1. #1
    Azul a Biya!

    Reacties
    2.863
    27-04-2009

    Thumbs up Topic voor dames die NET zwanger zijn!

    Deze topic is bedoeld voor dames die net ontdekt hebben dat ze zwanger zijn.

    Ik weet dat er al topics bestaan voor dames die zwanger zijn maar die zijn inmiddels zo groot (en de meeste dames zijn ook een stuk verder in hun zwangerschap) dat het voor 'ons groentjes' niet meer te overzien is

    Drop hier je vragen, je kwaaltjes en wellicht dat we elkaar er doorheen kunnen slepen.

    Meld ook ff hoelang je zwanger bent en wanneer je bent uitgerekend dan maak ik er een mooi lijstje van.





    Rabi ieni nedertoe leka ma fie batnie moe7hararan fa taqabel minie inaka enta sami3oe el3aliem






  2. #2
    Azul a Biya!

    Reacties
    2.863
    27-04-2009

    Gereserveerd voor zwangerschapstickers


    Juni
    Naam Marokkaantje86, leeftijd 24 jaar, uitgerekend rond 29 juni 2011 incha Allah
    Bevallen op 23 juni 2011 van een gezonde jongen Illias


    Augustus
    Naam lekkeremeisje uitgerekend rond 2 augustus 2011 incha Allah
    Is reeds bevallen
    Naam zwanger123 uitgerekend op 5 augustus 2011 incha Allah is reeds bevallen


    September
    Naam TemsoenT uitgerekend rond 8 september 2011 incha Allah
    Bevallen van een gezonde jongen genaamd Mohamed

    Naam Classylady, leeftijd 26 jaar, uitgerekend rond 9 september 2011 incha Allah
    Bevallen van twee gezonde meiden, genaamd Nora en Rana

    Naam meysa. uitgerekend rond 11 september 2011 incha Allah
    Naam Ikram23 uitgerekend rond 11 september 2011 incha Allah

    Naam Roosje-25 uitgerekend rond 14 september 2011 incha Allah
    Bevallen van een gezonde meid genaamd Jinane

    Naam cheima uitgerekend rond 14 september 2011 incha Allah
    Naam yosrina, leeftijd 28 jaar, uitgerekend rond 15 september 2011 incha Allah
    Naam Cuisinaaa uitgerekend rond 16 september 2011 incha Allah

    Naam wassila83, leeftijd 24 jaar uitgerekend rond 17 september 2011 incha Allah
    Bevallen van een gezonde jongen

    Naam bidawia27 uitgerekend rond 19 september 2011 incha Allah
    Naam Daylena uitgerekend rond 20 september 2011 incha Allah
    Naam Nabila786 uitgerekend rond 21 september 2011 incha Allah
    Naam Serbie, leeftijd 28 jaar uitgerekend rond 22 september 2011 incha Allah
    Naam Sara_Samia uitgerekend rond 23 september 2011 incha Allah
    Naam OemLinaa uitgerekend rond 26 september 2011 incha Allah
    Naam Peacefull_Tamza Uitgerekend rond 28 september 2011 Incha Allah
    Naam ik_gewoon uitgerekend rond 28 september 2011 incha Allah
    Naam Meknesiaaa uitgerekend rond 29 september 2011 incha Allah
    Naam laila00 uitgerekend rond 29 september 2011 incha Allah
    Naam cappucino, leeftijd 21 jaar uitgerekend rond 30 september 2011 incha Allah


    Oktober
    Naam chahinazz, leeftijd 25 jaar, uitgerekend rond 1 oktober 2011 incha Allah
    Naam verhaalmaakster, leeftijd 23 jaar uitgerekend rond 3 oktober 2011 incha Allah
    Naam xxvaselinexx uitgerekend rond 3 oktober 2011 incha Allah
    Naam MoederVanB uitgerekend rond 5 oktober 2011 incha Allah
    Naam romaissaexs uitgerekend rond 8 oktober incha Allah
    Naam Elnour1987 uitgerekend rond 10 oktober 2011 incha Allah
    Naam Be3oesha, leeftijd 26 jaar, uitgerekend rond 12 oktober 2011 incha Allah
    Naam Zin_An_Mami_Ino uitgerekend rond 15 oktober 2011 incha Allah
    Naam Theone18 uitgerekend rond 17 oktober 2011 incha Allah
    Naam _Maysae_ leeftijd 20 jaar, uitgerekend rond 20 oktober 2011 incha Allah
    Naam zina_sara_ leeftijd 22 jaar, uitgerekend rond 21 oktober 2011 incha Allah
    Naam door lalabuya uitgerekend rond 21 oktober 2011 incha Allah
    Naam indianagirl, leeftijd 21 jaar, uitgerekend rond 26 oktober 2011 incha Allah



