1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    vraag aan arab christen (en/of andere goedwillende christenen hier)

    Citaat Geplaatst door achmad
    Bedankt voor je reactie.

    Op zich neem ik die ummah wel serieus. Pijnpunt is de definitie van 'moslim' voor mij. In het algemeen wordt iedereen die stamt uit moslimouders én de shahada heeft uitgesproken, gezien als moslim.

    Dit is cruciaal voor mij onbegrip. Ik geloof niet in 'van huis uit moslim'. Net als dat ik niet geloof in 'van huis uit christen'. Dat je moslimouders hebt, maakt nog geen automatisme dat je moslim BENT. Dat je christenouders hebt, maakt nog geen automatisme dat je christen bent...!

    Een christen is voor mij iemand die Jezus geaccepteerd heeft als verlosser van je zonden. Een geloof is een geloof, en geen traditie. Dat is wat ik inderdaad zo bewonder aan bekeerde moslims (tot de islam dan). Zij GELOVEN.

    Wat iemand moslim maakt, ken jij het beste. Ik kan mij niet vereenzelvigen met jouw geloof.

    Ook ik geloof in een soort van ummah. Maar die ummah bestaat uit mensen die GELOVEN. En niet uit tradities.


    Citaat:
    door toedoen van de v.s. , en zo zie ik dat gewoon, krijgen mensen als obl, de grootste vijanden van het kwaad (lees u.s.a.), een stem en die stem krijgt meer en meer aanhang naarmate men bezig is om arabische cq. islamitische landen de grond in te stampen dmv met oorlogen dreigen en sancties op te leggen.




    Ik geloof dat het kwaad in ieder mens schuilt. Of deze nu Sjors Dobbeljoe heet, Achmad, Osama of Mahatma. Het kwade, en ook het goede, valt niet in hokjes te stoppen. Ieder mens kent het kwaad, en ieder mens kent de liefde. Het is dus een zaak om verlost te worden van het kwaad

    Het erge is dat we met ons meest oprechte liefdevolle intenties, veel onheil kunnen aanrichten. Bush (ik neem aan dat je hem bedoelt met de USA, en niet alles over een kam scheert) denkt 'het goede' aan zijn kant te hebben, terwijl Ósama dat evenzeer denkt te hebben.

    Alles afschuiven op één partij, zie ik als een versimpeling van de wereldpolitiek. De USA staat in de volle aandacht door eigen schuld. Ik geloof dat er landen zijn in wie nog veel meer kwaad huist dan de VS. Wat denk je van Rusland, van Noord-Korea, en andere communistische landen.

    Alles afschuiven op de VS, is meehobbelen met de algehele indoctrinatie binnen de arabische wereld. Terwijl juist ook arabische moslims stemden vier jaar geleden op George Bush.


    Citaat:
    iemand zei het al hier: langzaam maar zeker gaan de ogen van veel moslims open want waar amerika mee bezig is is gewoon onrechtvaardig en Allah is niet met de onrechtvaardigen, zo simpel is het.




    Nogmaals: de wereld is niet in hokjes op te elen, dat geldt ook voor het kwaad en het goed. De werkelijkheid die wij, moslims en niet-moslims, momenteel via de media gepresenteerd krijgen, is niet DE werkelijkheid. En toch laten wij ons daar door leiden.

    De ogen die bij mij geopend zijn, is de naiviteit van het huidige beleid van de VS. Men denkt het goede te brengen, de 'wereldvrede', 'democratie'... Er gebeuren ook echter vele goede dingen. En daar houden wij de ogen gesloten voor. Wij durven onze meningen niet open te stellen voor veranderingen. Bang voor de confrontatie.


    Citaat:
    ik maak me steeds minder kwaad (alhamdulillah) over hetgeen amerika doet, israël doet, de berichtgevingen in de media e.d. ik weet gewoon dat Allah hier is en ik heb geduld totdat het falikant mis gaat lopen. ik ben Allah niet maar heb er weinig twijfel aan dat dat komen gaat.................



    Ten eerste geloof ik dat het redelijk goed gaat in de wereld. Er ontbreken momenteel massaslachtingen op grote schaal, zoals er lange tijd zich in Rusland, China en Cambodja zich voltrokken.

    Kijk je naar de verhoudingen, dan is het conflict in het Midden-Oosten een weinig interessante burenruzie. Alles valt in het niet bij wat er nog maar enkele jaren geleden in Ruanda en Burundi zich voltrok.

