertel hem veel over Islam, over onze cultuur en hij vindt het allemaal prachtig.

    MAAR: Een ding begrijpt hij niet en ik ook niet: Hoe is het mogelijk dat wij niet kunnen samen zijn? Is dit niet wat Allah swt wil? Een passieve djihaad (want hij zou zich bekeren) en twee geliefden die trouwen en gelukkig zijn? Wij zijn allemaal mensen van God, gelijkwaardig en op het einde zullen wij allemaal tot Hem terugkeren.

    Geef toe, wij Marokkanen zijn de grootste racisten op aarde.

  2. #2
    Vanity.

    Reacties
    52
    01-07-2009

    Als hij zich bekeerd tot de Islam, wat is dan het probleem? Dan mag je toch met hem trouwen volgens ons geloof? Ik zou me niets aantrekken van wat mijn omgeving daarvan vindt.
    Maar houdt de Islamitische omgangsregels wel in acht. Dat betekent geen liefdesrelatie voor het huwelijk. Alleen dan krijg je een gezegend huwelijk.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    672
    26-04-2010

    gij mag wel met een bekeerde trouwen

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.422
    03-04-2009

    Waarom zou dat niet kunnen? als hij moslim wordt dan is het gwn toegestaan, wa Allahoe a3lem!

  5. #5
    ..

    Reacties
    4.794
    06-02-2008

    MVC Premium MVC Premium
    probleem is dat helaas een aantal marokkanen denken dat ze shen uitverkoren volk zijn, voor mij is een bekeerde nederlandse tig keer meer waarder dan een marokkaanse niet moslima/fasiqa, maar gelukkig is Allah de meest Rechtvaardige en kijkt hij niet naar afkomst/huidskleur/geslacht/rijkdom maar slechts naar je imaan, dus laat mensen die denken voor rechter te kennen spelen je nie gek maken

    "Impossible is just a big word thrown around by small men who find it easier to live in the world they've been given than to explore the power they have to change it. Impossible is not a fact. It's an opinion. Impossible is not a declaration. It's a dare. Impossible is potential. Impossible is temporary. Impossible is nothing."


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    689
    08-10-2010

    Laat hem eerst de Islaam accepteren als ware religie en uit overtuiging, niet ondat hij verliefd op je is. Als hij dat eenmaal heeft gedaan dan houdt, afgezien van culturele achtergesteldheid, niets je tegen.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    60
    15-07-2011

    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb hem ook duidelijk gemaakt dat hij zich pas echt kan bekeren als het uit overtuiging is en niet gewoon om samen met mij te kunnen zijn, daarom is er ook tijd nodig. Ik wil hem eerst alles leren wat ik weet en dan kan hij daar zelf over beslissen.

    En ik weet dat Allah swt geen onderscheid maakt tussen Marokkaan en niet-Marokkaan maar Marokkaanse moslims doen het toch. Het is makkelijk om te zeggen: trek je niets van je omgeving aan, dit is een kwestie tussen jou, die persoon en Allah swt MAAR in de praktijk worden meisjes die willen trouwen met een niet-Marokkaan, zelf al is hij bekeerd, verstoten of uitgemaakt voor alles wat ik onuitgesproken zal laten. Ik weet niet of ik bereid ben mijn vader zoveel verdriet aan te doen...

  8. #8
    Evthingatitsapptime

    Reacties
    6.241
    07-06-2008

    Citaat Geplaatst door Uranus Bekijk reactie
    Beste broeders en zusters,
    (...)
    MAAR: Een ding begrijpt hij niet en ik ook niet: Hoe is het mogelijk dat wij niet kunnen samen zijn? Is dit niet wat Allah swt wil? Een passieve djihaad (want hij zou zich bekeren) en twee geliefden die trouwen en gelukkig zijn? Wij zijn allemaal mensen van God, gelijkwaardig en op het einde zullen wij allemaal tot Hem terugkeren.

    Geef toe, wij Marokkanen zijn de grootste racisten op aarde.
    Eigenlijk zeg je met die laatste zin, wij Moslims zijn de grootste racisten op aarde, want het sluit aan bij je laatste alinea en dat gaat over het feit dat Allah/God/...niet toestaat dat moslims met andersgelovigen trouwen tot ze zich bekeerd hebben.

