+ Reageer
1 tot 6 van 6
    MVC Lid

Reacties
    103
    28-09-2009

Kind opvoeden wat niet van jezelf is

Salaam dames,

Ik heb zoveel topics gelezen en ik word zo boos als ik topics lees, waarin dames aangeven een abortus te overwegen etc. etc. Naast dat het harstikke haram is, begrijp ik niet dat mensen het over hun hart krijgen een roh te vermoorden.

Er zijn hier meiden actief, waaronder ik zelf die niet zo makkelijk kinderen kunnen krijgen.

Ik vroeg me daarom af of het mogelijk is om in contact te komen met Marokkaanse dames die niet van plan zijn hun eigen kind op te voeden, maar af willen afstaan.

Bij welke instanties moet ik dan zijn. Is het adopteren van deze kinderen wat makkelijker dan adopteren uit het buitenland.
    Of duren deze procedures ook ongeveer 3 jaar met de bijkomende kosten
    ( a 20.000 euro).

MVC Lid

Reacties
    285
    02-11-2010

Hier ben ik inderdaad ook heel erg benieuwd naar. Zo een adoptie procedure kost veel tijd, moeite en energie. Walakien ik denk dat als jij iemands kind adopteerd er ook een heel proces aan vast zit.

Wa Allahou alam

MVC Lid

Reacties
    206
    18-02-2004

ja ik ben ook benieuwd ik wil ook adopteren ins allah ik heb gehoord dat het erg moeilijk is en dat de ouders die willen gaan adopteren dat ze helemaal psychisch worden door die hele procedure
    boufrah

One Love For Ever...

Reacties
    333
    17-09-2008

Is het niet een idee om naar Marokko te gaan en daar een kindje te adopteren?

MVC Lid

Reacties
    103
    28-09-2009

Citaat Geplaatst door Nahnah Bekijk reactie
    Is het niet een idee om naar Marokko te gaan en daar een kindje te adopteren?

Nee dat gaat helaas niet.
    Je moet het allemaal van hier regelen als het kind uit het buitenland moet komen. Ik weet wel dat je je voorkeuren aan kunt geven waar het kind vandaan moet komen ( China, Marokko etc.) Tegenwoordig is het allemaal strenger. Vroeger kon je zelfs een kind uit kiezen uit zo'n tehuis en de naam etc doorgeven als voorkeur. Maar dat gebeurd naar mijn idee niet meer.

One Love For Ever...

Reacties
    333
    17-09-2008

Citaat Geplaatst door YasminB Bekijk reactie
    Nee dat gaat helaas niet.
    Je moet het allemaal van hier regelen als het kind uit het buitenland moet komen. Ik weet wel dat je je voorkeuren aan kunt geven waar het kind vandaan moet komen ( China, Marokko etc.) Tegenwoordig is het allemaal strenger. Vroeger kon je zelfs een kind uit kiezen uit zo'n tehuis en de naam etc doorgeven als voorkeur. Maar dat gebeurd naar mijn idee niet meer.

Wat jammer dat het zo streng is geworden.
    Ik weet wel uit ervaring binnen mijn eigen famillie dat het in Frankrijk gemakkelijk is om een kind te adopteren vanuit Marokko.

Otla Vliegtickets Tanger
Nieuws
Lifestyle
Sport