    Maar daar hebben wij dan net géén oog voor. Het enige waar ik mij kwaad over maak, is de naiviteit waarmee de westerse wereld, moslims en niet moslims, de media zien als spreekbuis.

    Een mening hebben over Irak: spreek met Iraqi. Een mening hebben over Afghanistan: spreek met Afghanen. Een mening hebben over Israel-Palestina: spreek met hen...
    naar aanleiding van deze reaktie begrijp ik dat jij echt wel voor rede vatbaar bent, respect.
    welliswaar hebben we onmiskenbaar meningsverschil wat betreft geloof of oorlogen die gevoerd worden en het waarom daarvan en het al dan niet goedkeuren daarvan.

    ik heb een vraag aan jou, heel serieus en absoluut obrecht.

    jou ogen gaan open omtrent het beleid van amerika.
    ik wil hier niet op de man spelen en dus ook niet op sjors boeg persoonlijk, al houd ik niet van hokjes gedoe en wil ik niets over 1 kam scheren.

    maar ben je dan niet eens met het volgende en hoe denk jij erover.
    jij als goed gelovig christen beseft denk ik wel degelijk dat het slecht gaat met de wereld. de staats schulden lopen overal ter wereld op en er is geen 1 land schulde vrij, dat is zowieso al een slecht teken he?
    hoe dat op te lossen wil ik niet op ingaan verder maar het feit blijft staan.........
    omdat ik niet op sjors boeg persoonlijk wil doelen moet ik het over beleid hebben of (maatschapij) systeem. het westen, jij weet heel goed wat ik daarmee bedoel, heeft een systeem dat op zijn fundamenten staat te trillen. men wilt de leider in de wereld spelen en schuwt niet de internationale regelgeving opzij te duwen zoals de vn of internationaal strafhof (doelend op de vs)
    de vs die de GROTE leider in het spel is, is bezig wetten aan zijn laars te lappen en andere landen ertoe te dwingen zich eraan te houden, dat is meten met twee maten.
    dit is een verontrustend gebeuren omtrent de vrede en stabiliteit en het evenwicht op aarde.

    wat mij eigenlijk nog veel en veel meer zorgen baart zijn niet wetten enregels of pistolen en bommen, nee, het is iets anders.
    iets dat men in de islamitische wereld vergeet zo lijkt het en in het vrije westen (voorheen christelijke westen) bagataliseerd of simpelweg niets aan doen kan.
    er is vanwege de "vooruitgang" een grote mate van zelfbestuur ontstaan bij bedrijven waarvan de farmaceutische industrie er 1 is. die takken van industrie hebben heel veel geld en (dus ook) erg veel macht, ze lijken daarom niet meer te stoppen. men gaat maar door met "verbeteren"van technologieën om de mens als het ware "onsterfelijk" te maken en schuwt daarvoor geen enkel middel, men walst als het waren over alle ethische princiepes heen. wat begon bij de pil, zijn we nu aanbeland bij het "2 moederschap" zoals laatst te zien was op televisie. kwesties als euthanasie word al heel normaal gevonden en de discussie moet al plaats hebben over de mongool of ie bestaans recht heeft. dit zijn gevaarlijke kwesties waar de "westerse wereld" geen antwoord op heeft
    bepaalde dingen lijken onschuldig maar uitvinden van nu waren 10 jaar geleden ondenkbaar, ondenkbaar zelfs om over na te denken.
    stamcel onderzoek, aborus, euthanasie.........................

    voor mij persoonlijk zijn deze ontwikkelingen, die toevalligerwijs voornamelijk in het westen plaats vinden, zeer zorg wekkend en afkomstig van sjaitaan.

    ander voorbeeld is de ontwikkelingen in de ruimtevaart. prima dat we plantjes kweken daar en medicijnen uitvinden maar ik heb liever die miljarden naar de derde wereld zodat de "verkapte genocide" van het westen kunnen stoppen. medicijnen uitvinden in de ruimte en vervolgens het patent leggen in de landen die die onderzoekenb verrichten is een schande. hoeveel moeite kost het om aids remmers tegen redelijk tarief in afrika te krijgen?
    buitenomdat is er aangetoond door voorname wetenschappers dat men niet eens de ruimte in hoef om zulke expirimenten te verrichten, dat maakt het extra qru.