    Allah heeft zijn laatste Boodschap ook aan de christenen gericht en zij hebben gekozen dit niet te volgen. Meer nog, om het profeetschap van Mohamed (vzmh) te ontkennen. Als Allah zou zeggen van: ok goed de christenen negeren mijn Boodschap, maar je kan gerust met ze trouwen hoor...Ik denk dat je het zelf ook al ziet...

    Het lijkt erop dat jouw geliefde zich enkel zal bekeren om bij jou te kunnen zijn waardoor ik twijfel aan de geldigheid van zijn bekering.

    Hij oppert zelf al dat hij niet begrijpt waarom de islam is zoals ze is omdat jullie dus in deze hoedanigheid nooit kunnen trouwen. Dan kan je niet tegelijkertijd 100% voor een oprechte en volledige bekering gaan.

    Bijkomend: je zou mij en vele anderen een grote gunst doen door Marokkanen en islam als twee verschillende dingen te zien.

    Khayr inchallah en succes.

  9. #9
    ..

    Reacties
    4.794
    06-02-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Uranus Bekijk reactie

    En ik weet dat Allah swt geen onderscheid maakt tussen Marokkaan en niet-Marokkaan maar Marokkaanse moslims doen het toch. Het is makkelijk om te zeggen: trek je niets van je omgeving aan, dit is een kwestie tussen jou, die persoon en Allah swt MAAR in de praktijk worden meisjes die willen trouwen met een niet-Marokkaan, zelf al is hij bekeerd, verstoten of uitgemaakt voor alles wat ik onuitgesproken zal laten. Ik weet niet of ik bereid ben mijn vader zoveel verdriet aan te doen...
    als je je vader niet ken overtuigen dat hij in dit geval heel racistisch en onrechtvaardig bezig is door hem niet te accepteren als ie al moslim is, dat ken je het vergeten, verkies nooit een ander boven je ouders

    "Impossible is just a big word thrown around by small men who find it easier to live in the world they've been given than to explore the power they have to change it. Impossible is not a fact. It's an opinion. Impossible is not a declaration. It's a dare. Impossible is potential. Impossible is temporary. Impossible is nothing."


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    60
    15-07-2011

    Citaat Geplaatst door Sharpy Bekijk reactie
    je zou mij en vele anderen een grote gunst doen door Marokkanen en islam als twee verschillende dingen te zien.

    Khayr inchallah en succes.
    Dat bedoelde ik net. Volgens de islam is er geen onderscheid in afkomst, ras, huidskleur... terwijl wij Marokkanen dat wel doen. Dat is de inconsistentie die ik niet begrijp bij Marokkaanse moslims. En dat is ook precies wat HIJ niet begrijpt (dus het gaat niet over de islam zoals ze is). Ik wil niet dat hij zich bekeert voor mij, daarom dat ik ergens hierboven ook al zei dat zoiets tijd nodig heeft... misschien zal het zelf jaren duren voordat hij zijn weg naar de islam gevonden heeft, maar tot die tijd ben ik bereid te wachten op hem. Het is niet onmogelijk om door je geliefde bekeerd te worden, dan hoeft het niet noodzakelijk enkel en alleen om die persoon die gaan. Ik heb gewoon de mogelijkheid nu om hem de islam te leren kennen. Dat deze samenvalt met liefde maakt zijn geloof daardoor nog niet ongeldig of onmogelijk.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    60
    15-07-2011

    Citaat Geplaatst door oemlidlbrood Bekijk reactie
    als je je vader niet ken overtuigen dat hij in dit geval heel racistisch en onrechtvaardig bezig is door hem niet te accepteren als ie al moslim is, dat ken je het vergeten, verkies nooit een ander boven je ouders
    Ouders staan inderdaad bovenaan de hiërarchie op alle vlakken. Maar is het dan rechtvaardig dat ik mijn hele leven ongelukkig ben, om mijn vader gelukkig te maken? Is het rechtvaardig om een andere man te laten geloven dat hij de ware voor je is en met hem gelukkig bent terwijl je hart eigenlijk tot een andere man behoort?

