1. #4726
    Check mijn OT ;)

    Reacties
    1.151
    30-12-2010

    Het is overgeleverd dat Oesaamah ibn Zayd (moge Allah tevreden met hen zijn) zei: "Ik zei, 'O boodschapper van Allah, ik zie u niet vasten in een andere maand zoals ik u zie vasten in Sha'baan.' Hij (salla llaahoe 'aleihi wa sallam) zei, 'Dat is een maand waaraan mensen geen aandacht besteden, tussen Radjab en Ramadhaan, en het is een maand waarin de handelingen opgeheven worden naar de Heer der Werelden. Ik hou ervan dat mijn daden opgeheven worden terwijl ik vast.'"
    (Overgeleverd door anNasaa-ie, zie Sah'eeh' at-Targhieb wa’t-Tarhieb, pagina 425).

  2. #4727
    Check mijn OT ;)

    Reacties
    1.151
    30-12-2010

    In een overlevering zei de Profeet (vrede zij met hem): “De beste der mensheid is mijn generatie, vervolgens degenen die hen opvolgen en vervolgens degenen die hen opvolgen.”
    (al-Boekhaari, Moeslim en at-Tirmidhi)

  3. #4728
    MVC Lid

    Reacties
    548
    26-05-2011

    Het geloven in de eenheid van Allah

    “Allah heeft het Hellevuur verboden verklaard voor degenen die zeggen: “Niets of niemand heeft het recht om aanbeden te worden, behalve Allah, daarmee het Aangezicht van Allah wensend.”

    Deze hadith is overgeleverd door Itban ibn Malik (moge Allah tevreden met hem zijn) van Profeet Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem). De hadith staat vermeld in Bukharie en Muslim.


    Bij deze hadith dient gezegd te worden dat het enkel en alleen zeggen “Niets of niemand heeft het recht om aanbeden te worden, behalve Allah” niet voldoende is. Men dient ook daadwerkelijk te geloven in Allah met het hart, het uit te spreken met de tong en zodanig te handelen. De bewering die vaak gedaan wordt dat het voldoende is om met je hart te geloven, is onjuist.

  4. #4729
    MVC Lid

    Reacties
    548
    26-05-2011

    Ayat al Kursi beschermt tegen de djinn

    “Iedereen die dit (ayat al kursi) reciteert als hij in de ochtend opstaat wordt beschermd tegen de djinn tot de avond, en iedereen die dit in de avond reciteert wordt beschermd tegen de djinn tot de dageraad.”

    Deze hadith van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) staat overgeleverd in Al-Hakim en is sahih verklaard door Al-Albaanie
    .

  5. #4730
    Check mijn OT ;)

    Reacties
    1.151
    30-12-2010

    'Voorzeker, het geloof verslijt in jullie harten, zoals kleding verslijt. Vraag Allah daarom om het geloof in jullie harten te vernieuwen.' (Overgeleverd door al-Haakim in al-Moestadrak en door at-Tabaraanie in al-Mo'djam en authentiek verklaard door ash-Shaykh al-Albaani in Sahieh al-Djaami': 1590)

  6. #4731
    Check mijn OT ;)

    Reacties
    1.151
    30-12-2010

    “Als het eten van iemand op de grond valt, laat hem dit dan oprapen en de viezigheid ervan afvegen en vervolgens opeten. En laat hem dit niet achterlaten voor de Shaitan. En laat hem niet zijn handen aan een doek afvegen voordat hij zijn vingers heeft afgelikt, want hij weet niet in welk deel van het eten de zegeningen verborgen ligt.”

    Deze hadith van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) is overgeleverd door Jabir ibn Abdullah (moge Allah tevreden met hem zijn) en staat vermeld in Muslim.

  7. #4732
    Check mijn OT ;)

    Reacties
    1.151
    30-12-2010

    De Profeet (sallalalahoe alaihi wasalaam) zei in een hadieth:



    “Op de Dag der Opstanding zal de dienaar slechts zijn ondergang kennen nadat hij over vier zaken ondervraagd is: zijn leven; hoe hij dit doorgebracht heeft, zijn jeugd; hoe hij deze gebruikt heeft, zijn bezittingen, hoe hij ze verdiend en uitgegeven heeft en zijn kennis;hoe hij deze heeft toegepast.”



    Sahieh verklaard door shaikh al-Albaanie in Sahieh al-Jaamie’nr. 7299.

  8. #4733
    061010 , ♥

    Reacties
    345
    04-05-2011

    up voor mijn lieve zuster

    ' Bent Bni Ammart - Oumie_Tetouania - DoeMaarNormaal - BadooBadoor NIJNTJE-


  9. #4734
    MVC Lid

    Reacties
    2.929
    29-11-2010

    Itlaa3. Waar is LellaRiffiaa?Lang niet zien reageren!

  10. #4735
    Done.

    Reacties
    2.422
    04-03-2011

    Citaat Geplaatst door xoxIntisarxox Bekijk reactie
    Itlaa3. Waar is LellaRiffiaa?Lang niet zien reageren!
    Die komt hier niet meer.

    Btw; Check je hoekje.
    Spend your time wisely.

  11. #4736
    MVC Lid

    Reacties
    2.929
    29-11-2010

    Citaat Geplaatst door Bookworm. Bekijk reactie
    Die komt hier niet meer.

    Btw; Check je hoekje.
    Awh das jammer.

    Great Check terg lief

  12. #4737
    Done.

    Reacties
    2.422
    04-03-2011

    Citaat Geplaatst door xoxIntisarxox Bekijk reactie
    Awh das jammer.

    Great Check terg lief
    Hihi, ja hè.

    Ameen op je lieve du'a!
    Spend your time wisely.

  13. #4738
    Done.

    Reacties
    2.422
    04-03-2011

    Muslim vertelde in zijn Saheeh (no. 1426) dat Abu Salamah ibn ‘Abd al-Rahmaan zei: “Ik vroeg ‘Aa’ishah de vrouw van de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) wat de mahr is die gegeven werd door de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem.) Ze zei: “De mahr die hij aan zijn vrouwen gaf was twaalf ooqiyah en mashsh.” Hij zei, weet je wat een nashsh is? Hij zei, ze zei dat het de helft van een ooqiyah is. Dat was vijfhonderd dirhams. Dit was de mahr die de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) aan zijn vrouwen gaf.”

    50 euro. Mensen vragen tegenwoordig 5000 euro. :/
    Spend your time wisely.

  14. #4739
    MVC Lid

    Reacties
    2.929
    29-11-2010

    Citaat Geplaatst door Bookworm. Bekijk reactie
    Hihi, ja hè.

    Ameen op je lieve du'a!
    Allaahuma Ameen.


  15. #4740
    Done.

    Reacties
    2.422
    04-03-2011

    Citaat Geplaatst door LellaRiffiaa Bekijk reactie
    Ma sha Allaaaah!
    Twaalf vrijwillige rakat bidden

    “Er is geen moslimdienaar die iedere dag twaalf (vrijwillige) rakat omwille van Allah bidt, of Allah zal een huis voor hem bouwen in het Paradijs (of: er wordt een huis voor hem in het Paradijs gebouwd).”

    Deze overlevering werd overgeleverd door Umm Habiba (moge Allah tevreden met haar zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). De overlevering staat vermeld in Muslim.

    Deze twaalf rakat (gebedseenheden) worden als volgt over de dag verdeeld:
    - Twee rakat voor salaat fajr
    - Vier rakat voor salaat dohr
    - Twee rakat na salaat dohr
    - Twee rakat na salaat maghreb
    - Twee rakat na salaat isha
    Spend your time wisely.