1. #301
    MVC Lid

    Reacties
    664
    27-03-2008

    Citaat Geplaatst door special_girl007 Bekijk reactie
    Ik ben vandaag naar de tandarts geweest vanwege pijnklachten. Is mijn vasten dan nog geldig? Ik heb van alles bij de tandarts gedaan: ik ben verdoofd, er is geboord, ik heb een vulling gekregen en tijdens het schoonmaken heb ik per ongeluk wat ingeslikt...
    je kan je dag afmaken.
    maar je zou het wel moeten inhalen.

    ten eerste je bent verdooft, dus een vloeistof ingespoten en je het wat doorgeslikt.

  2. #302
    Allahuma Ghfirlie...

    Reacties
    822
    14-03-2010

    Handige topic. upp!
    ''O, jullie die geloven, gedenk Allaah veelvoudig'' (33:41).

    De Dag des Oordeels

    Het paradijs en de Hel

  3. #303
    MVC Lid

    Reacties
    16
    04-07-2011

    leuke topic is dit
    ben wat wijzer geworden
    I'am a crazyyyy chick from BELGICAA

  4. #304
    Alhamdoelilah

    Reacties
    284
    25-08-2010

    DjazakAllah voor het plaatsen van deze informatie.. Moge Allah je hiervoor belonen!

    Wasalm
    ♥ Dua ♥

    O Allah, Surely you Are All-Powerful over every thing, You are RAHMAN & RAHIM, Please forgive all our sins and Please accept our all humble duas May Allah forgive all our sins, guide us all to the straight path. Ameen

  5. #305
    MVC Lid

    Reacties
    708
    28-06-2011

    gratis digitaal boek lezen: 48 vragen omtrent het vasten
    aangezien ik de link niet kan kopieren doe ik het zo
    mijnzoektocht.tk
    dan kopje ramadan boven in het menu
    naar beneden scrollen dan staat ie op het 3e regel

  6. #306
    MVC Lid

    Reacties
    40
    09-01-2009

    Make-Up is sowieso haram, niet alleen in de ramadan. Ik zo er mee stoppen. Je kan jezelf een paar logische vragen stellen om erachter te komen of het haram is of niet. Waarom draag je make-up? Om je gezicht mooier te maken. Laten we even kijken naar dit vers:

    "En zeg tegen de gelovige vrouwen dat zij hun ogen neerslaan en over hun kuisheid waken, en hun sier niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid nie openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broers, of de zonen van hun broers, of de zonen van hun zussen, of hun vrouwen, of de slavinnen waarover zij beschikken, of de mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de hoogte zijn van de verborgen lichaamsdelen van de vrouwen. En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sier die zij verbergen te laten kennen. En keert jullie allen berouwvol tot Allah, o gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen."

    Dit vers geld voor alle tijden.

  7. #307
    MVC Lid

    Reacties
    364
    12-09-2009

    Vaak heb ik last van duizeligheid en hoofdpijn.dit heb ik al een tijdje.ziekenhuisonderzoeken
    waren goed.heb pijnstillers gekregen.maar omdat ik vast neem ik ze niet in overdag.kan ik daarvoor
    om de pijn wat te verzachten paracetamol in zetpil tijdens de ramadan gebruiken.het is zo erg dat ik
    overdag niet mijn hoofd van de kussen kan optillen.

  8. #308
    Alhamdoelilah

    Reacties
    284
    25-08-2010

    djazaka Allah voor het plaatsen van de nuttige informatie!
    ♥ Dua ♥

    O Allah, Surely you Are All-Powerful over every thing, You are RAHMAN & RAHIM, Please forgive all our sins and Please accept our all humble duas May Allah forgive all our sins, guide us all to the straight path. Ameen

  9. #309
    MVC Premium

    Reacties
    8.429
    27-12-2005

    MVC Premium MVC Premium
    ik heb vandaag iets stoms gedaan, ik heb om half negen gegeten, ik dacht dat het half 10 was

    heeeeeeeelppp

  10. #310
    MVC Lid

    Reacties
    24
    09-02-2011

    mag je je tijdens de ramadan scrubben onder de douche en bodylotion gebruiken??? En hoe zit het met als je daarna nog naar buiten wil...

  11. #311
    MVC Lid

    Reacties
    948
    05-10-2001

    Ik ken iemand die Wiet gebruikt tijdens de vastenmaand,
    na iftar gebruikt hij meteen, ik weet dat het niet mag, maar maakt dit zijn vasten geldig?

  12. #312
    MVC Lid

    Reacties
    705
    02-09-2010

    nee is ongeldig, wiet blijft een paar dagen in je bloed vandaar(is hoe dan ook haram)

  13. #313
    LoveMyTasakourt

    Reacties
    1.015
    09-08-2008

    Citaat Geplaatst door aminatamazight Bekijk reactie
    Word je ramandan verbroken als je iemand uitscheld Heel diep kwetst etc etc.
    Het vasten houdt ook in dat je je zelf onthoudt van roddelen, laster, schelden.

  14. #314
    LoveMyTasakourt

    Reacties
    1.015
    09-08-2008

    Citaat Geplaatst door Samhoena Bekijk reactie
    een vraag: stel ik ben opgestaan met shur alles, ik heb de intentie omt e gaan avsten maar halvwerge de dag ga ik bloeden. dan neem ik aan dat mijn vasten niet meer geldig is toch? kan ik dan dus gewoon gaan eten of dien ik het vol te houden?
    Je moet die dag toch inhalen dus je kan ook gewoon gaan eten gezien je als menstruerende het gebed en het vasten niet kan verrichten.

  15. #315
    LoveMyTasakourt

    Reacties
    1.015
    09-08-2008

    Citaat Geplaatst door najla_beauty Bekijk reactie
    salam alaikom wa rahmatoulilah

    Ik wil weten wanneer je moet stoppen met eten in de ochtend.
    je hebt een tijd dat heet Imsak, ik heb geleerd dat je dan moet stoppen met eten, maar is het niet voor Fadjr gebed dat je moet stoppen.

    afwachtend op bericht.....
    Je kan eten tot tijdstip van salaat el fadjr. Imsaak is een vernieuwing en daar is geen bewijs voor vanuit de Quraan en Soenna dat we imsaak tijd moeten invoeren.De sahaba en Mohamed Saala Allah wa Aleihie wa salaam aten de suhoor tot ze de adhaan van salaat el fadjr hoorden.