1. #16
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Citaat Geplaatst door Kamal_Amazigh Bekijk reactie
    Dit moet mijn aanstaande vrouw eens goed lezen en de meeste vrouwen

    Insha Allah! Dat klopt. Veel mensen zijn daar onwetend over en steken zich onnodig in de schulden met alle kwalijke gevolgen van dien. Dus vertel het voort!

  2. #17
    Op Een Missie!

    Reacties
    5.288
    25-12-2008

    Citaat Geplaatst door Arab-ELLA Bekijk reactie
    Insha Allah! Dat klopt. Veel mensen zijn daar onwetend over en steken zich onnodig in de schulden met alle kwalijke gevolgen van dien. Dus vertel het voort!
    Als ik ze het vertel dan willen ze er niets van afweten, doen ze gewoon alsof ze doof zijn of komen met zoveel ben ik toch niet waard


  3. #18
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Citaat Geplaatst door Kamal_Amazigh Bekijk reactie
    Als ik ze het vertel dan willen ze er niets van afweten, doen ze gewoon alsof ze doof zijn of komen met zoveel ben ik toch niet waard

    Ja ken dat verschijnsel inderdaad maar al te goed jammergenoeg.
    De meesten willen niet onderdoen voor de ander helaas i.p.v. naar de langere termijn te kijken en waar de meeste baraka in zit. Dus dat wordt hard aanpoten om ze dat toch aan het verstand te brengen! De aanhouder wint zeggen ze niet voor niets.

  4. #19
    Op Een Missie!

    Reacties
    5.288
    25-12-2008

    Citaat Geplaatst door Arab-ELLA Bekijk reactie
    Ja ken dat verschijnsel inderdaad maar al te goed jammergenoeg.
    De meesten willen niet onderdoen voor de ander helaas i.p.v. naar de langere termijn te kijken en waar de meeste baraka in zit. Dus dat wordt hard aanpoten om ze dat toch aan het verstand te brengen! De aanhouder wint zeggen ze niet voor niets.
    Si senorita, want dan lijkt het alsof je haar koopt als ze zegt ben ik zoveel waard Ik ga mijn best doen, bedankt


  5. #20
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Citaat Geplaatst door Kamal_Amazigh Bekijk reactie
    Si senorita, want dan lijkt het alsof je haar koopt als ze zegt ben ik zoveel waard Ik ga mijn best doen, bedankt

    Afwan aghi. Precies! Je slaat de spijker op z`n kop! Heel goed van je, meer kun je niet doen! Moge Allah subhanahu watahala je een oprechte en goede echtgenote schenken! Ameen. Veel succes. Ghair insha Allah.

  6. #21
    Op Een Missie!

    Reacties
    5.288
    25-12-2008

    Citaat Geplaatst door Arab-ELLA Bekijk reactie
    Afwan aghi. Precies! Je slaat de spijker op z`n kop! Heel goed van je, meer kun je niet doen! Moge Allah subhanahu watahala je een oprechte en goede echtgenote schenken! Ameen. Veel succes. Ghair insha Allah.
    DANk u zeer oegti Jah, kan helaas niet iemand dwingen het te doen
    AMien! Insha allah! mOGE aLLAH SUBHANAHOE WA TA 3ALA JOU EEN VROME MOSLIM MAN SCHENKEN waarmee je gelukkig wordt, amien


  7. #22
    Bijna Lid

    Reacties
    1.652
    10-07-2009

    Die overlevering van die ring, heb je die ook volledig?

  8. #23
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Citaat Geplaatst door Kamal_Amazigh Bekijk reactie
    DANk u zeer oegti Jah, kan helaas niet iemand dwingen het te doen
    AMien! Insha allah! mOGE aLLAH SUBHANAHOE WA TA 3ALA JOU EEN VROME MOSLIM MAN SCHENKEN waarmee je gelukkig wordt, amien

    Allahuma ameen!Geheel insgelijks! Daar heb je helemaal gelijk in, dus daarom tawakal alla Allah subhanahu watahala en alhamdulilah hebben we ook nog salat al istikhara nog om ons vertrouwen in te stellen wanneer the big question zich aandient insha Allah aghi. BarakAllahu feek aghi. Ameen. Ghair insha Allah!

  9. #24
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Citaat Geplaatst door hallallove Bekijk reactie
    Die overlevering van die ring, heb je die ook volledig?

