1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    667
    07-05-2004

    Post Moslims oh Moslims!!

    Moslims Oh Moslims!!

    We hadden een gast Imam uit Marokko, en toen hij begon te prediken dan alsof er een stilte door de zaal ging, het was opeens niet normaal vol, je kon niet normaal zitten, elke ruimte in moskee was vol, mensen stonden nog op straat te wachten. En dat in een moskee die in de andere maanden buiten de Ramadan eigelijk maar half vol is. En het leek heel lichtig in de zaal, er hing een lekkere sfeer.

    Hij vertelde ons over de Profeet (S) Over zijn woorden en daden.
    En over de Koran, en tot mijn verbazing kun je heel veel Hasanaat (Bonus punten) krijgen zonder al teveel inspanning!

    Bv. Elke ouder die zijn kinderen maar 1 Soera leert (stuk uit de Koran) behoort al bij een hogere rang mensen die door Allah beloond zullen worden.

    En in deze mooie en heilige maand. Waar de duivels vast zitten aan kettingen en de engelen de wereld overheersen.

    Je hoeft alleen maar in de moskee te zitten en je Bonus punten zullen stijgen, als je de Heilige Koran gaat lezen, of dat nou in de moskee, thuis of buiten de heilige maand Ramadan. Dan krijg je per LETTER in de koran 8 Bonus punten. Acht bonus punten per letter. Dus: Bi ismi Allah arahman Arahiem is ongeveer 25x8= 200 Hasanaat, Bonus punten.

    Of als je naar de Koran luistert, groeien je punten ook met tonnen per uur. Maar helaas, als en moslim tegenwoordig op tv de koran hoort, dan zept hij gewoon door, opzoek naar een film, muziek of z*x.

    En als je voor het slapen 10 ayaat (zinnen) uit de Heilige koran leest, en dat dagelijks,dan zul je bij Allah behoren tot een hogere rang mensen. Mocht je 100 ayaat (zinnen) per avond lezen, dan groei je nog tot een hogere rang. En dat allemaal zal mee wegen bij je ontmoeting bij Allah .

    Broeders en zuster, en iedereen die dit leest,

    Ik bedoel hierbij dat je behalve een goed mens, ook daden moet verrichten met de woorden van Allah. Denk aan HEM, want hij is altijd bij je.

    En hou je aan ZIJN regels, dan zul je een goed mens zijn, en zal HIJ jou daar ook nog voor belonen. Moslims moeten een Groot hart hebben, een hart van goud!

    Accepteer iedereen op deze planeet, want het zijn allemaal schepsels van onze Schepper (Allah).

    Groetjes van Hamas_C!!

    PS. En goed mens kan iedereen zijn, maar een mens met een doel en dankbaarheid voor zijn schepper kan niet iedereen zijn. Want dan moet je je aan ZIJN regels houden.

    Allah oe Akbar!
    Ze zien er zo uit , maar lachen jullie zo uit

  2. #2
    Hometown Glory

    Reacties
    4.758
    06-09-2002

    Wat een mooi stuk, zeg!

    Sprakeloos ben ik er van geworden!

  3. #3
    ...

    Reacties
    2.291
    07-06-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Echt mooi..MashAllah

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.162
    17-09-2004

    Citaat Geplaatst door Hamas_C
    Moslims Oh Moslims!!

    We hadden een gast Imam uit Marokko, en toen hij begon te prediken dan alsof er een stilte door de zaal ging, het was opeens niet normaal vol, je kon niet normaal zitten, elke ruimte in moskee was vol, mensen stonden nog op straat te wachten. En dat in een moskee die in de andere maanden buiten de Ramadan eigelijk maar half vol is. En het leek heel lichtig in de zaal, er hing een lekkere sfeer.

    Hij vertelde ons over de Profeet (S) Over zijn woorden en daden.
    En over de Koran, en tot mijn verbazing kun je heel veel Hasanaat (Bonus punten) krijgen zonder al teveel inspanning!

    Bv. Elke ouder die zijn kinderen maar 1 Soera leert (stuk uit de Koran) behoort al bij een hogere rang mensen die door Allah beloond zullen worden.

    En in deze mooie en heilige maand. Waar de duivels vast zitten aan kettingen en de engelen de wereld overheersen.

    Je hoeft alleen maar in de moskee te zitten en je Bonus punten zullen stijgen, als je de Heilige Koran gaat lezen, of dat nou in de moskee, thuis of buiten de heilige maand Ramadan. Dan krijg je per LETTER in de koran 8 Bonus punten. Acht bonus punten per letter. Dus: Bi ismi Allah arahman Arahiem is ongeveer 25x8= 200 Hasanaat, Bonus punten.

    Of als je naar de Koran luistert, groeien je punten ook met tonnen per uur. Maar helaas, als en moslim tegenwoordig op tv de koran hoort, dan zept hij gewoon door, opzoek naar een film, muziek of z*x.

    En als je voor het slapen 10 ayaat (zinnen) uit de Heilige koran leest, en dat dagelijks,dan zul je bij Allah behoren tot een hogere rang mensen. Mocht je 100 ayaat (zinnen) per avond lezen, dan groei je nog tot een hogere rang. En dat allemaal zal mee wegen bij je ontmoeting bij Allah .

    Broeders en zuster, en iedereen die dit leest,

    Ik bedoel hierbij dat je behalve een goed mens, ook daden moet verrichten met de woorden van Allah. Denk aan HEM, want hij is altijd bij je.

    En hou je aan ZIJN regels, dan zul je een goed mens zijn, en zal HIJ jou daar ook nog voor belonen. Moslims moeten een Groot hart hebben, een hart van goud!

    Accepteer iedereen op deze planeet, want het zijn allemaal schepsels van onze Schepper (Allah).

