1. #1
    Realist

    Reacties
    349
    15-08-2003

    Post Christelijke terreur, de hypocriete Dietscher zwijgt...

    VN noemt toestand Noord-Oeganda 'de grootste vergeten humanitaire crisis in de wereld'

    [12/11/2003 14:42]

    Jan Egeland, vice-secretaris van de VN en verantwoordelijke voor humanitaire aangelegenheden, riep op tot het verstrekken van meer noodhulp aan Noord-Oeganda. Tijdens een werkbezoek aan het land noemde de VN-topman de situatie in Oeganda ´de grootste vergeten en verwaarloosde humanitaire crisis in de wereld´. Volgens Egeland is ´de humanitaire toestand in het noorden van Oeganda erger dan deze in Irak´. De vice-secretaris vervolgde: ´Het is een morele schande dat de wereld zo weinig weet van de slachtoffers van deze oorlog, vooral van de vele kinderen die er omkomen.´

    Bij een reeks aanvallen in het district Lira in het noorden van Oeganda doodden rebellen van het Oegandese Verzetsleger van de Heer (LRA-Lord’s Resistance Army) de afgelopen dagen al minstens 42 burgers. LRA-leider Joseph Kony zou aan zijn strijders de opdracht hebben gegeven slachtingen aan te richten onder de dorpelingen in Lira uit wraak voor de dood van de rebellenaanvoerder Charles Tabyley, die in oktober omkwam in een vuurgevecht met het Oegandese regeringsleger.

    Oeganda is al bijna 18 jaar verscheurd door een oorlog. Sinds het LRA de wapens opnam tegen de regering in Kampala vielen in het noorden van Oeganda al meer dan 100.000 doden. Het LRA is tevens verantwoordelijk voor de systematische ontvoering van duizenden kinderen die als seksslaven of frontsoldaten worden gebruikt. Volgens een rapport van de VN over kindsoldaten dat Kofi Annan begin november voorstelde, zouden in Oeganda het afgelopen jaar meer dan 8.000 kinderen ontvoerd zijn om onder dwang mee te vechten in het Verzetsleger van de Heer.

    Noot van ondergetekende: Het Oegandese Verzetsleger van de Heer = Een Christelijk fundamentalistische terreurbeweging die gezien hun gruwelijkheden erger is dan die van Zarqawi en co.
    St. Augustine tells the story of a pirate captured by Alexander the Great, who asked him "how he dares molest the sea." "How dare you molest the whole world?" the pirate replied: "because I do it with a little ship only, I am called a thief; you, doing it with a great navy, are called an Emperor."

  2. #2
    theedrinkend lid

    Reacties
    8.302
    29-07-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Als ik nou zeg dat ik niet christelijk ben, mag ik dan zwijgen?

  3. #3
    Realist

    Reacties
    349
    15-08-2003

    Citaat Geplaatst door Elberfeld
    ach, toen ik destijds hier als beginner durfde te beweren dat er ergere kwesties waren dan de Palestijnse kwestie, werd ik bijna verbaal gelynchd.

    Sindsdien zwijg ik maar daarover.

    En nou is dat weer hypocriet!

    Wat wil iedereen nou?
    Wijzen op 'ergere kwesties' is natuurlijk geen argument om de Palestijnse kwestie van de agenda te verwijzen. Net zo min heeft mijn post als doel de kwestie Darfur te bagetalliseren, het toont slechts de hypocrisie van de Dietscher.
    St. Augustine tells the story of a pirate captured by Alexander the Great, who asked him "how he dares molest the sea." "How dare you molest the whole world?" the pirate replied: "because I do it with a little ship only, I am called a thief; you, doing it with a great navy, are called an Emperor."

  4. #4
    Realist

    Reacties
    349
    15-08-2003

    Citaat Geplaatst door jacko
    Want?
    Omdat het christelijk geweld zou zijn, zou het niet gezin worden?

    Grow up baby....
    Ik heb jou en vele mede Dietschers inderdaad niet zo actief zien posten als je nu doet in de kwestie Sudan. Sterker nog, het enige berichtje daarover kwam toen van mij meen ik...


    Maar wat een verschrikkingen op de wereld he, zal wel pijnlijk voor je zijn te constateren dat het niet alleen de grote boze moslims zijn...
    St. Augustine tells the story of a pirate captured by Alexander the Great, who asked him "how he dares molest the sea." "How dare you molest the whole world?" the pirate replied: "because I do it with a little ship only, I am called a thief; you, doing it with a great navy, are called an Emperor."

