1. #1
    MVC Premium

    Reacties
    530
    26-09-2004

    MVC Premium MVC Premium

    Het opstarten van een eigen bedrijf!!

    Assalamoe alaikoem allemaal,

    Ik heb een aantal vragen met betrekking tot het opstarten van een eigen bedrijf en de problemen waar de (toekomstige) ondernemers tegen aan lopen.

    Ik ben bedrijfsadviseur en ik wil me nu meer gaan richten op mijn broeders en zusters. Ik wil (startende) ondernemers begeleiden bij onder meer het schrijven van een ondernemingsplan zodat ze in ieder geval weten waar ze aan toe zijn en eventuele geldschieters sneller over de brug zullen komen. Maar ook bestaande bedrijven die niet goed weten waar ze terecht moeten met vragen over bijvoorbeeld belastingen, verzekeringen, vergunningen, etc.

    Ik weet alleen niet goed hoe en waar ik jullie kan bereiken, wat de problemen precies zijn en waarom men wacht met het opstarten van een eigen bedrijf. Waarom men geen hulp zoekt bij het opstarten van een eigen bedrijf. Want het blijkt wel uit onder meer de faillisementcijfers dat de ondernemers onvoldoende zijn voorbereid op het ondernemersschap.

    Dus wie wil er een eigen bedrijf starten en wat zijn voor jullie de obstakels en hoe zouden die opgelost kunnen worden. En het belangrijkste hoe kan ik jullie (met name dames) in grote getalen bereiken. (Ter info de tekens om mijn computer zijn op hol geslagen, dus ik weet momenteel niet waar de vraagteken zit).

    Het is dus mijn bedoeling om jullie te helpen, maar dan moeten jullie mij eerst helpen jullie te vinden.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    85
    01-10-2004

    Ik wil wel starten maar ik heb geen geld? Ben jij ook geldschieter?


  3. #3
    MVC Premium

    Reacties
    530
    26-09-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door CyberSimoII
    Ik wil wel starten maar ik heb geen geld? Ben jij ook geldschieter?
    Nee helaas niet, anders was ik wel voor mezelf begonnen. Maar ik kan je wel helpen om een geldschieter te overtuigen. Heb je al een ondernemingsplan?

  4. #4
    MVC Premium

    Reacties
    1.347
    17-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    wat de problemen precies zijn en waarom men wacht met het opstarten van een eigen bedrijf.
    Salaam,

    Ik was van plan om een eigen bedrijf te openen, iets in de trend van een Arabische muziekwinkel dacht ik. Wat me tegenhoud is dat je hier in belgië diploma bedrijfsbeheer moet hebben eer je als zelfstandige begint. Ook al ben ik een nul in economie, ik zag het wel zitten om zo'n diploma te behalen, alleen moet ik me daarvoor buiten de stad verplaatsen, maar aangezien ik geen auto heb en het openbaar vervoer niet rijdt tot aan de cursusplaats, kan ik enkel nog maar dromen van zo'n diploma.

    Ma3assalama

  5. #5
    MVC Premium

    Reacties
    530
    26-09-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door k.jessie
    Salaam,

    Ik was van plan om een eigen bedrijf te openen, iets in de trend van een Arabische muziekwinkel dacht ik. Wat me tegenhoud is dat je hier in belgië diploma bedrijfsbeheer moet hebben eer je als zelfstandige begint. Ook al ben ik een nul in economie, ik zag het wel zitten om zo'n diploma te behalen, alleen moet ik me daarvoor buiten de stad verplaatsen, maar aangezien ik geen auto heb en het openbaar vervoer niet rijdt tot aan de cursusplaats, kan ik enkel nog maar dromen van zo'n diploma.

    Ma3assalama

    Dank je wel voor je reactie. Dus dit is echt een practisch probleem. Kan niemand je brengen en is er geen een bij jou in de buurt?

  6. #6
    MVC Premium

    Reacties
    1.347
    17-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Eentje
    Dank je wel voor je reactie. Dus dit is echt een practisch probleem. Kan niemand je brengen en is er geen een bij jou in de buurt?
    Salaam,

    Ik heb al de centra voor avondlessen gecheckt in mn stad, en geen één waar je dit kan volgen. Toen ik me ervoor informeerde vertelden ze me dat het misschien één van de volgende jaren wel zal kunnen, maar dat is niet zeker. Ik had wel gecheckt of niemand op mn werk zoiets volgende, maar aangezien ik in een heel andere branche werk, heb ik niemand gevonden

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    85
    01-10-2004

    Citaat Geplaatst door Eentje
    Nee helaas niet, anders was ik wel voor mezelf begonnen. Maar ik kan je wel helpen om een geldschieter te overtuigen. Heb je al een ondernemingsplan?
    Kun je een pm met mailadres naar mij verzenden dan neem ik wel contact met je op ik ga hier niet mijn ideeen aan heel Nederland voorleggen snap je.
    Ik wil wel met jou samen een bedrijfje beginnen.


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    3.551
    24-06-2003

    Citaat Geplaatst door Eentje
    Assalamoe alaikoem allemaal,

    Ik heb een aantal vragen met betrekking tot het opstarten van een eigen bedrijf en de problemen waar de (toekomstige) ondernemers tegen aan lopen.

    Ik ben bedrijfsadviseur en ik wil me nu meer gaan richten op mijn broeders en zusters. Ik wil (startende) ondernemers begeleiden bij onder meer het schrijven van een ondernemingsplan zodat ze in ieder geval weten waar ze aan toe zijn en eventuele geldschieters sneller over de brug zullen komen. Maar ook bestaande bedrijven die niet goed weten waar ze terecht moeten met vragen over bijvoorbeeld belastingen, verzekeringen, vergunningen, etc.

