1. #406
    Free Palestina ♥

    Reacties
    5.480
    19-10-2010

    Goede manieren bij het niesen
    Abu Huraira, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft gezegd: 'Als men niest dan zegt men: "alhamdulillah", d.w.z. "Dank aan Allah". Zijn broeder of vriend zegt dan tegen hem: "yarhamuka Allah", d.w.z. "Moge Allah je Zijn genade schenken". Degene die heeft geniest vraagt dan aan Allah hen het juiste pad aan te wijzen en hun verstand te zegenen." [Uiteindelijke overlevering door Boekhaarie]

    De uitleg van de hadith: De hadith verklaart hoe groot Allah's genade is voor degene die niest omdat het gezond is. Het verwijst ook naar de enorme goedgunstigheid van Allah, de Verhevene, voor Zijn dienaar. Hij beschermt hem voor bepaalde kwalen door middel van het niezen en Hij draagt ook op Hem te danken. Men wordt hiervoor beloond evenals voor het feit dat men Allah's genade vraagt voor hen die het hem ook hebben toegewenst. Door te niezen kunnen alle vastzittende luchten in de hersenen naar buiten komen die eventueel erge ziektes kunnen veroorzaken, dit is een bewijs van Allah's genade en Zijn goede daden. Daarnaast is men opgedragen Allah te danken, ook omdat zijn organen in dezelfde vorm blijven en zich weer herstellen na een beweging, die voor het lichaam vergelijkbaar is met een aardbeving voor de aarde.
    In solidarity with Gaza! Stuur dit door en laat zoveel mogelijk mensen deze dua doen :'' Allahumma aslih ahwaalal-muslimeena fi filisteen, allahumma aslih ahwaalal-muslimeena fi filisteena wa fi kulli makaanin ya dhul-jalali wal-ikram" stuur door en negeer dit niet aub......

  2. #407
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    Citaat Geplaatst door SB___ Bekijk reactie
    :$ Yeaaaah...

    Nee, niet echt. Dr vriendinnen wonen niet hier, ik gebruik altijd sluiproute als k naar huis ga, hahaha. Ik woon in de stad, altijd enge mensen bij de halte, dus neem ik de volgende en loop achter de stad langs. Dan ben ik gelijk bij de schuur.. Mn moeders familie kom ik toch niet tegen, I thnk.. Nou, mn tante werkt en mn oma loopt niet zo snel door de stad Voor de rest heb ik alleen een oom en tante hier wonen, van mn vaders kant. En hun zouden het dan weer goed vinden, je weet wel. Dus, zou wel moeten kunnen, denk ik.. Enige probleem is school
    Oeeeh, nou dan zou ik het zéker doen! Moge Allaah je standvastig maken en het je vergemakkelijken.

    Hoezo is school een probleem?

  3. #408
    Free Palestina ♥

    Reacties
    5.480
    19-10-2010

    Citaat Geplaatst door LellaRiffiaa Bekijk reactie
    Oeeeh, nou dan zou ik het zéker doen! Moge Allaah je standvastig maken en het je vergemakkelijken.

    Hoezo is school een probleem?
    Amien!

    Dankkjwel schatje.

    Nou, straks gaan ze zeggen: '' Soraya loopt in lange gewade met grote hoofddoeken op school.'' Als ik lange rok draag met xl hijaab vragen ze al op boerka is
    In solidarity with Gaza! Stuur dit door en laat zoveel mogelijk mensen deze dua doen :'' Allahumma aslih ahwaalal-muslimeena fi filisteen, allahumma aslih ahwaalal-muslimeena fi filisteena wa fi kulli makaanin ya dhul-jalali wal-ikram" stuur door en negeer dit niet aub......

  4. #409
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    Citaat Geplaatst door SB___ Bekijk reactie
    Amien!

    Dankkjwel schatje.

    Nou, straks gaan ze zeggen: '' Soraya loopt in lange gewade met grote hoofddoeken op school.'' Als ik lange rok draag met xl hijaab vragen ze al op boerka is
    Allaahuma ameen.

    Geen dank.

    Hmm, dat is lastig inderdaad. :/
    Nou ja, je moet het er gewoon op wagen en niet letten op wat mensen over je gaan zeggen. Je krijgt sowieso domme opmerkingen naar je hoofd geslingerd, maar je moet je er doorheen bijten. Zolang jij op het goede pad bent, zal Allaah het je vergemakkelijken. En in sha Allaah zul jij meer hassanaat krijgen door het feit dat je het extra moeilijk hebt. Het is slechts een beproeving die je moet doorstaan.

    Ghayr.

  5. #410
    Free Palestina ♥

    Reacties
    5.480
    19-10-2010

    Citaat Geplaatst door LellaRiffiaa Bekijk reactie
    Allaahuma ameen.

    Geen dank.

