1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    3.078
    29-09-2010

    HBO-opleiding via NTI

    Hey dames,

    wat vinden jullie ervan, een studie vanuit huis?

    Wil graag een nieuwe opleiding volgen en kwaam toevallig op een NTI site terecht die ook HBO opleidingen aanbiedt.
    Normaalgesproken ben ik hier heel sceptisch over omdat de nodige discipline mij ontbreekt, maar die aangeboden opleidingen zijn heel interessant.


    Link:

    http://www.nti.nl/interessegebieden/...tschappij.aspx

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.078
    29-09-2010

    Niemand die hier een mening over heeft ???!!!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    7.530
    05-02-2009

    Je krijgt wel een diploma maar het probleem is dat bedrijven geven meestal niet veel waarde aan zulke opleidingen.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    610
    20-03-2011

    ik was er ook over aan het nadenken om hbo via nti te gaan doen...
    maar iets geeft me toch een vraagteken omdat ze je bijna smeken om je in te schrijven bij hun...

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.078
    29-09-2010

    bedankt meiden, het zou ook te mooi zijn om waar te zijn. Een studie in je pyama af te ronden...

  6. #6
    Music is the answer

    Reacties
    17.078
    01-09-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door erasmus1 Bekijk reactie
    bedankt meiden, het zou ook te mooi zijn om waar te zijn. Een studie in je pyama af te ronden...
    Tja, het is een kwestie van discipline.

    Als je dat niet hebt, dan zou ik er niet aan beginnen.

  7. #7
    Music is the answer

    Reacties
    17.078
    01-09-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door prisonbreak Bekijk reactie
    Je krijgt wel een diploma maar het probleem is dat bedrijven geven meestal niet veel waarde aan zulke opleidingen.
    Als je HBO doet via zo'n instelling, dan krijg je met precies dezelfde dingen te maken als op een reguliere hogeschool, hoor. Je moet gewoon je punten halen en als je afstudeert krijg je precies hetzelfde diploma als bij de andere scholen.

    Het is namelijk wettelijk erkend en bedrijven die dat niet zien snappen kennelijk niks van het onderwijslandschap in Nederland

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    3.078
    29-09-2010

    Citaat Geplaatst door Pleeborstel Bekijk reactie
    Tja, het is een kwestie van discipline.

    Als je dat niet hebt, dan zou ik er niet aan beginnen.



    Ik zit nu enige maanden in de ziektewet en wordt hoogstwaarschijnlijk afgekeurd voor mijn huidige baan.
    Discipline heb ik wel, maar alleen mijn gezondheid is niet al te best en zit nu nog in de fase van herstel.
    Die opleiding spreekt me heel erg aan en zou goed te combineren zijn met mijn chronische ziekte...

  9. #9
    Music is the answer

    Reacties
    17.078
    01-09-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door erasmus1 Bekijk reactie
    Ik zit nu enige maanden in de ziektewet en wordt hoogstwaarschijnlijk afgekeurd voor mijn huidige baan.
    Discipline heb ik wel, maar alleen mijn gezondheid is niet al te best en zit nu nog in de fase van herstel.
    Die opleiding spreekt me heel erg aan en zou goed te combineren zijn met mijn chronische ziekte...
    Aha, op die fiets

    Wel vervelend als je vaak ziek bent, heb dat zelf ook, al komt het bij mij vooral door stress en dergelijke. Daar komt dan nog mijn zieke vader bij...

    Ik zou goed kijken naar of je dat echt wilt en kunt doen. Er zijn meerdere instituten waar je een schriftelijke opleiding kunt volgen; de LOI en NHA bieden ook HBO-opleidingen aan. Deze zijn allemaal wettelijk erkend, dus je krijgt dezelfde stof als op een reguliere hogeschool.

    Informeer jezelf goed en volg je hart. De mensen hier, waaronder schrijver dezes, staan niet in jouw schoenen en verhalen over wat bedrijven van die diploma's vinden zou ik me niet te druk over maken.

    Als je op een bepaalde leeftijd komt en dus al langere tijd meedraait, geldt namelijk vooral de opgebouwde werkervaring en zijn extra papiertjes alleen maar mooi meegenomen.

    Succes en beterschap

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    7.530
    05-02-2009

    Citaat Geplaatst door Pleeborstel Bekijk reactie
    Als je HBO doet via zo'n instelling, dan krijg je met precies dezelfde dingen te maken als op een reguliere hogeschool, hoor. Je moet gewoon je punten halen en als je afstudeert krijg je precies hetzelfde diploma als bij de andere scholen.

