1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    11.
    Er is overgeleverd dat Al Aswad aan Aicha, moge Allah tevreden over haar zijn, vroeg, 'Wat deed de Profeet allemaal in zijn huis?' Ze antwoordde, 'Hij was altijd bezig met het helpen van zijn familie en als het tijd voor het gebed aanbrak ging hij weg'.

    (Sahih Bukhari, Boek 10, Hadith 644).

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    Bhahahahahahhaha, hoeveel accounts heb jij wel niet. :-O

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    12.

    Er is overgeleverd door Abu Hurairah dat de Profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, vroeg, 'Vertel me, als iemand van jullie een rivier voor zijn huis had en hij nam vijf baden per dag, zou er dan nog viezigheid op hem blijven?' ze antwoordden, 'Er zal hellemaal geen viezigheid op hem blijven'. De Profeet zei toen, 'Zo zijn ook de vijf dagelijkse gebeden. Allah scheldt er zonden mee af'.

    (Sahih Bukhari, Boek 10, Hadith 506).

  4. #19
    Riffijnse-Jeblia

    Reacties
    3.586
    12-12-2006

    Ameen! Thank you! Moge Allah jou ook belonen voor het plaatsen.

    » Noor.. (L')


  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    13.
    Al Moghira heeft de Profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, horen zeggen, 'Liegen over mij is niet zoals liegen over anderen. Degene die over mij liegt, moet zich voorbereiden op zijn plaats in het Vuur van Hel'.

    (Sahih Bukhari, Boek 23, Hadith 378).

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    Citaat Geplaatst door Miszs_Norah Bekijk reactie
    Ameen! Thank you! Moge Allah jou ook belonen voor het plaatsen.
    You're welcome, sis! Allaahuma ameen.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009



    Adi ibn Hatim heeft overgeleverd dat de Profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, toevlucht bij Allah tegen het vuur van de Hel zocht en zich de andere kant omdraaide. Toen zocht hij weer toevlucht tegen het vuur en draaide zich weer om. Toen zei hij, 'O Mensen, red julliezelf van het Vuur, al was het maar met het uitgeven van een halve dadel op de weg van Allah (i.e. aan de behoeftigen). Wie dat ook niet heeft, (i.e. moet zich van het Vuur redden) met het zeggen van iets goeds en
    vriendelijks'.

    (Sahih Bukhari, Boek 73, Hadith 52).

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    15.

    Hakim ibn Hizam heeft de Profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, over het geven van aalmoezen horen zeggen, 'De bovenhand (i.e. die geeft) is beter dan het onder hand (i.e. die het ontvangt)'.

    (Sahih Bukhari, Boek 24, Hadith 508).

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    16.

    Anas heeft overgeleverd dat de Profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, langs een dadeltje liep die op de grond was gevallen en zei, 'Als ik niet bang was dat het mischien een deel van een aalmoes was van iemand, had ik het gegeten'.

    (Sahih Bukhari, Boek 42, Hadith 612).

  10. #25
    Salafiyyah

    Reacties
    6.909
    10-12-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Profeet Mohammed : The Muslim is a unique Ummah among the whole of mankind: Their land is one, their war is one, their peace is one, their honour is one and their trust is one.
    -


    -Da'wah as-Salafiyyah-
    -Single mom of 3 boys M., A.B., & N.
    Fa inna ma'al usri yusra-


  11. #26
    Salafiyyah

    Reacties
    6.909
    10-12-2007

    MVC Premium MVC Premium
    De gehele mensheid komt van Adam en Eva, een Arabier is niet superieur aan een niet-Arabier noch is een niet-Arabier superieur aan een Arabier; ook is een blanke niet superieur aan een donkere persoon noch is een donkere persoon superieur aan een blanke, behalve in religieuze toewijding en goede daden.
    -


    -Da'wah as-Salafiyyah-
    -Single mom of 3 boys M., A.B., & N.
    Fa inna ma'al usri yusra-


  12. #27
    Salafiyyah

    Reacties
    6.909
    10-12-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Hoogmoed is een eigenschap die ten stelligste verworpen wordt door de Islam. De profeet (vrede zij met hem) zegt: ,,Hij die ter grootte van een stofdeeltje aan hoogmoed in zijn hart bezit, zal het Paradijs niet binnengaan. Toen zei een man: ,,Waarlijk, iemand van ons vind het fijn wanneer zijn kleding mooi is en zijn schoeisel mooi is. Hij zei: ,,Voorwaar, Allah is mooi en houdt van schoonheid; hoogmoed is het loochenen van de waarheid en kleineren van mensen.”
    (Moeslim).
    -


    -Da'wah as-Salafiyyah-
    -Single mom of 3 boys M., A.B., & N.
    Fa inna ma'al usri yusra-


  13. #28
    Salafiyyah

    Reacties
    6.909
    10-12-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Naar een overlevering van Abu Huraira, moge Allah met hem tevreden zijn: "De Profeet heeft gezegd: 'Weten jullie wat kwaadsprekerij, "alghiba", is?' Zij antwoordden: 'Allah en Zijn Gezant zullen daarvan op de hoogte zijn'. De Profeet zei: 'Over je broeder praten, het noemen van alles wat hij onaangenaam vindt'. Iemand vroeg daarop: 'Hoe zit het dan als het wel klopt wat ik over mijn broeder heb gezegd?'. Hij zei: 'Als het wel klopt dan is het juist kwaadsprekerij, maar als het niet klopt dan is het lasterlijke slechtheid, "albuhtaan". (De uiteindelijke overlevering door Moesliem).
    -


    -Da'wah as-Salafiyyah-
    -Single mom of 3 boys M., A.B., & N.
    Fa inna ma'al usri yusra-


  14. #29
    Salafiyyah

    Reacties
    6.909
    10-12-2007

    MVC Premium MVC Premium
    “Weet je wat roddel is?”
    Zij zeiden: “Allah en Zijn Boodschapper weten het beter.” Hij zei:

    “Datgene over je broeder zeggen waarvan je weet dat hij er niet van houdt.”

    Iemand zei: “Maar als mijn broeder zou zijn zoals ik het zeg?” Hij zei:

    “Als hij zou zijn zoals je zegt, dan ben je schuldig aan roddel en als hij niet zou zijn zoals je zegt, dan ben je schuldig aan laster.”

    In Sahih Muslim staat deze overlevering die overgeleverd is door Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem).

    -


    -Da'wah as-Salafiyyah-
    -Single mom of 3 boys M., A.B., & N.
    Fa inna ma'al usri yusra-


  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    BBA; djazak Allaahu alf ghayr.