1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Ontmaagd en DAARNA

    Citaat Geplaatst door wahadalbant
    asalaam mo3alikom<
    ik heb een vraagje, wat moet een vrouw doen nadat ze ontmaagd is door haar man tijdens het huwelijksnacht, ik hoor namelijk viavia dat ze een SPECIALE DOUCHE moet nemen, kan iemand mij uitleg geven??? wachokran voor diegene die willen reageren
    .

  2. #2
    EL MARRAKECHIA!!!

    Reacties
    154
    01-12-2002

    MVC Premium MVC Premium

    wat................

    Wat nou speciale douche?? Nadat je ontmaagd bent, kan je bloed krijgen....dit veeg je af op n witte doek of waarmee dan ook. Maar zelf weet ik nix van een speciale douche hoor!!!! Je hebt ook meiden die geen bloed krijgen, daarom is t nu in deze tijd altijd beter om een 'certificaat' te halen bij de dokter.
    Dan heb je zeker geen gezeur!

  3. #3
    Ben al voorzien!

    Reacties
    5.312
    11-01-2004

    of je trouwt een kerel met wat meer verstand dan jij die weten dat ze niet allemaal heven bloeden en niet allemaal maagd zijn en weten ook dat maagd zijn geen waarborg is voor een goed huwelijk. ...shit begin hier nog serieus te worden

  4. #4
    EL MARRAKECHIA!!!

    Reacties
    154
    01-12-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Neem nou maar van mij aan dat zeker bijna elke marokkaanse man jong of oud, modern of ouderwets, gewoon n maagd meisje wil hebben!!!
    Daar geloof ik heilig in!!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    175
    10-12-2002

    Je hebt het over elwoudhou elkabir oftewel de grote wassing. Die behoor je te verrichten nadat je geslachtsgemeenschap hebt gehad, dit geld voor zowel de man als de vrouw. De grote wasssing dien je ook na je ongesteldheidsperiode te verrichten alvorens je weer gaat beginnen met bidden. Het heeft dus verder niets met je ontmaagding te maken meid. Ik hoop dat zo het een en ander een beetje duidelijk is.

    wa salaam

    een kippetje
    My attitude isn`t meant for you so don`t flatter yourself!!!

  6. #6
    EL MARRAKECHIA!!!

    Reacties
    154
    01-12-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Daar heb ik t helemaal niet over !!! Ik ben al 6 jaar getrouwd, dus ik weet t verschil wel tussen ontmaagd worden en wat de grote wassing inhoudt!! Waarom denk je dat ik het over de wassing heb??

  7. #7
    EL MARRAKECHIA!!!

    Reacties
    154
    01-12-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Excuses!! Ik heb nu pas t berichtje goed gelezen!!! je hebt t wel over de grote wassing.

  8. #8
    Bijna Lid

    Reacties
    890
    15-04-2004

    Citaat Geplaatst door SomiaB
    Wat nou speciale douche?? Nadat je ontmaagd bent, kan je bloed krijgen....dit veeg je af op n witte doek of waarmee dan ook. Maar zelf weet ik nix van een speciale douche hoor!!!! Je hebt ook meiden die geen bloed krijgen, daarom is t nu in deze tijd altijd beter om een 'certificaat' te halen bij de dokter.
    Dan heb je zeker geen gezeur!


    Certificaat ?

    Als je man je niet op je woord vertrouwt, dan heeft je huwelijk geen zin.
    En als je zo een certificaat gaat halen ben je helemaal doorgedraaid.
    Voor wie blijf je nu eigenlijk maag tot je huwelijk ? Voor de mensen ?

    Als jij van jezelf weet dat je maagd bent, waarom dan een certificaat halen ?
    Ik vind dat onzin en dat weet je zelf ook wel, hoop ik.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    58
    04-10-2004

    Citaat Geplaatst door Maisam
    Certificaat ?

    Als je man je niet op je woord vertrouwt, dan heeft je huwelijk geen zin.
    En als je zo een certificaat gaat halen ben je helemaal doorgedraaid.
    Voor wie blijf je nu eigenlijk maag tot je huwelijk ? Voor de mensen ?

    Als jij van jezelf weet dat je maagd bent, waarom dan een certificaat halen ?
    Ik vind dat onzin en dat weet je zelf ook wel, hoop ik.
    ja maar niet iedereen bloedt. maagd of niet maagd

    Het is gewoon beeter als je een certificaat haalt...