  5. #5
    Realist

    Reacties
    349
    15-08-2003

    Citaat Geplaatst door Elberfeld
    Darfur? Palestijnse kwestie van tafel schuiven? Waar haalt Redouan19/AmazoelloeIII dat nou weer vandaan?
    Een artikel over wat er allemaal gebeurd maakt de wereld ineens erg verwarrend voor Elberfeld.
    St. Augustine tells the story of a pirate captured by Alexander the Great, who asked him "how he dares molest the sea." "How dare you molest the whole world?" the pirate replied: "because I do it with a little ship only, I am called a thief; you, doing it with a great navy, are called an Emperor."

  6. #6
    Allahu Akbar

    Reacties
    579
    30-05-2003

    Citaat Geplaatst door redouan19
    VN noemt toestand Noord-Oeganda 'de grootste vergeten humanitaire crisis in de wereld'

    [12/11/2003 14:42]

    Jan Egeland, vice-secretaris van de VN en verantwoordelijke voor humanitaire aangelegenheden, riep op tot het verstrekken van meer noodhulp aan Noord-Oeganda. Tijdens een werkbezoek aan het land noemde de VN-topman de situatie in Oeganda ´de grootste vergeten en verwaarloosde humanitaire crisis in de wereld´. Volgens Egeland is ´de humanitaire toestand in het noorden van Oeganda erger dan deze in Irak´. De vice-secretaris vervolgde: ´Het is een morele schande dat de wereld zo weinig weet van de slachtoffers van deze oorlog, vooral van de vele kinderen die er omkomen.´

    Bij een reeks aanvallen in het district Lira in het noorden van Oeganda doodden rebellen van het Oegandese Verzetsleger van de Heer (LRA-Lord’s Resistance Army) de afgelopen dagen al minstens 42 burgers. LRA-leider Joseph Kony zou aan zijn strijders de opdracht hebben gegeven slachtingen aan te richten onder de dorpelingen in Lira uit wraak voor de dood van de rebellenaanvoerder Charles Tabyley, die in oktober omkwam in een vuurgevecht met het Oegandese regeringsleger.

    Oeganda is al bijna 18 jaar verscheurd door een oorlog. Sinds het LRA de wapens opnam tegen de regering in Kampala vielen in het noorden van Oeganda al meer dan 100.000 doden. Het LRA is tevens verantwoordelijk voor de systematische ontvoering van duizenden kinderen die als seksslaven of frontsoldaten worden gebruikt. Volgens een rapport van de VN over kindsoldaten dat Kofi Annan begin november voorstelde, zouden in Oeganda het afgelopen jaar meer dan 8.000 kinderen ontvoerd zijn om onder dwang mee te vechten in het Verzetsleger van de Heer.

    Noot van ondergetekende: Het Oegandese Verzetsleger van de Heer = Een Christelijk fundamentalistische terreurbeweging die gezien hun gruwelijkheden erger is dan die van Zarqawi en co.
    En wel blablabla Darfur blablabla Al-Qaida blablabla Islam


    Kijk dat ze zelf de boel terroriseren!!!!
    www.islamlinks.tk www.islamlinks.tk

  7. #7
    Realist

    Reacties
    349
    15-08-2003

    De Dietscher voelt zich terecht aangesproken

    Maar wat een gruwelijkheden daar in Uganda door die Christelijke milities zeg! Geen haan die er naar kraait, dat kan allemaal maar zo. Arme kindertjes...

    Op internationaal toneel worden hulpkreten gehoord als de misdaden plaatsvinden op olierijke bodem. Maar een Dietscher is pas overtuigd van de ernst als de daders zichzelf moslims noemen.
    St. Augustine tells the story of a pirate captured by Alexander the Great, who asked him "how he dares molest the sea." "How dare you molest the whole world?" the pirate replied: "because I do it with a little ship only, I am called a thief; you, doing it with a great navy, are called an Emperor."

  8. #8
    Realist

    Reacties
    349
    15-08-2003

    Citaat Geplaatst door jacko
    Je eigen paranoia vetrekent je realiteit...
    Ik ben hartstikke tegen Israels politiek jegens Palestina, ik ben hartstikke tegen de VS politiek tegen het terrorisme en Palestina...

    Ik denk nooit dat het de Moslims zijn...
    Ik heb nog nooit over Sudan gepost...