    dan de ontwikkelingen op straat en eigfen land. homo-huwelijken zijn "normaal" het blad experszo word opgedrongen aan christelijke kinderen en moslims die dit vanuit hun geloofsstandpunt afwijzen (men noemt het niet voor niets sodomie, en dat is verboden). men word verketterd door de ongelovigen en liberalen wanneer men op grond van hun geloof dit soort bladen afwijst. mag dan niets meer??
    pedofilie word al bespreekbaar gemaakt vanwege internet sites die geopend worden door zogenaamde "pedosexuelen". een nieuw woord waar we ons als beschaafde mensen maar aan moeten wennen.
    laatst werd er een topic geöpend over necrofilie, dat moet ook maar in de openbaarheid komen in dit land.
    men is de schaamte voorbij en men behoort volgens het etiklet zich te schamen wanneer men schaamte lijkt te kennen.

    dit soort ontwikkelingen arabchristen, moeten voor jopu toch ook afkeurenswaardig zijn of niet?
    hoe denk jij erover?

    groetjes, ik ga zo lekkert eten.......salaam
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Reactie volgt nog...
    Keep me away from the wisdom which does not cry, the philosophy which does not laugh and the greatness which does not bow before children <>< (Khalil Gibran)

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.967
    16-03-2003

    Hoi Achmed,
    Ik wil mijn mening hier wel over geven. Ik denk dat veel christenen hier net zo over denken als moslims. En dat is zorgelijk.

    De mens heeft veel intelligentie gekregen van God. Maar de mens wil daarmee proberen om God voorbij te streven of in ieder geval net zo goed proberen te worden. En daarme zullen ze steeds verder proberen te gaan. Als christen geloof ik in de bouw van de toren van Babel. Dat was een tijdje na de zondvloed (noach). De mensen probeerden toen een toren te bouwen tot in de hemel. Maar het gaat tot zover God het toelaat. God gaf een spraakverwarring en de hele bouw liep mis.

    Zo is het nog steeds, God blijft dezelfde. De mens kan ver gaan. Tot zover de verdraagzaamheid van God toelaat. Maar wanneer Hij wil stopt Hij de mens. De mens zal eens beseffen dat ze met al hun grootse denken bij God vergeleken maar heel nietig zijn.

    Ik maak me ook zorgen over de toekomst van de wereld. Ook over welke kant nederland op gaat. Want nederland was altijd een heel serieus en christelijk land, maar op het moment lijkt het of nederland overal graag de eerste in wil zijn om weer een norm of waarde overboord te gooien.

    Vooruitgang, medisch en wetenschappelijk is goed en mooi, maar wel op de juiste manier en met respect voor Gods schepping.

    In de Bijbel lees ik ook dat het laatste der tijden geen gemakkelijke tijden zullen worden. Zelf maak ik me daarover en over datgene wat jij nu aankaart, niet extreem zorgen, omdat ik weet en erop vertrouw dat God alles in de Hand heeft.

    Groetjes Perez

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    16.156
    11-06-2002

    maar ben je dan niet eens met het volgende en hoe denk jij erover.
    jij als goed gelovig christen beseft denk ik wel degelijk dat het slecht gaat met de wereld. de staats schulden lopen overal ter wereld op en er is geen 1 land schulde vrij, dat is zowieso al een slecht teken he?
    Lees eens iets terug over alle economische crises van de laatste vier eeuwen. De situatie is nu nog niet eens zo erg als in de tachtiger jaren van de vorige eeuw, laat staan i.v.m. de dertiger jaren.
    "God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."

    - L. Feuerbach

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    289
    14-10-2004

    Citaat Geplaatst door achmad
    naar aanleiding van deze reaktie begrijp ik dat jij echt wel voor rede vatbaar bent, respect.
    welliswaar hebben we onmiskenbaar meningsverschil wat betreft geloof of oorlogen die gevoerd worden en het waarom daarvan en het al dan niet goedkeuren daarvan.

    ik heb een vraag aan jou, heel serieus en absoluut obrecht.

    jou ogen gaan open omtrent het beleid van amerika.
    ik wil hier niet op de man spelen en dus ook niet op sjors boeg persoonlijk, al houd ik niet van hokjes gedoe en wil ik niets over 1 kam scheren.