    Begrijp me niet verkeerd. Ik ben mijn ouders eeuwig dankbaar voor alles wat ze voor me doen en mijn vader zeker, maar op een dag zullen ze er niet meer zijn. Het is ik die mijn leven met iemand moet delen. Ik zal in een huis leven, in een bed slapen, kinderen krijgen met die persoon, niet mijn vader.

    Het komt misschien enorm egoïstisch over, maar het zijn vragen die mij dagelijks bezighouden. Ik word voortdurend heen -en weer geslingerd tussen twee gevoelens, twee werelden.

  12. #12
    7or en Nour = OFF

    Reacties
    2.470
    18-02-2007

    Citaat Geplaatst door Uranus Bekijk reactie
    Ouders staan inderdaad bovenaan de hiërarchie op alle vlakken. Maar is het dan rechtvaardig dat ik mijn hele leven ongelukkig ben, om mijn vader gelukkig te maken? Is het rechtvaardig om een andere man te laten geloven dat hij de ware voor je is en met hem gelukkig bent terwijl je hart eigenlijk tot een andere man behoort?

    Begrijp me niet verkeerd. Ik ben mijn ouders eeuwig dankbaar voor alles wat ze voor me doen en mijn vader zeker, maar op een dag zullen ze er niet meer zijn. Het is ik die mijn leven met iemand moet delen. Ik zal in een huis leven, in een bed slapen, kinderen krijgen met die persoon, niet mijn vader.

    Het komt misschien enorm egoïstisch over, maar het zijn vragen die mij dagelijks bezighouden. Ik word voortdurend heen -en weer geslingerd tussen twee gevoelens, twee werelden.


    Asalamoe 'alaikoem,

    Is het rechtvaardig dat jij verliefd wordt, een 'relatie' aangaat en zegt dat je hem eerst alles wilt leren over de Islam?

    Is het rechtvaardig om de liefde van Allah te vervangen voor de liefde van emoties voor het andere geslacht, in een liefdesrelatie (dus geen huwelijksrelatie)?

    Eerst je eigen handelen in het daglicht stellen of het gerechtvaardigd is, dan pas overgaan op vragen richting je ouders en Marokkanen. In ieder geval staat de liefde van je ouders altijd hoog in rang, beledig ze niet omwille van een liefdesrelatie die islamitisch niet gerechtvaardigd is.

    Verbreek de band die je momenteel hebt, dat is het beste want jullie zijn er allebei onjuist ingestapt en dat hing van jou af, omdat jij moslima bent had jij het goede voorbeeld moeten geven.

    Vraag om vergeving en doe doe'a dat Allah je een goede man schenkt, of dit nu een bekeerling is of geboren moslim, doet er niet toe zolang je beiden een goede intentie hebt en de ware liefde van Allah jullie bijelkaar heeft gebracht. De ware in jouw ogen, hoeft niet de juiste voor je te zijn (juiste in bijdrage/aanvulling). Als iemand voor je bestemd is dan zal dat ook plaatsvinden oegtie. Geloof in Maktoeb.

    El 7amdu Lilaah in alle tijden en wees Allah niet ongehoorzaam.

    Moge Allah je een goede man schenken. Ameen.
    Wees in de wereld als een vreemdeling of reiziger.

    Moderator 7eloua: Ik wilde gewoon even kwijt dat ik zo nu en dan reacties van je ben tegengekomen vandaag en een andere dag, ik weet niet meer wanneer, maar dat ik die reacties zo mooi,leuk, genuanceerd, adviserend, aanmoedigend en begripvol vind en overigens heel erg cool ... Vandaar een virtueel bloemetje ~~@

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    9.568
    08-03-2003

    Citaat Geplaatst door Rood79 Bekijk reactie
    Asalamoe 'alaikoem,

    Is het rechtvaardig dat jij verliefd wordt, een 'relatie' aangaat en zegt dat je hem eerst alles wilt leren over de Islam?

    Is het rechtvaardig om de liefde van Allah te vervangen voor de liefde van emoties voor het andere geslacht, in een liefdesrelatie (dus geen huwelijksrelatie)?