    Jouw Dietscher ben ik dus.. maar in jouw paranoia universum waarschijnlijk wel...


    veel succes verder...
    Als je geen Dietscher bent hoef je toch niet zo geirriteerd te reageren. Je kunt ook je afschuw uitspreken over het artikel maar dat doe je dan weer niet...

    Dag crybaby...
    St. Augustine tells the story of a pirate captured by Alexander the Great, who asked him "how he dares molest the sea." "How dare you molest the whole world?" the pirate replied: "because I do it with a little ship only, I am called a thief; you, doing it with a great navy, are called an Emperor."

  9. #9
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Citaat Geplaatst door redouan19
    VN noemt toestand Noord-Oeganda 'de grootste vergeten humanitaire crisis in de wereld'

    [12/11/2003 14:42]

    Jan Egeland, vice-secretaris van de VN en verantwoordelijke voor humanitaire aangelegenheden, riep op tot het verstrekken van meer noodhulp aan Noord-Oeganda. Tijdens een werkbezoek aan het land noemde de VN-topman de situatie in Oeganda ´de grootste vergeten en verwaarloosde humanitaire crisis in de wereld´. Volgens Egeland is ´de humanitaire toestand in het noorden van Oeganda erger dan deze in Irak´. De vice-secretaris vervolgde: ´Het is een morele schande dat de wereld zo weinig weet van de slachtoffers van deze oorlog, vooral van de vele kinderen die er omkomen.´

    Bij een reeks aanvallen in het district Lira in het noorden van Oeganda doodden rebellen van het Oegandese Verzetsleger van de Heer (LRA-Lord’s Resistance Army) de afgelopen dagen al minstens 42 burgers. LRA-leider Joseph Kony zou aan zijn strijders de opdracht hebben gegeven slachtingen aan te richten onder de dorpelingen in Lira uit wraak voor de dood van de rebellenaanvoerder Charles Tabyley, die in oktober omkwam in een vuurgevecht met het Oegandese regeringsleger.

    Oeganda is al bijna 18 jaar verscheurd door een oorlog. Sinds het LRA de wapens opnam tegen de regering in Kampala vielen in het noorden van Oeganda al meer dan 100.000 doden. Het LRA is tevens verantwoordelijk voor de systematische ontvoering van duizenden kinderen die als seksslaven of frontsoldaten worden gebruikt. Volgens een rapport van de VN over kindsoldaten dat Kofi Annan begin november voorstelde, zouden in Oeganda het afgelopen jaar meer dan 8.000 kinderen ontvoerd zijn om onder dwang mee te vechten in het Verzetsleger van de Heer.

    Noot van ondergetekende: Het Oegandese Verzetsleger van de Heer = Een Christelijk fundamentalistische terreurbeweging die gezien hun gruwelijkheden erger is dan die van Zarqawi en co.
    En dat alles wederom in naam van de een of andere religie. En dan vinden ze het gek dat ik hier af en toe

    RELIGIE ... BAH

    neer zet.

    Maar het is fijn om te zien dat de Arabische/Islamitsche wereld zich wel intensief bekommerd om dit conflict en er vele vliegtuigen vol hulpgoederen en schepen vol geld naartoe brengt.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Beste Redouan, heb je het nu tegen christenen of tegen Westerlingen. Aangezien maar een klein percentage in Holland en andere westerse landen christen is.

    En aangezien in het Verre en Midden Oosten en Afrika vele christen wonen.

    Mijn boodschap als 'christen' voor jou. Net als er foute moslims bestaan, bestaan er foute christenen. Simpel toch? Overigens krijgt Afrika veel te weinig andacht op ieder gebied, ook wat betreft oorlogen van moslims. Het gebrek aan aandacht is universeel, en heeft weinig met christenen te maken.

    Overigens ben ik benieuwd naar de Bijbelse standpunten van de beste man...

    En het Israelisch Palestijnse conflict is geen religieus conflict, maar een politiek. Aangezien Onder Israeliers moslims en christenen wonen, en onder Palestijnen christenen en niet gelovigen
    Keep me away from the wisdom which does not cry, the philosophy which does not laugh and the greatness which does not bow before children <>< (Khalil Gibran)

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Citaat Geplaatst door Peej
    En dat alles wederom in naam van de een of andere religie. En dan vinden ze het gek dat ik hier af en toe

    RELIGIE ... BAH

    neer zet.

    Maar het is fijn om te zien dat de Arabische/Islamitsche wereld zich wel intensief bekommerd om dit conflict en er vele vliegtuigen vol hulpgoederen en schepen vol geld naartoe brengt.