    November
    Naam Muscade uitgerekend rond 11 november 2011 incha Allah
    Naam BabyWish leeftijd 24 jaar, Uitgerekend rond 11 november 2011 Insha allah
    Naam Warda26 uitgerekend rond 12 november 2011 incha Allah
    Naam Nadeeny, leeftijd 25 jaar, uitgerekend rond 17 november 2011 incha Allah
    Naam ghzala_djelkoem, leeftijd 29 jaar uitgerekend rond 24 november 2011 incha Allah


    December
    Naam Sehouma_24 uitgerekend rond 1 december 2011 incha Allah


    2012

    Maart
    Naam Zafina, leeftijd 26 jaar uitgerekend rond 24 maart 2012 incha Allah

    Rabi ieni nedertoe leka ma fie batnie moe7hararan fa taqabel minie inaka enta sami3oe el3aliem






  3. #3
    Azul a Biya!

    Reacties
    2.863
    27-04-2009

    niemand die intresse heeft?

    Rabi ieni nedertoe leka ma fie batnie moe7hararan fa taqabel minie inaka enta sami3oe el3aliem






  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    200
    20-03-2008

    Ik heb de zwangerschap test gedaan blijkt dat ik zwanger ben. maar ik geloof het niet ik ga vandaag naar de dokter, maar heb wel veel klachten

    1. last van mijn onder rug.
    2. heel vaak naar de wc
    3. soms overgeven

    ik wil heel graag zwanger worden ben bang dat ik het niet ben
    Deze kaars steek ik aan voor mijn palestijnse broeders en zusters, die onnodig hun leven verliezen zonder dat er maar 1 minuut aandacht aan word besteed in de media. Toon je respect, plaats een kaars in je avatar en deze tekst in je ondertekening

  5. #5
    Azul a Biya!

    Reacties
    2.863
    27-04-2009

    Ik heb een interessant artikel gevonden over zwanger zijn en eten, heel belangerijk voor dames die net er achter zijn gekomen dat ze zwanger zijn en belangerijke voedingsstoffen nodig hebben voor het 1e trimester van hun zwangerschap. Niet schikken want het is wel veel tekst, maar wellicht hebben jullie er wat aan;

    Belangrijke voedingsstoffen tijdens je zwangerschap
    Bij deze geven we je een overzicht van essentiële voedingsstoffen die zorgen voor een voorspoedige groei en ontwikkeling van je gezonde baby.

    Eiwitten
    Eiwitten zijn nodig voor de opbouw en het onderhoud van lichaamsweefsel en dus ook voor de nieuwe cellen en organen van de baby die in je buik groeit. Daarnaast zijn ze onmisbaar bij de productie van hormonen en andere chemische stoffen die de processen in je lijf regelen.

    Tijdens je zwangerschap heb je iets meer eiwitten nodig dan anders, maar die extra behoefte wordt vanzelf ingevuld als je evenwichtig en gevarieerd eet.

    Waar zitten veel eiwitten in?
    Alle soorten vlees, gevogelte, vis, eieren, zuivelproducten, peulvruchten, tofoe, noten zaden

    Ijzer
    Ijzer heb je nodig voor de aanmaak van nieuwe lichaamscellen, zoals rode bloedcellen. Het is onmisbaar voor je baby maar ook omdat je tijdens je zwangerschap extra bloed aanmaakt. Je lichaam past zich slim aan door bijna drie keer zo veel ijzer uit de voeding te halen. En omdat je nu maandelijks geen bloed meer verliest, neemt je ijzerbehoefte al met al niet toe. Maar je moet er wel zeker van zijn dat je genoeg binnenkrijgt, anders word je moe en loop je een groter risico op een voortijdige bevalling.

    In welke voeding zit veel ijzer?
    - Rood vlees en gevogelte
    - Garnalen, mosselen en vette vis zoals makreel en sardines
    - Peulvruchten zoals erwten, bonen en linzen
    - Met ijzer verrijkte ontbijtgranen, volkorenbrood en quinoa
    - Donkergroene bladgroenten zoals waterkers, spinazie, boerenkool, raapstelen en rucola
    - Gedroogd fruit (vijgen en abrikozen)

    Calcium
    Calcium houdt de botten en het gebit in goede conditie. Het is ook nodig voor de zenuw- en spierfunctie, en om je bloed te laten stollen. Je groeiende baby is er goed in te pakken wat hij nodig heeft, dus als je voeding te weinig calcium bevat, moet jouw skelet het leveren. Je calciumbehoefte neemt niet echt toe tijdens je zwangerschap, omdat je lichaam er nu meer van opneemt.

