1. #1
    Getrouwd.

    Reacties
    240
    30-11-2005

    Mbo 4 Moderne bedrijfs administratie (MBA)

    Wie oo wie volgt deze opleiding in een jaar?

    Moderne bedrijfs administratie mbo 4.

    hoe bevalt het?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    196
    13-12-2004

    ik wil dit ook gaan doen, volg nu de vooropleiding PDB heb net BKB en BKC achter de rug.

    wil je dit als avondopleiding gaan doen?

  3. #3
    Getrouwd.

    Reacties
    240
    30-11-2005

    nee ik wil het als dagopleiding doen bij de albeda.
    Maar er word doormiddel van een intakegesprek voor 21+ bepaald of ik wel of niet toegelaten word.
    hoe bevalt die vooropleiding=

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    196
    13-12-2004

    oohh zoo..
    ja ik werk gewoon 40 uur dus ik moet wel avondopleiding doen...

    Maar ik doe via ROC en daar is het verplicht (tenzij jij mbo/hbo hebt gedaan) om eerst PDB te halen en voor PDB heb je weer BKB+BKC nodig.

    ik ben nog steeds bezig met PDB en het is voor mij wel een beetje moeilijk omdat ik niet de juiste volgorde heb gedaan... maar misschien komt het ook wel doordat ik 2 opleidingen tegelijk volgde...

    BKB+BKC ben ik net klaar mee, goed afgerond..

  5. #5
    Getrouwd.

    Reacties
    240
    30-11-2005

    dat is mooi. ik hoop dat je pdb ook goed gaat afronden. ik wilde eigenlijk een kijkje nemen in het leerstof voor ik eraan begin. ben bang dat het een tegenvallertje word en dat ik het niet haal.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    196
    13-12-2004

    wat voor vooropleiding heb je gehad??

    ik heb alleen havo gehad met profiel cultuur en maatschappij en ben daarna meteen gaan werken, vandaar dat ik het zo doe..
    ik zeg je eerlijk.. ik heb heel veel gehad aan BKB+BKC

    alleen was het bij mij zo dat ik pas met BKC startte (op zaterdag) toen ik al met PDB begonnen was. het was voor mijzelf gunstiger geweest als ik dit ook van te voren had gehad.

  7. #7
    Getrouwd.

    Reacties
    240
    30-11-2005

    dus denk je dat eht beter is als ik ook eerst BKB, BKC en PDB doe voor ik aaan MBA ga beginnen? Ik heb ook alleen havo gehaald daarna ben ik gestopt met school. nu wil eht dus weer oppakken door MBA in een jaartje af te ronden. hoelang duurt het dan om deze vooropleiding te af te ronden die jij nu doet?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    196
    13-12-2004

    voor mij was dit de beste oplossing... ik had alleen BKB gedaan en was toen direct aan MBA begonnen maar na de eerste les kreeg ik al hoofdpijn..

    ik wist niet waar ze het over hadden en ze gingen veel te snel voor mij, ook was het zo dat ze elke keer zeiden: dit heb je in je vorige opleiding gehad.. dus daar zit je dan..

    als avondopleiding kan je BKB en BKC combineren (ik had dat niet gedaan) maar dat duurde 17 lesavonden (= halfjaar), via ROC.

    PDB duurt volgens mij 32 lesavonden (=1 jaar) en vervolgens MBA op ROC is verlengd van 32 naar 45 lesavonden vanwege de moeilijkheidsgraag (1,5 jaar)..

    dit is alle info die ik toen heb gekregen..

    misschien pakt het voor jou wel beter uit, maar voor mij persoonlijk is wat ik nu doe echt de beste keuze omdat je zo stapsgewijs erin komt.. en niet ineens overspoeld wordt door zoveel informatie..

    werk jij ook gewoon?

  9. #9
    Getrouwd.

    Reacties
    240
    30-11-2005

    Dat is het dus ik wil het allemaal zsm afronden. dus dat jaartje zou deaal voor mij zijn, maar nu jij het zo uitlegt heb je me wel aan eht denken gezet.
    Het is slim van je dat je het uiteindelijk zo hebt aangepakt.

    Krijge je voor de vooropleiding die je doet certificaten of is het gewoon om door te stromen naar het MBA?

    Ik werk niet. wat doe jij voor werk?

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    196
    13-12-2004

    ja dat was dus ook mijn plan.. gewoon om ff een jaar te doen.. maar helaas... als het zo makkelijk was hadden meerdere het wel zo gedaan denk ik...

    ik heb voor BKB mijn diploma binnen van BKC moet ik nog krijgen...
    BKB en BKC samen is weer diploma Financial Assistent.. en dan als je de andere 4 delen van PDB haalt krijg je diploma Praktijkdiploma Boekhouden..

    dus je krijgt wel overal diploma's voor..

    en juis tomdat het zo lang duurt twijfel ik of ik nog doorga met MBA.. als mijn cijfers voor PDB goed zijn ga ik zeker door... maar wiskunde en economie waren op de middelbare school al niet mijn sterkste vakken (ik weet het, het is raar)...

    maar misschien omdat jij meer tijd hebt dat het je wel lukt... vraag gewoon of je een boek mag inkijken... of bestel een pakket online bij NHA LOI of wat dan ook. dan mag je boeken inkijken en terugsturen als het je niet bevalt... krijg je in ieder geval wel een idee vd stof..

    je kan het ook sneller doen met de dagopleiding hoor want ik heb BKC op zaterdag gedaan 5 zaterdagen maar wel van 10 - 16 en dat was voor mij wel vermoeiend omdat ik ook nog 40 uur werk...

    ik zit werk op de financiele administratie... maar ik doe daar niks wat ik op school leer.. wat ik op school leer dat gaat ee nhele stap verder...

  11. #11
    Getrouwd.

    Reacties
    240
    30-11-2005

    dat is ook wel een goed idee ja. ik denk dat ik dat ga doen ff die boeken bestellen via loi kan ik een maand op proef studeren.

    Dus 5 zatderdagen en dan heb ik die drie afgerond?

    Iedereen heeft zo wel zijn minpuntjes op dat gebied. ik had in groep 8 wiskunde niveau van groep 7 ik liep dus zwaar achter als dat een troost voor je is haha.

    moet ik me dan via het roc aanmelden? kan het ook gewoon midweek? ipv weekend?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    196
    13-12-2004

    nee meid.. die 5 zaterdagen was alleen voor BKC..

    ik heb het via IPD-opleidingen gedaan (Alleen BKC).. kijk op hun site dan weet je meer....

    de rest heb ik via ROC gedaan.. ik denk dat je beter op hun site zelf kan kijken dan kan je ook kiezen of je dag of avond wilt enz... en wat de kosten zijn..

    want het is alles behalve gratis

    misschien heb je bij jou in de buurt nog meer opleiders, maar met deze heb ik ervaring..

    ik kom niet uit jou omgeving

  13. #13
    Getrouwd.

    Reacties
    240
    30-11-2005

    Ik zie dat dagopleiding bkb en bkc 10 weken duurt dat is best een korte tijd.

  14. #14
    Getrouwd.

    Reacties
    240
    30-11-2005

    ik ga eerst goed informeren voor ik eraan begin. weet je of je recht hebt op studie bij dagopleiding?

  15. #15
    Getrouwd.

    Reacties
    240
    30-11-2005

    kan ik straks gewoon werken met bkb en bkc zonder mba te doen?