    Welke bedoel je precies meis? Dan kijk ik het voor je na.

  10. #25
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Citaat Geplaatst door hallallove Bekijk reactie
    Die overlevering van die ring, heb je die ook volledig?

    Heb het al gevonden voor je;



    The minimum amount of mahr has been explained in the report in al-Saheeh (no. 1425) narrated from Sahl ibn Sa’d al-Saa’idi, who said: “A woman came to the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) and said, ‘O Messenger of Allaah, I have come to give myself (in marriage) to you.’ The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) looked at her and looked her up and down, then the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) lowered his head and paused. When the woman saw that he had not made a decision about her, she sat down. A man from among the Sahaabah said, ‘O Messenger of Allaah, if you are not interested in her, then marry her to me.’ He said, ‘Do you have anything?’ He said, ‘No, by Allaah, O Messenger of Allaah.’ He said, ‘Go to your people and see if you can find anything.’ So the man went, then he came back and said, ‘No, by Allaah, I could not find anything.’ The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said, ‘Look and see (if you can find anything), even if it is only an iron ring which you can give.’ So he went, then came back, and said, ‘No, by Allaah, O Messenger of Allaah, not even an iron ring. But (I have) this izaar (garment) of mine, she can have half of it.’ The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: ‘What can she do with your izaar? If you are wearing it she will have nothing of it.’ The man sat down, then after a long time had passed, he got up (to leave). The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) saw him leaving and called him. When he came, he said, ‘What do you know of the Qur’aan?’ He said, ‘Soorah Such-and-such and Soorah Such-and-such.’ He said, ‘Do you know them by heart?’ He said, ‘Yes.’ He said, ‘Then go, you are married to her by what you know of the Qur’aan.’”

    This hadeeth shows that it is permissible for the mahr to be a little or a lot of whatever is considered to be wealth, if both partners agree, because an iron ring is extremely little. This is the madhhab of al-Shaafa’i and is also the view of the majority of scholars among the earlier and later generations. This was also the view of Rabee’ah, Abu’l-Zinaad, Ibn Abi Dhi’b, Yahyaa ibn Sa’eed, al-Layth ibn Sa’d, al-Thawri, al-Oozaa’i, Muslim ibn Khaalid, Ibn Abi Laylaa, Dawood, the fuqahaa’ of the scholars of hadeeth and Ibn Wahb among the companions of Maalik. It was also the view of all the scholars of the Hijaaz, Basrah, Kufa and Syria, and others, that whatever the couple agree upon is permissible (as a dowry), whether it is a lot or a little, such as a whip, a pair of shoes or an iron ring, etc.

  11. #26
    Bijna Lid

    Reacties
    1.652
    10-07-2009

    Djazaak Allah. Ik geloof idd dat dit hem is.

  12. #27
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Citaat Geplaatst door hallallove Bekijk reactie
    Djazaak Allah. Ik geloof idd dat dit hem is.

    Ameen. Wa ghairan djazaki lieverd. Alhamdulilah. Mooi zo.

  13. #28
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Vraag een waarzegger en jouw gebeden zullen 40 dagen niet aanvaard worden:

    Eén van de Moeders der Gelovigen r.a. berichtte dat de profeet s.a.w.s. zei < Het gebed van iemand die naar een waarzegger gaat en hem iets (over al-ghayb) vraagt, zal veertig nachten lang niet worden aanvaard. > Door Muslim en Ahmed.

  14. #29
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Allah subhanahu watahala zegt in de Quran:

    “O, gij die gelooft! Vermijdt in het algemeen verdenking want achterdocht is een zonde. En spionneert niet, noch belastert elkander. Lust iemand onder u het vlees van zijn dode broeder? Gij verafschuwt het zekerlijk. Vreest Allah voorzeker, Allah is Berouwaanvaardend, Genadevol.”

    [Surah Al-hudjiraat, hoofdstuk 49, aya 11]

  15. #30
    *Rosa,inter amicos*.

    Reacties
    38.711
    19-01-2011

    Abu Hoerairah heeft overgeleverd dat de Profeet heeft gezegd:

    “Voordat het Uur komt zullen er jaren van bedrog en misleiding zijn, waar een eerlijk persoon niet geloofd wordt en een persoon die liegt gelooft zal worden; en de onbenullige zal het voor het zeggen hebben!!”(Ahmad)