1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    19.189
    12-04-2010

    Geeft niet
    Veel reisplezier!

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    128
    20-08-2010

    Mooiverhaal, upie

    "Blije mensen zijn altijd mooi.... " Emest Keijzers


  3. #18
    MEERDERE GEBRUIKERS!

    Reacties
    1.067
    02-02-2008

    Citaat Geplaatst door Hoopvol Bekijk reactie
    Lieve lezers... nogmaals bedankt voor de lieve berichten en reacties, maar ik moet jullie gelijk teleurstellen. Ik zal tot a.s. vrijdag geen vervolgen plaatsen, omdat ik onverwachts naar het buitenland moet voor een paar dagen en mijn computer dus niet kan meenemen. Wel beloof ik dat, wanneer ik weer terug ben, ik een hele grote stuk van het verhaal zal plaatsen.

    Tot dan insha'Allah.

    Hoopvol
    allah diek 3la geeeer.


    we zullen inshallah wachten!
    *Li ma3andoe floess klah el mesoes*

    3Gebruikerss!!!!!

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    248
    18-03-2011

    Nieuwe fan erbij
    Wat een Prachtig verhaal
    Dikke Up voor jou
    Ga snel verder
    xxx
    SubhanAllah Wal HamdOulilah Wa la illaha illallah Wa AllahOu Akbar

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    379
    22-03-2009

    UP!!
    Mooi verhaal!
    x
    Nieuwe fan

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    248
    18-03-2011

    Uppaaa
    Ga snel ver
    xxjes
    SubhanAllah Wal HamdOulilah Wa la illaha illallah Wa AllahOu Akbar

  7. #22
    I Lovee Youu(L)

    Reacties
    45
    28-05-2011

    eindelijk kan ik het aflezen

    UPP!!

    XX
    Lees Mijn Verhaal: Voestappen Naar Het Verleden..
    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3872287

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    248
    18-03-2011

    Uppaaaa
    Uppaaa
    Upaaaa
    SubhanAllah Wal HamdOulilah Wa la illaha illallah Wa AllahOu Akbar

  9. #24
    Bijna Lid

    Reacties
    850
    08-04-2009



    Ben blij dat je terug bent

  10. #25
    Lma39ol

    Reacties
    679
    26-06-2003

    MVC Premium MVC Premium
    Ooit was ik begonnen met het lezen van jouw verhaal en helaas heb je het toen nooit kunnen afmaken.. maar superrr leukk dat je weer terug bent om alsnog je verhaal af te maken.

    tot snel weer inshallah als je weer terug bent van je reis.

    liefs.
    South.
    What goes in, comes never out!

  11. #26
    'knuffel van mij!

    Reacties
    39
    13-12-2010

    Prachtigggg, hier een nieuwe lezer
    ' 2 Gebruikersknuffeltjesss!

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    379
    22-03-2009

    Vandaag?
    UP!!

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    82
    08-06-2011

    Uppppp

    x new fannetje

  14. #29
    Tek1 Allah

    Reacties
    640
    16-10-2006

    Je bent weer terug

    Up !

    "Islam is a way of life, try it. Islam is a gift, accept it. Islam is a journey, complete it."



  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    1.504
    26-11-2005

    Na een uurtje hoor ik de bel gaan. Ik loop naar de deur en zie mijn broer met een grote grijns naar binnen komen lopen. Hij zoent me volop de wang, tilt me op en draait me als een gek in het rond. 'Wejoo, zo blij dat je gaat trouwen yek?' 'Haha, je weet niet hoe Nouar. Ik ben zo gek op dit meisje. Ik heb eindelijk de vrouw van mijn dromen gevonden.' zegt hij verliefd. 'Aawh, ben echt blij voor je Ilias, je hebt het verdient.' 'Thanks zusje, ik ga me even mooi maken.' zegt hij knipogend en sprint naar boven. Die gekkerd. Ik kan er alleen maar om lachen. Mijn gedachtes dwalen weer even af naar Adnan en een steek in mijn hart volgt er vlak na. Zal ik ooit zo gelukkig worden? Ik zie ik het in ieder geval niet gauw gebeuren. 'Kop op Nouar, niet zo zielig doen. Vandaag is een vrolijke dag.' moedig ik mezelf toe. Ik moet blij zijn voor mijn broer. Hij heeft niks aan me als ik de hele tijd met een depressie rond ga lopen.