  10. #10
    EL MARRAKECHIA!!!

    Reacties
    154
    01-12-2002

    MVC Premium MVC Premium
    Onze cultuur is nou eenmaal zo!! Daar kan jij helemaal niets aan veranderen. Je kunt wel zeggen tussen jou en je man. Maar de praktijk laat ons anders zien. Dat certificaat hoef je natuurlijk aan niemand te laten zien, maar mocht er iemand zn bek open doen, dan kan je ze gelijk de mond snoeren. Tuurlijk weten jij en ik beter, maar t is gewoon eenmaal zo!!

    Jammergenoeg

  11. #11
    olie verversen?

    Reacties
    665
    17-04-2004

    Citaat Geplaatst door wahadalbant
    asalaam mo3alikom<
    ik heb een vraagje, wat moet een vrouw doen nadat ze ontmaagd is door haar man tijdens het huwelijksnacht, ik hoor namelijk viavia dat ze een SPECIALE DOUCHE moet nemen, kan iemand mij uitleg geven??? wachokran voor diegene die willen reageren

    het moet hier niet gekker worden.
    Krik_Fit: De beste service voor elke vrouw!

  12. #12
    Bijna Lid

    Reacties
    890
    15-04-2004

    Citaat Geplaatst door SomiaB
    Onze cultuur is nou eenmaal zo!! Daar kan jij helemaal niets aan veranderen. Je kunt wel zeggen tussen jou en je man. Maar de praktijk laat ons anders zien. Dat certificaat hoef je natuurlijk aan niemand te laten zien, maar mocht er iemand zn bek open doen, dan kan je ze gelijk de mond snoeren. Tuurlijk weten jij en ik beter, maar t is gewoon eenmaal zo!!

    Jammergenoeg

    Salaam meid,

    Wat is belangerijker voor jou? Islam of de mensen die praten over zaken wat ze niets aan gaat ?
    Een certificaat vind ik onzin....Alleen voor onzekere mensen.

    Wasalaam.

  13. #13
    Ben al voorzien!

    Reacties
    5.312
    11-01-2004

    certificaat bewaren bij je zwemdiploma

    a :dokter zag vlies
    b: dokter zag beetje vlies
    c : dokter zag niks
    d: conclusie dokter zijn gezichtveld gaat achteruit



    e: mocht je toekomstige dit lezen dan kan je beter de benen nemen

  14. #14
    Vergeef me me fouten

    Reacties
    252
    21-02-2007

    Citaat Geplaatst door slimmerik Bekijk reactie
    ho er tje, eerste klas jij.
    alles hoor je al te weten als je en moslim geweest zou zijn.
    en maagd ben je niet,want anders wist je de rest ook.
    en maagd schaamt zich ook heel erch om er maar over te spreken.
    en dan bedoel ik niet zo maar schaamte, nee. werkkelijk ongekende schaamte.
    zwijndrechtse ho er. daar lijk je wel op namelijk, wanneer je zo spreekt,
    en, verwacht niet eens dat je zal trouwen, want en mens die weet wat hij gedaan heeft.
    zal zich uit angst ten alle tijden verbergen en uiteindelijk weg kweinen in haar shit.
    dat is een natuur wet voor de mens. je kunt uiteindelijk in je zelf geen kant meer op.
    ga lekker dromen van en trouw jurk joh, want dat is het enige meisjes als jij willen.
    een mooi en groot feest, wat ook in de islam uit den boze is....fock off.........................
    jij kan leugens zingen hè. welterusten en krijg en nachtmerrie.
    jij bnet een van de grootste psychopaten die er rondlopen
    1.dat een van je familie zo is geeindigd betekent niet dat we allemaal zo hopeloos zijn.
    2.dat jij je geen groote bruiloft kan veroorloven laat ons dan wel genieten.
    3.ik hoop dat het meisje van deze poll LANG EN GELUKKIG TROUWD

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    733
    29-08-2005

    --------------------------------------------------------------------------------

    Maagdenvlies (hymen)

    Het maagdenvlies (hymen genaamd), is een plooi van slijmvlies die gedeeltelijk de toegang tot de vagina afsluiten zit aan het begin van de vagina. Een maagdenvlies (hymen) sluit dus niet helemaal af, zoals velen schijnen te denken.