    In welke voeding zit veel calcium?
    - Melk, yoghurt, kwark en kaas
    - Vla en pudding
    - Met calcium verrijkte sojamelk, sojayoghurt en tofoe
    - Vis met fijne, eetbare graatjes - sardientjes uit blik, zalm en verse jonge haring
    - Gedroogde vijgen
    - Kikkererwten en gebakken bonen
    - Amandelen en tahin (= sesampasta)
    - Donkergroene bladgroenten zoals waterkers, boerenkool, raapsteeltjes, paksoi en broccoli (geen spinazie)

    Magnesium
    Magnesium helpt het lichaam energie uit voeding vrij te maken, en speelt samen met calcium een belangrijke rol in het zenuwstelsel en de spierwerking. Het zorgt ook voor solide, stevige botten en is nodig bij de aanmaak van nieuwe lichaamscellen.

    In welke voeding zit veel magnesium?
    - Alle soorten vis, schaal- en schelpdieren
    - Alle soorten noten en zaden
    - Groene bladgroenten
    - Alle soorten peulvruchten
    - Volkorenbrood en graanproducten

    Zink
    Zink is onmisbaar voor de celdeling en speelt dus een cruciale rol in het beginstadium van de zwangerschap. Het houdt ook je weerstand goed op peil. Je hoeft je eetpatroon niet aan te passen om extra zink binnen te krijgen, want je lichaam neemt het namelijk beter op als je zwanger bent.

    In welke voeding zit veel zink?
    - Rundvlees, lamsvlees, varkensvlees en kip
    - Oesters (niet rauw), krab uit blik en ingeblikte sardines
    - Pompoenpitten, cashewnoten, pecannoten en pijnboompitten
    - Melk en zuivelproducten
    - Peulvruchten
    - Havermout, tarwekiemen, volkorenbrood, graanproducten en quinoa

    Foliumzuur
    Foliumzuur is een B-vitamine die helpt bij de aanmaak van rode bloedcellen en essentieel is voor de celdeling. In de eerste weken van de zwangerschap speelt het een sleutelrol bij de vorming van de 'neurale buis' van de baby, waaruit later de hersenen en het ruggenmerg ontstaan. Onderzoek heeft aangetoond dat het dagelijks extra slikken van een supplement van 400 microgram foliumzuur het risico hierop vermindert.

    In welke voeding zit veel foliumzuur?
    - Donkergroene bladgroenten, zoals sla en spruitjes
    - Zwartogenbonen, kikkererwten
    - Verrijkte ontbijtgranen en brood
    - Sinaasappelsap
    - Asperges, bietjes (niet ingemaakt), okra, pastinaak, aardapels en bramen
    - Tahin en cashewnoten

    Vitamine A
    Tijdens de zwangerschap heb je meer behoefte aan vitamine A. Het is nodig voor de aanmaak van nieuwe cellen en weefsels en het is belangrijk voor de ontwikkeling van het immuunsysteem van je baby. Teveel retinol, dat in producten van dierlijke oorsprong zit en een vorm van vitamine A is, kan schadelijk zijn voor het ongeboren kind. Producten met erg veel vitamine A, zoals lever, kun je dus beter laten staan. Pas ook op met voedingssupplementen.

    In welke voeding zit veel vitamine A?
    - Retinol: eieren, kaas, niertjes, boter, margarine
    - Bètacaroteen: rode, oranje en donkergroene (blad)groente en fruit, zoals wortels, paprika's, abrikozen, mango, zoete aardappels, boerenkool, spinazie en waterkers

    Vitamine C
    Vitamine C helpt bij de opbouw van de weefsels, botten en bloedvaten van je baby, dus je hebt er meer van nodig tijdens je zwangerschap. Het verhoogt ook de opname van ijzer uit ander voedsel dan vlees, is een krachtige antioxidant die je lichaamscellen beschermt en zorgt voor natuurlijke weerstand.

    In welke voeding zit veel vitamine C?
    - Sapjes van groente en fruit
    - Citrusvruchten, bessen, bramen, meloen, kiwi en papaja
    - Paprika's, broccoli, groene bladgroenten, kool, aardappels en tomaten

    Vitamine D
    Vitamine D zorgt ervoor dat calcium goed door het lichaam wordt opgenomen en is belangrijk voor de opbouw van het skelet en gebit van je baby, maar ook voor een sterk immuunsysteem. Maar weinig voedingsmiddelen bevatten vitamine D; de voornaamste bron is de vitamine D die we zelf aanmaken onder invloed van het zomerse zonlicht op onze huid. Om zeker te zijn van een voldoende dosis, raadt men in Nederland alle vrouwen aan tijdens de zwangerschap een supplement van 5 microgram vitamine D te nemen.