    Ik weet alleen niet goed hoe en waar ik jullie kan bereiken, wat de problemen precies zijn en waarom men wacht met het opstarten van een eigen bedrijf. Waarom men geen hulp zoekt bij het opstarten van een eigen bedrijf. Want het blijkt wel uit onder meer de faillisementcijfers dat de ondernemers onvoldoende zijn voorbereid op het ondernemersschap.

    Dus wie wil er een eigen bedrijf starten en wat zijn voor jullie de obstakels en hoe zouden die opgelost kunnen worden. En het belangrijkste hoe kan ik jullie (met name dames) in grote getalen bereiken. (Ter info de tekens om mijn computer zijn op hol geslagen, dus ik weet momenteel niet waar de vraagteken zit).

    Het is dus mijn bedoeling om jullie te helpen, maar dan moeten jullie mij eerst helpen jullie te vinden.
    Dat klinkt aantrekkelijk.

    Hoe zou ik met jou in contact kunnen treden? Misschien heb ik wel interesse. Ik ben op dit moment in overweging om mijn eigen onderneming te gaan beginnen. Echter heb ik werkelijk geen idee wat dit allemaal behelst en wat me ook maar te wachten zou staan.

    Ik hoop van je te horen, stuur mij anders een pm met jouw contactinformatie.

    Heiba.

  9. #9

    Reacties
    97
    14-10-2002

    Citaat Geplaatst door Eentje
    Assalamoe alaikoem allemaal,

    Ik heb een aantal vragen met betrekking tot het opstarten van een eigen bedrijf en de problemen waar de (toekomstige) ondernemers tegen aan lopen.

    Ik ben bedrijfsadviseur en ik wil me nu meer gaan richten op mijn broeders en zusters. Ik wil (startende) ondernemers begeleiden bij onder meer het schrijven van een ondernemingsplan zodat ze in ieder geval weten waar ze aan toe zijn en eventuele geldschieters sneller over de brug zullen komen. Maar ook bestaande bedrijven die niet goed weten waar ze terecht moeten met vragen over bijvoorbeeld belastingen, verzekeringen, vergunningen, etc.

    Ik weet alleen niet goed hoe en waar ik jullie kan bereiken, wat de problemen precies zijn en waarom men wacht met het opstarten van een eigen bedrijf. Waarom men geen hulp zoekt bij het opstarten van een eigen bedrijf. Want het blijkt wel uit onder meer de faillisementcijfers dat de ondernemers onvoldoende zijn voorbereid op het ondernemersschap.

    Dus wie wil er een eigen bedrijf starten en wat zijn voor jullie de obstakels en hoe zouden die opgelost kunnen worden. En het belangrijkste hoe kan ik jullie (met name dames) in grote getalen bereiken. (Ter info de tekens om mijn computer zijn op hol geslagen, dus ik weet momenteel niet waar de vraagteken zit).

    Het is dus mijn bedoeling om jullie te helpen, maar dan moeten jullie mij eerst helpen jullie te vinden.
    Salaam mensem,

    Ik heb weleens via via gehoord dat deze mensen in opdracht van de overheid werken. Maar dan met name voor mensen die in buitenland een bedrijfje willen of hebben.Dan kan de overheid centjes incasseren enz.

    Het kan ook zijn dat ik fout zit. Excuses daarvoor.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.598
    20-09-2004

    Citaat Geplaatst door viergho
    Geef je ook marketing adviezen?
    Best grappig op eerste gezicht maar je moet toegeven. Wel knap, keihard reklame maken voor je bedrijfsadvies buro op dit forum, en een moderator die gewoon reageert zonder de thread weg te halen.

    Maar je oplossing lijkt me makkelijk, ik meen dat tijdens deze periode vele vrouwen naar de moskee gaan daarbij heb ik begrepen dat de moskee ook een plaats van kennis is. Ik zou zeggen organiseer seminars in moskees in jouw regio.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.551
    24-06-2003

    Citaat Geplaatst door knorknor
    Best grappig op eerste gezicht maar je moet toegeven. Wel knap, keihard reklame maken voor je bedrijfsadvies buro op dit forum, en een moderator die gewoon reageert zonder de thread weg te halen.

    Maar je oplossing lijkt me makkelijk, ik meen dat tijdens deze periode vele vrouwen naar de moskee gaan daarbij heb ik begrepen dat de moskee ook een plaats van kennis is. Ik zou zeggen organiseer seminars in moskees in jouw regio.
    Deze topic gaat zo naar Biznix point.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.598
    20-09-2004

    Citaat Geplaatst door Heiba
    Deze topic gaat zo naar Biznix point.
    nu voel ik me een verraaier

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.551
    24-06-2003

    Citaat Geplaatst door knorknor
    nu voel ik me een verraaier
    Ben je niet, don't worry.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.598
    20-09-2004

    Citaat Geplaatst door Heiba
    Dat klinkt aantrekkelijk.

    Hoe zou ik met jou in contact kunnen treden? Misschien heb ik wel interesse. Ik ben op dit moment in overweging om mijn eigen onderneming te gaan beginnen. Echter heb ik werkelijk geen idee wat dit allemaal behelst en wat me ook maar te wachten zou staan.

    Ik hoop van je te horen, stuur mij anders een pm met jouw contactinformatie.

    Heiba.
    Ik ben een nieuwsgierig mens, aan wat voor soort bedrijf zit je te denken?

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    85
    01-10-2004

    Teroristenopleidingscentrum Very good , Gat in de Markt.