    maar ben je dan niet eens met het volgende en hoe denk jij erover.
    jij als goed gelovig christen beseft denk ik wel degelijk dat het slecht gaat met de wereld. de staats schulden lopen overal ter wereld op en er is geen 1 land schulde vrij, dat is zowieso al een slecht teken he?
    hoe dat op te lossen wil ik niet op ingaan verder maar het feit blijft staan.........
    omdat ik niet op sjors boeg persoonlijk wil doelen moet ik het over beleid hebben of (maatschapij) systeem. het westen, jij weet heel goed wat ik daarmee bedoel, heeft een systeem dat op zijn fundamenten staat te trillen. men wilt de leider in de wereld spelen en schuwt niet de internationale regelgeving opzij te duwen zoals de vn of internationaal strafhof (doelend op de vs)
    de vs die de GROTE leider in het spel is, is bezig wetten aan zijn laars te lappen en andere landen ertoe te dwingen zich eraan te houden, dat is meten met twee maten.
    dit is een verontrustend gebeuren omtrent de vrede en stabiliteit en het evenwicht op aarde.

    wat mij eigenlijk nog veel en veel meer zorgen baart zijn niet wetten enregels of pistolen en bommen, nee, het is iets anders.
    iets dat men in de islamitische wereld vergeet zo lijkt het en in het vrije westen (voorheen christelijke westen) bagataliseerd of simpelweg niets aan doen kan.
    er is vanwege de "vooruitgang" een grote mate van zelfbestuur ontstaan bij bedrijven waarvan de farmaceutische industrie er 1 is. die takken van industrie hebben heel veel geld en (dus ook) erg veel macht, ze lijken daarom niet meer te stoppen. men gaat maar door met "verbeteren"van technologieën om de mens als het ware "onsterfelijk" te maken en schuwt daarvoor geen enkel middel, men walst als het waren over alle ethische princiepes heen. wat begon bij de pil, zijn we nu aanbeland bij het "2 moederschap" zoals laatst te zien was op televisie. kwesties als euthanasie word al heel normaal gevonden en de discussie moet al plaats hebben over de mongool of ie bestaans recht heeft. dit zijn gevaarlijke kwesties waar de "westerse wereld" geen antwoord op heeft
    bepaalde dingen lijken onschuldig maar uitvinden van nu waren 10 jaar geleden ondenkbaar, ondenkbaar zelfs om over na te denken.
    stamcel onderzoek, aborus, euthanasie.........................

    voor mij persoonlijk zijn deze ontwikkelingen, die toevalligerwijs voornamelijk in het westen plaats vinden, zeer zorg wekkend en afkomstig van sjaitaan.

    ander voorbeeld is de ontwikkelingen in de ruimtevaart. prima dat we plantjes kweken daar en medicijnen uitvinden maar ik heb liever die miljarden naar de derde wereld zodat de "verkapte genocide" van het westen kunnen stoppen. medicijnen uitvinden in de ruimte en vervolgens het patent leggen in de landen die die onderzoekenb verrichten is een schande. hoeveel moeite kost het om aids remmers tegen redelijk tarief in afrika te krijgen?
    buitenomdat is er aangetoond door voorname wetenschappers dat men niet eens de ruimte in hoef om zulke expirimenten te verrichten, dat maakt het extra qru.

    dan de ontwikkelingen op straat en eigfen land. homo-huwelijken zijn "normaal" het blad experszo word opgedrongen aan christelijke kinderen en moslims die dit vanuit hun geloofsstandpunt afwijzen (men noemt het niet voor niets sodomie, en dat is verboden). men word verketterd door de ongelovigen en liberalen wanneer men op grond van hun geloof dit soort bladen afwijst. mag dan niets meer??
    pedofilie word al bespreekbaar gemaakt vanwege internet sites die geopend worden door zogenaamde "pedosexuelen". een nieuw woord waar we ons als beschaafde mensen maar aan moeten wennen.
    laatst werd er een topic geöpend over necrofilie, dat moet ook maar in de openbaarheid komen in dit land.
    men is de schaamte voorbij en men behoort volgens het etiklet zich te schamen wanneer men schaamte lijkt te kennen.

    dit soort ontwikkelingen arabchristen, moeten voor jopu toch ook afkeurenswaardig zijn of niet?
    hoe denk jij erover?

    groetjes, ik ga zo lekkert eten.......salaam
    Omstreeks het jaar 700 was Nederland een heidens land. Onze voorouders aanbaden Wodan, Donar, Thor, Freya en andere Germaanse goden. Toe kwamen zendelingen als Willibrord en Bonifacius (in 754 te Dokkum vermoord die hier het Christendom predikten, de heilige eiken omhakten tempels vernietigden etc.

