1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    694
    29-06-2004

    jihad

    mensen ik ben bezig met een soort rapport voor mijn moskee zegmaar en ik heb als 1 van de onderwerpen jihad, veel mensen praten erover en oordelen de strijders MAAR weten mensen wel wat het inhoud of wat de inhoud is van het woord jihad? dat is dus mijn vraag aan jullie: wat denk je dat jihad is? wat denk je dat het woord jihad betekend? wat vind je van de strijders? en wat vind je van jihad zelf?....zet er even bij hoe oud je bent en of je man of vrouw bent, alvast bedankt, beslema!(K)

  2. #2
    Vet cool!

    Reacties
    703
    05-11-2003

    Jihad, is een oorlog aangaan voor je geloof. Je bent dus bereid om te sterven voor het geloof.

    Denk ik.

    En ik ben een vrouw, en ben 18 jaar.

    Toedeloe.
    Faith is the source of my power.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    694
    29-06-2004

    oke dank je...en dit heb je gehoord van mensen ofzo? dat het dat is? en wat vind je van strijders zoals al-qaeda?
    Pijn In Mijn Hart, Pijn In Mijn Ziel, Ik Buig Voor Allah Hij Is Degene, De Enige Waar Ik Voor Kniel!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    39
    05-09-2004

    Mijn standpunt over Jihad zul je hier vinden:

    http://groups.msn.com/tawheedwaljihad
    Moge Allah de Almachtige de Kufar vernederen

  5. #5
    Vet cool!

    Reacties
    703
    05-11-2003

    Origineel gepost door Faridah
    oke dank je...en dit heb je gehoord van mensen ofzo? dat het dat is? en wat vind je van strijders zoals al-qaeda?


    Heb ik wel eens gelezen. Al-qaeda strijders die voeren geen oorlog voor het geloof, maar eerder voor macht.

    Denk ik.

    Toedeloe.
    Faith is the source of my power.

  6. #6
    Sure As...

    Reacties
    786
    27-12-2003

    ik geloof dat de jihad de 'zesde' onofficiële zuil is van de Islam, er moest eerst een fatwa of zoiets dergelijks uitgeroepen worden door van die imams die daar tot toe bevoegd zijn. de jihad wordt dan uitgeroepen in een gebied waar de islam wordt bedrijgd en dat is het je plicht om te vechten/ helpen.
    als je eigenlijk gaat kijken is het niet goed wat strijders van bin laden doen (ongeacht hun redenen), want er is geen jihad uitgeroepen. Osama Bin Laden had zelf ergens in 1996 ofzo een fatwa uitgeroepen en dat had des tijds wel veel stof doen opwaaien in de islamitische wereld.
    Ik vind trouwens wel dat er allang een jihad in palestina uitgereopen
    had moeten worden.

    thalla

    Camalia

    oja ik ben vrouw en 17 jaar.

    "To overcome evil with good is good, to resist evil by evil is evil."


  7. #7
    100% Contra FC Porco

    Reacties
    1.591
    02-04-2004

    welke moskee? Moskee al Bid3ah te fruitweg?

  8. #8
    3abd ALLAH

    Reacties
    47
    16-09-2002

    salaam

    Jihaad is niet alleen oorlog maar het is ook een strijd tegen je zelf! dit is wat ervan denk.
    ik had ergens gelezen dat jihaad verschillende onderdelen kent zoals:

    - Jihaad Annafs: het strijden tegen jezelf (lust en begeerte)
    - Jihaad bi Annafs: het strijden met je leven (opoffering)
    - Jihaad al Kalimah: het strijden met het woord (verbaal)
    -jihaad al Maal: het strijden met het kapitaal (vermogen)
    -Jihaad al Shaytaan: het strijden tegen de duivel (het duivelse)

    jammer genoeg kan ik geen bron laten zien om dat ik ben vergeten waar ik het gelezen heb.
    En ALLAH oe A3lam

    ben vrouw en 20jaar

    salaam oe 3aleikoem
    mijn Gebed en mijn Offer, mijn Leven en mijn Dood zijn werkelijk allemaal voor ALLAh, de HEER der Werelden!
    Dou3a is de essentie van de aanbidding, wapen van de gelovigen, het fundament van de godsdienst en het Licht van hemel en aarde ! [ HS Aboe Dawoed & Tirmizi] GEDULD is één van de tekenen van GELOOF!

  9. #9
    do you SEE?

    Reacties
    899
    07-09-2004

    Jihaad = het strijden tegen onrecht in welke vorm dan ook met het hart, de tong en de daad en ook al ben je zelf de oorzaak van het onrecht (door je eigen IK te bestrijden). Dit alles louter en alleeen om Allah swt te behagen.

    hoe en wat o.a. te vinden hier:

    http://forums.marokko.nl/showthread....17#post6320717

    ik ben vrouw en 28 jaar oud
    60:7. Het is mogelijk dat Allah liefde zal kweken tussen u en diegene van hen met wie gij in vijandschap verkeert; want Allah is Almachtig en Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
    8. Allah verbiedt u niet, degenen, die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw huizen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; voorzeker, Allah heeft de rechtvaardigen lief
    .

    do you see?

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    694
    29-06-2004

    allemaal ontzettend bedankt voor jullie reacties....ik zou er graag nog meer krijgen....abdul_hakeem....ik ga verder niet uitwijden over waar ik te vinden ben, de rede snap je denk ik wel maar het is in ieder geval een moskee in den haag
    Pijn In Mijn Hart, Pijn In Mijn Ziel, Ik Buig Voor Allah Hij Is Degene, De Enige Waar Ik Voor Kniel!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    694
    29-06-2004

    en abdul_hakeem....fruitweg had je goed
    Pijn In Mijn Hart, Pijn In Mijn Ziel, Ik Buig Voor Allah Hij Is Degene, De Enige Waar Ik Voor Kniel!

  12. #12
    100% Contra FC Porco

    Reacties
    1.591
    02-04-2004

    klopt en wat daar heerst ook (smile) moge Allah deze mensen op de waarheid brengen Allahoemma Ameen

  13. #13
    100% Contra FC Porco

    Reacties
    1.591
    02-04-2004

    Jij staat daar bekend om Al Khattaab! Was wel opvallend dat jou naam viel in een lezing van een broeder over deze site , dat zegt al genoeg over jou denken en doen in de islaam.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    694
    29-06-2004

    oke genoeg nu....ruzie maken en elkaar verwijten maken is ook niet echt een islamitische eigenschap dus...genoeg
    Pijn In Mijn Hart, Pijn In Mijn Ziel, Ik Buig Voor Allah Hij Is Degene, De Enige Waar Ik Voor Kniel!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    694
    29-06-2004

    maar ik ben nog wel op zoek naar meer reactie's dus mensen....kom maar op
    Pijn In Mijn Hart, Pijn In Mijn Ziel, Ik Buig Voor Allah Hij Is Degene, De Enige Waar Ik Voor Kniel!