    Het is namelijk wettelijk erkend en bedrijven die dat niet zien snappen kennelijk niks van het onderwijslandschap in Nederland
    Natuurlijk is het erkend, krijgt je percies dezelfde diploma, dat is het probleem niet. Wel frusterend als bedrijven het diploma geen waarde geven. Een diploma op zak hebben is wel mooi maar die diploma als decoratie gebruiken heb je dan niks aan he

    Heb je toevallig een diploma van NTI gedaan?

  11. #11
    Music is the answer

    Reacties
    17.078
    01-09-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door prisonbreak Bekijk reactie
    Natuurlijk is het erkend, krijgt je percies dezelfde diploma, dat is het probleem niet. Wel frusterend als bedrijven het diploma geen waarde geven. Een diploma op zak hebben is wel mooi maar die diploma als decoratie gebruiken heb je dan niks aan he

    Heb je toevallig een diploma van NTI gedaan?
    Volgens mij weten veel bedrijven niet eens wat al die opleidingen allemaal inhouden

    Je moet vooral met een mooi verhaal aankomen en zorgen dat je ze vertelt wat ze willen horen. Voor de rest is het God zegene de greep

    Nee, ik doe een opleiding via de NHA. Tenminste het wordt tijd dat ik er weer eens wat aan ga doen

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    7.530
    05-02-2009

    Citaat Geplaatst door Pleeborstel Bekijk reactie
    Volgens mij weten veel bedrijven niet eens wat al die opleidingen allemaal inhouden

    Je moet vooral met een mooi verhaal aankomen en zorgen dat je ze vertelt wat ze willen horen. Voor de rest is het God zegene de greep

    Nee, ik doe een opleiding via de NHA. Tenminste het wordt tijd dat ik er weer eens wat aan ga doen
    Is NHA beter?

    Hoelang moet je nog? En laat het vooral weten of je snel aan een baan komt inchAllah!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.078
    29-09-2010

    Ik heb net op de site van de Hogeschool gezien dat je die opleiding in deeltijd kunt volgen

    Alleen de prijzen rijzen de pan uit....nou ja, dan maar geen BMW Coupe

  14. #14
    Music is the answer

    Reacties
    17.078
    01-09-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door prisonbreak Bekijk reactie
    Is NHA beter?

    Hoelang moet je nog? En laat het vooral weten of je snel aan een baan komt inchAllah!
    Ik weet niet of het beter is, het was meer dat het me aansprak. Heb verder geen ervaring met de LOI of het NTI.

    Iets van een jaar, die boekhoudopleiding is best pittig. Of je snel aan een baan komt weet ik niet. Doe het eigenlijk vooral als extra, heb nu een simpel baantje bij de post en wil uiteindelijk iets voor mezelf doen. In loondienst blijven voor de rest van mijn leven lijkt me niks; dan ben je een van de vele grijze muizen die hun dagen tussen vier muren slijten en zit je constant vast aan allerlei gezeik.

    Daar ben ik eigenlijk te avontuurlijk voor.

    Maar goed, je weet natuurlijk nooit hoe het zal lopen in het leven.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    3.078
    29-09-2010

    Citaat Geplaatst door Pleeborstel Bekijk reactie
    Ik weet niet of het beter is, het was meer dat het me aansprak. Heb verder geen ervaring met de LOI of het NTI.

    Iets van een jaar, die boekhoudopleiding is best pittig. Of je snel aan een baan komt weet ik niet. Doe het eigenlijk vooral als extra, heb nu een simpel baantje bij de post en wil uiteindelijk iets voor mezelf doen. In loondienst blijven voor de rest van mijn leven lijkt me niks; dan ben je een van de vele grijze muizen die hun dagen tussen vier muren slijten en zit je constant vast aan allerlei gezeik.

    Daar ben ik eigenlijk te avontuurlijk voor.

    Maar goed, je weet natuurlijk nooit hoe het zal lopen in het leven.



    Ja klopt, maar ja een eigen bedrijf is ook best pittig en riskant.
    Mijn man heeft het er al jaren over, maar tot heden is er niets van terecht gekomen....je hebt toch je vaste lasten en dat is het lastige.
    Een familielid is wel voor zich zelf begonnen, dat doet hij naast zijn kantoorbaan (wil zijn vast contract niet opgeven).
    Hij verkoopt Olijfolie (uit Marokko) in mooie flessen aan verschillende bedrijven. Inmiddels is zijn winst flink gestegen en heeft hij een goede klantenkring opgebouwd.
    Zo zie je maar weer, uit een simpele idee heeft hij toch een gat in de markt gevonden...