    Nu, 1250 jaar later is Nederland opnieuw afgegleden naar een vorm van modern heidendom. Dat is heel snel gegaag, in een jaar of veertig. De kerken liepen leeg, het volk kreeg brood en spelen. Me name de linkse partijen hebben eraan bijgedragen dat allerlei goede zaken als het gezin en het huwelijk werden ondermijnt. Maar ook het CDA heeft zitten slapen en zich veel te slap opgesteld.

    Er is nog wel een christelijke minderheid. Maar deze lijkt zich steeds verder terug lijkt te trekken in zijn eigen bastions.

    Persoonlijk geloof ik dat het christendom in Europa een aflopende zaak is, maar in andere werelddelen zoals Azië zie je groei. Met name in China groeit de Kerk, tegen de verdrukking in, snel. Er zijn daar tussen de 50 en 100 miljoen christenen. Een zelfde beeld zie je in Zuid-Amerika, waar een behoorlijke groei van de Evangelische beweging te zien is.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Salam Achmad en eet smakelijk (ook ik houd de ramadan)

    Je snijdt wel heel veel onderpen aan, en het is lastig om op alles uitgebreid te reageren. Ik zal vooral daarom reageren op je punt van de invloed van de technische ontwikkelingen en die van de farmaceutica.

    Citaat Geplaatst door achmad
    maar ben je dan niet eens met het volgende en hoe denk jij erover.
    jij als goed gelovig christen beseft denk ik wel degelijk dat het slecht gaat met de wereld. de staats schulden lopen overal ter wereld op en er is geen 1 land schulde vrij, dat is zowieso al een slecht teken he?
    Erg moeilijk om hier op te antwoorden, omdat voor mij niet altijd duidelijk is wat goed en slecht is. Stel ik heb genoeg geld, alles wat mijn hartje begeert. Een goede vrouw en lieve kinderen... .... maar ik word opeens ziek. Gaat het dan 'goed' met mij?

    Ik denk dat de situatie in de wereld altijd in evenwicht is. Sterker nog: naar mijn gevoel gaat het best goed. Daarvoor moet je objectief naar de wereld kijken, en dat is erg moeilijk. Voorzover ik in kan schatten zijn er nu geen grote massaslachtingen op aarde.

    Wat is goed? Als mensen genoeg te eten en te drinken hebben? Als mensen geloven in God? Als de aarde minder vervuild wordt? Als mensen twee auto's voor de deur hebben staan? Als je een grote familie hebt?

    Dus ja, hier kan je lang over bomen...

    hoe dat op te lossen wil ik niet op ingaan verder maar het feit blijft staan.........
    omdat ik niet op sjors boeg persoonlijk wil doelen moet ik het over beleid hebben of (maatschapij) systeem. het westen, jij weet heel goed wat ik daarmee bedoel, heeft een systeem dat op zijn fundamenten staat te trillen. men wilt de leider in de wereld spelen en schuwt niet de internationale regelgeving opzij te duwen zoals de vn of internationaal strafhof (doelend op de vs)
    Het Westen wil de leider in de wereld spelen. Maar de willen ze al eeuwen. Als ik de geschiedenisboekjes nog goed ken, bevoeren de Hollanders, de Britten, de Portugezen, en de Spanjaarden als in de 15e eeuw de wereldzeeën.

    Ik denk dat het nu weinig anders is...

    de vs die de GROTE leider in het spel is, is bezig wetten aan zijn laars te lappen en andere landen ertoe te dwingen zich eraan te houden, dat is meten met twee maten.
    dit is een verontrustend gebeuren omtrent de vrede en stabiliteit en het evenwicht op aarde.
    Komt denk ik doordat de VS momenteel de enige Superpower is. Rusland ligt op zijn gat, en alleen China zou de Verenigde Staten kunnen gaan beconcurreren. Er is te weinig dreiging in de wereld, zoals tijdens de Koude Oorlog.

