1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    57
    21-05-2003

    Asalaam Alaikum

    Men heeft het hier over stiekum dat dat haram zou zijn. Vergeet niet dat haar ouders haar proberen te stoppen van de verplichtingen van de Islam. Dus zij kan niet anders dan het stiekum doen want ze moet nog wel de goede vrede bewaren omdat ze nog thuis woont. En kan het pas allemaal vrij uit doen als 1) haar ouders het accepteren of 2) als zij niet meer thuis woont.

    Aangezien optie 1 niet is gelukt naar herhaalde pogingen van haar zit er dus niks anders op om het stiekum te doen en hopen dat zij InshAllah later toch nog de steun krijgt van haar ouders InshAllah of een man vindt waar ze mee kan trouwen en dan haar eigen huis heeft InshAllah. Allah is de Alziende en weet in wat voor situatie zij zich bevindt.

    Allahu Alem

    El Gair InshAllah Moge Allah jullie bijstaan nl-moslima enTrotsMoslima

  2. #32
    allah akbar

    Reacties
    942
    12-09-2004

    Citaat Geplaatst door Samar00212
    Asalaam Alaikum

    Men heeft het hier over stiekum dat dat haram zou zijn. Vergeet niet dat haar ouders haar proberen te stoppen van de verplichtingen van de Islam. Dus zij kan niet anders dan het stiekum doen want ze moet nog wel de goede vrede bewaren omdat ze nog thuis woont. En kan het pas allemaal vrij uit doen als 1) haar ouders het accepteren of 2) als zij niet meer thuis woont.

    Aangezien optie 1 niet is gelukt naar herhaalde pogingen van haar zit er dus niks anders op om het stiekum te doen en hopen dat zij InshAllah later toch nog de steun krijgt van haar ouders InshAllah of een man vindt waar ze mee kan trouwen en dan haar eigen huis heeft InshAllah. Allah is de Alziende en weet in wat voor situatie zij zich bevindt.

    Allahu Alem

    El Gair InshAllah Moge Allah jullie bijstaan nl-moslima enTrotsMoslima
    de woorden waar jij mee beeindigt ben. begin ik Allahu a3lam, daar heb jij zeker gelijk in. maar nogmaals je din kan je niet verbergen. wat ze kan doe zoals ik al eerder zei.
    is gewoon lief zijn tegen haar ouders
    zij zullen jowm wa qiyama realiseren dat ze fout zijn afham?
    maar stiekm nee neen nee.
    dmijn mening he. dat is eenn hypocriete eigenschap.
    check hoeveel soe7aba dood zijn gegaan. en ze waren niet stiekem, stiekem maakt umma zwak a gih.
    bij het verbergen van je din, verberg je veel a gih. kijk ik zeg naar mijn bronnen dat het 7aram is. maar prove me if im wrong.
    pak een hadith of koran om me te laten zien.
    er staat gewoon dat het niet kan , NO COMPROMISE
    in de sjitische hadith wel
    is maar dat ik hem toevallig gelezen heb. volgens hun bijvoorbeeld bestaal mahdi al maar hij moet nog tevoorschijn komen , maar dat is een ander verhaal.
    moehim. laten we in plaats van 7aram dingen aan te raden onze lieve nor zuster helpen met eerlijke wijzes. want ik geloof gewoon niet dat dat de laatste keus is,,,

    nog een keer allah a3lem.


    salaam aleyka broer en zus
    the muslim ummah. rise rise

  3. #33
    Amin; my №¹. ❤

    Reacties
    10.026
    16-11-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Inschallah komt alles goed meissie

    Amin, the love of my life!


  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    71
    05-11-2002

    Beste Jalila,

    Ik ben zelf een nederlands meisje dat zich ook bezighoudt met de Islam. Ik probeer me te houden aan de vijf zuilen, waarvan een de Ramadan. (Bidden doe ik nu noch niet, vind het erg lastig om dit te leren, hoe doe jij dat? In het nederlands?) Dit is het derde jaar dat ik meedoe aan de vastenmaand en ik ben hier erg gelukkig mee. Ik kan me heel goed voorstellen dat het erg lastig is om te vasten en tegelijkertijd je ouders ervan te overtuigen waarom je dat zo graag wilt. Hebben jullie er wel eens rustig over kunnen praten, of zijn zij sowieso tegen alles wat met Islam te maken heeft en draait het steeds uit op ruzie? Mijn ouders accepteren gelukkig wel mijn keuze om te vasten, maar ik weet niet in hoeverre ze het begrijpen. Er worden mij regelmatig allerlei vragen gesteld die soms erg vermoeiend kunnen zijn. Als jou dit ook gebeurt, probeer je dan steeds te bedenken dat je ouders het beste met je voor hebben en gewoon bezorgd zijn om hun dochter. Blijf rustig en geef ze antwoord op hun vragen (ookal zijn ze voor jou beledigend of vermoeiend). Zo voorkom je ruzie en doorbreek je je vaste niet.
    Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar probeer het te zien als een extra uitdaging en put je energie uit de Islam. Als je ouders zien dat hun dochter alleen maar ten goede veranderd draaien ze hopelijk vanzelf bij.

    Heel veel sterkte meid

    en Ramadan Mubarak

    Missenna

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    436
    22-09-2003

    Het komt steeds vaker voor dat de ouders het niet accepteren wanneer hun dochter zich bekeerd tot de islam, ik ben zelf ook onlangs bekeerd en mijn moeder vond het niet erg en is zelfs geïnteresserd.
    NL-moslima ik wens je heel veel sterke en beterschap, inshallah komt alles goed

    salaam,
    Iman

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    71
    05-11-2002

    Beste Johanna,

    Dat is fijn om te lezen. Mijn ouders gaan er op zich ook erg goed mee om en zijn zeker ook geinteresseerd. Mijn moeder laat zich alleen nog erg vaak ongerust maken door allerlei negatieve berichtgevingen over de Islam in het nieuws. Dat vind ik vooral erg vervelend voor haar, want ze maakt zich af en toe wel zorgen (om niets).

    Groeten
    Missenna