    Eerst je eigen handelen in het daglicht stellen of het gerechtvaardigd is, dan pas overgaan op vragen richting je ouders en Marokkanen. In ieder geval staat de liefde van je ouders altijd hoog in rang, beledig ze niet omwille van een liefdesrelatie die islamitisch niet gerechtvaardigd is.

    Verbreek de band die je momenteel hebt, dat is het beste want jullie zijn er allebei onjuist ingestapt en dat hing van jou af, omdat jij moslima bent had jij het goede voorbeeld moeten geven.

    Vraag om vergeving en doe doe'a dat Allah je een goede man schenkt, of dit nu een bekeerling is of geboren moslim, doet er niet toe zolang je beiden een goede intentie hebt en de ware liefde van Allah jullie bijelkaar heeft gebracht. De ware in jouw ogen, hoeft niet de juiste voor je te zijn (juiste in bijdrage/aanvulling). Als iemand voor je bestemd is dan zal dat ook plaatsvinden oegtie. Geloof in Maktoeb.

    El 7amdu Lilaah in alle tijden en wees Allah niet ongehoorzaam.

    Moge Allah je een goede man schenken. Ameen.



  14. #14
    Bijna Lid

    Reacties
    993
    09-04-2009

    Uw laatste zin: dit heeft juist niks met racisme te maken (als hij nog geen moslim is). Kijk als je een serieuze vrouw bent dan zeg je rechtstreeks dat hij eerst absoluut moslim moet worden en dan maar naar uw thuis moet komen (tenminste als je je ouders echt respecteert). Het is niet juist om elke dag samen in de klas intiem te doen. En ik denk dat het ook niet gepast is dat jij hem zehma islam moet leren. Als dit radicaal overkomt denk dan gewoon effe wat de gevolgen kunnen zijn als je met hem goed bevriend blijft en veel met hem praat ...
    Het is niet makkelijk maar it is for (y)our own benefit insjallah

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    60
    15-07-2011

    Citaat Geplaatst door Rood79 Bekijk reactie
    Asalamoe 'alaikoem,

    Is het rechtvaardig dat jij verliefd wordt, een 'relatie' aangaat en zegt dat je hem eerst alles wilt leren over de Islam?

    Is het rechtvaardig om de liefde van Allah te vervangen voor de liefde van emoties voor het andere geslacht, in een liefdesrelatie (dus geen huwelijksrelatie)?

    Eerst je eigen handelen in het daglicht stellen of het gerechtvaardigd is, dan pas overgaan op vragen richting je ouders en Marokkanen. In ieder geval staat de liefde van je ouders altijd hoog in rang, beledig ze niet omwille van een liefdesrelatie die islamitisch niet gerechtvaardigd is.
    Zuster, verliefd worden en liefde is waarschijnlijk het enige op deze wereld dat niet hoeft en niet kan gerechtvaardigd worden. Het is iets dat je overkomt, niet iets dat je kiest. Bovendien heb ik geen relatie met hem in de zin dat wij een liefdeskoppel zijn dus begrijp ik niet waarom dit islamitisch ongerechtvaardigd is? En wie zegt dat ik de liefde voor God inruil voor de liefde voor hem? Dat is wel erg ver geredeneerd en volkomen onterecht om die conclusie te maken op basis van wat ik hier op dit forum gepost heb.

    Gevoelens kun je moeilijk controleren, je kan ze deels onderdrukken, een poging ondernemen om ze te negeren maar mensen zijn affectieve wezens en emotie is (in tegenstelling tot wat wij zo graag geloven) even belangrijk als verstand. Het enige wat wij wél kunnen controleren zijn onze handelingen en tot zover zijn de mijne altijd correct geweest en zullen ook zo blijven.

    De enige hindernis die tussen ons zou moeten bestaan is de godsdienst. Hij is christen, ik ben moslima. Deze hindernis zullen we proberen te overwinnen, gra-du-eel. Inchallah zal dit lukken en dan zie ik persoonlijk geen reden meer waarom het islamitisch onwettig zou zijn om met hem te huwen.

    MAAAAR (en dat is precies wat ik niet begrijp en het ging mij eigenlijk eerder om dit onderwerp) Marokkanen eisen dat hun dochters trouwen met Marokkanen. Precies DAT is racisme en bijgevolg onislamitisch.