1. #1
    Karma is a Bitch

    Reacties
    3.229
    06-05-2004

    MVC Premium MVC Premium

    Spaanse politie arresteert verdachten terreur!!!

    Uitgegeven: 19 oktober 2004 06:41
    Laatst gewijzigd: 19 oktober 2004 07:01


    MADRID - De Spaanse politie heeft maandag zeven moslims opgepakt die een aanslag op het hooggerechtshof in Madrid wilden plegen. Dat heeft de Spaanse krant El Mundo dinsdag in de interneteditie gemeld op gezag van bronnen bij justitie. De politie verrichtte de arrestaties in Valencia, Almería, Madrid en Málaga.

    De krant berichtte dat de Spaanse politie was ingeseind door een informant van de geheime diensten in Marokko. Voorafgaand aan de arrestaties, luisterde de politie gesprekken van de verdachten af. Daarin zouden ze te kennen hebben gegeven dat ze een grote aanslag wilden plegen.


    Vrachtwagen

    De verdachten wilden voor de aanslag op het hooggerechtshof een vrachtwagen met vijfhonderd kilo explosieven gebruiken. In het hooggerechtshof vindt het onderzoek naar de aanslagen van 11 maart op forensentreinen in Madrid plaats. De voorbereidingen voor de aanslag verkeerden nog in een beginstadium. De verdachten hadden de explosieven nog niet aangeschaft. Deze wilden zij afnemen van de Baskische terreurbeweging ETA.

    Algerije


    Zeker vier arrestanten zijn afkomstig uit Algerije. Van de opgepakte personen hebben er enkelen in Spaanse gevangenissen gezeten. Een van hen, de Algerijn Ismail Latrech, was een informant van de Spaanse inlichtingendiensten in zaken als drugshandel en mensensmokkel.

    Bronnen bij Spaanse inlichtingendiensten lieten weten dat de groep contacten had met mensen in Australië en de Verenigde Staten. Ook elders in Europa hadden de voorbereiders van de aanslag contacten.

    Door de vier aanslagen aanslagen op forensentreinen in en bij Madrid op 11 maart, vielen 191 doden.



    Bron www.nu.nl

    Gelukkig dat er een aanslag is voorkomen.. Ik hoop dat 't ook ware feiten zijn!! En dat ze geen onschuldigen hebben opgepakt!!

    Berkania

    Alhamdulillah


  2. #2

    Reacties
    259
    20-06-2004

    ladyberkania wees niet als een domme muilezel die de westerse media vertrouwt.

    Iedereen die een baard heeft is tegenwoordig een terrorist.

  3. #3
    MVSICA DONVM DEI

    Reacties
    4.192
    03-07-2003

    Citaat Geplaatst door Nimr
    ladyberkania wees niet als een domme muilezel die de westerse media vertrouwt.

    Iedereen die een baard heeft is tegenwoordig een terrorist.
    Dan zou ik ook en terrorist zijn.

    Maar goed, iedere moslim met een strafblad, die plannen heeft om explosieven te laten ontploffen in gerechtsgebouwen, dat komt meer in de richting.
    1 Todo está ya en su punto, y el ser persona en el mayor. 2 Más se requiere hoy para un sabio que antiguamente para siete; 3 y más es menester para tratar con un solo hombre en estos tiempos que con todo un pueblo en los pasados

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    701
    23-09-2004

    Tuurlijk, ze willen laten zien van " kijk ons eens, wij knappen het wel op" . Maar ze hebben niks, die honden. Ze pakken moslims op omdat ze te religieus gekleed zijn. Ze vertellen nooit wie die terroristen dan zijn, nooit wat ze concreet van plan waren, nooit waar ze vandaan komen. Het zijn allemaal vage vermoedens of leugens. Als ik zin heb om met 10 kg explosieven een gebouw binnen te stappen, dan gebeurt dat . Niemand weerhoudt me daarvan. Degenen die zeggen dat zij dit kunnen voorkomen, zijn grote leugenaars. Of krijg ik nu een van die stinkende varkens van de aivd op m' n dak. Interesseert me geen jood.

  5. #5
    Karma is a Bitch

    Reacties
    3.229
    06-05-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Nimr
    ladyberkania wees niet als een domme muilezel die de westerse media vertrouwt.

