1. #766
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    Aahahha, aahw, 'cause you deserve it!

  2. #767
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    Abu Hurairah heeft overgeleverd dat de Profeet, Allah's vrede zij met hem, zei,

    'Bij Hem in Wiens Hand mijn ziel is, jullie zullen het paradijs niet binnengaan voordat jullie geloven en jullie geloven niet voordat jullie van elkaar houden.''

    (Sahih Muslim, Boek 1, Hadith 96).

  3. #768
    VOORGOED WEG!

    Reacties
    146
    15-03-2011

    Dat is een goeie inderdaad

  4. #769
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    Abdullah ibn Omar, moge Allah tevreden over hem zijn, zei, ''De boodschapper van Allah, vrede en zegeningen zij met hem, pakte mij bij mijn schouder en zei,

    ''Leef in de wereld alsof je een vreemdeling of een reiziger bent''.

    (Sahih Bukhari, Boek 76, Hadith 425).

    Ik ben vergeten hoe je dat dikgedrukte zinnetje in het Arabisch zegt. :/ Do you know it, Beauty?

  5. #770
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    Naar een overlevering van Abu Huraira, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, gezegd: 'Een man werd erg dorstig toen hij op een weg liep. Hij vond een put, klom erin, drank en kwam eruit. Hij zag een hijgende hond aankomen, die aarde vrat van de dorst en zei: Deze hondheeft net zoveel dorst als ik heb gehad. Hij ging de put weer in en vulde zijn schoen met water en gaf de hond te drinken tot die zijn dorst leste. Allah prees zijn daad en heeft hem vervolgens Zijn vergeving getoond. De ”sahaba” vroegen de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem: worden wij dan beloond voor het behandelen van dieren? Hij, Allah's zegen en vrede zij met hem, zei: je wordt voor elk levend schepsel beloond.'

    [De uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Moesliem]
    Wauwie.

  6. #771
    Free Palestina ♥

    Reacties
    5.480
    19-10-2010

    Ma sha Allah!!!!
    In solidarity with Gaza! Stuur dit door en laat zoveel mogelijk mensen deze dua doen :'' Allahumma aslih ahwaalal-muslimeena fi filisteen, allahumma aslih ahwaalal-muslimeena fi filisteena wa fi kulli makaanin ya dhul-jalali wal-ikram" stuur door en negeer dit niet aub......

  7. #772
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    Abdullah Ibn Amr Ibn Al'aas, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, was niet onfatsoenlijk en stond het anderen ook niet toe. Hij zei altijd: 'De goeden onder jullie zijn degenen die zich het beste gedragen'."

    [De uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Moesliem]
    -

  8. #773
    VOORGOED WEG!

    Reacties
    146
    15-03-2011

    Citaat Geplaatst door LellaRiffiaa Bekijk reactie

    Ik ben vergeten hoe je dat dikgedrukte zinnetje in het Arabisch zegt. :/ Do you know it, Beauty?

    Leef in de wereld alsof je een vreemdeling of een reiziger bent
    Koen fi dounya ka annaka ghareeb aw 'abiroe sabil

    Ik ben het Arabisch helaas niet machtig, maar subhanAllaah vele uitdrukkingen ken ik wel

  9. #774
    VOORGOED WEG!

    Reacties
    146
    15-03-2011

    Citaat Geplaatst door LellaRiffiaa Bekijk reactie
    Wauwie.

    jaa die blijft mooi

  10. #775
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    Citaat Geplaatst door Beauty.x Bekijk reactie
    Leef in de wereld alsof je een vreemdeling of een reiziger bent
    Koen fi dounya ka annaka ghareeb aw 'abiroe sabil

    Ik ben het Arabisch helaas niet machtig, maar subhanAllaah vele uitdrukkingen ken ik wel
    Jazaak Allaahu ghayrane, die zocht ik! Een lid had het me een keer verteld, maar ik was het weer vergeten.

    Ghayr in sha Allaah. Ik wil el Fos7a leren.

  11. #776
    VOORGOED WEG!

    Reacties
    146
    15-03-2011

    Ik wil jullie vragen om ad3iya te doen voor mijn vader Allahi ra7moe.


    Dit wil ik ff delen, is goed voor mijn hartje :$
    Gister, een oud vrouwtje, ze vroeg hoe die is overleden. Ik vertelde het haar en meskiena ze kreeg tranen en leefde zo erg mee.
    Die vraag zo 'dus jullie hebben geen afscheid kunnen nemen, niet kunnen zien' Ik zei nee.. Ze ging huilen meskiena en hield haar hand voor dr mond.

    Dat raakte me zo erg he. Een schat van een vrouw

  12. #777
    VOORGOED WEG!

    Reacties
    146
    15-03-2011

    Citaat Geplaatst door LellaRiffiaa Bekijk reactie
    Jazaak Allaahu ghayrane, die zocht ik! Een lid had het me een keer verteld, maar ik was het weer vergeten.

    Ghayr in sha Allaah. Ik wil el Fos7a leren.

    wa iyaaki lieff

    Soms vergeet ik dingen ook heel snel. Dat zit het echt om 't topje van mn tong en dan lukt 't gewoon niet

    inshaAllaah, me 2!

  13. #778
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    Citaat Geplaatst door Beauty.x Bekijk reactie
    Ik wil jullie vragen om ad3iya te doen voor mijn vader Allahi ra7moe.


    Dit wil ik ff delen, is goed voor mijn hartje :$
    Gister, een oud vrouwtje, ze vroeg hoe die is overleden. Ik vertelde het haar en meskiena ze kreeg tranen en leefde zo erg mee.
    Die vraag zo 'dus jullie hebben geen afscheid kunnen nemen, niet kunnen zien' Ik zei nee.. Ze ging huilen meskiena en hield haar hand voor dr mond.

    Dat raakte me zo erg he. Een schat van een vrouw
    Aaahhw, Allaah ira7moe.

    Waarlijk, Allah neemt wat van Hem is en wat Hij geeft is van Hem en voor alles heeft Hij een tijd bestemd. Heb geduld en vetrouw op Allah. Moge Allah jouw beloning vergroten en jouw sterfgeval vergemakkelijken en je vader vergeven voor zijn zonden. Moge Allaah jouw vader laten behoren tot de bewoners van de Jannatul Firdaws. In sha Allaah zul jij hem in het Hiernamaals tegenkomen. Inna lillaahi wa inna ilaayhi radji3oun.
    Allaahuma ameen.

    Allaah i3tikoum sbar.

    Ma sha Allaah. Hoe is het dan gekomen als ik het vragen mag. :$

  14. #779
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    Citaat Geplaatst door Beauty.x Bekijk reactie
    wa iyaaki lieff

    Soms vergeet ik dingen ook heel snel. Dat zit het echt om 't topje van mn tong en dan lukt 't gewoon niet

    inshaAllaah, me 2!
    Ameen.

    Hahahah, juistem!

    In sha Allaah, ben je Arabisch of Berbers?

  15. #780
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    Beste tijden voor het verrichten van smeekbeden
    “Het midden van het laatste gedeelte van de nacht en meteen na het verrichten van de voorgeschreven gebeden.”

    In Tirmidhi staat dat Abu Umaamah (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd: “Er werd aan de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem) gevraagd: “Wat is de beste tijd voor een smeekbede om verhoord te worden?” Hij (vrede en zegeningen zij met hem) gaf met de bovenstaande woorden antwoord.