    In welke voeding zit veel vitamine D?
    - Vette vissoorten
    - Eieren
    - Levensmiddelen met toegevoegd vitamine D
    - Harde kaassoorten, zoals cheddar

    Omega 3- en omega 6-vetzuren
    Omega 3- en omega 6-vetzuren zijn essentieel voor de aanmaak van gezonde lichaamscellen. Ze helpen ook lichaamsfuncties te regelen zoals ontstekingen, immuniteit en weeën. We krijgen over het algemeen genoeg omega 6-vetzuren binnen via ons voedsel, maar we moeten extra aandacht besteden aan omega 3. Bepaalde omega 3-vetzuren (EPA en DHA) zijn tijdens de zwangerschap nodig voor de ontwikkeling van het gezichtsvermogen, het zenuwstelsel en de hersenen vna de baby en na de geboorte voor het onderhoud van je eigen zenuwstelsel.

    In welke voeding zitten veel omega 3-vetzuren?
    - Vette vis zoals zalm, sardines, makreel, forel en tonijn
    - Krab en garnalen
    - Met omega-3 verrijkte eieren

    Rabi ieni nedertoe leka ma fie batnie moe7hararan fa taqabel minie inaka enta sami3oe el3aliem






  6. #6
    Azul a Biya!

    Reacties
    2.863
    27-04-2009

    Citaat Geplaatst door ikram23 Bekijk reactie
    Ik heb de zwangerschap test gedaan blijkt dat ik zwanger ben. maar ik geloof het niet ik ga vandaag naar de dokter, maar heb wel veel klachten

    1. last van mijn onder rug.
    2. heel vaak naar de wc
    3. soms overgeven

    ik wil heel graag zwanger worden ben bang dat ik het niet ben

    hoelaat mag je naar de huisarts? Meestal als je zwangerschapstest positief is dan ben je gewoon zwanger, tegenwoordig zijn die testen net zo betrouwbaar als wanneer je naar de HA zou gaan. Je klachten komen overeen met die van mij en ik zit precies vandaag op 6 weken!

    Maak je niet druk incha Allah zal de huisarts het straks voor je bevestigen ben kun je lekker genieten van je zwangerschap.

    Ik moet je eerlijk zeggen dat ik zelf ook 5 x heb getest voordat ik het geloofde

    Rabi ieni nedertoe leka ma fie batnie moe7hararan fa taqabel minie inaka enta sami3oe el3aliem






  7. #7
    **GelukkigGetrouwd**

    Reacties
    4.146
    06-12-2006

    Haaaiiii ik heb me aangemeld....

    Ik ben 5 weekjes.. en rond 5 oktober uitgerekend...

  8. #8
    **GelukkigGetrouwd**

    Reacties
    4.146
    06-12-2006

    Heey Tamzzaa waar vandaan kom je??

  9. #9
    Azul a Biya!

    Reacties
    2.863
    27-04-2009

    Den Haag en jij?


    Ik ga je erbij zetten schat!

    Rabi ieni nedertoe leka ma fie batnie moe7hararan fa taqabel minie inaka enta sami3oe el3aliem






  10. #10
    **GelukkigGetrouwd**

    Reacties
    4.146
    06-12-2006

    Is goed...

    Ikke amsterdammmmm

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    ik heb maandag een test gedaan en het streepje was heel licht.. Ik ga vandaag nog eens testen

  12. #12
    Azul a Biya!

    Reacties
    2.863
    27-04-2009

    ooooh leuk

    Heb jij trouwens al kwaaltjes enzo?

    Rabi ieni nedertoe leka ma fie batnie moe7hararan fa taqabel minie inaka enta sami3oe el3aliem






  13. #13
    Azul a Biya!

    Reacties
    2.863
    27-04-2009

    Citaat Geplaatst door ik_gewoon Bekijk reactie
    ik heb maandag een test gedaan en het streepje was heel licht.. Ik ga vandaag nog eens testen

    doen schat, incha Allah zal deze wat duidelijker zijn, maar meestal telt ieder streepje hoe licht deze ook is!

    Rabi ieni nedertoe leka ma fie batnie moe7hararan fa taqabel minie inaka enta sami3oe el3aliem






  14. #14
    **GelukkigGetrouwd**

    Reacties
    4.146
    06-12-2006

    alleen lichte buikkrampjes, en vermoeidheid.. Rugpijn. en lichte hoofdpijn.... Jij..?

  15. #15
    Azul a Biya!

    Reacties
    2.863
    27-04-2009

    Trouwens slikken jullie al foliumzuur? Zo niet, meteen mee beginnen! Je hebt bij kruidvat en etos heel veel keus. Ik slik zelf die van Davitamon als ik dit pakje op heb dan ga ik weer die van Davitamon halen maar dan met DHA en Omega 3-6-9 vetzuren voor de bevordering van de hersentjes van je baby

    Rabi ieni nedertoe leka ma fie batnie moe7hararan fa taqabel minie inaka enta sami3oe el3aliem