    Hmm, dat is lastig inderdaad. :/
    Nou ja, je moet het er gewoon op wagen en niet letten op wat mensen over je gaan zeggen. Je krijgt sowieso domme opmerkingen naar je hoofd geslingerd, maar je moet je er doorheen bijten. Zolang jij op het goede pad bent, zal Allaah het je vergemakkelijken. En in sha Allaah zul jij meer hassanaat krijgen door het feit dat je het extra moeilijk hebt. Het is slechts een beproeving die je moet doorstaan.

    Ghayr.
    Ja, heb je helemaal gelijk in! Incha'Allah.

    Nou, moet ze eerst in slaan. Hoop dat ze passen, haha. Koop er eerst gewoon eentje, en dan wissel ik nog af met mn andere lange kleding.

    (L)
    In solidarity with Gaza! Stuur dit door en laat zoveel mogelijk mensen deze dua doen :'' Allahumma aslih ahwaalal-muslimeena fi filisteen, allahumma aslih ahwaalal-muslimeena fi filisteena wa fi kulli makaanin ya dhul-jalali wal-ikram" stuur door en negeer dit niet aub......

  6. #411
    Free Palestina ♥

    Reacties
    5.480
    19-10-2010

    De aanmoediging om de waarheid te vertellen en de waarschuwing tegen het vertellen van onwaarheden
    Ibn Mas'ud heeft overgeleverd: "de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft gezegd: 'Vertel uitsluitend de waarheid want deze leidt tot vroomheid en vervolgens tot het paradijs. Men behoort de waarheid te blijven vertellen en ernaar op zoek te zijn totdat men bij Allah, de Verhevene, bekend staat als een oprecht mens. Wees behoedzaam en vertel geen onwaarheden want dit leidt tot overtredingen en uiteindelijk tot de hel. Als men toch onwaarheden blijft vertellen en ernaar op zoek is, dan komt men bij Allah, de Verhevene, vanzelf bekend te staan als verteller van onwaarheden'." [Uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Moesliem]

    De uitleg van de hadith:In de hadith komt duidelijk naar voren dat wie bewust op zoek gaat naar de waarheid ook daarmee verbonden blijft, maar wie met opzet een onwaarheid vertelt en daar naar op zoek gaat, blijft ook daarmee verbonden. Door hetzij goed, hetzij slecht te handelen, ontwikkelt men één van beide tot zijn vaste eigenschappen. De hadith is een duidelijke verklaring voor het enorme belang om de waarheid te vertellen, ze leidt namelijk uiteindelijk tot het paradijs. De hadith maakt ook duidelijk dat het vertellen van onwaarheden een groot kwaad is en dat het tot de hel leidt
    In solidarity with Gaza! Stuur dit door en laat zoveel mogelijk mensen deze dua doen :'' Allahumma aslih ahwaalal-muslimeena fi filisteen, allahumma aslih ahwaalal-muslimeena fi filisteena wa fi kulli makaanin ya dhul-jalali wal-ikram" stuur door en negeer dit niet aub......

  7. #412
    Free Palestina ♥

    Reacties
    5.480
    19-10-2010

    Kwaadsprekerij is ongeoorloofd
    Naar een overlevering van Abu Huraira, moge Allah met hem tevreden zijn: "De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft gezegd: 'Weten jullie wat kwaadsprekerij, "alghiba", is?' Zij antwoordden: 'Allah en Zijn Gezant zullen daarvan op de hoogte zijn'. De Profeet zei: 'Over je broeder praten, het noemen van alles wat hij onaangenaam vindt'. Iemand vroeg daarop: 'Hoe zit het dan als het wel klopt wat ik over mijn broeder heb gezegd?'. Hij zei: 'Als het wel klopt dan is het juist kwaadsprekerij, maar als het niet klopt dan is het lasterlijke slechtheid, "albuhtaan"." [De uiteindelijke overlevering door Moesliem]

    De uitleg van de hadith: De hadith maakt duidelijk dat er geen sprake is van kwaadsprekerij wanneer het over een niet-broeder gaat zoals een jood, een christen of wie niet langer een moslim is, doordat hij bijvoorbeeld zaken in de religie uitdenkt waarvoor geen voorschriften bestaan. Het gebruiken van het begrip 'broeder' is juist bedoeld om de kwaadspreker te weerhouden van zijn daad, want als het om een broeder gaat dan behoort men juist te vergeven, de negatieve kant over het hoofd te zien en deze niet bekend te maken. De uitspraak: '...wat hij onaangenaam vindt' geeft aan dat er geen sprake is van kwaadsprekerij als men het aangenaam vindt dat er over zijn negatieve kanten gesproken wordt, zoals hen die losbandig en schertsend zijn. Het staat in de religieuze voorschriften dat kwaadsprekerij een ongeoorloofde daad is en daarover zijn de moslimgeleerden het eens.
    In solidarity with Gaza! Stuur dit door en laat zoveel mogelijk mensen deze dua doen :'' Allahumma aslih ahwaalal-muslimeena fi filisteen, allahumma aslih ahwaalal-muslimeena fi filisteena wa fi kulli makaanin ya dhul-jalali wal-ikram" stuur door en negeer dit niet aub......