    Iedereen die een baard heeft is tegenwoordig een terrorist.
    Brilletje nodig?!!

    Gelukkig dat er een aanslag is voorkomen.. Ik hoop dat 't ook ware feiten zijn!! En dat ze geen onschuldigen hebben opgepakt!!

    Heb 't maar voor je uitvergroot en hopelijk begrijp je deze 'domme muilezel'

    Gegroet,

    Berkania

    Alhamdulillah


  6. #6
    Karma is a Bitch

    Reacties
    3.229
    06-05-2004

    MVC Premium MVC Premium
    'Leider Spaanse terreurcel stuurde geld naar Nederland'

    Uitgegeven: 20 oktober 2004 06:55

    MADRID - De vermoedelijke leider van de acht moslims die maandag en dinsdag in Spanje werden opgepakt op verdenking van terrorisme, zit vast in een gevangenis in Zwitserland. Het Spaanse persbureau Europapress meldde dinsdag dat de 30-jarige Algerijn Mohammed Achrat contacten in onder meer Nederland en België had.

    Europapress meldde op gezag van bronnen bij de Spaanse justitie dat de Algerijn enkele dagen geleden in Zwitserland is opgepakt.Hij zou onder meer zijn belast met de werving van mensen voor het deelnemen aan de jihad, de heilige oorlog.


    Achrat zou geld naar Nederland, België en Australië hebben gestuurd. Het is echter onduidelijk aan wie Achrat dat geld stuurde en met welk doel hij dat deed. De Algerijn is op verzoek van de Spaanse autoriteiten aangehouden. Hij zou banden hebben met de Algerijnse terreurbeweging Gewapende Islamitische Groep (GIA). In Spanje zat hij voor verschillende vergrijpen vast. Achrat kwam in 2002 op vrije voeten.

    Verdachten

    De Australische politie onderzoekt of de in Spanje opgepakte verdachten van terreur banden met een Australiër hadden. Politiecommissaris Keelty zei voor de nieuwszender ABC dat de Spaanse autoriteiten de naam van een vermoedelijke Australiër hebben laten vallen, omdat die mogelijk contacten met de arrestanten had. "We onderzoeken of die persoon inderdaad een Australiër is of in Australië is geweest", aldus Keelty.

    De Spaanse politie pakte maandag en dinsdag in de steden Pamplona, Valencia, Almería, Málaga en Madrid in totaal acht mensen op. Justitie verdenkt de groep van het voorbereiden van een aanslag op het hooggerechtshof in Madrid. De krant El Mundo meldde woensdag dat de verdachten het hadden gemunt op rechter Juan del Olmo die is belast met het onderzoek naar de aanslagen van 11 maart, en de bekende onderzoeksrechter Baltasar Gárzon.

    Algerije

    Zeker vier arrestanten zijn van Algerijnse afkomst. Een opgepakte moslim is afkomstig uit Marokko en een ander uit Ceuta, de Spaanse enclave in Noord-Afrika. Over de nationaliteit van de andere twee verdachten is onduidelijkheid.

    Bij de verdachten zijn geen wapens en explosieven gevonden. Achrat zou dit materiaal van een Spanjaard hebben willen kopen. Wel is bij de arrestanten een handleiding voor het bereiken van het martelaarschap gevonden.

    De radiozender Cadena SER berichtte op gezag van betrokkenen bij het onderzoek dat de arrestanten geen banden hadden met personen die worden verdacht van betrokkenheid bij de aanslagen van 11 maart in Madrid. Die terreuracties op vier forensentreinen eisten 191 levens




    Bron www.nu.nl

    Alhamdulillah


  7. #7
    Karma is a Bitch

    Reacties
    3.229
    06-05-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Elberfeld
    Dan zou ik ook en terrorist zijn.

    Maar goed, iedere moslim met een strafblad, die plannen heeft om explosieven te laten ontploffen in gerechtsgebouwen, dat komt meer in de richting.