    Het is vaak beter voor de wereld als je verschillende supermachten heb, dan maar eentje, zoals nu. Niemand kan er wat tegen doen ook geen langzamer internationale organisaties als de VN. Wachten op China maar...

    wat mij eigenlijk nog veel en veel meer zorgen baart zijn niet wetten enregels of pistolen en bommen, nee, het is iets anders.
    iets dat men in de islamitische wereld vergeet zo lijkt het en in het vrije westen (voorheen christelijke westen) bagataliseerd of simpelweg niets aan doen kan.
    er is vanwege de "vooruitgang" een grote mate van zelfbestuur ontstaan bij bedrijven waarvan de farmaceutische industrie er 1 is. die takken van industrie hebben heel veel geld en (dus ook) erg veel macht, ze lijken daarom niet meer te stoppen. men gaat maar door met "verbeteren"van technologieën om de mens als het ware "onsterfelijk" te maken en schuwt daarvoor geen enkel middel, men walst als het waren over alle ethische princiepes heen. wat begon bij de pil, zijn we nu aanbeland bij het "2 moederschap" zoals laatst te zien was op televisie. kwesties als euthanasie word al heel normaal gevonden en de discussie moet al plaats hebben over de mongool of ie bestaans recht heeft. dit zijn gevaarlijke kwesties waar de "westerse wereld" geen antwoord op heeft
    bepaalde dingen lijken onschuldig maar uitvinden van nu waren 10 jaar geleden ondenkbaar, ondenkbaar zelfs om over na te denken.
    stamcel onderzoek, aborus, euthanasie.........................
    Ik vind dit een ontzettend interessant punt, wat je hier aansnijdt.

    Ik geloof dat het einde van de wereld nadert als goed en slecht gelijk worden.

    Dit is zo'n punt. De ontwikkeling van de farmaceutica, van de techniek, zorgt ervoor dat wij onszelf onsterfelijk kunnen maken. We hebben de 'maakbare maatschappij' gehad (bv socialisme, liberalisme, conservatisme etc etc), nu zijn we bezig met 'de maakbare mens'.

    Wat is er mooier dan zo lang mogelijk gezond blijven? Wat is er mooier dan zo lang mogelijk mooi, jong en fit te blijven? Wat is er mooier als we door middel van genetische modificatie ervoor kunnen zorgen dat er geen verstandelijk gehandicapte kinderen meer worden geboren. Wat is er mooier dan dat door simpele wonderen van de techniek, lichamelijk invaliden toch gewoon kunnen functioneren?

    Dat zijn vragen, die moeilijk negatief te beantwoorden kunnen zijn. Toch zit er een heel duistere kant aan. Namelijk dat wij mensen ons helemaal niet afhankelijk van God hoeven te voelen. Al onze menselijk uitvindingen, zijn onze relatie met God in de weg.

    Moet je het dan maar stoppen? Nee. Ik denk dat dat niet kan. Ik denk alleen dat wij als mensen moeten blijven beseffen dat ons hele leven in hand van God is, met alle middelen die we uitvinden om aan de dood te proberen te ontsnappen.

    Zeg maar eens tegen de ouder van een kind met kanker, dat het kankeronderzoek maar gestopt moet worden... Maar als je het koud en kil bekijkt, dan zie je dat we met onze ontwikkelingen de wereld laten bevolken door mensen die 'normaal gesproken' al lang dood zouden moeten zijn. Aan de ene kant dus mooi dat we langer gezond kunnen blijven leven, maar aan de andere kant is dat weer erg moeilijk.

    voor mij persoonlijk zijn deze ontwikkelingen, die toevalligerwijs voornamelijk in het westen plaats vinden, zeer zorg wekkend en afkomstig van sjaitaan.
    Persoonlijk denk ik niet dat wij simpele mensen iets toe kunnen schrijven aan Allah of de Sjaitaan.

    Ook vinden deze ontwikkelingen maar beperkt plaats in 'het Westen'. Vooral in Europa zijn onderzoekers aan strenge regels gebonden, en in de VS in mindere mate. De grootste ontwikkelingen (bijvoorbeeld klonen) die dubieus zijn, vinden plaats in het Verre Oosten (China, Japan, Singapore, Hongkong) en minder in het Westen volgens mij.

    ander voorbeeld is de ontwikkelingen in de ruimtevaart. prima dat we plantjes kweken daar en medicijnen uitvinden maar ik heb liever die miljarden naar de derde wereld zodat de "verkapte genocide" van het westen kunnen stoppen. medicijnen uitvinden in de ruimte en vervolgens het patent leggen in de landen die die onderzoekenb verrichten is een schande. hoeveel moeite kost het om aids remmers tegen redelijk tarief in afrika te krijgen?
    buitenomdat is er aangetoond door voorname wetenschappers dat men niet eens de ruimte in hoef om zulke expirimenten te verrichten, dat maakt het extra qru.
    Op zich is het natuurlijk niet erg als er veel geld uitgetrokken moet worden, om een medicijn uit te vinden. Als er kinderen met leukemie geholpen kunnen worden door een raket in de lucht te schieten, dan mag dat van mij...

