1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    26
    18-11-2002

    Talking Alleen Marokkaanse koekjes Recepten..... !!

    Dag beste mensen!!! Ik weet er staan al veel berichtjes voor marokkaanse koekjes etc.....maar ik zie dat er heel veel mensen normale berichtjes op plaatsen en weinig recepten. DUSS!!!! Ik dacht nou weetje wat, misschien is dit berictje een begin van een forum waar je enkel alleen recepten van marokkaanse koekjes op plaatst.

    Nou aangezien ik met dit berichtje ben begonnen zal ik de eerste recept op zetten!!

    Amandel poedersuiker koekjes

    Pakje bona
    1 zakje bakpoeder
    meel
    een grote kom met gemalen amandelen

    ( om het niet al te saai te maken kan je ook andere noten er voor gebruiken. De noten moeten goed gemalen worden je moet niet grote stukken noten er nog in vinden, maar let op zorg er voor dat het niet al te fijn zijn gemalen)

    na het bakken:
    poedersuiker (het beste is om poedersuiker van de winkel te gebruiken)

    Je vermengt alles met elkaar behalve de meel je mengt het goed door elkaar tot dat het een grote bal wordt je merkt al gauw dat het aan je handen gaat plakken. Dan pas voeg je beetje voor beetje meel bij tot dat het niet meer aan je handen gaat plakken. Wat belangrijk is dat je zorgt dat je niet te veel gaat gebruiken want anders worden de koekjes te hard.
    Zorg dat je de oven goed hebt voorverwarmt, dit kan gewoon op de hoogste stand van de oven. Je pakt een bakplaat zet er bakpapier er op en vormt van de deeg kleine balletjes ongeveer effe groot als een dop van een coca cola fles. zorg dat er voldoende ruimte is tussen de balletjes.

    bak het ongeveer 15 tot 20 minuten goudbruin. als je merkt dat de koekjes nog heel zacht zijn geen probleem, want dat is goed zo dra ze een beetje zijn afgekoeld worden ze automatich harder rol het voorzichtig door de poedersuiker en zet ze weg. Dat doe je bij allekoekjes het zelfde.

    Wanneer weet je dat ze gelukt zijn. ? dat is als je de koekjes heel snel uitelkaar vallen.

    Eet smakkelijk


    En binnen kort nog veel meer !!!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    132
    25-12-2002

    je hebt gelijk hier komt er een van mij


    150gramamandelen,ontveld
    1ei
    50gram poedersuiker
    1 zakje vanillesuiker
    3druppels kleurstof{rood}
    20kleine papieren vormpjes


    maal de ontvelde amandelen fijn .doe ze in een kom en meng ze met het ei,de poedersuiker,de vanillesuiker en de kleurstof.verwarm de oven voor op180C.leg de vormpjes op een bakplaat,maak kleine balletjes en doe die in de vormpjes.bak de koekjes gedurende 15 minuten in de oven en seveer ze koud.
    Koester wat je hebt
    en treur niet om wat je niet hebt.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    37
    28-10-2002

    HOI
    ik heb ze allemaal geprobeert en ze zijn goed uitgekomen ga door en geef me nog een recept
    sorry zelf ken ik geen recept ben namelijk niet zo keuken meid maar probeer om er eentje te worden insallaah
    doei

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    114
    04-01-2003

    ja samir1982 die amandelkoekjes zijn lekker joh heb ze uitgeprobeerd en echt heerlijk ik hoop dat er nog meer van zulke recepten komen en trouwens halima die van jou zijn ook heeerlijk

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    132
    25-12-2002

    oke nadotia33 zal er straks nog een paar opzetten
    Koester wat je hebt
    en treur niet om wat je niet hebt.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    132
    25-12-2002

    400 gram amandelen.ontveld en fijngehakt
    20gram maizena
    10gram kaneel
    10gram gemalen anijszaad
    50gram poedersuiker
    10ml honing
    300gram chocolade,gesmolten
    extra:huishoudfolie

    doe alle ingriedienten behalve de chocolade in een kom. kneed hier een soepel deeg van en maak er rollen van 15 cm lang en 3 cm dik van. knip per rol een stuk huishoudfolie van 25 cm lang af. bestrijk die met chocolade,leg de rol erop en zorg ervoor dat je aan elke kant 5 cm
    vrijhoudt. rol nu de folie dicht en zorg ervoor dat de chocolade het deeg aan alle kanten bedekt.doe de chocoladerollen in de vriezer tot ze hard geworden zijn en snijd er daarna met een scherp mes plakjes van.als je wilt kun je ze in kleine papierenvormpjes doen maar je kan ze ook gewoon zo doen.
    Koester wat je hebt
    en treur niet om wat je niet hebt.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    132
    25-12-2002

    Geschaafde koekjes.


    250gram boter
    2eieren
    150gram suiker
    een halve eetlepel honing
    4 eetlepels cocos
    4 eetlepels ongezouten pindas
    meel


    Alle ingredienten bij elkaar doen en met een mixer klutsen ,dan meel erbij doen totdat het deeg hard is.dan pak je een uien snijer{je weet wel zon ding waarmee je uitjes fijn maakt}daar ga je het deeg tegen aan vryventotdat je allemaal kleine snippertjes hebt.dan doe je de snippertjes deeg in kleine papieren vormjes en doe je ze in de oven voor ongeveer 15 minuten.zet de oven wel op een lage stand want ze verbranden snel[weet ik uit ervaring] als ze klaar zijn doe je op elk koekje een druppeltje honing[terwijl ze nog warm zijn].
    Koester wat je hebt
    en treur niet om wat je niet hebt.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    26
    18-11-2002