    Heb je een lange baard wala?? Ik vind die normaal gewoon beetje heel mooi staan maar die lange baarden net als sinterklaas.. (met alle respect hoor) maarre vind ik ja... nie kunnen (maar dat is mijn persoonlijke mening hé )

    Gegroet,

    Berkania

    Alhamdulillah


  8. #8
    Karma is a Bitch

    Reacties
    3.229
    06-05-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door ItsJamal
    Tuurlijk, ze willen laten zien van " kijk ons eens, wij knappen het wel op" . Maar ze hebben niks, die honden. Ze pakken moslims op omdat ze te religieus gekleed zijn. Ze vertellen nooit wie die terroristen dan zijn, nooit wat ze concreet van plan waren, nooit waar ze vandaan komen. Het zijn allemaal vage vermoedens of leugens. Als ik zin heb om met 10 kg explosieven een gebouw binnen te stappen, dan gebeurt dat . Niemand weerhoudt me daarvan. Degenen die zeggen dat zij dit kunnen voorkomen, zijn grote leugenaars. Of krijg ik nu een van die stinkende varkens van de aivd op m' n dak. Interesseert me geen jood.

    Had je laatst ook op Editienl gezien hoe een paar schilders of glazenwassers (weet nie eens meer) best lang op 't dak van 't Hof in Den Haag waren.. Dat ze later pas werden opgemerkt ofzo mohim vage shit...

    Als iemand iets heel graag wil.. Dus zichzelf bijv opblazen dan zullen ze 't gewoon doen.. De ene heeft dan 'pech' gepakt te worden en de ander bijv nie ... Allah A3lam Allah ziet alles.. Je weet nie wie er liegt..

    Gegroet,

    Berkania

    Alhamdulillah


  9. #9
    MVSICA DONVM DEI

    Reacties
    4.192
    03-07-2003

    Citaat Geplaatst door LadyBerkania
    Heb je een lange baard wala?? Ik vind die normaal gewoon beetje heel mooi staan maar die lange baarden net als sinterklaas.. (met alle respect hoor) maarre vind ik ja... nie kunnen (maar dat is mijn persoonlijke mening hé )

    Gegroet,

    Berkania
    Klopt. Zo is de mijne ongeveer:



    De spierbundels, het mooie pak en de wapperende blonde haren heb ik jammer genoeg niet.
    1 Todo está ya en su punto, y el ser persona en el mayor. 2 Más se requiere hoy para un sabio que antiguamente para siete; 3 y más es menester para tratar con un solo hombre en estos tiempos que con todo un pueblo en los pasados

  10. #10
    Karma is a Bitch

    Reacties
    3.229
    06-05-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Elberfeld
    Klopt. Zo is de mijne ongeveer:



    De spierbundels, het mooie pak en de wapperende blonde haren heb ik jammer genoeg niet.

    errUg charmant!

    Alhamdulillah


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Hopelijk weten ze voldoende bewijs te vinden om deze lui zwaar te straffen.
    "God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."

    - L. Feuerbach

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    Spaanse terreurcel wilde rechters doden en documenten vernietigen
    Uitgegeven op 20 oktober 2004 om 12:53 uur




    De leider van de terreurcel die in Spanje is opgerold, hoopte dat door een aanslag te plegen op het Nationale Hof in Madrid rechters zouden worden gedood en belangrijke informatie verloren zou gaan. Dat blijkt uit een verklaring van een getuige die in contact stond met de celleider Mohamed Achraf. De verklaring staat in een politierapport waar Associated Press woensdag de hand op heeft gelegd.

    De acht leden van de radicale moslimcel werden maandag en dinsdag op verschillende plaatsen in Spanje opgepakt. Achraf was onlangs op verzoek van Spanje gearresteerd in Zwitserland. De terroristen zouden van plan zijn geweest een vrachtwagen met vijfhonderd kilo aan explosieven te laten ontploffen voor de deur van het Nationale Hof, dat aan een drukke weg in het centrum van Madrid is gelegen.

    "Als Spanje drie of vier van zijn belangrijkste rechters verliest, is dat erger dan wanneer het zijn premier verliest", zou Achraf hebben gezegd volgens de getuige, die nu onder politiebescherming staat. "Bovendien zullen met deze aanslag veel bestanden over mujahedeen (heilige strijders, red.) vernietigd worden."


    [Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
    "God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."

    - L. Feuerbach