    "RELIGIE ... BAH"

    Gaat uit van een volledig hypothetische situatie dat een religieloos mens minder gewelddadig is dan een religeius mens. En geschiedenisssen van anti-religieuze regimes lieten en laten zien dat ook 'geen religie' geen vrijbreif is voor een geweldloze wereld.

    Van mij mag je het opschrijven hoor, je mag alles opschrijven wat je denkt.

    Ik denk alleen dat jij een totaal verkeerd beeld hebt van iemand die zegt dat hij 'gelooft'.
    Keep me away from the wisdom which does not cry, the philosophy which does not laugh and the greatness which does not bow before children <>< (Khalil Gibran)

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.967
    16-03-2003

    Ik wist wel dat er in Oeganda een burgeroorlog was. Maar dat het nu nog steeds was en zo erg wist ik niet.

    En dat zij het lef hebben om hun leger 'het leger van de heer' te noemen wist ik helemaal niet. Bijbels is het zeker niet. Want moord, overspel (seksslaven) en diefstal (ontvoering) is door de Bijbel verboden. Helaas worden er nogal wat oorlogen onterecht met de Bijbel of de Koran in de hand gevoerd. Helaas besmetten ze hiermee wel het geloof, alhoewel die oorlog niets te maken heeft met een goede geloofsbeleving. Het komt misschien voort uit hun 'geloof' (of geloofswaanzin) maar komt niet voort uit hun geloof in God. Zie je het verschil?

    Het is waar dat dit heel erg is. En inderdaad vind ik het dubbel erg, omdat ze het denken te kunnen doen met de Bijbel in de hand.

    Peej, jij schrijft wel ---> religie Bah, maar het is bij zoiets erg makkelijk om de religie weer de schuld te geven. Maar wat kun je nu de schuld geven als de oorlogsvoerder of onderdrukker geen religie heeft? Daar zijn toch ook genoeg voorbeelden van? Denk bijvoorbeeld aan geloofsvervolging vroeger in Rusland en nu nog in China en in Noord Korea. Mag ik daar de atheïsten en / of jou boos voor aan kijken?

  13. #13
    .

    Reacties
    543
    02-09-2004

    Citaat Geplaatst door Perez
    Want moord, overspel (seksslaven) en diefstal (ontvoering) is door de Bijbel verboden.

    Het is waar dat dit heel erg is. En inderdaad vind ik het dubbel erg, omdat ze het denken te kunnen doen met de Bijbel in de hand.
    Dan heb jij een "valse" bijbel, mevrouw Perez.

    Zij vinden het waarschijnlijk juist dubbel zo rechtvaardig, omdat de bijbel dat aanbeveelt.
    Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt

  14. #14
    Fact checker

    Reacties
    33.063
    13-08-2003

    Citaat Geplaatst door arabchrstn
    "RELIGIE ... BAH"

    Gaat uit van een volledig hypothetische situatie dat een religieloos mens minder gewelddadig is dan een religeius mens. En geschiedenisssen van anti-religieuze regimes lieten en laten zien dat ook 'geen religie' geen vrijbreif is voor een geweldloze wereld.

    Van mij mag je het opschrijven hoor, je mag alles opschrijven wat je denkt.

    Ik denk alleen dat jij een totaal verkeerd beeld hebt van iemand die zegt dat hij 'gelooft'.
    Ik gebruik de term "Religie... Bah" in gevallen waar weer eens honderden of duizenden mensen uit naam van een religie afgeslacht worden.

    Ik ben er van overtuigd dat religies in essentie liefdevol en vredelievend zijn.

    Maar waar religies gebruikt (of misbruikt zo jij wilt) worden als rechtvaardiging van slachtpartijen vind ik ze het smerigste fenomeen op aarde.
    Geweld lost niks op! Vrede is de weg!

    Iedere dode is er één teveel!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Wel een beetje aparte instelling, Peej...

    Stel de lokale postzegelclub van Almere-Haven, begint een guerilla-oorlog tgen de postzegelverzamelaars van Almere-Stad...

    Dan zeg jij dus ook:

    Postzegels verzamelen: Bah!?

    Overigens ken ik weinig conflicten die werkelijk draaien om geloo. Meestal heeft het politieke redenen

    (Politiek: BAH!)
    Keep me away from the wisdom which does not cry, the philosophy which does not laugh and the greatness which does not bow before children <>< (Khalil Gibran)