1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    431
    17-05-2007

    gevulde marokkaanse broodjes

    Salaam,

    Wie heeft er voor mij een recept om gevulde marokkaanse broodjes te maken

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.115
    11-12-2006

    "Geen nafs (ziel) weet wat zij morgen zal verwerven en geen nafs weet in welk deel van de aarde zij zal sterven". 31:34

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    351
    23-03-2009

    Salam
    Mag ik vragen watvoor kruiden je gebruikt voor deze broodjes?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.115
    11-12-2006

    Citaat Geplaatst door Hassnaatje Bekijk reactie
    Salam
    Mag ik vragen watvoor kruiden je gebruikt voor deze broodjes?
    Zout, peper, paprikapoeder en een beetje saffraan. Je kan aan het gehakt ook paprika of een uitje toevoegen, wat je zelf lekker vind.
    "Geen nafs (ziel) weet wat zij morgen zal verwerven en geen nafs weet in welk deel van de aarde zij zal sterven". 31:34

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    364
    12-09-2009

    Citaat Geplaatst door elfjes Bekijk reactie
    deze maak ik ook.lekker zijn ze he

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    149
    15-02-2010

    Maar ik zie dat hier geen water aan toegevoegd wordt. Tenminste dat staat niet op het lijstje

  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    11.390
    13-02-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Zwervertje Bekijk reactie


    Deeg :
    Voor 8 stuks 800gr bloem en 3 el fijne smid
    20 gr gist
    halve et zout
    400 ml warm water en 100 ml warme melk

    Vulling:
    500 gr gehakt
    2 uien fijn gesneden
    peterselie
    zout, peper ,komijn, paprikapoeder,
    1 pakje chedert kaas
    1 tomaat in dunne ringen gesneden

    Je gaat de ui in de koekenpan fruiten dan gaat er de kruiden bij ongeveer 1 a 2 tl van alles beetje zout goed samen roeren dan doe je het gehakt erbij en dat bak je goed bruin en dan de fijn gesneden peterselie als laatst toe voegen dan giet je dit in een zeef zodat er geen olie in blijft en laten afkoelen je gaar nu het deeg kneden net als gewoon brood doe je dat tot een soepele deeg kneed je het dan verdeel je het in 8 bolletjes je strooit wat boem op de tafel of aanrecht dan druk je dat bolletje een beetje plat je leg er een plakje kaas op dan plakje tomaat dan daar op paar eetlepels gehakt en dan vouw je de randen naar elkaar toe en vorm daarmee een bol goed de naden samen persen dat doe je met alle bolletjes als je daar klaar mee bent dan druk je ze plat en strooi er wat bloem over om plakken te voorkomen
    En laat het een half uurtje rijzen dan bak je ze op een matig vuur in koeken pan of een pizzapan tot ze gaar zijn .
    Voor variatie kan je de kruiden veranderen dan neem je massala en peper dan krijgt het gehakt een heel ander smaak oosters.
    Recept van Kitchen Princes.

    13.04.'13


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    149
    15-02-2010

    ziet er goed uit hoor