  8. #413
    Free Palestina ♥

    Reacties
    5.480
    19-10-2010

    Kwaadsprekerij is ongeoorloofd
    Naar een overlevering van Abu Huraira, moge Allah met hem tevreden zijn: "De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft gezegd: 'Weten jullie wat kwaadsprekerij, "alghiba", is?' Zij antwoordden: 'Allah en Zijn Gezant zullen daarvan op de hoogte zijn'. De Profeet zei: 'Over je broeder praten, het noemen van alles wat hij onaangenaam vindt'. Iemand vroeg daarop: 'Hoe zit het dan als het wel klopt wat ik over mijn broeder heb gezegd?'. Hij zei: 'Als het wel klopt dan is het juist kwaadsprekerij, maar als het niet klopt dan is het lasterlijke slechtheid, "albuhtaan"." [De uiteindelijke overlevering door Moesliem]

    De uitleg van de hadith: De hadith maakt duidelijk dat er geen sprake is van kwaadsprekerij wanneer het over een niet-broeder gaat zoals een jood, een christen of wie niet langer een moslim is, doordat hij bijvoorbeeld zaken in de religie uitdenkt waarvoor geen voorschriften bestaan. Het gebruiken van het begrip 'broeder' is juist bedoeld om de kwaadspreker te weerhouden van zijn daad, want als het om een broeder gaat dan behoort men juist te vergeven, de negatieve kant over het hoofd te zien en deze niet bekend te maken. De uitspraak: '...wat hij onaangenaam vindt' geeft aan dat er geen sprake is van kwaadsprekerij als men het aangenaam vindt dat er over zijn negatieve kanten gesproken wordt, zoals hen die losbandig en schertsend zijn. Het staat in de religieuze voorschriften dat kwaadsprekerij een ongeoorloofde daad is en daarover zijn de moslimgeleerden het eens.
    In solidarity with Gaza! Stuur dit door en laat zoveel mogelijk mensen deze dua doen :'' Allahumma aslih ahwaalal-muslimeena fi filisteen, allahumma aslih ahwaalal-muslimeena fi filisteena wa fi kulli makaanin ya dhul-jalali wal-ikram" stuur door en negeer dit niet aub......

  9. #414
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    Citaat Geplaatst door SB___ Bekijk reactie
    Ja, heb je helemaal gelijk in! Incha'Allah.

    Nou, moet ze eerst in slaan. Hoop dat ze passen, haha. Koop er eerst gewoon eentje, en dan wissel ik nog af met mn andere lange kleding.

    (L)
    In sha Allaah.

    Zie je wel, 't kom allemaal wel goed in sha Allaah. Tawaqqal 3ala Allaah.

  10. #415
    Free Palestina ♥

    Reacties
    5.480
    19-10-2010

    Citaat Geplaatst door LellaRiffiaa Bekijk reactie
    In sha Allaah.

    Zie je wel, 't kom allemaal wel goed in sha Allaah. Tawaqqal 3ala Allaah.
    Amien.

    Ben bang, bahaha. Mn moeder is voor werk weg, alleen hele avond. Kom naar me toe
    In solidarity with Gaza! Stuur dit door en laat zoveel mogelijk mensen deze dua doen :'' Allahumma aslih ahwaalal-muslimeena fi filisteen, allahumma aslih ahwaalal-muslimeena fi filisteena wa fi kulli makaanin ya dhul-jalali wal-ikram" stuur door en negeer dit niet aub......

  11. #416
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    Citaat Geplaatst door SB___ Bekijk reactie
    Amien.

    Ben bang, bahaha. Mn moeder is voor werk weg, alleen hele avond. Kom naar me toe
    Ojow, ik ben onderweg.

  12. #417
    Free Palestina ♥

    Reacties
    5.480
    19-10-2010

    Citaat Geplaatst door LellaRiffiaa Bekijk reactie
    Ojow, ik ben onderweg.


    Tis 1 april, ben blij dat ik hele dag vrij ben. Op school hadden die mensen dom gedaan, hhhhh 1 april zelf suf lachen, terwijl t niet grappig is
    In solidarity with Gaza! Stuur dit door en laat zoveel mogelijk mensen deze dua doen :'' Allahumma aslih ahwaalal-muslimeena fi filisteen, allahumma aslih ahwaalal-muslimeena fi filisteena wa fi kulli makaanin ya dhul-jalali wal-ikram" stuur door en negeer dit niet aub......

  13. #418
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    Citaat Geplaatst door SB___ Bekijk reactie


    Tis 1 april, ben blij dat ik hele dag vrij ben. Op school hadden die mensen dom gedaan, hhhhh 1 april zelf suf lachen, terwijl t niet grappig is
    Hahahahaha, ik zit nu op school.

  14. #419
    MVC Lid

    Reacties
    88
    21-12-2010

    1 april. Kikker in je bil, die er nooit meer uit wil!



    Komt dat jullie bekend voor?

  15. #420
    MVC Lid

    Reacties
    8.537
    02-01-2009

    Hahahahha, jazeker! Dat zeiden ze altijd op de basisschool.