+ Reageer
Pagina 1 van 4 1 2 3 ... LaatsteLaatste
1 tot 15 van 55
    Evthingatitsapptime

Reacties
    5.331
    07-06-2008

Lightbulb Hulphoekje talen

Dit is een hoekje voor de leerlingen die met prangende vragen zitten over talen.

Bij wie moet ik zijn?

NL (Sharpy) - ENG, FR, DE (Sharpy, Sarouchee) - ES (Sharpy)

Ervaren leden op marokko.nl die zich van de gulle kant willen laten zien mogen hier ook mee komen helpen, na aanmelding op pm graag.

Hoe? & Wat?
    Wat is niet de bedoeling hier: dat je hele dossiers huiswerk gaat uploaden om het te laten nakijken, of erger nog: huiswerk laten maken.

De hulp is eerder gericht op (korte) vragen die je leerproces belemmeren zoals:

- Ik begrijp maar niet wat een betrekkelijk voornaamwoord is.
    - Wat is nu juist het verschil tussen een simple past en een past perfect?
    - De accentuering in het Spaanse speelt me parten.
    - Is dit een correcte zin?
    - Enz.

Op PM mag ook.

---

Inhoudstafel

oooo-> Naamvallen, wat is dat nu weer?

oooo-> Ik begrijp maar niet wat een betrekkelijk voornaamwoord is...

oooo-> Wat is het verschil tussen de Simple Past (= Past Simple) en de Past Perfect?

Laatste update: 19/4/12

Evthingatitsapptime

Reacties
    5.331
    07-06-2008

Regelmatig een puntje (.) om te laten weten dat dit topic nog bestaat.

?

Reacties
    1.078
    26-06-2008

MVC Premium MVC Premium
    Niet echt een kennisvraag, maar ik moet volgend kiezen tussen Engels of Frans, maar weet niet wat ik moet kiezen?

Evthingatitsapptime

Reacties
    5.331
    07-06-2008

Citaat Geplaatst door -SUMMERCHICK. Bekijk reactie
    Niet echt een kennisvraag, maar ik moet volgend kiezen tussen Engels of Frans, maar weet niet wat ik moet kiezen?
    Hm, moeilijke keuze.

Ligt eraan wat je belangrijk vindt. Als je je kansen op de arbeidsmarkt wil vergroten, dan zou ik voor Frans gaan. Theoretisch gezien spreekt iedereen tegenwoordig Engels.

Als het erom gaat dat je iets wil kiezen wat je ligt, dan moet je eens kijken naar andere talen die je ook liggen. Als dat eerder Romaanse talen zijn (Spaans, Italiaans,...) dan zou ik toch eerder voor Frans gaan. Ben je eerder sterk in Duits en Engels zelf (Germaanse talen), dan is Engels misschien toch geen slechte keuze.

MVC Premium

Reacties
    1.435
    10-03-2007

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Sharpy Bekijk reactie
    Regelmatig een puntje (.) om te laten weten dat dit topic nog bestaat.
    deze

Tof! Ik ben het alleen niet echt eens met het advies dat je gaf. Het is beter om engels te kiezen. Je zult in veel vervolgopleidingen veel Engels krijgen. Ik heb zelfs hele vakken in het Engels. Dus hoorcolleges, boeken enz.

Evthingatitsapptime

Reacties
    5.331
    07-06-2008

Citaat Geplaatst door Ben_Tayeb92 Bekijk reactie
    deze

Tof! Ik ben het alleen niet echt eens met het advies dat je gaf. Het is beter om engels te kiezen. Je zult in veel vervolgopleidingen veel Engels krijgen. Ik heb zelfs hele vakken in het Engels. Dus hoorcolleges, boeken enz.

In dat geval, als je nog niet goed Engels kan, is dat misschien inderdaad een betere keuze. Ik weet niet hoe het in Nederland gesteld is, maar in België gaan vele mensen ervan uit dat iedereen toch al Engels kan, hoe basis dat ook soms blijkt te zijn.

Als het dan niet echt nodig is voor de verdere opleiding, ik denk aan economsiche opleidingen of medische opleidingen ook, dan overweegt men vaker andere talen.

Alleszins lijkt het erop dat je dus nu een keuze hebt kunnen maken. Succes daarmee!

MVC Premium

Reacties
    1.435
    10-03-2007

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Sharpy Bekijk reactie
    In dat geval, als je nog niet goed Engels kan, is dat misschien inderdaad een betere keuze. Ik weet niet hoe het in Nederland gesteld is, maar in België gaan vele mensen ervan uit dat iedereen toch al Engels kan, hoe basis dat ook soms blijkt te zijn.

Als het dan niet echt nodig is voor de verdere opleiding, ik denk aan economsiche opleidingen of medische opleidingen ook, dan overweegt men vaker andere talen.

Alleszins lijkt het erop dat je dus nu een keuze hebt kunnen maken. Succes daarmee!
    Op de universiteit heb je altijd wel vakken of boeken in het engels. De studierichting doet er niet toe.
    Ja, je kan beter 1 taal goed spreken dan 2 talen rommelig.

Evthingatitsapptime

Reacties
    5.331
    07-06-2008

En natuurlijk is het een publiek geheim dat Nederlanders en Frans niet goed samengaan

Evthingatitsapptime

Reacties
    5.331
    07-06-2008

Hier zijn we weer!

Up.

Evthingatitsapptime

Reacties
    5.331
    07-06-2008

Citaat Geplaatst door Ben_Tayeb92 Bekijk reactie
    deze

Overigens:

Volgens de Nederlandse Taalunie geldt volgende lidwoordbepaling voor het zelfstandig naamwoord "topic":

topic [to·pic], de en het, topics [to·pics]

Zodoende kan je zowel dit topic als deze topic gebruiken alhoewel het eerste frequenter voorkomt dan het tweede.

Evthingatitsapptime

Reacties
    5.331
    07-06-2008

Bedankt.

Gratis taalhulp voor iedereen...Kom dat zien, kom dat zien.

MVC Lid

Reacties
    46
    14-10-2010

iemand hulp voor het vak Engels? ik help graag ^^

Evthingatitsapptime

Reacties
    5.331
    07-06-2008

Citaat Geplaatst door M.M Bekijk reactie
    Ik moet voor Engels een sollicitatiebrief maken waarin ik uitleg waarom ik in een Engels zkhuis wil werken.
    Mijn Engels is alleen best bagger. Het opzet het ik opzich wel, zou iemand mij misschien kunnen helpen met de motivatie?
    Okay, pm het maar even, dan kijken we verder.

MVC Lid

Reacties
    130
    12-06-2008

Wat krijg je voor tentamens op het hbo voor het vak Engels?

Ghariba.

Reacties
    288
    03-07-2011

Bied me aan als vrijwilliger voor ENG, NL, Duits en Frans [Alleen mijn Frans is op Havo-niveau, dus kan niet met alles perfect helpen ]
    Umm Imran.

"Geen enkele Hajj of Jihaad is zo moeilijk, als het in bedwang houden van je tong."
    - Al Fudayl ibn Iyaad.

Otla Vliegtickets Al Hoceima
Nieuws
Lifestyle
Sport