Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag
Vrijdag

Linzen salade
- 1.5 glas linzen
- bosje peterselie
- bosje lente ui bosje
- verse munt
- pul biber ( die droge rode peper)
- zout
- olijfolie
- citroen
De linzen koken en laten afkoelen. Peterselie, munt, lente ui fijn snijden en alles mengen en op smaak brengen met olijfolie, citroen, zout en de pul biber. Bessaha ou raha
salaam dames,
ik ben vandaag begonnnen en het is best moeilijk omdat ik altijd gewent ben om van die tussendoortjes te nemen!!
ik heb tot nu toe
1 koffie,1 thee
1 bruine bolletje met gekookte ei en 2 plakjes komkommer en 2 plakjes tomaat!
1 croissant met gesmolten kaas en 1 cracker!!
het is best veel maar dat komt ook omdat ik niet ontbeten had maar goed
ik wil minder eten straks tijdens het avondeten!! wat gaan jullie vandaag eten als avondeten??

Tonosalata
- tonijn uit blik (op basis van water)
- ui (maakt niet uit welke soort uit), heel fijn gesneden
- 2 eetlepels fijngesneden sla
- 2 eetlepels peterselie (fijngesneden)
- light mayonaise (hoeveelheid naar keuze)
- 1 theelepel mosterd
Laat de tonijn uitlekken en doe deze in een kom. Doe de ui, peterselie en sla erbij. Nu de light mayonaise toevoegen, voeg anders nog wat toe. Nu de mosterd erbij en alles goed mengen. Bessaha ou raha

Salade van tomaatjes en garnalen
- 1 doosje kers/cherrytomaatjes (250 gram)
- 1/2 teentjes knoflook
- 200 gram grote gekookte, gepelde garnalen
- eetlepels (naar keuze) olijfolie
- 1 eetlepel citroensap
- zout en peper
- 1 eetlepel fijngehakte peterselie
Snijd de gewassen tomaatjes doormidden. Hak de gepelde tenen knoflook klein. Roer olijfolie, citroensap en knoflook door elkaar. Leg de garnalen minstens een uur in deze marinade.
Bestrooi de kerstomaatjes met zout en peper. Schep ze in een bakje en meng de garnalen met de marinade door de tomaatjes. Strooi er peterselie over en serveer het. Bessaha ou raha

ziet er lekker uit simmie , dus light mayo kan geen kwaad als je het bij salade doet

Mag de afbeelding aub kleiner?Verwijder de link en geef die aan mij, maak ik 'm wel klein.