    Okee dan is al weer een tijdje dat ik niet meer er op ben geweest. Zie dat er aardig op is gereageerd. Top blijfen doen!!! Hier komt er dan nog eentje van mij.
    Marokkaanse Bounty:

    1 blikje Cocosmelk (te koop in Albertheijn of bij de toko)
    Cocos
    Handje vol suiker
    Chocalade
    Witte chocolade
    Bonbonvormjes (te koop bij de marokkaanse slager)

    Je mengt de cocosmelk heel goed zodat het op echte melk gaat lijken je doet nu een handje vol suiker er bij en beetje voor beetje cocos je blijft dat toevoegen tot dat het goed draaibaar is. Zodra dat klaar is vorem je er balletjes van en douwt er een hazelnoot in en legt het apart. Zodra je dat klaar hebt smelt je de chocolade en doet heel voorzichtig de cocosballetjes er in, je haalt ze er uit en zet ze in een kleine papiervormpje en dat doe je bij alle balletjes het zelfde. Zodra je daar klaar bent smelt je de witte chocolade en doet het in een spuitzak met een hele kleine tutje. Je moet er voor zorgen dat de balletjes allemaal naast elkaar staan en brengt de witte chocolade heel snel er overheen. Je krijgt dan dunne witte streepjes er overheen.
    En nu heel goed koud laten worden tot dat de chocolade helemaal droog is geworden.
    Nu zijn ze klaar om geserveerd te worden.

    Het is een heel simpel recept en heel lekker vooral voor de cocos lief hebbers!!!

    Je kunt de cocosmelk ook vervangen met zoetemelk(zeeuwsemeisje) dit is vaak ook te koop in blik!. Als je de cocosmelk wilt vervangen met de zoetemelk moet je er aan denken dat je er geen suiker meer bij hoeft te voegen. Wat je dan doet met de zoete melk is een beetje aankoken tot dat het een beetje dik gaat worden en pas de cocos er bij voegen. Voor vragen kun je altijd een berichtje achterlaten!!

    Veel succes

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    26
    18-11-2002

    Papier Koekjes

    Voor dat ik ga beginnen met de ingridiente is het heel belangrijk dat ik voor dit recept gebruik maak van een grote soep kom! Want dat is de afmeting voor de ingridiente.

    3 komen gemalen pinda´s (pindas wel eerst roosteren. Je kunt ook voor de verandering in plaats van 3 kommen pinda´s 2 doen en 1 kom amandelen of andere noot soorten)
    1 zakje vanilie suiker
    1 zakje bakpoeder
    1 kom gemalen suiker
    1 kom zonnebloem olie (ietsie minder is beter)
    Meel

    Na het bakken:
    Vierkante papiertjes (te koop bij de slager)
    Poedersuiker

    Je voegt alle ingridienten met elkaar , meel wel als laatst!!! Je merkt al gauw dat het nog heel erg soepel is. Nu pas begin je met klein beetje voor beetje meel bij tevogen tot dat het deeg rol baar is!! Teveel meel is ook niet goed, dus let er wel goed op.

    Zodra je daar klaar bent begin je er kleine sigartjes van te maken, zorg dat ze niet al te groot zijn. Zet ze dan op een bakplaat met bakpapier er op. zet ze niet al te dichtbij bijelkaar. Bak ze ongeveer 10minuten op een hoogstand. Zorg er wel voor dat je er op let dat ze niet van oder gaan aanbranden dit kan nammelijk bij deze koekjes heel gauw geburen. Haal ze er uit en laat een beetje afkoelen, ga ze niet gelijk er af proberen te halen want ze vallen dan helemaal uit elkaar!!! Zijn ze een kleinbeetje afgekoeld haal ze door de poedersuiker en rol ze dan in die kleinde servetjes!!
    En klaar ben. Heerlijke koekejs!!!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    132
    25-12-2002

    zo samir jij kent goeie recepten voor een man .Ga zo door zou ik zeggen.Ik hoop dat je nog vele recepten hierop zet
    Koester wat je hebt
    en treur niet om wat je niet hebt.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    27
    03-02-2003

    Hoi Samir,

    Kun je mij misschien ook vertellen hoe je pastilla met vis maakt?
    Niemand hier kan me helpen.
    Alvast bedankt!

    Groetjes ouiam

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    56
    21-02-2003

    recept lvekas

    hallo iedereen

    weet iemand van jullie hoe je lvekas moet
    maken als je dat weet wil je opsturen
    alvast bedankt

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    132
    25-12-2002

    hind 3 ik zal het opzoeken en hierop zetten
    Koester wat je hebt
    en treur niet om wat je niet hebt.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    56
    21-02-2003

    recept ivkes

    hee halima180 weet je het al
    kun je het snel geven ik heb het nodig
    alvast bedankt



  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    132
    25-12-2002

    sory dat het zo lang duurde maar ik wist niet dat je het snel nodig had maar hier komt ie:
    1 kilo meel
    1 en een half theeglas olie
    3 thee glazen suiker
    2 eieren
    een half pak melk lauw opwarmen
    1 vanile suiker
    1 bakpoeder
    3eetlepels sesamzaad+3 eetlepels anijszaad malen
    schil van een halve citroen raspen
    en een klein beetje gist in een glas met lauw water doen

    Dit alles bij elkaar doen en goed kneden dan laten rijzen en dan kleine bolletjes maken niet te groot want ze worden nog vanzelf grootongeveer even groot als een ei.dan met je hand plat maken en weer afdekken en laten rijzen.dan met ei besmeren,gaatjes erin prikken en dan een beetje sesamzaad erop doen en dan in de oven.
    Koester wat je hebt
    en treur niet om wat je niet hebt.