    Groetjes van Hamas_C!!

    PS. En goed mens kan iedereen zijn, maar een mens met een doel en dankbaarheid voor zijn schepper kan niet iedereen zijn. Want dan moet je je aan ZIJN regels houden.

    Allah oe Akbar!



    Salaam broeder,


    Mooi geplaats en zeker ook mooi gezegd!

    Maar zonder vervelend te willen zijn, toch een kleine correctie:

    ayaat = (koran)verzen en dat betekent niet 'zinnen'

    een zin = 'el joumla' in het Arabisch


    Allah zal je gebeden en je vasten accepteren en zo ook onze mede-moslims insha Allah.

    Wa Salaam
    a winner never quits and a quitter never wins

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    667
    07-05-2004

    Citaat Geplaatst door Barcelona
    Hamas,
    welke moskee bidt jij??
    Barca
    Moskee Sounnat in in Amsterdam West.

    En bedankt voor de correcties zuster.

    Groetjes van Hamas_C!!
    Ze zien er zo uit , maar lachen jullie zo uit

  6. #6
    Aya, Imran en Amani

    Reacties
    3.590
    05-03-2002

    een gebed thuis telt voor tien punten bij allah en in de moskee 25. dit buiten de ramadan. in de ramadan geef allah ons meer hasanaat voor de daden die we doen.
    op de vrijdag staan er altijd twee engelen die de mensen opschrijven die de moskee binnenkomen. als de athaan geweest is, gaan de engelen naar binnen om naar de vrijdag preek te luisteren. engelen zitten bij ons in de moskee broeders en zuster. sta daar eens bij stil. mensen die zich haasten om in de voorste rij te bidden krijgen daarvoor ook meer hasanaat dan iemand die achterin bidt.

    salaam aleikoum

  7. #7
    Aya, Imran en Amani

    Reacties
    3.590
    05-03-2002

    Citaat Geplaatst door Carolus
    Je verbaast je toch elke keer weer.

    Als een dominee/priester dit soort kinderlijke praat in een kerk zou debiteren werd ie acuut weggelachen/ uit het ambt gezet/ afgevoerd naar de inrichting.

    Het doet me denken aan sprookjes uit 1001 nacht, dat niveau zo ongeveer.....

    hahahah(ik lach je uit ja) toch blijft het de waarheid die je maar niet kunt blijven ontkennen.

  8. #8
    Aya, Imran en Amani

    Reacties
    3.590
    05-03-2002

    je kunt het ook belachelijk gaan maken zoals jij het hier doet. natuurlijk is de intentie nog steeds het belangrijkste wat er is in de islam. het gaat om het hart.
    die punten zijn hasanaat(wij zeggen hier punten) die kunt krijgen bij het doen van iets goeds. invaliden hebben een ander rang bij hun heer. allah weet dat ze invalide zijn en toch willen zijn hem aanbieden.
    en nee als je koran opzet moet je aandachtig naar luisteren om het te begrijpen(proberen).

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Bonuspunten...

    Ik ben meer voor AIRMILES...

    Ik zal mijn mening maar voor mij houden...
    Keep me away from the wisdom which does not cry, the philosophy which does not laugh and the greatness which does not bow before children <>< (Khalil Gibran)

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Serieuze vraag.

    Als niet-moslim lees ik toch vaak de Qur'an.
    Geldt dit puntensysteem nu ook voor mij?

    En is bekend wat nu voor Allah de target line is.
    Hoeveel punten vraagt Allah?
    Keep me away from the wisdom which does not cry, the philosophy which does not laugh and the greatness which does not bow before children <>< (Khalil Gibran)

  11. #11
    ben soms lief .

    Reacties
    341
    16-06-2004

    shoukran voor dit stukje topicstarter

    de mensen die hier humor in zien ..............,....->
    el youm alqiyamma-----------------...--->
    ALLAH OE AKBAR !!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.180
    03-04-2003

    Citaat Geplaatst door jacko
    Dat zoeken we even op....
    alhoewel je met een gigantische achterstand begint omdat je je niet aan de 5 Zuilen houdt...

    Misschien helpt heeeeeeel veeeeeeel lezen..



    Zou posten op Marokko.nl niet ook een beetje helpen?
    Eey

    Het is moeilijk, maar deze vraag is uiterst serieus bedoeld...

    Het blijft alleen erg rustig.
    Keep me away from the wisdom which does not cry, the philosophy which does not laugh and the greatness which does not bow before children <>< (Khalil Gibran)

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.162
    17-09-2004

    Citaat Geplaatst door jacko
    Van mij mag je Tetouani...

    voor mij klinkt het banaal... een God die om zulke vormen vraagt zonder te kijken naar wat in het hart speelt is een wel heel vormgerichte God..

    Een beetje een drilmajoor...

    En wel aan al die vereisten meedoen maar het niet menen? Krijg je dan een strafpuntensysteem dat in werking treedt?

    Allah kijkt naar je hart en zeker je intentie...dus bovengenoemde komt al te vervallen...daar kan ik heel kort over zijn...
    a winner never quits and a quitter never wins

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.162
    17-09-2004

    Citaat Geplaatst door Hamas_C
    Moskee Sounnat in in Amsterdam West.

    En bedankt voor de correcties zuster.

    Groetjes van Hamas_C!!

    No probs bro....

    I'm outti.....eet smakelijk allemaal!!!
    a winner never quits and a quitter never wins

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    667
    07-05-2004

    Die bonus punten gelden voor iedereen. Maar ik neem het zekere voor het zekere, dus doe nog beter mijn best.

    Groetjes van Hamas_C!!
    Ze zien er zo uit , maar lachen jullie zo uit