1. #1
    Wa salam

    Reacties
    480
    30-12-2002

    Kan je aangifte doen van chantage door een individu?

    Dat is iets wat ik mij afvraag en waar ik geen antwoord op kan vinden.

    En bij "vraag het Yasmina" krijg ik geen antwoord.

    betreft geen persoonlijke kwestie maar een casus.

    vriendelijk bedankt
    EXTRAORDINARY AND AMBITION FOREVER, INSHA ALLAH
    Mister Arafat, This is how I will remember you. Allah Jrahmek

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    20.480
    28-08-2004

    Citaat Geplaatst door ambition
    Dat is iets wat ik mij afvraag en waar ik geen antwoord op kan vinden.

    En bij "vraag het Yasmina" krijg ik geen antwoord.

    betreft geen persoonlijke kwestie maar een casus.

    vriendelijk bedankt
    Lijkt mij wel, mits je bewijzen hebt natuurlijk.

    succes!
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Wat een wereldgoal, ééntje om nooit te vergeten!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    4.870
    20-03-2004

    Je kan alleen aangifte doen als diegene je ook daadwerkelijk wat heeft aan gedaan, met alleen bedreigen doen ze helaas niks, ze maken een mutatie maar that's it.


    jasmina
    AFWEZIG, OP VAKANTIE!

    أنا ساكنة في إسكندرية




  4. #4
    Wa salam

    Reacties
    480
    30-12-2002

    Citaat Geplaatst door Simo_en_jasmina
    Je kan alleen aangifte doen als diegene je ook daadwerkelijk wat heeft aan gedaan, met alleen bedreigen doen ze helaas niks, ze maken een mutatie maar that's it.


    jasmina

    dank jullie wel dames, maar wat is een mutatie? En wat voor bewijzen moet je hebben en wat voor straf staat er tegenover?

    Wa shokran.
    EXTRAORDINARY AND AMBITION FOREVER, INSHA ALLAH
    Mister Arafat, This is how I will remember you. Allah Jrahmek

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    20.480
    28-08-2004

    Citaat Geplaatst door ambition
    dank jullie wel dames, maar wat is een mutatie? En wat voor bewijzen moet je hebben en wat voor straf staat er tegenover?

    Wa shokran.
    Bewijzen zoals een chantage brief, sms-je ...zoiets.

    Mutatie is denk ik dat de politie je aanklacht op tekent maar er verder niets aan (kan doen) doet.
    De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag; en de beste van hen zijn diegenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen

    Wat een wereldgoal, ééntje om nooit te vergeten!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.598
    20-09-2004

    Citaat Geplaatst door ambition
    Dat is iets wat ik mij afvraag en waar ik geen antwoord op kan vinden.

    En bij "vraag het Yasmina" krijg ik geen antwoord.

    betreft geen persoonlijke kwestie maar een casus.

    vriendelijk bedankt

    TITEL XXIII Afpersing en afdreiging

    Art. 317 . - 1. Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, door geweld of bedreiging met geweld
    iemand dwingt hetzij tot de afgifte van enig goed dat geheel of ten dele aan deze of aan een derde toebehoort, hetzij tot het aangaan van
    een schuld of het teniet doen van een inschuld, hetzij tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer,
    wordt, als schuldig aan afpersing, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie.
    - 2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die de dwang, bedoeld in het eerste lid, uitoefent door de bedreiging dat gegevens die door middel
    van een geautomatiseerd werk zijn opgeslagen, onbruikbaar of ontoegankelijk zullen worden gemaakt of zullen worden gewist.
    - 3. De bepalingen van het tweede en derde lid van artikel 312 zijn op dit misdrijf van toepassing.

    Art. 318 . - 1. Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, door bedreiging met smaad, smaadschrift of
    openbaring van een geheim iemand dwingt hetzij tot de afgifte van enig goed dat geheel of ten dele aan deze of aan een derde toebehoort,
    hetzij tot het aangaan van een schuld of het teniet doen van een inschuld, hetzij tot het ter beschikking stellen van gegevens met
    geldswaarde in het handelsverkeer, wordt als schuldig aan afdreiging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete
    van de vijfde categorie.
    - 2. Dit misdrijf wordt niet vervolgd dan op klacht van hem tegen wie het gepleegd is.

    Art. 319 . De bepaling van artikel 316 is op de in deze titel omschreven misdrijven van toepassing.

    Art. 320 . Bij veroordeling wegens een der in deze titel omschreven misdrijven, kan ontzetting van de in artikel 28, eerste lid , onder 1°, 2°
    en 4°, vermelde rechten worden uitgesproken.

    afdreiging = chantage

    Opgenomen in het wetboek van strafrecht als strafbaar, en je kan hier dus aangifte van doen. Overgens kan je overal aangifte van doen, alleen als iets niet strafbaar is dan volgt er gewoon geen vervolging.

  7. #7
    Karma is a Bitch

    Reacties
    3.229
    06-05-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door ambition
    Dat is iets wat ik mij afvraag en waar ik geen antwoord op kan vinden.

    En bij "vraag het Yasmina" krijg ik geen antwoord.

    betreft geen persoonlijke kwestie maar een casus.

    vriendelijk bedankt

    Ja je kan altijd naar de politie gaan en je verhaal kwijt.. 'T word in 't systeem verwerkt enne da is 't .. Als 't vaker voorkomt gaan ze met ie persoon praten als 't dan niet stopt dan pas gaan ze echte stappen ondernemen

    Zoals bijv ooit in mijn geval.. werd gestalkt en bedreigd die gast spoorde voor geen cm.. Ze kunnen nog steeds niets doen hij heeft me nooit aangeraakt ??? dus conclussie moet wachten tot ik een paar blauwe ogen heb..

    Conclussie succes en neem zelf voorzorgsmaatregelen..

    Alhamdulillah


  8. #8
    Wa salam

    Reacties
    480
    30-12-2002

    Vriendelijk bedankt mensen.
    EXTRAORDINARY AND AMBITION FOREVER, INSHA ALLAH
    Mister Arafat, This is how I will remember you. Allah Jrahmek