    'Aminaaaaaaaaa!..' schreeuw ik van boven. 'Wat is er?' 'Waar ligt mijn haarclipje? Heb je het weer gepakt zonder te vragen? 'Nee, kijk wat beter. Het ligt gewoon op je bureau hoor.' roept ze nog van beneden. Ik kijk in het rond en inderdaad ligt het gewoon op mijn bureau. Ik ben er niet echt bij vandaag. 'Gevonden!' schreeuw ik hard genoeg. Ik ben mezelf aan het klaarmaken voor de komst van onze toekomstige schoonfamilie. Ik trek een zwarte pantalon met daarboven een lange witte blouse aan. Mijn haar zet netjes naar achteren vast en zo loop ik rustig naar beneden. 'Dat ziet er een stuk beter uit dochter.' zegt m’n moeder gehaast. 'Kom me vlug helpen met de laatste paar dingen.' Samen met m’n zusje duiken we met z'n drieën in de keuken om alles klaar te krijgen. 'Komt papa nog?' vraagt Amina. 'Nee je vader is de stad uit voor een zieke kennis, maar hij heeft zijn zegening al gegeven.' zegt ze. Ik kijk naar m’n broer die zenuwachtig voor de buis zit. Meskien, dit is niet niks. Opeens hoor ik de deurbel gaan. Mijn moeder kijkt me met grote ogen aan. 'Yallah doe snel open. Dat moeten ze vast zijn.' Ik loop naar de deur en inderdaad zijn het ze. Ik zie een oude, hijaab dragende vrouw met het gezicht van een engel voor me staan. Naast haar een oudere man met een baard. Ik groet de vrouw met een kus op haar voorhoofd en de man met de islamitische groet. 'Kom verder.' zeg ik uitnodigend. 'Soekran dochter.' zegt de vrouw. Achter hun zie ik een prachtige dame met een hijaab. Tbark’Allah wat heeft mijn broer toch een goed smaak. 'Salaam, jij moet vast Laila zijn?' vraag ik. 'Ja dat klopt, en jij Nouar of Amina?' 'Ik ben Nouar, aangenaam.' 'Aangenaam.' We groeten elkaar met de vier gebruikelijke kusjes. 'Kom verder, maak het jezelf gemakkelijk. Na haar zie ik twee zeer knappe jongemannen voor me staan. Eén van hun trekt vooral mijn aandacht. Hij is ook de eerste die me groet. 'Salaam Nouar, ik ben Tarik. Laila's neef. En dit is haar broer Younes. 'Salaam, kom verder heren. Ilias wacht op jullie.' Ze lopen de gang in en Tarik draait zich naar me om. 'Kom jij ook?' Ik kijk hem zenuwachtig aan. 'Uh jah, ik moet even in de keuken meehelpen. Zal zo wel komen.' 'Mooi zo.' zegt hij met een grote glimlach. Wow wat een glimlach. Ik voel mijn hoofd rood worden en moet om mezelf lachen. Gelukkig hoor ik mijn moeder me al roepen.

    Ik loop de keuken binnen en gelijk word een dienblad met ne3ne3 in mijn handen geschoven. 'Zied breng het naar de gasten en laat niks vallen.' zegt me moeder streng. Ik moet lachen om haar nerveusheid en loop de woonkamer in. Voor iedereen schenk ik een kopje en leg daarna een schaal met allerlei lekkernij klaar. 'Kom zitten dochter.' roept Laila's moeder. Ik lach haar vriendelijk toe. 'La soekran geltie, ik wil niks verstoren.' 'Doe niet zo gek kindje, ik wil de zus van mijn dochters aanstaande leren kennen.' zegt ze met glinstering in haar ogen. Ik kijk mijn moeder aan en zie dat ze me gebaard om te gaan zitten. 'En vertel me eens dochter, hoe oud ben je? Wat doe je voor werk?' vraagt ze nieuwsgierig. Ik geef antwoord op al haar vragen, totdat ze opeens bij de laatste vraag komt. 'En ben je al verloofd of getrouwd?' Ik kijk verlegen weg en opeens kruizen mijn ogen met die van Tarik. Hij kijkt me afvragend aan. 'Uh nee geltie. Op dit moment niet, maar ik ben en ook niet opzoek.' zeg ik beschaamd. Na een paar minuten doorvragen laat ze me gelukkig met rust en richt ze zich weer tot mijn broer en Laila. Ondertussen heb ik de hele tijd het gevoel dat Tarik me steeds bekijkt en wanneer ik hem aankijk worden deze gevoelens bevestigd. Uit schaamte kijkt hij snel weg en ik moet er stiekem om lachen. Mannen, allemaal één pot nat. Ik excuseer mezelf en sta op en loop richting de eetruimte waar mijn zusje verveeld voor haar uitstaart met een kop ne3ne3 die ze langzaam leeg slurpt. Ik plof tegenover haar neer en kijk haar vermoeid aan. 'Hey ik weet niet of je het in de gaten had, maar die jongen schuin naast je zat je de hele tijd na te checken.' Ik kijk haar met een opgetrokken wenkbrauw aan. 'Alsof ik dat niet weet, waarom denk je dat ik ben weggelopen. Welou schaamte en dat tussen zijn oom en tante.' Ze kijkt me hoofdschuddend aan. 'Maar hij is wel een lekkerding!' zegt ze lachend. 'Ssst, straks hoort hij je nog.' 'Ja en? Alsof hij dat zelf niet weet.'