    Het foute is echter dat er vaak veel goedkopere middelen zijn om onderzoek te doen, dan dure ruimtereizen.

    En inderdaad. Die monopolie op het produceren van medicijnen door 'het Westen' is verschrikkelijk.

    dan de ontwikkelingen op straat en eigfen land. homo-huwelijken zijn "normaal" het blad experszo word opgedrongen aan christelijke kinderen en moslims die dit vanuit hun geloofsstandpunt afwijzen (men noemt het niet voor niets sodomie, en dat is verboden). men word verketterd door de ongelovigen en liberalen wanneer men op grond van hun geloof dit soort bladen afwijst. mag dan niets meer??
    Dat is opeens weer een heel ander onderwerp. Die Expreszo (ik heb het blad gezien) pakte het totaal verkeerd aan. Prima om homoseksualiteit bespreekbaar te maken, maar dan moet je mensen vanuit hun eigen cultuur aanspreken.

    Ik denk dat deze discussie al erg vaak gevoerd is. Simpel gezegd. Ik geloof dat de mensheid ziek is, en een homo dus ook. Niet omdat hij homo is, maar omdat hij mens is. Ik geloof dat homosekualiteit vaak fout is (aangeleerde homoseksualiteit), maar niet altijd (homoseksuele geaardheid).

    Het gaat tegen de natuur in. Maar het gaat ook tegen de natuur in dat mijn buurvrouw maar één been heeft, mijn vader een kromme neus heeft, ik een bril he en mijn zus een dikke ass. Iets wat tegen de natuur is hoeft dus nog niet gelijk zonde te zijn.

    Zoals homoseksualiteit echter vaak uitgevoerd wordt, zie ik dat als perversie en zondig. Maar niet alle homo's lopen met pauwenveren in hun re'et door Amsterdam. Je hebt ook nette, gelovige homostellen, die nog nooit omgegaan zijn met iemand anders.

    pedofilie word al bespreekbaar gemaakt vanwege internet sites die geopend worden door zogenaamde "pedosexuelen". een nieuw woord waar we ons als beschaafde mensen maar aan moeten wennen.
    laatst werd er een topic geöpend over necrofilie, dat moet ook maar in de openbaarheid komen in dit land.
    men is de schaamte voorbij en men behoort volgens het etiklet zich te schamen wanneer men schaamte lijkt te kennen.
    Maar dat er over iets gepraat wordt, wil toch niet zeggen dat het goedgekeurd wordt? Ik vind dat alles zo ope mogelijk moet zijn, dat je over alles moet kunnen praten. Pas dan kan je echt iets verbieden.

    Pedofilie heeft altijd bestaan. Niet alleen in het westen, maar overal ter wereld. Ik heb liever dat er over gepraat wordt en dat het veroordeeld wordt, dan dat er niet over gepraat wordt en dat het niét veroordeeld wordt.

    dit soort ontwikkelingen arabchristen, moeten voor jopu toch ook afkeurenswaardig zijn of niet?
    hoe denk jij erover?

    groetjes, ik ga zo lekkert eten.......salaam
    Keep me away from the wisdom which does not cry, the philosophy which does not laugh and the greatness which does not bow before children <>< (Khalil Gibran)

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Bij deze Achmad. Ik moet zeggen, vooral over de invloed van de techniek en farmaceutica vind ik erg interessant. Mensen creëeren tegenwoordig een schijnwereld om zich heen. Misschien moeten we daarover eens een aparte topic openen...

    mubarak ramadaan

    Mo
    Keep me away from the wisdom which does not cry, the philosophy which does not laugh and the greatness which does not bow before children <>< (Khalil Gibran)

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    289
    14-10-2004

    Citaat Geplaatst door arabchrstn
    Bij deze Achmad. Ik moet zeggen, vooral over de invloed van de techniek en farmaceutica vind ik erg interessant. Mensen creëeren tegenwoordig een schijnwereld om zich heen. Misschien moeten we daarover eens een aparte topic openen...

    mubarak ramadaan

    Mo

    Een van die schijnwerelden is internet: we zitten met z'n allen anoniem op een site en communiceren niet langer vis a vis. Maar het is zo verslavend.