    Tijdens de embryonale ontwikkeling kan het maagdenvlies (hymen) individueel verschillen, dit betekent dat de opening kan verschillen van grote en van vorm, soms ontbreekt het maagdenvlies van nature geheel, bij sommige meisjes is het soepel (elastisch) en bij anderen wat dikker en strakker. Soms is het zo elastisch (soepel) dat het bij de gemeenschap niet scheurt. Je kunt het maagdenvlies (hymen) dus heel lang houden, zelfs tot er een kindje geboren wordt.

    Door de opening in het maagdenvlies (hymen) kan het bloed tijdens de menstruatie het lichaam verlaten. Bij verscheuring van het maagdenvlies (ontmaagden), ”defloratie” genaamd (v. Latijn, de=weg, flos=gen, floris=bloem), komt het voor dat bij de eerste gemeenschap dit aanleiding geeft tot géén of zeer gering bloedverlies.

    Het is dus een misverstand dat dit ”maagdenvlies” (hymen) bij de ontmaagding (defloratie) zoals door velen mannen gedacht wordt doorboord zou moeten worden door de penis, waarbij het meisje dan bloed moet verliezen. Alleen omdat de man denkt dat hij hieraan zou kunnen ontlenen of ze nog maagd is. En verliest ze echter geen bloed in de huwelijksnacht dan kan ze dus, door deze gedachtekronkel van de man, behoorlijk in de problemen komen in vele culturen.

    Waarom gebeurt het dan toch dat er vrouwen bloed verliezen bij hun eerste seksuele ervaring?

    Dat heeft niets met een eventueel maagdenvlies (hymen) te maken, maar alles met de onhandigheid en onervarenheid van het jonge stel.
    Laat er dus geen misverstanden over bestaan, per definitie hoeft het dus niet zo te zijn dat er bloedverlies optreed tijdens de eerste gemeenschap, en het dus zelfs mogelijk is dat er niet eens een maagdenvlies (hymen) aanwezig is omdat ze zo geboren is, en het dus van nature niet aanwezig is.

    Uit onderzoek blijkt trouwens dat minstens 75% (dat is 8 op de 10) van de vrouwen niet eens heeft gebloed bij haar eerste seksuele ervaring. Pijn en bloeden is dus helemaal niet nodig, als er van beide kanten bij die eerste keer rustig, voorzichtig te werk wordt gegaan.

    Verscheuring kan echter in sommige gevallen optreden zonder ooit gemeenschap te hebben gehad, bijvoorbeeld door sport, masturberen, het inbrengen van tampons of een inwendig (gynaecologisch) onderzoek van een arts. Maar meestal gebeurt er niets als een meisje sport, paard rijdt, aan ballet doet of een tampon gebruikt. Als je de benen bij ballet in een spagaat doet, gaat je vagina daar echt niet wijd open van staan. Ook een tampon kan rustig naar binnen gebracht worden zonder dat er iets beschadigt. Er zit immers geen dicht vlies, er wordt niets afgesloten.

    Dit alles wat hier staat is wetenschappelijk onderbouwd, dus laten we nu eens ophouden met de vele opmerkingen cq beledigingen die er op diverse forums en in het algemeen over gezegd worden zoals: ”Als mijn bruid geen maagd meer is tijdens de huwelijksnacht, stuur ik haar terug naar haar ouders!!!” (dit was één de ergste reacties die ik ooit las)
    Ze kan er medisch gezien misschien wel niets aan doen, men gaat dan dus beschuldigingen en beledigingen uiten terwijl dit wellicht niet eens van toepassing is en niet op zijn plaats.

    Dan het volgende, waarom wordt er zo geregeerd? Het hele gebeuren rond de huwelijksnacht betreffende de maagdelijkheid, is iets cultureels en niet van de Islam. Het maagd of geen maagd zijn is iets tussen de man en vrouw die in het huwelijk stappen en niet tussen het stel en de ouders of zelfs de hele oemmah (gemeenschap), dit wordt echter cultureel wel gedaan bij velen, zoals het maagdelijkheids-certificaat en zoals het befaamde en o zo gevreesde doekje/laken met maagdelijkheids bloed wat dan zonodig getoond moet worden.

    Dat de man vraagt om een maagdelijkheids-certificaat, vind ik overigens ronduit banaal, en riekt naar groot wantrouwen richting zijn bruid, daarbij wat voor zekerheid geeft hij de vrouw dan, niets……..omdat het wel of geen maagd zijn van de man simpelweg niet te bewijzen is, dus als vrouw heb je geen enkele zekerheid omtrent de man, met andere woorden, je moet hem dus maar op zijn woord geloven, des te onaangenamer dus dat een man dit dan wel verwacht van zijn aanstaande bruid.

    Nogmaals het is iets cultureels en niet van de Islam want de Profeet heeft nooit gevraagd om maagdelijkheids-certificaten aan zijn toekomstige vrouwen…!!

    En stel in de meest ongunstige situatie, ben je als vrouw geen maagd meer door welk een medische reden dan ook (dus niet door gemeenschap), men behoort vertrouwen te hebben in elkaar als men zegt nog maagd te zijn.Want als er nu al wantrouwen is, hoe gaat dat straks dan verder met het huwelijk…?

    Het verwondert mij dan ook niet dat veel vrouwen, of ze nu wel of geen maagd meer zijn, angstig zijn voor de huwelijksnacht…

    Veel vrouwen hebben uit angst, doordat zij als geen ander weten hoe het met maagdelijkheid zit cultureel gezien, dit opgelost door in hun huwelijksnacht dan maar een truc toe te passen uit deze pure angst. Zij prikken zichzelf bijvoorbeeld ongezien in de vinger en smeren dit bloed op het laken onder zich. Of ze drenkten een klein stukje spons in bijvoorbeeld kippenbloed en stopten dit vlak voor de gemeenschap in hun vagina waarbij het kippenbloed dan naar buiten komt. Kruiden die ze inbrengen waardoor het zo geïrriteerd raakt van binnen dat ze gaan bloeden, de maagdelijkheids herstel operaties etc etc, of de arts schrijft ze een ampul met een bloedrode vloeistof voor die je in de vagina kunt inbrengen en die tijdens de geslachtsgemeenschap knapt. Maar artsen geven toch liever de voorkeur aan voorlichting over de misplaatste betekenis die er aan het maagdenvlies wordt toegekend.

    Je zou een hersteloperatie kunnen laten verrichten als je weet dat je geen maagd meer bent, maar de naam hersteloperatie klopt feitelijk niet eens. Het maagdenvlies is immers geen vlies dat beschadigd kan raken. Dus er valt ook niets te herstellen. Bij een (zogenaamde) hersteloperatie wordt het randje weefsel aan het begin van je vagina wat strakker gemaakt waardoor de kans dat je gaat bloeden bij seksueel contact dan groter wordt omdat de ingang nauwer is. Maar door dergelijke trucs toe te passen stap je dus wel met een leugen het huwelijk in, en of dat wel juist is vraag ik me af. Allahoe Alim! (Allah weet het beste)

    Omdat veel vrouwen dit doen, blijft helaas de mythe bestaan dat elke maagd in haar huwelijksnacht moet bloeden, terwijl dat dus in normale omstandigheden in veel gevallen, zo’n 70% tot 75% niet het geval is. En dat alles alleen maar vanwege het culturele belang, waar met name de man bloed wil zien…



    Let wel dit stuk is niet geschreven als een soort vrijbrief om maar te doen wat men wenst en hiermee in zonden te vervallen, want voorop staat dat volgens de regels van de Islam het verboden (zina, zonden) is om seksueel contact vóór het huwelijk te hebben….Maar dat is niet waar we het over hebben, zina (zonden, ontucht) plegen zou een ander onderwerp zijn, er werd gevraagd om een stukje over het maagdenvlies (hymen) te schrijven en wat dat nu eigenlijk wetenschappelijk gezien is en inhoud…

    Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig voor Allah in verband met zina (zonden, ontucht) en moeten beiden aandacht schenken aan Zijn bevelen en verboden. De Moslimman en vrouw doen dus wat Allah hen heeft bevolen en blijven weg van hetgeen Hij verboden heeft. En zij geloven dat ze zullen worden ondervraagd over datgene wat zij in dit leven hebben gedaan.

    Tot slot wil ik afsluiten met een Aya uit de Qor’aan: "En degene die eerzame vrouwen beschuldigen (van ontucht) en vervolgens geen vier getuigen brengen, slaat hen met tachtig stokslagen. En aanvaardt nooit getuigenissen van hen, want zij zijn degenen die zware zonden begaan." (Qor’aan Soerah An-Nôer 4 aya 4)



    Wa alaikoem salaam wa Rahmatoellahi wa Barakatoeh
    Hij: "Ik wil mijzelf aan jou aanbieden."
    Zij: "Sorry, ik neem geen goedkope cadeautjes aan."